На Господи воззвах, глас 5-й 


Мы поможем в написании ваших работ!



ЗНАЕТЕ ЛИ ВЫ?

На Господи воззвах, глас 5-й



На Господи воззвах, глас 5-й

Ра́дуйся, архиере́ев пра́вило, / Це́ркве непоколеби́мое утвержде́ние, / сла́во правосла́вных, чуде́с исто́чниче, / любве́ струя́ неистощи́мая, / свети́льниче многосве́тлый, / Ду́ха орга́не, у́ме Боже́ственный, кро́ткий и незло́бивый, / и́же простото́ю и́стинною украша́емь, / челове́че Небе́сный, земны́й Ангеле, / виногра́да де́лателю, Христо́в дру́же и́скренний, // Того́ моли́ пода́ти тебе́ чту́щим ве́лию ми́лость. (Дважды)

 

Кро́ток и насле́дник земли́ ты́ кро́тких, / вои́стинну показа́лся еси́, Спиридо́не, / отце́в сла́во, / и́же жи́лами му́дрых и просты́х твои́х слове́с Боже́ственною благода́тию, / врага́ вселука́ваго и пребезу́мнаго Ария удави́л еси́ / и, веле́ние Боже́ственное все́м уясни́в, ве́рным показа́л еси́, / и спаси́тельное возвы́сив ду́хом, / вся́ же правосла́вныя просвети́в ясне́йше, / Еди́но сла́вити Сло́во, / я́ко вои́стинну Единосу́щное Отцу́ Пребезнача́льному, // подаю́щее ми́ру ве́лию ми́лость. (Дважды)

 

Стра́сти умертви́в плотски́я, / ме́ртвыя благода́тию Бо́жиею возста́вил еси́, / и змию́ в зла́то претвори́л еси́, / и реки́ стремле́ние моли́твою твое́ю, о́тче, обузда́л еси́; / но́щию же царю́ я́влься бе́дствующему, / сего́ исцели́л еси́ к се́рдцу приближе́нием, / Го́споду тя́ пресла́вно прославля́ющу. / Те́мже велегла́сно твою́ па́мять почита́ем, / и моще́й Боже́ственную и свяще́нную ра́ку чти́м, // из нея́же истека́ет врачева́ний Боже́ственная струя́ и ве́лия ми́лость.

ины стихи́ры, глас 6-й, Подо́бен: Всю́ отложи́вше:

Ве́сь освяще́н Богоно́сец показа́ся, / пома́зание Бо́жие свято́е, / Святы́м Ду́хом обложе́н: / и све́тло входя́ вы́ну / во свята́я святы́х, / Богонача́льными светлостьми́ озаря́емь, / благода́ти причаща́яся / святы́х та́ин, / я́ко и́стинный святи́тель пресла́вен, / со дерзнове́нием моля́ся // о душа́х на́ших.

Просвети́ся житие́ твое́ / доброде́тельными светлостьми́, / ве́рныя просвети́л еси́, / и ле́сти тьму́ разгна́л еси́, / и́стинное бо яви́лся еси́ светоза́рное со́лнце, / святи́телю преблаже́нне Спиридо́не, / и ны́не, всели́лся еси́, / иде́же сия́ет све́т невече́рний, / и сы́н дне́ благода́тию Ду́ха Свята́го бы́в. / Те́мже твою́ Боже́ственную па́мять и светоно́сную / че́стно соверша́юще приснопа́мятне, // любо́вию почита́ем.

Ум тво́й манове́нием е́же к Бо́гу, / Богому́дре, ве́рою удобря́емь, / све́тел яви́ся всесла́вне, / в ме́ртвеннем те́ле и тле́ннем, / прему́дре нетле́нию поучи́вся, / притяжа́л еси́ безпло́тных све́тлости, / и страсте́й вне́ бы́в, / безстра́стием украша́яся, / и́мярек, о́тче святи́телю прему́дре, / све́тлый свети́льниче, / и моли́твенниче о чту́щих // любо́вию па́мять твою́.

Слава, глас 1-й

Преподо́бне о́тче, блаже́нне Спиридо́не му́дре, / ме́ртвую, я́коже жи́ву, вопроси́л еси́ любве́ ра́ди Бо́жия; / змию́ же преложи́л еси́ в зла́то нището́ю обдержи́мому, / тече́ние же удержа́л еси́ реки́, сострада́тельствовав лю́дем; / царю́ же предста́л еси́ вра́ч промышле́нием Бо́жиим; / ме́ртвыя же па́ки возста́вил еси́, я́ко Того́ учени́к, / и ве́ру уясни́л еси́ посреде́ отце́в мно́гих. / Вся́ у́бо моги́й во укрепля́ющем тя Христе́, // Того́ и ны́не моли́ спасти́ся душа́м на́шим.

