Заглавная страница Избранные статьи Случайная статья Познавательные статьи Новые добавления Обратная связь FAQ Написать работу КАТЕГОРИИ: АрхеологияБиология Генетика География Информатика История Логика Маркетинг Математика Менеджмент Механика Педагогика Религия Социология Технологии Физика Философия Финансы Химия Экология ТОП 10 на сайте Приготовление дезинфицирующих растворов различной концентрацииТехника нижней прямой подачи мяча. Франко-прусская война (причины и последствия) Организация работы процедурного кабинета Смысловое и механическое запоминание, их место и роль в усвоении знаний Коммуникативные барьеры и пути их преодоления Обработка изделий медицинского назначения многократного применения Образцы текста публицистического стиля Четыре типа изменения баланса Задачи с ответами для Всероссийской олимпиады по праву Мы поможем в написании ваших работ! ЗНАЕТЕ ЛИ ВЫ?
Влияние общества на человека
Приготовление дезинфицирующих растворов различной концентрации Практические работы по географии для 6 класса Организация работы процедурного кабинета Изменения в неживой природе осенью Уборка процедурного кабинета Сольфеджио. Все правила по сольфеджио Балочные системы. Определение реакций опор и моментов защемления |
Чтение простых записок и помянников (если скажет, то помочь священнику у жертвенника быстрее поминать, т.е.нужно убирать прочтённые им записки, чтобы ему читать следующие).↑ ⇐ ПредыдущаяСтр 3 из 3 Содержание книги
Поиск на нашем сайте
В некоторые дни церковного года (кроме двунадесятых и храмовых праздников) за сугубой ектенией читается следующая ектения об усопших, при открытых царских аратах и с кадильницей: Диакон: Помилуй нас, Боже, по велицей милости Твоей, молим Ти ся, услыши и помилуй. Хор: Господи помилуй. (на каждое прошение). Еще молимся о упокоении душ усопших рабов Божиих (имена) и о еже проститися им всякому прегрешению, вольному же и невольному. Яко да Господь Бог учинит души их, идеже праведнии упокояются. Милости Божия, Царства Небеснаго и оставления грехов их у Христа, Бсзсмертнаго Царя и Бога нашего, просим. Хор: Подай, Господи. Диакон: Господу помолимся. Хор: Господи, помилуй. Иерей: Яко Ты еси воскресение, и живот, и покой усопших раб Твоих (имени), Христе Боже наш, и Тебе славу возсылаем, со Безначальным Твоим Отцем и Пресвятым и Благим и Животворящим Твоим Духом, ныне и присно и во веки веков. Хор: Аминь. Царские врата закрываются Ектения об оглашенных Диакон: Помолитеся, оглашеннии, Господеви. Хор: Господи, помилуй, (На каждое прошение,). Вернии, о оглашенных помолимся, да Господь помилует их. Огласит их словом истины. Открыет им Евангелие правды. Соединит их Святей Своей, Соборней и Апостольстей Церкви. Спаси, помилуй, заступи и сохрани их, Боже, Твоею благодатию. Оглашеннии, главы ваша Господеви приклоните. Хор: Тебе, Господи. Да и тии с нами славят пречестное и великолепое Имя Твое, Отца и Сына и Святаго Духа, ныне и присно и во веки веков. Хор: Аминь. Диакон: Елицы оглашеннии, изыдите, оглашеннии, изыдитс; елицы оглашеннии, изыдите. Да никто от оглашенных, елицы вернии, паки и паки миром Господу помолимся. Хор: Господи, помилуй. Диакон: Заступи, спаси, помилуй и сохрани нас, Боже, Твоею благодатию. Хор: Господи, помилуй. Диакон: Премудрость. Иерей: Яко подобает Тебе всякая слава, честь и поклонение, Отцу и Сыну и Святому Духу, ныне и присно и во веки веков. Хор: