Заглавная страница Избранные статьи Случайная статья Познавательные статьи Новые добавления Обратная связь КАТЕГОРИИ: АрхеологияБиология Генетика География Информатика История Логика Маркетинг Математика Менеджмент Механика Педагогика Религия Социология Технологии Физика Философия Финансы Химия Экология ТОП 10 на сайте Приготовление дезинфицирующих растворов различной концентрацииТехника нижней прямой подачи мяча. Франко-прусская война (причины и последствия) Организация работы процедурного кабинета Смысловое и механическое запоминание, их место и роль в усвоении знаний Коммуникативные барьеры и пути их преодоления Обработка изделий медицинского назначения многократного применения Образцы текста публицистического стиля Четыре типа изменения баланса Задачи с ответами для Всероссийской олимпиады по праву Мы поможем в написании ваших работ! ЗНАЕТЕ ЛИ ВЫ?
Влияние общества на человека
Приготовление дезинфицирующих растворов различной концентрации Практические работы по географии для 6 класса Организация работы процедурного кабинета Изменения в неживой природе осенью Уборка процедурного кабинета Сольфеджио. Все правила по сольфеджио Балочные системы. Определение реакций опор и моментов защемления |
Определите части речи и переведите слова.
hardwoods, surface, polluter, remove, pollution, removal, belong, roof, belongings, resist, renew
6. Образуйте существительные и переведите (работа в парах). Model: resistable — resistability - способность к сопротивлению workable -_____________ —_______________ removable —_____________ -________________ renewable —____________ -________________ usable —____________ — _______________________ 7. Прочитайте примеры и переведите (работа в парах). surface area — floor boards - floor timber — roof iron — roof ventilation — roofer —
Найдите соответствующий русский эквивалент и запишите (работа в парах). Model: загрязненный воздух - polluted air surface waters, floor frame, roofer, chemical pollution, decorative purposes, surface cracks, strips of land, chemically polluted air, floor boards, roof iron, laminated panel слоистая панель —__________________________ кровельщик —______________________________ поверхностные трещины —___________________ полоски земли —____________________________ химически загрязненный воздух—_____________ декоративные цели —________________________ химическое загрязнение —____________________ шпангоут —________________________________ поверхностные воды -________________________ настил —___________________________________ кровельное железо -_____________
9. Переведите следующие термины (работа в парах). constantly polluted atmosphere, chemically produced corrosion, naturally renewable resources, commonly used types of wood, constantly increasing global pollution Вспомните значение следующих английских слов и подберите к ним эквиваленты из правого столбца (работа в парах).
Закончите следующие предложения, в соответствии с текстом. Предложения переведите. 1. Timber is …. 2. It has good properties. They are … 3. But it has some disadvantages. It … 4. Timber is widely used in modern construction for … 5. Timer cannot be used after it has been felled because … 6. … increases the strength and durability of timber.
12. Ответьте на следующие вопросы (работа в парах): 1. What structural materials does timber belong to? 2. What is it produced from? 3. What are the main advantages (disadvantages) of timber? 4. Why is removal of water from timber useful for construction purposes? 5. What are the two main types of timber? 6. What are softwoods (hardwoods) used for? 7. How much of the world's land surface is considered to be covered with forests? 8. What countries are rich (poor) in forests? 13.Составьте диалог, используя вопросы упр.12 (ролевая игра).
14. Переведите отрывок письменно.
Timber is wood, suitable for building and structural purposes. There are over 4000 woods in common use throughout the world. The best and most commonly used softwoods popular for structural work in many countries are redwood, whitewood, pine, red cedar, sequoia, beech and some others. As to the hardwoods, the best known ones include beech, birch, blackwood, chestnut, elm, mahogany, maple, myrtle, oak, rosewood, walnut and some others. TEXT 2. Timber 1. Прочитайте текст и ответьте на вопросы после текста. Timber framing and conventional wood framing are two different forms of construction. Timber framed structures use fewer, larger timbers with dimensions from IS to 30 cm and mortice and tenon or wooden pegs as fastening methods, whereas conventional woodframed buildings have a greater number of timbers with dimensions from 5 to 25 cm, and nails or other mechanical fasteners are used to join the timbers. Today timber structures are often surrounded in manufactured panels, such as Structural Insulating Panels (SIPs). They are made up of two rigid woodenbased composite materials with a foamed insulating material inside. This method is used because these structures are easier to build and they provide more efficient heat insulation. Timber-framed construction offers a lot of advantages. It is kind to the environment (when the wood used is taken from sustainable forests) and the frames can be put up quickly. Its design is elegant and simple, and also both practical and adaptable. It can give a house character, both inside and outside. Thanks to its strength, large open spaces can be created, something which is not so easy to obtain with other techniques. It is very versatile, so timber-framed houses can also be clad with stone or brick. This offers two more advantages: the house can blend in with the surrounding area (both urban and rural) and it is very energy-efficient. Timber is also cheaper than other materials.
1. Do timber-framed structures use larger or smaller timbers compared to conventional wood framing? 2. Which fastening methods do the two different methods use? 3. What structures have been recently used? How are they made up? 4. What are the advantages of this method? 2. Почитайте текст снова и напишите резюме, используя следующие выражения: The text is about … At the beginning of the text the author stresses (underlines, points out) that … Then the author describes (suggests, states that) … After that the author passes on to (description of, statement of, analysis of …} At the end of the text the author comes to the conclusion (pays attention to the fact) that…
|
|||||||
Последнее изменение этой страницы: 2021-11-27; просмотров: 226; Нарушение авторского права страницы; Мы поможем в написании вашей работы! infopedia.su Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. Обратная связь - 3.138.175.180 (0.005 с.) |