И ны́не, Богоро́дичен, глас 1-й

Всеми́рную сла́ву, / от челове́к прозя́бшую, / и Влады́ку ро́ждшую, / небе́сную две́рь воспои́м Мари́ю Де́ву, / безпло́тных пе́снь, и ве́рных удобре́ние: / Сия́ Бо яви́ся не́бо, и хра́м Божества́: / Сия́ прегражде́ние вражды́ разруши́вши, / ми́р введе́, и Ца́рствие отве́рзе. / Сию́ у́бо иму́ще ве́ры утвержде́ние, / побо́рника и́мамы из Нея́ ро́ждшагося Го́спода. / Дерза́йте у́бо, дерза́йте, лю́дие Бо́жии: / и́бо То́й победи́т враги́, // я́ко Всеси́лен.

Святи́телю паремии́: 1) При́тчей чте́ние [главы́ 3 и 8].

Па́мять пра́веднаго с похвала́ми, и благослове́ние Госпо́дне на главе́ его́. Блаже́н челове́к, и́же обре́те прему́дрость, и сме́ртен, и́же уве́де ра́зум. Лу́чше бо сию́ купова́ти, не́жели зла́та и сребра́ сокро́вища. Честне́йшая же е́сть ка́мений многоце́нных, все́ же честно́е недосто́йно ея́ е́сть. Долгота́ бо дне́й, и ле́та живота́ в десни́це ея́: в шу́йце же ея́ бога́тство и сла́ва. От у́ст ея́ исхо́дит пра́вда, зако́н же и ми́лость на язы́це но́сит. Послу́шайте у́бо мене́, о ча́да, честна́я бо реку́: и блаже́н челове́к, и́же пути́ моя́ сохрани́т: исхо́ди бо мои́, исхо́ди живота́, и уготовля́ется хоте́ние от Го́спода. Сего́ ра́ди молю́ ва́с, и предлага́ю мо́й гла́с сыново́м челове́ческим: я́ко а́з прему́дрость устро́их, сове́т, и ра́зум и смы́сл а́з призва́х. Мо́й сове́т и утвержде́ние, мо́й ра́зум, моя́ же кре́пость. А́з мене́ лю́бящыя люблю́, и́щущии же мене́ обря́щут благода́ть. Разуме́йте у́бо незло́бивии кова́рство, ненака́заннии же прилага́йте сердца́. Послу́шайте мене́ и па́ки, честна́я бо реку́, и отве́рзу от усте́н пра́вая: я́ко и́стине поучи́тся горта́нь мо́й, ме́рзки же предо мно́ю устны́ лжи́выя. С пра́вдою вси́ глаго́лы у́ст мои́х: ничто́же в ни́х стро́потно, ниже́ развраще́нно. Вся́ пра́ва су́ть разумева́ющым, и про́ста обрета́ющым ра́зум. Научу́ бо ва́с и́стине, да бу́дет о Го́споде наде́жда ва́ша, и испо́лнитеся ду́ха.

2) Прему́дрости Соломо́новы чте́ние [главы́ 10, 6 и 9].

Уста́ пра́веднаго ка́плют прему́дрость: устне́ же муже́й му́дрых ве́дят благода́ть. Уста́ му́дрых поуча́тся прему́дрости, пра́вда же избавля́ет и́х от сме́рти. Сконча́вшуся му́жу пра́ведну, не поги́бнет наде́жда. Сы́н бо пра́веден ражда́ется в живо́т, и во благи́х свои́х пло́д пра́вды объи́мет. Све́т пра́ведным всегда́, и от Го́спода обря́щут благода́ть и сла́ву. Язы́к му́дрых до́брая све́сть, и в се́рдце и́х почи́ет му́дрость. Лю́бит Госпо́дь преподо́бная сердца́, прия́тни же ему́ вси́ непоро́чнии в пути́. Му́дрость Госпо́дня просвеща́ет лице́ разу́мнаго. Постига́ет бо жела́ющыя ю́, пре́жде да́же разуме́ти ю́: и удо́бь у́зрится от лю́бящих ю́. У́треневавый к не́й не утруди́тся: и бдя́й ея́ ра́ди, вско́ре без печа́ли бу́дет. Яко досто́йных ея́ сама́ обхо́дит и́щущи: и во стезя́х ея́ явля́ется и́м благоприе́мне. Му́дрости никогда́же одоле́ет зло́ба. Си́х ра́ди и рачи́тель бы́х добро́ты ея́: и возлюби́х ю́, и поиска́х от ю́ности моея́: И взыска́х неве́сту привести́ себе́, я́ко все́х Влады́ка возлюби́ ю́. Таи́бница бо е́сть Бо́жия хи́трости, и обрета́тельница де́л Его́. Труды́ ея́, су́ть доброде́тели: целому́дрию же и ра́зуму та́ у́чит, пра́вде и му́жеству, и́хже потре́бнее ничто́же е́сть в житии́ челове́ком. А́ще же и мно́гаго иску́сства жела́ет кто́, ве́сть дре́вняя, и бы́ти хотя́щая разсмо́трит: Све́сть изви́тия слове́с, и разреше́ния гада́ний: зна́мения и чудеса́ проразуме́ет, и сбытия́ време́н и ле́т: и все́м сове́тник е́сть бла́г, я́ко безсме́ртие е́сть в не́й, и благосла́вие во обще́нии слове́с ея́. Сего́ ра́ди бесе́довах ко Го́споду и помоли́хся Ему́, и ре́х от всего́ се́рдца моего́: Бо́же отце́в, и Го́споди ми́лости, сотвори́вый вся́ сло́вом Твои́м, и му́дростию Твое́ю устро́ивый челове́ка, да владе́ет бы́вшими от Тебе́ тварьми́, и да управля́ет ми́р в преподо́бии и пра́вде: да́ждь ми́ Твои́х престо́лов приседя́щую прему́дрость, и не отлучи́ мене́ от о́трок Твои́х, я́ко а́з ра́б Тво́й, и сы́н рабы́ни Твоея́. Посли́ ю́ с небе́с от свята́го жили́ща Твоего́, и от Престо́ла сла́вы Твоея́, да су́щи со мно́ю научи́т мя́, что́ благоуго́дно е́сть пред Тобо́ю: и наста́вит мя́ в ра́зум, и сохрани́т мя́ в сла́ве свое́й. Помышле́ния бо сме́ртных вся́ боязли́ва, и погреши́тельна умышле́ния и́х.