Аминь. Готовится кадило, зажигается свеча. Малая ектения Диакон: Паки и паки миром Господу помолимся. Хор: Господи, помилуй. (На каждое прошение). О свышнем мире и спасении душ наших. Господу помолимся. О мире всего мира, благостоянии святых Божиих Церквей и соединении всех, Господу помолимся. О святем храме сем и с верою, благоговением и страхом Божиим входящих в онь, Господу помолимся. О избавитися нам от всякия скорби, гнева и нужды, Господу помолимся. Заступи, спаси, помилуй и сохрани нас, Боже, Твоею благодатию. Диакон: Премудрость. Иерей: Яко да под державою Твоею всегда храними, Тебе славу возсылаем, Отцу и Сыну и Святому Духу, ныне и присно и во веки веков. Отверзаются царские врата Хор: Аминь, и поет Херувимскую песнь ( Вместо Херувимской на литургии в Великий четверг поется “Вечери Твоея Тайныя...”, а в Великую субботу — “Да молчит всякая плоть...”. ) Иже Херувимы тайно образующе и Животворящей Троице Трисвятую песнь припевающе, всякое ныне житейское отложим попечение... На Херувимской, если алтарник 1: Подаётся кадило (справаот Престола) и там же принимается (взять с собой ладан). Алтарник не уходит, ожидая перехода к жертвеннику. Там подаёт и принимает кадило, и можно пройти поближе к северным вратам. Со свечёй и кадилом перед священникомвыходит к аналою. Если 2: то второй стоит со свечёй у северных врат. По сигналу священника открывает дверь и выходят как обычно: алтарник со свечёй, второй – с кадилом (оба становятся перед амвоном), священник. По обычаю заходят в Алтарь южными вратами сразу после входа священника и сразу подаётся кадило.
Великий вход Диакон: Великаго Господина и Отца нашего (имярек), Святейшаго Патриарха Московскаго и всея Руси, и Господина нашего Преосвященнейшаго (имя епархиального архиерея), да помянет Господь Бог во Царствии Своем, всегда, ныне и присно и во веки веков. Иерей: Вас и всех православных христиан да помянет Господь Бог во Царствии Своем, всегда, ныне и прирно и во веки веков. Хор: Аминь. Яко да Царя всех подымем ангельскими невидимо дориносима чинми. Аллилуиа, аллилуиа, аллилуиа. Когда священник вносит и ставит Св. Дары на престол, алтарник сразу же входит южными вратами и становится справа. На «Благообразный Иосиф с древа снем…» протягивает кадило в сторону священника для обвивки-каждения (плащаницы). Затем даёт и принимает кадило и отходит. Просительная ектения Режутся просфоры, готовится запивка (1-2 мал.ст.вина, 2-3 ложки сахара, горяч. вода) для причастников и клироса (посчитать заранее. По благословению – желательно пробовать, что готовите. Диакон: Исполним молитву нашу Господеви. Хор: Господи, помилуй. (На каждое прошение). О предложенных честных Дарех Господу помолимся. О святем храме сем и с верою, благоговением и страхом Божиим входящих в онь, Господу помолимся. О избавитися нам от всякия скорби, гнева и нужды, Господу помолимся. Заступи, спаси, помилуй и сохрани нас, Боже, Твоею благодатию. Дне всего совершенна, свята, мирна и безгрешна, у Господа просим. Хор: Подай, Господи. (На каждое прошение). Ангела мирна, верна наставника, хранителя душ и телес наших, у Господа просим. Прощения и оставления грехов и прегрешений наших, у Господа просим. Добрых и полезных душам нашим и мира мирови, у Господа просим. Прочее время живота нашего в мире и покаянии скончати, у Господа просим. Христианския кончины живота нашего, безболезнены, непостыдны, мирны, и