Whose idea was to play tennis? 


Мы поможем в написании ваших работ!



ЗНАЕТЕ ЛИ ВЫ?

Whose idea was to play tennis?



I. LISTENING (20 minutes)

Task 1

Вы услышите четыре коротких диалога, обозначенных буквами А, В, С, D. Установите соответствие между диалогами и профессиями, о которых идет речь в каждом диалоге: к диалогу подберите название соответствующей профессии, обозначенное цифрами. Используйте название каждой профессии из списка 1 – 5 только 1 раз. В задании есть одно лишнее название профессии. Занесите свои ответы в таблицу. Вы услышите запись дважды. У вас есть 20 секунд, чтобы ознакомиться с заданием.

 

1. a University teacher  

2. a customs officer  

3. a reporter  

4. a policeman

5. a receptionist  

 

Запишите в таблицу выбранные цифры под соответствующими буквами.

Диалог A B C D
Место действия        

Task 2

Вы услышите пять высказываний. Установите соответствия между высказываниями каждого говорящего А – Е и утверждениями, данными в списке 1 – 6. Используйте каждое утверждение из списка 1 – 6 только 1 раз. В задании есть одно лишнее утверждение. Вы услышите запись дважды. Занесите свои ответы в таблицу. У вас есть 30 секунд, чтобы ознакомиться с заданием.

 

1. The speaker talks about the symbolic meanings of colours.

2. The speaker says how colours influence our health.

3. The speaker talks about the meanings of colours in wildlife.

4. The speaker talks about the emotional influence of colour.

5. The speaker talks about the history of body art.

6. The speaker says how the attitude towards colours changed.

 

Запишите в таблицу выбранные цифры под соответствующими буквами.

Говорящий A B C D E
Утверждение          

 

Вы услышите разговор двух подростков. В заданиях 1 – 6 в поле ответа запишите одну цифру, которая соответствует правильному ответу. Вы услышите запись дважды.

Task 3

Whose idea was to play tennis?

1) Harry`s

2) Jill`s

3) Of both of them  

Task 4

Why did Harry like the game?

1) Because it`s a popular British game  

2) Because it`s his favourite game  

3) Because it`s played all the year round   

Task 5

Why was Jill afraid of water?

1) Because she couldn`t swim   

2) Because nobody taught her to swim   

3) Because she almost drowned   

Task 6

Both friends disliked…   

1) swimming and boxing   

2) boxing   

3) water polo   

Task 7

What was Jill`s hobby?

1) Collecting   

2) Fitness   

3) Sport   

Task 8

First of all Jill was eager to…   

1) play a game of tennis

2) buy a pair of shoes   

3) see her collection   

 

Запишите выбранную вами цифру ответа в таблицу под соответствующими номерами заданий.

Номер задания 3 4 5 6 7 8
Ваш ответ            

II. READING (20 minutes)

Прочитайте текст и решите, какой из предложенных четырех вариантов для каждого пропуска соответствует правильному ответу. Занесите свои ответы в таблицу.

Having a bad boss could be bad for your heart. This is the (1) ____ of a Swedish study on management styles and health. The researchers concluded that poor managers can (2) ____ their employee's risk of developing heart disease. The Stockholm University study analyzed data on the health of 3,000 male workers. They (3) ____the data with the results from questionnaires about senior managers. The questions asked workers if they (4) ____ their boss was considerate, communicated well and offered positive feedback. Other questions looked (5) ____ how much work bosses gave to workers and how well they (6) ____ their goals. The research team found that workers who (7) _____ their bosses were healthier and had fewer heart problems.

The report (8)_____ in the journal Occupational and Environmental Medicine. It suggests that companies should re-train bosses (9) ____ improve worker health. A healthier workforce will improve the (10) ____ health of the company. Investing in providing leadership skills to senior managers could be a good long-(11) ____ investment. The researchers said a more (12) ______ and understanding boss would reduce the chances of workers developing high blood (13) ____ and stress-related illnesses. Magnus Larsson, an engineer for a large IT company, agreed with the report’s findings. He (14) ____ his heart attack last year was because of his boss: “The guy was a monster. Working for him was a daily (15) ____ for eight years,” Larsson said.