3) Прему́дрости Соломо́новы чте́ние [главы́ 4, 6, 7 и 2].

Похваля́ему пра́веднику, возвеселя́тся лю́дие: Безсме́ртие бо е́сть па́мять его́, я́ко от Го́спода познава́ется, и от челове́к: и уго́дна Го́сподеви душа́ его́. Возлюби́те у́бо, о му́жие, му́дрость, и поживете́: восхощи́те ея́, и нака́зани бу́дете: нача́ло бо ея́ любы́, и соблюде́ние зако́на. Почти́те прему́дрость, да во ве́ки ца́рствуете. Возвещу́ ва́м, и не скры́ю от ва́с та́ин Бо́жиих: Я́ко то́й му́дрости наста́вник е́сть, и му́дрых испра́витель, и вся́кому смы́слу и де́лу хитре́ц. И все́м смы́слом научи́т му́дрость: е́сть бо в не́й ду́х разу́мен и свя́т, и сия́ние све́та присносу́щнаго, и о́браз бла́гости Бо́жия. Та́ дру́ги Бо́жия и проро́ки устроя́ет: Благоле́пнейши же е́сть со́лнца, и па́че вся́каго сотворе́ния зве́зд: све́ту сосужда́ема обрета́ется пе́рвейши. Та́ угожда́ющих е́й от боле́зней изба́ви и наста́ви на стези́ пра́выя. Даде́ и́м ра́зум име́ти свя́т, и сохрани́ я́ от ловя́щих, и по́двиг кре́пок подаде́ и́м: Да разуме́ют вси́, я́ко си́льнее всего́ е́сть благоче́стие. И никогда́же премо́жет зло́ба му́дрости, ниже́ пре́йдет злы́я облича́ющи су́д. Реко́ша же в себе́, помы́сливше непра́ведно: наси́льствуем пра́ведному, и не пощади́м преподо́бства его́, ни усрами́мся седи́н ста́рости многоле́тны. Бу́дет бо на́м кре́пость зако́н: и улови́м пра́веднаго, я́ко неуго́ден на́м е́сть, и проти́вится дело́м на́шым, и поно́сит на́м отпаде́ние зако́на, и облича́ет на́м согреше́ния наказа́ния на́шего. Возвеща́ет на́м ра́зум име́ти Бо́жий, и о́трока Госпо́дня себе́ имену́ет. Бы́сть на́м на обличе́ние помышле́нием на́шым, и тя́жек на́м е́сть, и ви́дим, я́ко неподо́бно ины́м житие́ его́, и измене́ны стези́ его́. В поруга́ние вмени́хомся ему́, и удаля́ется от путе́й на́ших я́ко от нечисто́т, и блажи́т после́дняя пра́ведных. Уви́дим у́бо а́ще словеса́ его́ и́стинна су́ть, иску́сим, я́же сбыва́ются ему́. Руга́нием и му́кою истя́жем его́: да разуме́ем кро́тость его́, и иску́сим беззло́бство его́: сме́ртию безъобра́зною осу́дим его́, бу́дет бо посеще́ние от слове́с его́. Сия́ помы́слиша, и прельсти́шася: ослепи́ бо я́ зло́ба и́х. И не разуме́ша та́ин Бо́жиих, и не разсуди́ша, я́ко Ты́ еси́ Бо́г еди́н, живота́ име́яй и сме́рти вла́сть, и спаса́яй во вре́мя ско́рби, и избавля́яй от вся́каго зла́, Ще́др и ми́лостив, и дая́ преподо́бным Свои́м благода́ть, и Свое́ю мы́шцею го́рдым противля́яся.