добраго ответа на Страшном Судищи Христове, просим. Пресвятую, Пречистую, Преблагословенную, Славную Владычицу нашу Богородицу и Приснодеву Марию, со всеми святыми помянувше, сами себе, и друг друга, и весь живот наш Христу Богу предадим. Хор: Тебе, Господи. Иерей: Щедротами Единороднаго Сына Твоего, с Нимже благословен еси, со Пресвятым и Благим и Животворящим Твоим Духом, ныне и присно и во реки веков. Хор: Аминь. Иерей: Мир всем. Хор: И духови твоему. Диакон: Возлюбим друг друга, да единомыслием исповемы. Хор: Отца и Сына и Святаго Духа, Троицу Единосущую и Нераздельную. Диакон: Двери, двери, премудростию вонмем. Открывается завеса царских врат. Символ веры Ставится кипятиться чайник.За вином… 1Верую во Единаго Бога Отца Вседержителя, Творца небу и земли, видимым же всем и невидимым. 2И во Единаго Господа Иисуса Христа, Сына Божия, Единороднаго, Иже от Отца рожденнаго прежде всех век. Света от Света, Бога истинна от Бога истинна, рожденна, несотворенна, единосущна Отцу, Имже вся быша. 3Нас ради, человек, и нашего ради спасения сшедшаго с Небес, и воплотившагося от Духа Свята и Марии Девы, и вочеловечшася. 4Распятаго же за ны при Понтийстем Пилате, и страдавша, и погрсбенна. воскресшаго в третий день по Писанием. 6И восшедшаго на Небеса, и седяща одесную Отца. 7И паки грядущаго со славою судити живым и мертвым, Его же Царствию не будет конца. 8И в Духа Святаго, Господа Животворящаго, Иже от Отца исходящаго, Иже со Отцем и Сыном спокланяема и сславима, глаголавшаго пророки. 9Во едину Святую Соборную и Апостольскую Церковь. 10Исповедую едино Крещение во оставление грехов. 11Чаю воскресения мертвых, 12 и жизни будущаго века. Аминь.
Евхаристический канон Диакон: Станем добре, станем со страхом, вонмем, Святое Возношение в мире приносити. Хор: Милость мира, Жертву хваления. Иерей: Благодать Господа нашего Иисуса Христа, и любы Бога и Отца, и причастие Святаго Духа, буди со всеми вами. Хор: И со духом твоим. Иерей: Горе имеим сердца. Хор: Имамы ко Господу. Иерей: Благодарим Господа. Хор: Достойно и праведно есть покланятися Отцу и Сыну и Святому Духу, Троице Единосущной и Нераздельней. Иерей: Победную песнь ноюще, вопиюще, взывающе и глаголюще: Хор: Свят, Свят, Свят Господь Саваоф, исполнь Небо и земля славы Твоея; осанна в вышних, благословен Грядый во Имя Господне, осанна в вышних. Иерей: Приимите, ядите, Сие есть Тело Мое, еже за вы ломимое во оставление грехов. (На литургии св. Василия Великого эти возгласы начинаются словами: “Даде святым Своим учеником и апостолом, рек…”.) Хор: Аминь. Иерей: Пийте от нея вси, сия есть Кровь Моя Новаго Завета, яже за вы и за многи изливаемая во оставление грехов. Хор: Аминь. Иерей: Твоя от Твоих Тебе приносяще о всех и за вся. Готовится кадило. Хор: Тебе поем. Тебе благословим, Тебе благодарим, Господи, и молим Ти ся. Боже наш. После слов священника в алтаре "Приложив Духом Твоим Святым. Аминь. Аминь.Аминь." ПОКЛОН и сразу идти с кадилом к священнику. Взять ладана. Подаётся перед этим: Иерей: Изрядно о Пресвятей, Пречистей, Преблагословенней, Славней Владычице нашей Богородице и Приснодеве Марии. Хор: Достойно есть, яко воистинну блажити Тя, Богородицу, Присноблаженную и Пренепорочную и Матерь Бога нашего. Честнейшую Херувим и Славнейшую без сравнения Серафим, без истления Бога Слова рождшую, сущую Богородицу Тя величаем. По каждении Престола – забрать кадило, унести.
