Личные местоимения в именительном и объектном падеже 


Мы поможем в написании ваших работ!



ЗНАЕТЕ ЛИ ВЫ?

Личные местоимения в именительном и объектном падеже



 

Именительный

падеж

Объектный

Падеж (употребляются после глагола)

ед. число

мн. число

ед. число

мн. число

1 лицо I я we мы me мне меня us нам нас
2 лицо you  ты you вы you  тебe тебя you  вам вас  

3 лицо

he      он

they

они

him     ему его

them   

им

их       

she она her  ей её
it он, она (неодуш.) оно it   ему, его ей, её (неодуш.)

1. Замените подчеркнутые слова личными местоимениями.

1. Pete is a small boy.

2. Nina is a nice girl.

3. I and my friend are students.

4. John is a worker.

5. The boys are brothers.

6. The girls are cousins.

7. I and my sister are twins.

 8. The girls are nieces.

 9. The boys are my nephews.

10. Oleg is a driver.

2. Вставьте личные местоимения по смыслу.

1. Pete is a boy, … is a small boy.

2. Nina is a girl, … is nice.

3. I and my friend are students, … are good students.

4. John is a worker, … a qualified worker.

5. The boys are brothers, … are stepbrothers.

6. The girls are cousins, … are Mary’s cousins.

7. I and my sister are teachers, … are born teachers.

8. The girls are nieces, … are my nieces.

 9. The boys are nephews, … are my father’s nephews.

10. Nick is a designer, … a talented designer.

3. Прочитайте и переведите текст.

About Myself

Let me introduce myself. My name is Maxim, Max for short. My full name is Maxim Orlov. I’m 15 years old. I was born in 2002. My birthday is on the 22nd of January. I live in Russia, in Magnitogorsk. I’m Russian. I'm a student. I study at college. I want to be a IT-specialist like my father. There are two more children in the family besides me – my elder brother Oleg and my younger sister Maria. Oleg is twenty-one, he goes to the Academy and he will be a lawyer. Maria is only twelve, she is a schoolgirl.

My parents are not old at all. My Mum is forty, she works for a newspaper. My Dad is forty-four; he is an engineer in computers. My parents love their jobs very much. I'm doing quite well at college. My parents are proud of my marks. I go in for sports. I play basketball. I take part in different basketball competitions. I have many friends at school and in the team. My grandparents are already retired. They are fond of gardening and spend all their time growing tomatoes, potatoes, onions, strawberries, raspberries.

4. Ответьте на вопросы к тексту.

1. What is the boy’s full name?

2. How old is he?

3. When is his birthday?

4. Where does he live?

5. What nationality is he?

6. Does Max go to school?

7. Where does he study?

8. What profession did he choose? Why?

9. Is he the only child in the family?

10. How old are his parents?

11. What are they?

12. What are they proud of? Why?

13. What is Max’s hobby?

14. Does he have many or few friends? 15. What are his grandparents fond of?

5. Напишите о себе, используя опоры.

1. My name is …, … for short. 2. My full name is …. 3. I am …. years old. 4. I was born in ….. 5. My birthday is on the …. 6. I live in Russia 7. I am … by nationality. 8. My address is …. 9. I am a …. 10. I study at … 11. I like to …. 12. I have many / few friends.

Занятие № 3

Порядок слов в английском предложении

Утвердительные предложения

В любом языке порядок слов в предложении помогает логично выразить мысль, а также выполняет грамматическую и зачастую экспрессивную функцию.

Порядок слов в английском предложении фиксированный. Это значит, что каждый его член находится на определённом месте. А если перемещается, то также по правилам.

В утвердительном высказывании всегда идёт сначала подлежащее, затем сказуемое. Например: She likes sandwiches. – Она любит сэндвичи. Обратите внимание, что английское предложение не может обходиться без подлежащего. Его содержат даже те высказывания, которые в русском языке можно было бы назвать безличными и неопределённо-личными. It ’s hot. – Жарко. He is cold. – Ему холодно.

Схематично порядок слов в английском предложении можно представить в виде такой стандартной схемы: подлежащее + сказуемое + второстепенные члены предложения (что? кого? + где? куда? + когда?).

Таблица 5



Поделиться:


Последнее изменение этой страницы: 2021-09-26; просмотров: 72; Нарушение авторского права страницы; Мы поможем в написании вашей работы!

infopedia.su Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. Обратная связь - 18.217.194.39 (0.006 с.)