На Литии стихиры, глас 8-й

До́блестей твои́х, преподо́бне о́тче, / пло́д просвети́л е́сть ве́рных сердца́: / кто́ бо слы́ша безме́рное твое́ смире́ние, / терпе́нию не удиви́ся, е́же к ни́щим ти́хости, / к скорбя́щым утеше́нию, / вся́ Боголе́пно научи́л еси́ святи́телю, Спиридо́не, / и ны́не неувяда́емым венце́м увя́злся еси́: // моли́ся о душа́х на́ших.

Ты́ еси́ па́стырь до́брый и учи́тель те́плый, / святи́телю, Спиридо́не, / тя́ всегда́ похваля́юще вопие́м: тобо́ю Бо́г украси́ це́рковь свою́, / и те́ло твое́ многоле́тно покрове́нное в земли́, / нетле́нно яви́ лю́дем свои́м. / Те́мже не преста́й моля́ся о хва́лящих тя́, / и чту́щих па́мять твою́, / проси́ оставле́ние грехо́в, // и спасе́ния душа́м на́шым.

Сла́ва, глас 6-й

Преподо́бне и треблаже́нне, святе́йший о́тче, / па́стырю до́брый, и началопа́стыря Христа́ учениче́, / положи́вый ду́шу за о́вцы, / ты́ и ны́не, всехва́льне, Спиридо́не, святи́телю, / проси́ моли́твами твои́ми, // дарова́ти на́м ве́лию ми́лость.

И ны́не, Богоро́дичен, глас 6-й

Бо́га из Тебе́ воплоти́вшагося / разуме́хом Богоро́дице Де́во: // Того́ моли́ о спасе́нии ду́ш на́ших.

на Стихо́вне стихи́ры, глас 8-й

Святи́телю, Спиридо́не, разу́мнаго све́та заре́, / церко́вное свети́ло, святи́тельская красото́, / и́ноческаго по́стнаго жития́ и́стовое пра́вило: / на́м же засту́пник яви́лся еси́, // свобожда́я от губи́теля врага́ ду́ши на́ша.

Сти́х: Честна́ пред Го́сподем сме́рть преподо́бных Его́.

Святи́телю, Спиридо́не, вели́кую вла́сть от Бо́га прия́л еси́, мно́жество лука́вых бесо́в моли́твою твое́ю отгна́л еси́, и си́х озлобле́ния от все́х ве́рою к тебе́ притека́ющих.

Сти́х: Что́ возда́м Го́сподеви о все́х, я́же воздаде́ ми́.

Святи́теля вели́каго, Спиридо́не, ка́ко досто́йно воспое́м, честна́го ума́, Богоза́рнаго све́та, освеща́ющаго на́с, и Боже́ственный ра́зум подаю́щаго, та́ин глуби́нных испове́дателя? согла́сно вси́ рце́м: ра́дуйся о́тче отце́в, Спиридо́не.

Сла́ва, глас 2-й

Святи́телей Боже́ственный сосу́д, / о́тче преподо́бне Спиридо́не му́дре, / ты́ доброде́тельми показа́лся еси́: / сего́ ра́ди Це́ркве предста́тель бы́в, / ересенача́льники изгна́л еси́ / и Ариево хуле́ние собо́рне на зе́млю низложи́л. / Те́мже, чудоде́йствуя де́лом и сло́вом, // Спа́са моли́ спасти́ся душа́м на́шим.

И ны́не, Богоро́дичен, глас 2-й

О чудесе́ но́ваго все́х дре́вних чуде́с! / кто́ бо позна́ Ма́терь без му́жа ро́ждшую, / и на руку́ нося́щую, всю́ тва́рь Содержа́щаго? / Бо́жие е́сть изволе́ние, Ро́ждшееся. / Его́же я́ко Младе́нца, Пречи́стая, / Твои́ма рука́ма носи́вшая, / и ма́терне дерзнове́ние к Нему́ иму́щая, / не преста́й моля́щи о чту́щих Тя́, // уще́дрити и спасти́ ду́ши на́ша.