Иерей: В первых помяни Господи, Великаго Господина и Отца нашего (имярек), Святейшаго Патриарха Московскаго и всея Руси, и Господина нашего Преосвященнейшаго (имя епархиального епископа), ихже даруй святым Твоим Церквам в мире, целых, честных, здравых, долгоденствующих, право правящих слово Твоей истины. Хор: И всех и вся. Иерей: И даждь нам единеми усты и единем сердцем славити и воспевати Пречестноеи Всликолепое Имя Твое, Отца и Сына и Святаго Духа, ныне и присно и во веки веков. Хор: Аминь. Иерей: И да будут милости Великаго Бога и Спаса нашего Иисуса Христа со всеми вами. Хор: И со духом твоим. Сейчас заранее можно приготовить чайник для теплоты. Ектения просительная Диакон: Вся святыя помянувше, паки и паки миром Господу помолимся. Хор: Господи, помилуй. (На каждое прошение). О принесенных и освященных Честных Дарех, Господу помолимся. Яко да Человеколюбец Бог наш, приемь я во святый, и пренебесный, и мысленный Свой Жертвенник, в воню благоухания духовнаго, возниспослет нам Божественную благодать и дар Святаго Духа, помолимся. О избавится нам от всякия скорби, гнева и нужды, Господу помолимся. Омовение рук священника: алтарник становится справа от престола, на плечо вешает полотенце, в правую руку берёт чайник с тёплой водой, в левую – тарелку для воды. Священник моет руки водой, вытирает. Алтарник выливает воду из тарелки (в бидон), вешает полотенце, ставит чайник и отходит. Заступи, спаси, помилуй и сохрани нас,Твоею благодатию. Дне всего совершенна, свята, мирна и безгрешна,.у Господа просим. Хор: Подай, Господи. (На каждое прошение). Диакон: Ангела мирна, верна наставника, хранителя душ и телес наших, у Господа просим. Прощения и оставления грехов и прегрешений наших, у Господа просим. Добрых и полезных душам нашим и мира мирови, у Господа просим. Прочее время живота нашего в мире и покаянии скончати у Господа просим. Христианския кончины живота нашего, безболезнены, непостыдны, мирны, и добраго ответа на Страшнем Судищи Христове, просим. Соединение веры и причастие Святаго Духа испросивше, сами себе, и друг друга, и весь живот наш Христу Богу предадим. Хор: Тебе, Господи. И сподоби нас, Владыко, со дерзновением, неосужденно смети призывати Тебе, Небеснаго Бога Отца, и глаголати: Включается чайник для теплоты. Хор (или все молящиеся): Отче наш, Иже еси на Небесех! Да святится Имя Твое, да приидет Царствие Твое, да будет воля Твоя, яко на небеси и на земли. Хлеб наш насущный даждь нам днесь, и остави нам долги наша, якоже и мы оставляем должником нашим; и не введи нас во искушение, но избави нас от лукаваго. Иерей: Яко Твое есть Царство, и сила, и слава. Отца и Сына и Святаго Духа, ныне и присно и во веки веков. Хор: Аминь. Иерей: Мир всем. Сразу а лтарником медленно закрывается завеса царских врат. Зажигается свеча. Хор: И духови твоему. Диакон: Главы ваша Господеви приклоните, Хор: Тебе, Господи. Иерей: Благодатию, и щедротами, и человеколюбием Единороднаго Сына Твоего, с Нимже благословен еси, со Пресвятым и Благим и Животворящим Твоим Духом, ныне и присно и во веки веков. Хор: Аминь. Диакон: Вонмем. Иерей: Святая святым! 1-й: ПОКЛОН и сразу подать теплоту (открыть чайник на подносе) справа от престола, приняв, закрыть чайник, отнести к жертвеннику, оставить рядом с ним. Нужен священнику по окончании Литургии. 