Тема: « проблемы на отдыхе». 


Мы поможем в написании ваших работ!



ЗНАЕТЕ ЛИ ВЫ?

Тема: « проблемы на отдыхе».



Тема: «Проблемы на отдыхе».

Цель урока: способствовать развитию лексических навыков по теме «Проблемы на отдыхе», навыков чтения, аудирования, монологической речи, навыков продуктивного письма.

Практические задачи:

1. Активизировать изученную лексику по теме «Проблемы на отдыхе»;

2. Совершенствовать навыки аудирования и чтения с целью получения необходимой информации.

3. Научить делать монологическое высказывание по теме «Проблемы на отдыхе».

Развивающие задачи:

1. Развивать умения во всех видах речевой деятельности

2. Развитие умений аудирования с выборочным пониманием текста;

3. Развивать навыки работы с информацией, в том числе с использованием ИКТ;

Воспитательные задачи:

1. Способствовать осознанию возможностей самореализации средствами иностранного языка.

ХОД УРОКА:

1.Организационный момент:

Организационные вопросы:

T: Good morning my dear friends. How are you today? Who is on duty today? Who is absent today? Why? Would you like to travel? What kind of travelling do you prefer? Do you know the names of famous travelers?

Речеваяразминка.

.Let’s read and translate them.

 

1.Every country has its customs. /Укаждойстранысвойобычай.Что город, то норов./

2.TocarrycoalstoNewcastle./Ездить в Тулу со своим самоваром. Возить уголь в Ньюкасл/ 3.Somanycountries, somanycustoms. /Сколько стран, столько и обычаев/

4.WhenatRome, doasRomansdo. /В чужой монастырь со своим уставом не ходят/

5.Travel broadens the minds. /Путешествияразвиваюткругозор/

6.Who lives sees much. Whotravelsseesmore. /Тот, кто живет, много видит, тот, кто путешествует, видит больше/

Актуализация знаний и умений..

T – OK students now let’s see what we have in your cards. I’ll say the word, and you continue – say another word from the pair and a sentence.

Предполагаемый ответ:

G, 2- F, 3- D, 4- E, 5- C, 6- A, 7- B.

Постановкаучебнойзадачи.

T- People travel to see other countries and continents, modern cities and the ruins of ancient towns. They want to meet different people and make friends with them, to try local food, to listen to different musical rhythms. So students while looking through all the things we’ve already done, tell me please what is the topic of our lesson?

TRAVELLING

In particular today we’re going to talk about Holiday Problems.

Освоение нового учебного материала.

Exercise 1, page 84.

T- In two minutes list as many words as you can think of under the headings. This will help you to make a story about your last holiday.

Предполагаемыйответ:

Types of holiday:working, self-catering, adventure, backpacking, cruise, skiing, camping

Places to stay: B&B, chalet, hostel, hotel, caravan, guest house

Weather― overcast, freezing, rainy, scorching stormy, boiling hot

Now use your lists to tell about your holiday to the country you’ ve described yet:

Предполагаемыйответ:

I went on a beach holiday to Greece last year. The weather was boiling hot! We went by plane and stayed in a hotel.

Exercise 2(b), page 84.

T- It is very interesting and exciting to travel and to discover new things, different ways of life.The problem is that the people did not expect bad weather at the beach, lost luggage or illness. Students look at the cards I’ve handed you out, match the descriptions to the events(the descriptions are under the numerals).

Предполагаемыйответ:

1 weather                           8 health

2 travel/transport                        9 crime

3 food                                         10 the town/resort

4 belongings                                11 crime

5 the town/resort                        12 service

6 belongings                                13 health

7 accommodation                       14 weather

Exercise 3, page 84.

T- People can travel by plane, by train, by sea, by car or on foot. Nowadays some young people spend their holidays hiking as it helps them to become strong and healthy. It also teaches them how to survive. And there are also a lot of problems and even dangerous things could be anywhere. Now students I suggest you to look through the exercise № 3 on page 84, read please, the first two exchanges and try to answer my questions:

1.What do you think happened to John?

2.What things did go wrong? Count them, please.

3.What was the way out of all the things?

T – Now let’s try to make a little mental card for you to have an easier way of learning the subject:

 

1.A friend left his                                                                                         3. Next flight was    

passport                                                                                                      delayed                                                                                                                   

     
 


The luggage.

                                                                                                    5It rained every day, as it  

Was the rainy season.

 


                   What do you think the way out of the situation?

(Try to come up with the end of the dialogue)

Exercise 7, page 85

Listen and try to choose the correct answer.

1 You will hear a woman talking about her holiday.

How does she feel?

“I can’t tell you how annoyed I am! We were very

dissatisfied with the food, the staff weren’t helpful at

all and the facilities on board the ship were very

disappointing. I’m definitely going to write a letter of

complaint! We paid a lot of money for that cruise!”

Of holiday is it?

“Tired of backpacking, package holidays and noisy

beach resorts? Well, how about spending your holiday

teaching English as a foreign language, helping out at

a turtle rescue centre or working with street children

in Brazil? Take a break and make a difference too!

Call us on 020-7865987 for more information.”

Тема: «Проблемы на отдыхе».

Цель урока: способствовать развитию лексических навыков по теме «Проблемы на отдыхе», навыков чтения, аудирования, монологической речи, навыков продуктивного письма.

Практические задачи:

1. Активизировать изученную лексику по теме «Проблемы на отдыхе»;

2. Совершенствовать навыки аудирования и чтения с целью получения необходимой информации.

3. Научить делать монологическое высказывание по теме «Проблемы на отдыхе».

Развивающие задачи:

1. Развивать умения во всех видах речевой деятельности

2. Развитие умений аудирования с выборочным пониманием текста;

3. Развивать навыки работы с информацией, в том числе с использованием ИКТ;

Воспитательные задачи:

1. Способствовать осознанию возможностей самореализации средствами иностранного языка.

ХОД УРОКА:

1.Организационный момент:

Организационные вопросы:

T: Good morning my dear friends. How are you today? Who is on duty today? Who is absent today? Why? Would you like to travel? What kind of travelling do you prefer? Do you know the names of famous travelers?

Речеваяразминка.

.Let’s read and translate them.

 

1.Every country has its customs. /Укаждойстранысвойобычай.Что город, то норов./

2.TocarrycoalstoNewcastle./Ездить в Тулу со своим самоваром. Возить уголь в Ньюкасл/ 3.Somanycountries, somanycustoms. /Сколько стран, столько и обычаев/

4.WhenatRome, doasRomansdo. /В чужой монастырь со своим уставом не ходят/

5.Travel broadens the minds. /Путешествияразвиваюткругозор/

6.Who lives sees much. Whotravelsseesmore. /Тот, кто живет, много видит, тот, кто путешествует, видит больше/



Поделиться:


Последнее изменение этой страницы: 2021-01-08; просмотров: 130; Нарушение авторского права страницы; Мы поможем в написании вашей работы!

infopedia.su Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. Обратная связь - 3.16.54.63 (0.01 с.)