Тропа́рь свт. Спиридону, глас 1-й

Собо́ра Пе́рваго показа́лся еси́ побо́рник и чудотво́рец, / Богоно́се Спиридо́не, о́тче на́ш. / те́мже ме́ртву ты́ во гро́бе возгласи́в, / и змию́ в зла́то претвори́л еси́: / и внегда́ пе́ти тебе́ святы́я моли́твы, / Ангелы, сослужа́щия тебе́, име́л еси́, свяще́ннейший. / Сла́ва Да́вшему тебе́ кре́пость, / сла́ва Венча́вшему тя́, // сла́ва Де́йствующему тобо́ю все́м исцеле́ния.

Песнь 1-я

Ирмос: Воду прошед яко сушу, и египетскаго зла избежав, израильтянин вопияше: Избавителю и Богу нашему поим.

Многими содержимь напастьми, к Тебе прибегаю, спасение иский: о Мати Слова и Дево, от тяжких и лютых мя спаси.

Страстей мя смущают прилози, многаго уныния исполнити мою душу; умири, Отроковице, тишиною Сына и Бога Твоего, Всенепорочная.

Спаса рождшую Тя и Бога, молю, Дево, избавитися ми лютых: к Тебе бо ныне прибегая, простираю и душу и помышление.

Недугующа телом и душею посещения Божественнаго и промышления от Тебе сподоби, едина Богомати, яко благая, Благаго же Родительница.

И свята́го кано́н на 6. Глас 2-й Творе́ние Феофа́ново.

Песнь 1-я

Ирмо́с: Во глубине́ постла́ иногда́/ фараони́тское всево́инство преоруже́нная си́ла,/ вопло́щшееся же Сло́во всезло́бный грех потреби́ло есть:/ препросла́вленный Госпо́дь сла́вно бо просла́вися.

Кро́тких зе́млю дости́г, о́тче, я́ко кро́ток, и ми́лостив, и чист быв,/ настоя́щую се́рдца моего́ укроти́ бу́рю,/ я́ко да, в тишине́ Боже́ственней быв, песносло́влю тя.

Де́лании Боже́ственными ду́шу, о́тче, очи́стив,/ Богови́ден, Спиридо́не, был еси́/ и Боже́ственнаго ду́ха пресве́тлым обогати́лся еси́ осия́нием;/ тем озаря́еши чи́сто блажа́щия тя.

От па́ствы, я́коже Дави́д, тя восприе́м, Соде́тель/ слове́сныя тя поста́ви па́ствы па́стыря всеизя́щнейша,/ простото́ю и кро́тостию сия́юща/ и беззло́бием, преподо́бне па́стырю, украша́ема.

Богоро́дичен: Пресвята́я Де́во Чи́стая,/ просвети́ и освяти́ помышле́ния и ду́шу мою́, молю́ся,/ о́блаки разоря́ющи неве́жества моего́ и тьму отъе́млющи грехо́вную,/ я́ко да по до́лгу ублажа́ю Тя.

 

Песнь 3-я

Ирмос: Небеснаго круга Верхотворче, Господи, и Церкве Зиждителю, Ты мене утверди в любви Твоей, желаний краю, верных утверждение, едине Человеколюбче.

Предстательство и покров жизни моея полагаю Тя, Богородительнице Дево: Ты мя окорми ко пристанищу Твоему, благих виновна, верных утверждение, едина Всепетая.

Молю, Дево, душевное смущение и печали моея бурю разорити: Ты бо, Богоневестная, начальника тишины Христа родила еси, едина Пречистая.

Благодетеля рождши добрых виновнаго, благодеяния богатство всем источи, вся бо можеши, яко сильнаго в крепости Христа рождши, Богоблаженная.

Лютыми недуги и болезненными страстьми истязаему, Дево, Ты ми помози: исцелений бо неоскудное Тя знаю сокровище, Пренепорочная, неиждиваемое.

Ин Ирмо́с: На ка́мени мя ве́ры утверди́в,/ разшири́л еси́ уста́ моя́ на враги́ моя́,/ возвесели́бося дух мой, внегда́ пе́ти:/ несть свят, я́коже Бог наш,/ и несть пра́веден, па́че Тебе́, Го́споди.

Ум твой безстра́стием просвети́в и Боже́ственным смире́нием украси́вся,/ дарова́ния ду́ха прия́л еси́ отгони́ти ду́хи/ и реши́ти неду́ги ве́рно чту́щих тя, свяще́ннейше.

Зми́я началозло́бнаго уби́в,/ нрав сребролю́бный попра́в, ми́луя тре́бующаго, святи́телю,/ зми́я преложи́л еси́ в злату́ю утварь свяще́нными твои́ми моли́твами,/ о́тче преподо́бне.

Возше́л еси́ на го́ру безстра́стия,/ вшел еси́ во храм Боговиде́ния,/ в скрижа́ли же се́рдца твоего́ прия́л еси́ зако́н спаси́тельный,/ я́ко свяще́ннейший и уго́дник при́сный Влады́ки Твоего́.