2-й: Свеча ставится перед Царскими вратами. Хор: Един Свят, един Господь Иисус Христос, во славу Бога Отца. Аминь. На причастных: - выносятся запивка и просфоры для клироса и причастников, - подаётся плат на служебник (после причащения священника). Причастны (Любой причастен заканчивается троекратным “аллилуиа”. Устав о пении причастных стихов находится в богослужебных книгах вместе с уставом о прокимнах и аллилуариях, и за редким исключением подобен последним, т. е. когда читается два Апостола, поется два причастна, однако “аллилуиа” поется только после второго. Праздничные причастны указаны в службах праздников.) В воскресенье: Хвалите Господа с небес, хвалите Его в вышних. Аллилуиа, аллилуиа, аллилуиа. В понедельник: Творяй ангелы Своя духи, и слуги Своя пламень огненный. Во вторник: В память вечную будет праведник, от слуха зла не убоится. В среду: Чашу спасения прииму и Имя Господне призову. В четверг: Во всю землю изыде вещание их, и в концы вселенныя глаголы их. В пятницу: Спасение соделал еси посреде земли, Боже. В субботу: Радуйтеся, праведнии, о Господе, правым подобает похвала. Заупокойный: Блажени, яже избрал и приял еси, Господи, и память их в род и род. В праздники Богородицы: Чашу спасения прииму и Имя Господне призову. В праздники апостолов: Во всю землю изыде вещание их, и в концы вселенныя глаголы их. В дни памяти святых: В память вечную будет праведник, от слуха зла не убоится.
Забирается свеча. Открываются царские врата. Диакон, вынося Святую Чашу, возглашает: Со страхом Божиим и верою приступите! Передает Чашу священнику. Хор: Благословен Грядый во Имя Господне, Бог Господь и явися нам.( В пасхальную седмицу поется “Христос воскресе... ”. ) Иерей (и с ним все, желающие причаститься): Верую, Господи, и исповедую, яко Ты еси воистину Христос, Сын Бога живаго, пришедый в мир грешныя спасти, от них же первый есмь аз. Еще верую, яко сие есть самое пречистое Тело Твое, и сия есть самая честная Кровь Твоя. Молюся убо Тебе: помилуй мя, и прости ми прегрешения моя, вольная и невольная, яже словом, яже делом, яже ведением и неведением, и сподоби мя неосужденно причаститися пречистых Твоих таинств, во оставление грехов, и в жизнь вечную. Аминь. Причащая мирян, иерей говорит: Причащается раб Божий (имя) Честнаго и Святаго Тела и Крове Господа и Бога и Спаса нашего Иисуса Христа, во оставление грехов своих и в Жизнь Вечную. Хор (во время причащения): Тело Христово приимите, Источника безсмертнаго вкусите. (В Великий четверг поется “Вечери Твоея тайныя...”; а пасхальную седмицу — “Христос воскресе...”.) Иерей: Спаси, Боже, люди Твоя и благослови достояние Твое, Подать кадило справа. Перейти к жервеннику, зажечь на нём свечу (если её ещё ранее не зажгли), подать и принять кадило. Хор; Видехом Свет истинный,/ прияхом Духа Небеснаго,/ обретохом веру истинную,/ Нераздельней Троице покланяемся:/ Та бо нас спасла есть. (Вместо “Видехом свет истинный...” от Пасхи до отдания поется “Христос воскресе из мертвых...”; от Вознесения до отдания — тропарь Вознесения; а Троицкую родительскую субботу — “Глубиною мудрости...”) Иерей: Всегда, ныне и присно и во веки веков. Хор: Аминь. Да исполнятся уста наша/ хваления Твоего, Господи,/ яко да поем славу Твою,/ яко сподобил еси нас причаститися/ Святым Твоим, Божественным, Безсмертным и Животворящим Тайнам;/ соблюди нас во Твоей святыни,/ весь день поучатися правде Твоей./Аллилуиа, аллилуиа, аллилуиа. (В Великий четверг вместо “Да исполнятся...” поется “Вечери Твоея тайныя...”; в пасхальную седмицу “Христос воскресе...”