Мы поможем в написании ваших работ!
ЗНАЕТЕ ЛИ ВЫ?
|
П Средства массовой информации (пресса, телевидение, радио, Интернет)
31. MASS MEDIA
- Where do you prefer to get news from: newspapers, radio, TV or some other source?
- Who listens to the radio in your family?
- What kind of TV programmes do you like to watch?
- How often do you buy a newspaper or a magazine?
- For what purpose do you use the Internet?
- Why in your opinion do many people prefer learning the news from the Internet?
32. THE INTERNET AND THE TIME ONLINE
- How old are you?
- How much time do you spend on the Internet every day?
- What do you use the Internet for?
- What do you do in Information Technology or Computer Studies lessons?
- Why are computer skills useful for everyone?
- What would you recommend to a person who spends too much time on the Internet?
33. TV
1. How many TV-sets are there in your house?
- Who watches most TV in your family?
- How much time a day do you spend watching TV?
- What kind of TV programmes do you like?
- Would you like to take part in a TV show, for example, a quiz show? Why?
- Does a career on TV attract you? Why? Why not?
34. ATTITUDE TOTV AND TV PROGRAMMES
1. What do you enjoy doing in your free time?
2 How often do you go to the cinema or to the theatre?
3 How much time do you usually watch TV?
4 What TV programmes are popular in your family?
5 Do you prefer TV or the Internet?
6 What TV programmes would you recommend your friends watch?
Р Природа и проблемы экологии. Здоровый образ жизни
35. ECOLOGICAL PROBLEMS AND TEENS
- Where would you like to live: in a big city or in the country?
- What are the advantages of living in the country?
- What is the main ecological problem in the place where you live?
- Do you and your friends care about ecological problems? Why?
- Have you ever taken part in any ecological projects in your school?
- What would you recommend to a person who wants to improve the ecological situation in his or her city or town?
36. PETS AND ANIMALS
- What is your favourite animal? Why do you like it?
- What pets are the most popular in Russia in your view?
- Is it right for people to keep exotic animals for pets? Why
- What can people do to help homeless animals?
- Why do you think most children like visiting zoos?
- Does a career of a vet attract you? Why? / Why not?
37. EATING HABITS
- What is your favourite fruit?
- What do you usually have for breakfast?
- Where do you usually have lunch on week-days?
- Is there any food you do not like?
- What dishes can you cook?
- What food would you recommend to a teenager who wants to be healthy?
38. EATING HABITS 2
- How many meals a day do you usually have?
- What is your favourite food?
- What do you usually have for lunch at school?
- Do you prefer fast food or home-made food? Why?
- Would you like to take part in a TV cookery show, for example, cooking your favourite dish in a TV studio? Why?
- What would you recommend to a teenager who wants to keep fit?
39. SPORTS
- What do you do at your Physical Education lessons at school?
- Do you do your morning exercises or not? Why?
- What sport do you like playing?
- What sport competitions do you enjoy watching?
- Is there any sport you would like to play professionally? Why?
- What would you recommend to a teenager who wants to be fit and healthy?
40. DOING SPORTS
- How old are you?
- How many times a week do you do sports?
- What sport is the most popular with teenagers in your region?
- What sport facilities are available in the place where you live?
- Why do you think it is important to keep fit?
- What would you advise a person who wants to keep fit?
ATTITUDE TO SPORTS
- How many lessons of P.E. (Physical Education) do you have a week?
- What sports facilities do you have in your school?
- What sport do you do regularly?
- What winter sports are popular with you and your friends?
- Would you like to do any extreme sports? Why or why not?
- What would you recommend to a teenager who wants to be healthy and fit?
Устная часть TASK 3
Task 3. You are going to give a talk about …. You will have to start in 1.5 minutes and speak for not more than 2 minutes (10-12 sentences).
Решение коммуникативной задачи (К1)
| Организация высказывания (К2)
| Языковое оформление высказывания (К3)
| Баллы
| Задание выполнено полностью: цель общения достигнута; тема раскрыта в полном объёме (полно, точно и развернуто раскрыты все аспекты, указанные в задании). Объём высказывания: 10–12 фраз
|
|
| 3
| Задание выполнено: цель общения достиг- нута; но тема рас- крыта не в полном объёме (один аспект раскрыт не полностью). Объём высказывания: 8-9 фраз
| Высказывание логично и имеет завершённый характер; имеются вступительная и заключительная фразы, соответствующие теме. Средства логической связи используются правильно
| Использованный словарный запас, грамматические структуры, фонетическое оформление высказывания соответствуют постав- ленной задаче (допускается не более четырёх негрубых лексико-грамматических ошибок И/ИЛИ не более трёх негрубых фонетических ошибок)
| 2
| Задание выполнено частично: цель общения достигнута частично; тема раскрыта в ограниченном объёме (один аспект не раскрыт, ИЛИ все аспекты задания раскрыты неполно, ИЛИ два аспекта раскрыты не в пол- ном объёме, третий аспект дан полно и точно). Объём высказывания: 6-7 фраз
| Высказывание в основном логично и имеет достаточно завершённый характер, НО отсутствует вступительная ИЛИ заключительная фраза, имеются одно-два нарушения в использовании средств логической связи.
| Использованный словарный запас, грамматические структуры, фонетическое оформление высказывания соответствуют постав- ленной задаче (допускается не более пяти негрубых лексико- грамматических ошибок И/ИЛИ не более четырёх негрубых фонетических ошибок)
| 1
| Задание не выполнено: цель общения не достигнута: два аспекта содержания не раскрыты*. Объём высказывания: 5 и менее фраз
| Высказывание не- логично, вступи- тельная и заключительная фразы отсутствуют; средства логической связи практически не используются
| Понимание высказывания затруднено из-за многочисленных лексико-грамматических и фонетических ошибок (шесть и более лексико- грамматических ошибок И/ИЛИ пять и более фонетических ошибок) ИЛИ более трёх грубых ошибок
| 0
|
Предметное содержание речи
|