Богоро́дичен: Уврачи́ стру́пы души́ моея́,/ ум мой, омраче́нный нераде́нием, Богоневе́сто, озари́, да пою́:/ несть непоро́чны, па́че Тебе́, Непоро́чная,/ и несть чи́сты, па́че Тебе́, Влады́чице.

Седа́лен, глас 8-й Подо́бен: Прему́дрости:

От па́ствы ове́ц предста́тельствовати Христо́ве Це́ркви вручи́вся,/ па́стырь Богопроизведе́н ты, Спиридо́не, возсия́л еси́,/ злосла́вия во́лки отгна́л еси́ словесы́ твои́ми, на благочести́я па́жити сию́ воспита́в./ Те́мже посреде́ Богоно́сных отце́в ве́ру утверди́л еси́ му́дростию ду́ха,/ иера́рше блаже́нне, моли́ Христа́ Бо́га, прегреше́ний оставле́ние дарова́ти/ пра́зднующим любо́вию святу́ю па́мять твою́.

Сла́ва, и ны́не, Богоро́дичен

Я́ко Всенепоро́чная Неве́сто Творцу́,/ я́ко Неискусому́жная Ма́ти Изба́вителя, прия́телище я́ко су́ща Уте́шителя, Всепе́тая,/ беззако́ния мя су́ща скве́рное оби́телище/ и де́монов игра́лище в разуме́ бы́вша,/ потщи́ся от тех злоде́йства мя изба́вити/ и све́тлое жили́ще доброде́телей соверши́, светоно́сная, нетле́нная./ Отжени́ о́блак страсте́й и Вы́шняго прича́стия сподо́би/ и све́та невече́рняго моли́твами Твои́ми.

Песнь 4-я

Ирмос: Услышах, Господи смотрения Твоего таинство, разумех дела Твоя и прославих Твое Божество.

Страстей моих смущение, кормчию рождшая Господа, и бурю утиши моих прегрешений, Богоневестная.

Милосердия Твоего бездну призывающу подаждь ми, Яже Благосердаго рождшая и Спаса всех, поющих Тя.

Наслаждающеся, Пречистая, Твоих дарований, благодарственное воспеваем пение, ведуще Тя Богоматерь.

На одре болезни моея и немощи низлежащу ми, яко благолюбива, помози, Богородице, едина Приснодево.

Ин ирмо́с: Прише́л еси́ от Де́вы не хода́тай, ни А́нгел,/ но Сам, Го́споди, вопло́щся,/ и спасл еси́ всего́ мя, челове́ка./ Тем зову́ Ти: сла́ва си́ле Твое́й, Го́споди.

У́гльми Честна́го разже́гся ду́ха,/ страсте́й удобопопаля́емую вещь, всеблаже́нне, поже́гл еси́,/ ми́р же огнесия́ньми доброде́телей твои́х, Спиридо́не, просвети́л еси́.

Умертви́в твоя́ плотска́я дви́жения, Богодохнове́нне,/ ме́ртвыя возста́вил еси́ живо́творным твои́м приглаго́ланием./ Те́мже молю́ тя:/ умерщвле́нную ду́шу мою́, о́тче, оживи́.

Пови́нующися, ме́ртвая тебе́ глас, о́тче, даде́/ и речная стремле́ния твои́ми удержа́шася повеле́нии:/ яви́лся еси́ бо, блаже́нне, чудоде́латель,/ Боже́ственную благода́ть прие́мь.

Богоро́дичен: Проро́цы Твоего́ та́инства глубину́ провозвести́ша недомы́сленную:/ еди́на бо родила́ еси́, Чи́стая, Недоразуме́ваемаго,/ воплоще́нна за милосе́рдие неисповеди́мое.

Песнь 5-я

Ирмос: Просвети нас повелении Твоими, Господи, и мышцею Твоею высокою Твой мир подаждь нам, Человеколюбче.

Исполни, Чистая, веселия сердце мое, Твою нетленную дающи радость, веселия рождшая виновнаго.

Избави нас от бед, Богородице Чистая, вечное рождши избавление и мир, всяк ум преимущий.

Разреши мглу прегрешений моих, Богоневесто, просвещением Твоея светлости, Свет рождшая Божественный и превечный.

Исцели, Чистая, души моея неможение, посещения Твоего сподобльшая, и здравие молитвами Твоими подаждь ми.

Ин ирмо́с: Просвеще́ние во тьме лежа́щих,/ спасе́ние отча́янных, Христе́, Спа́се мой,/ к Тебе́ у́тренюю, Царю́ ми́ра,/ просвети́ мя сия́нием Твои́м,/ ино́го бо, ра́зве Тебе́, Бо́га не знаю.