.) Диакон: Прости приимше Божественных, Святых, Пречистых, Безсмертных, Небесных и Животворящих, Страшных Христовых Тайн, достойно благодарим Господа. Хор: Господи, помилуй. Заступи, спаси, помилуй и сохрани нас, Боже, Твоею благодатию. День весь совершен, свят, мирен и безгрешен испросивше, сами себе, и друг друга, и весь живот наш Христу Богу предадим. Хор: Тебе, Господи. Иерей: Яко Ты еси Освящение наше, и Тебе славу возсылаем, Отцу и Сыну и Святому Духу, ныне и присно и во веки веков, Хор: Аминь. Иерей: С миром изыдем, Хор: О имени Господни. Диакон: Господу помолимся. Хор: Господи, помилуй. Молитва заамвонная Иерей (стоя пред амвоном}: Благословляяй благословящия Тя, Господи, и освящаяй на Тя уповающия, спаси люди Твоя и благослови достояние Твое, исполнение Церкве Твоея сохрани, освяти любящия благолепие дому Твоего; Ты тех возпрослави Божественною Твоею силою, и не остави нас, уповающих на Тя. Мир мирови Твоему даруй, Церквам Твоим, священником, воинству и всем людем Твоим. Яко всякое даяние благо, и всяк дар совершен свыше есть, сходяй от Тебе, Отца Светов; и Тебе славу, и благодарение, и поклонение возсылаем, Отцу и Сыну и Святому Духу, ныне и присно и во веки веков. Хор: Аминь. Буди Имя Господне благословено отныне и до века (трижды)(На пасхальной седмице поется “Христос воскресе...”) Чистить кадило, приводить всё в порядок. Псалом 33 ( На пасхальной седмице поется многократно “Христос воскресе..”. ) Хор: Благословлю Господа на всякое время,/ выну хвала Его во устех моих. О Господе похвалится душа моя./да услышат кротции, и возвеселятся. Возвеличите Господа со мною,/ и вознесем Имя Его вкупе. Взысках Господа, и услыша мя,/ и от всех скорбей моих избави мя. Приступите к Нему и просветитеся,/ и лица ваша не постыдятся. Сей нищий воззва, и Господь услыша и,/ и от всех скорбей его спасе и. Ополчится ангел Господень окрест боящихся Его,/ и избавит их. Вкусите, и видите, яко благ Господь;/ блажен муж, иже уповает Нань. Бойтеся Господа вси святии Его,/ яко несть лишения боящимся Его. Богатии обнищаша и взалкаша:/ взыскающии же Господа не лишатся всякаго блага. Приидйте, чада, послушайте мене,/ страху Господню научу вас. Кто есть человек хотяй живот,/ любяй дни видети благи? Удержи язык твой от зла,/ и устне твои, еже не глаголати льсти. Уклонися от зла, и сотвори благо,/ взыщи мира, и пожени и. Очи Господни на праведныя/ и уши Его в молитву их. Лице же Господне на творящия злая,/ еже потребити от земли память их. Воззваша праведнии, и Господь услыша их,/ и от всех скорбей их избави их. Близ Господь сокрушенных сердцем,/ и смиренныя духом спасет. Многи.скорби праведным,/ и от всех их избавит я Господь. Хранит Господь вся кости их, ни едина от них сокрушится. Смерть грешников люта,/ и ненавидящии праведнаго прегрешат. Избавит Господь души раб Своих,/ и не прегрешат вси уповающий на Него.