 

1.   A. concludes   B. conclusive          C. conclude               D. conclusion

2.   A. increasing   B. increased        C. increase              D. increases

3.   A. comparative       B. compared       C.  comparison           D. compares

4.   A. thought      B. were thinking          C. thoughts            D. think

5.   A. in              B. on                   C. at                     D. after

6.   A. in line            B. lineout                 C. outlining             D. outlined

7. A. have respected   B. are respecting           C. respected             D. had respected

8. A. published      B. was published          C. had been published D. is published

9.   A. for              B. to                    C. from                       D. with

10. A. overall        B. overalls                C. over all                D. all over

11. A. semesters   B. term                 C. semester              D. terms

12. A. support         B. supported             C. supports               D. supportive 

13. A. pressuring   B. pressured        C. pressure               D. pressing

14. A. believes      B. has believed         C. believed              D. is believing

15. A. nightly       B. nighttime        C. nights                       D. nightmare

1   6   11  
2   7   12  
3   8   13  
4   9   14  
5   10   15  

IV. GRAMMAR (20 minutes)

Выполните грамматический тест. Заполните текст подходящими формами глаголов в скобках. Занесите свои ответы в таблицу.

 

I suppose that, in many ways, I 1 _______ (be) lucky since the day I was born. I was born two months premature and I was very ill but somehow I 2 ____________ (survive). Then, when I was three, I 3 _________ (fall) into a pond on a farm I 4 _____________ (stay) at. My mum 5 _________(go) into hospital for an operation and some friends 6 ________ (look after) me at the time. Luckily, a man 7 _________ (work) near the pond and he 8 ________ (pull) me out.

Now I’m in my last year at school and all my friends 9 ___________ (think) I’m very lucky. For example, I 10 ________ (win) money on the lottery four or five times and I usually 11 ________ (beat) everybody at cards.

I can’t say I’m hard-working but I 12 ________ (do) well at exams – the right questions always come up. I’m also lucky in love and I 13 _________ (go out) with an amazing girl for the last six months. I hope my luck 14 ___________ (continue) in the future.

I 15 ______________ (take) my university entrance exams in the summer as soon as I 16 ___________ (finish) them, I 17 _________ (travel) for a couple of months. Then, hopefully, I 18 ___________(study) architecture at university.

 

1   10  
2   11  
3   12  
4   13  
5   14  
6   15  
7   16  
8   17  
9   18  

 

I. LISTENING (20 minutes)

Task 1

Вы услышите четыре коротких диалога, обозначенных буквами А, В, С, D. Установите соответствие между диалогами и профессиями, о которых идет речь в каждом диалоге: к диалогу подберите название соответствующей профессии, обозначенное цифрами. Используйте название каждой профессии из списка 1 – 5 только 1 раз. В задании есть одно лишнее название профессии. Занесите свои ответы в таблицу. Вы услышите запись дважды. У вас есть 20 секунд, чтобы ознакомиться с заданием.

 

1. a University teacher  

2. a customs officer  

3. a reporter  

4. a policeman

5. a receptionist  

 

Запишите в таблицу выбранные цифры под соответствующими буквами.

Диалог A B C D
Место действия        

Task 2

Вы услышите пять высказываний. Установите соответствия между высказываниями каждого говорящего А – Е и утверждениями, данными в списке 1 – 6. Используйте каждое утверждение из списка 1 – 6 только 1 раз. В задании есть одно лишнее утверждение. Вы услышите запись дважды. Занесите свои ответы в таблицу. У вас есть 30 секунд, чтобы ознакомиться с заданием.

 

1. The speaker talks about the symbolic meanings of colours.

2. The speaker says how colours influence our health.

3. The speaker talks about the meanings of colours in wildlife.

4. The speaker talks about the emotional influence of colour.

5. The speaker talks about the history of body art.

6. The speaker says how the attitude towards colours changed.

 

Запишите в таблицу выбранные цифры под соответствующими буквами.

Говорящий A B C D E
Утверждение          

 

Вы услышите разговор двух подростков. В заданиях 1 – 6 в поле ответа запишите одну цифру, которая соответствует правильному ответу. Вы услышите запись дважды.

Task 3

Whose idea was to play tennis?

1) Harry`s

2) Jill`s

3) Of both of them  

Task 4



Поделиться:


Последнее изменение этой страницы: 2021-12-07; просмотров: 68; Нарушение авторского права страницы; Мы поможем в написании вашей работы!

infopedia.su Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. Обратная связь - 18.191.102.112 (0.012 с.)