Река́ су́щих в тебе́ дарова́ний вся́кое напоя́ет, преподо́бне, се́рдце,/ всем да́рует бога́тно здра́вие,/ вся Бо́га к сла́ве возста́вляет, тебе́ просла́вльшаго/ и чудоде́йствы вся́кими почествова́вшаго.

Тя царь земны́й, блаже́нне,/ Царя́ Небе́снаго я́ве позна́ и́скренняго раба́/ и дарова́ний Боже́ственных испо́лненнаго, внегда́ приити́ тебе́ к нему́/ вели́каго врача́ к Бо́гу возвеща́я.

Авраа́мову стра́ннолюбному нраву ты уподо́бився,/ всем дома твоего́ входы отве́рзл еси́,/ и всем всяк был еси́, и промышля́я су́щими во обстоя́нии,/ Спиридо́не блаже́нне.

Богоро́дичен: Но́ва нам породила́ еси́ Младе́нца,/ пре́жде веков, Отрокови́це, рожде́нна от Отца́ Безнача́льна./ его́же умоли́, я́ко Сы́на и Бо́га Твоего́,/ уще́дрити Богоро́дицу Тя, Пречи́стая, душе́ю чи́стою возвеща́ющия.

Песнь 6-я

Ирмос: Молитву пролию ко Господу и Тому возвещу печали моя, яко зол душа моя исполнися и живот мой аду приближися, и молюся, яко Иона: от тли, Боже, возведи мя.

Смерти и тли яко спасл есть, Сам Ся издав смерти, тлением и смертию мое естество ято бывшее, Дево, моли Господа и Сына Твоего, врагов злодействия мя избавити.

Предстательницу Тя живота вем и хранительницу тверду, Дево, и напастей решащу молвы, и налоги бесов отгоняющу и молюся всегда, от тли страстей моих избавити мя.

Яко стену прибежища стяжахом, и душ всесовершенное спасение, и пространство в скорбех, Отроковице, и просвещением Твоим присно радуемся; о Владычице, и ныне нас от страстей и бед спаси.

На одре ныне немощствуяй лежу, и несть исцеления плоти моей; но, Бога и Спаса миру и Избавителя недугов рождшая, Тебе молюся, Благой: от тли недуг возстави мя.

Ин ирмо́с: В бе́здне грехо́вней валя́яся,/ неизсле́дную милосе́рдия Твоего́ призыва́ю бе́здну:/ от тли, Бо́же, мя возведи́.

Зла́то, я́ко кал, тебе́ вмени́ся, па́че зла́та безстра́стием сия́ющу/ и обогати́вшуся, преподо́бне, дарова́нии всезлаты́ми ду́ха.

Чи́сто служа́ Влады́це Твоему́,/ мно́жество име́л еси́, преподо́бне, послуша́ющее Тебе́ а́нгельских сил/ неви́димыми гла́сы, свяще́ннейше.

Пресла́вное, всему́дре, житие́ твое́ ми́ру тя пресла́вна, о́тче, соде́ла./ Те́мже Боже́ственную па́мять твою́,/ ра́дующеся, соверша́ем, пою́щии Тя.

Богоро́дичен: Небе́с ши́рши чре́во Твое́ бысть, Неискусому́жная, Бо́га вмести́вшее,/ нигде́же вмести́маго, Всесвята́я Де́во Богоневе́сто.

Конда́к, глас 2-й Подо́бен: Вы́шних ища́:

Любо́вию Христо́вою уя́зви́вся свяще́ннейший,/ ум впери́в заре́ю ду́ха,/ де́тельным виде́нием твои́м дея́ние обре́л еси́, Богоприя́тне,/ же́ртвениик Боже́ственный быв,/ прося́ всем Боже́ственнаго сия́ния.

И́кос:

Из чре́ва освяще́ннаго иера́рха Госпо́дня, восхва́лим ны́не Спиридо́на,/ благода́ти скрижа́ли прие́мшаго Боже́ственный сла́вы,/ и в чудесе́х пресла́внаго всей тва́ри,/ и я́ко те́пла и самови́дца Боже́ственнаго осия́ния,/ я́ко ни́щих предста́теля и согреша́ющих душево́дца:/ той бо Боже́ственна Престо́лу Христо́ву же́ртва бысть,/ прося́ всем Боже́ственнаго сия́ния.

Песнь 7-я

Ирмос: От Иудеи дошедше отроцы, в Вавилоне иногда верою Троическою пламень пещный попраша, поюще: отцев Боже, благословен еси.

Наше спасение якоже восхотел еси, Спасе, устроити, во утробу Девыя вселился еси, Юже миру предстательницу показал еси: отец наших Боже, благословен еси.

Волителя милости, Егоже родила еси, Мати Чистая, умоли избавитися от прегрешений и душевных скверн верою зовущим: отец наших Боже, благословен еси.