Подойти к Кресту в алтаре. Иерей: Благословение Господне на вас. Того благодатию и человеколюбием, всегда, ныне и присно и во веки веков. Хор: Аминь. Иерей: Слава Тебе, Христе Боже, Упование наше, слава Тебе.(На Пасху, в пасхальную седмицу и в отдание Пасхи вместо “Слава Тебе, Христе Боже...” священнослужители поют “Христос воскресе из мертвых, смертию смерть поправ”, а хор заканчивает: “И сущим во гробех живот даровав”. От Недели о Фоме до отдания Пасхи священник произносит: “Слава Тебе, Христе Боже, Упование наше, Слава Тебе”, я хор поет “Христос воскресе...” (Трижды) Хор: Слава, и ныне. Господи, помилуй (Трижды). Благослови. Иерей произносит отпуст (в воскресенье) Воскресый из мертвых, Христос, истинный Бог наш, молитвами Пречистый Своея Матере, святых славных и всехвальных Апостол, иже во святых отца нашего Иоанна, архиепископа Константина града, Златоустаго (или: св. Василия Великаго, архиепископа Кесарии Каппадокийския), и святаго (храма и святого, которого память в этот день), святых и праведных Богоотец Иоакима и Анны и всех святых, помилует и спасет нас, яко Благ и Человеколюбец Многолетие Хор: Великаго Господина и Отца нашего ( имярек ), Святейшаго Патриарха Московскаго и всея Руси, и Господина нашего Прсосвященнейшаго ( имя ) митрополита (или: архиепископа, или: епископа) (епархиальный титул его ), братию святаго храма сего и вся православныя христианы, Господи, сохрани их на многая лета. Уборка в алтаре, готовиться к вечернему Богослужению. Общие правила: Войдя в Святой Алтарь, алтарник (он же – пономарь) делает с благоговением три земных поклона перед св. Престолом, крестится в сторону Горнего места и кланяется служащему священнику и всем присутствующем в Алтаре. После подходит за благословением к служащему священнику, а также к старшим по чину священнослужителям. Перед облачением в стихарь необходимо совершить два поясных поклона в сторону Престола, испросить благословение на надевание стихаря у служащего священника ("Благослови, Владыко святый стихарь") или у епископа (если он присутствует в Алтаре), сделать после этого третий поклон тому лицу, у которого испрашивалось благословение и св.Престолу. В обязанности пономаря входит наблюдение за семисвечником, лампадами и алтарными подсвечниками, кроме тех, которые стоят на Престоле. За последними смотрят священнослужители. Ставить на Престол и снимать с него лампады и подсвечники лицам, не имеющим священного сана, не разрешается. Кроме того, пономарь должен внимательно следить за кадилом, чтобы в нужный момент в нем горел уголь. Правило выноса свечи: большая свеча всегда выносится северными вратами, а вносится южными, т.е. всегда делает круг. Справка: Параекклисb7а – (греч.) = Придел. В храме с несколькими престолами один называетси главным, а другие – параекклисиями (прибавлениями, приделами). Параекклисb3а7рхъ = Парамона7рь = Кандиловозжига7тель = пономарь (испорченное в русском варианте греческое слово) – клирик, на обязанности которого в древней церкви лежало безотлучно охранять священные места, наблюдать за храмом, возжигать и гасить светильники. В настоящее время парамонари должны «просфоры, вино, воду, фимиам и огонь в алтарь внести, свещи же вжегати и угашати, кадильницу и теплоту приуготовляти и иерею подавати, алтарь весь чинно и часто умести и очищати: сице землю от всяких уметий, яже и стены и верх кровный от праха паучины». В Типиконе (гл. 1, 2 и др.) парамонарь именуется двояко: параекклисb3а7рхъ или кандиловозжига7тель. (Полный церковнославянский словарь).
|
|||||
Последнее изменение этой страницы: 2016-04-08; просмотров: 147; Нарушение авторского права страницы; Мы поможем в написании вашей работы! infopedia.su Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. Обратная связь - 3.145.59.244 (0.016 с.) |