Сокровище спасения и источник нетления Тя рождшую, и столп утверждения, и дверь покаяния зовущим показал еси: отец наших Боже, благословен еси.

Телесныя слабости и душевныя недуги, Богородительнице, любовию приступающих к крову Твоему, Дево, исцелити сподоби, Спаса Христа нам рождшая.

Ин ирмо́с: Богопроти́вное веле́ние беззако́ннующаго мучи́теля/ высо́к пла́мень вознесло́ есть./ Христо́с же простре́ Богочести́вым отроко́м ро́су духо́вную,/ Сый благослове́н и препросла́влен.

Моисе́ево незло́бие, Дави́дову кро́тость, И́ова Авси́тидскаго непоро́чное стяжа́в,/ ду́ха был еси́ жили́ще, поя́, свяще́ннейше:/ Сый благослове́н и препросла́влен.

Ороше́ния на главу́ твою́ во вре́мя жа́твы небеса ́ иска́паша, бу́дущее прозна́меноваша:/ Бог бо, я́коже рече́, Боже́ственную па́мять твою́, преподо́бне, просла́ви,/ ве́рныя освяща́я хода́тайством твои́м.

В собо́ре отце́в тя Бог прославля́ет,/ на суде́ словеса́ твоя́ сохра́ньша, блаже́нне,/ я́же ве́рою прине́сл еси́, безслове́снейшаго А́рия обуя́ющая я́ве/ и упраздня́ющая сего́ проти́вле́ние.

Богоро́дичен: Грозд возрасти́ла еси́ неизрече́нным сло́вом,/ я́ко лоза́, Де́во, Еди́наго невозде́ланнаго,/ вино́ источа́юща, вся веселя́щее, вся освяща́юща земны́я/ и вся́ко пия́нство лю́тых отъе́млюща.

Песнь 8-я

Ирмос: Царя Небеснаго, Егоже поют вои ангельстии, хвалите и превозносите во вся веки.

Помощи яже от Тебе требующия не презри, Дево, поющия и превозносящия Тя во веки.

Неможение души моея исцеляеши и телесныя болезни, Дево, да Тя прославлю, Чистая, во веки.

Исцелений богатство изливаеши верно поющим Тя, Дево, и превозносящим неизреченное Твое рождество.

Напастей Ты прилоги отгоняеши и страстей находы, Дево: темже Тя поем во вся веки.

Ин ирмо́с: Пещь иногда́ о́гненная в Вавило́не де́йства разделя́ше,/ Бо́жиим веле́нием халде́и опаля́ющая,/ ве́рныя же ороша́ющая, пою́щия:/ благослови́те, вся дела́ Госпо́дня, Го́спода.

Пещь страсте́й Боже́ственными одожде́ньми Боже́ственнаго ду́ха погаси́л еси́/ и ро́су источи́л еси́ неду́гов, о́тче, зной отъе́млющую/ ве́рно к тебе́ приходя́щих всегда́, блаже́нне Спиридо́не пребога́те.

Беззло́бив, прав, кро́ток же, и ми́лостив, и незлопа́мятлив был еси́,/ любо́вен, стра́ннолюбец, иера́рх свяще́ннейший,/ му́дростию укра́шен, преподо́бне. Правосла́вия./ Те́мже тя ве́рою почита́ем.

Дре́вле тебе́ глас, я́ко жива́, уме́ршая вопро́шшу ти, о́тче, даде́./ О, чудесе́ изря́дна!/ О, пресла́внаго та́инства!/ О, благода́ти, ю́же получи́л еси́,/ житие́м украша́емь а́нгельским, досточу́дне!

Богоро́дичен: Стра́сти моего́ се́рдца исцели́ ми́лостию Твое́ю, Всепе́тая,/ ум мой умири́, и ду́шу мою́ просвети́,/ и ходи́ти мя возблагопу́тстви на стези́ спаси́тельныя,/ я́ко да при́сно пою́ Тя, Всепе́тая.

Песнь 9-я

Ирмос: Воистину Богородицу Тя исповедуем, спасеннии Тобою, Дево Чистая, с безплотными лики Тя величающе.

Тока слез моих не отвратися, Яже от всякаго лица всяку слезу отъемшаго, Дево, Христа рождшая.

Радости мое сердце исполни, Дево, Яже радости приемшая исполнение, греховную печаль потребляющи.

Пристанище и предстательство к Тебе прибегающих буди, Дево, и стена нерушимая, прибежище же и покров, и веселие.

Света Твоего зарями просвети, Дево, мрак неведения отгоняющи, благоверно Богородицу Тя исповедающих.

Ин ирмо́с: Безнача́льна Роди́теля Сын, Бог и Госпо́дь,/ вопло́щся от Де́вы, нам яви́ся,/ омраче́нная просвети́ти, собра́ти расточе́нная./ Тем Всепе́тую Богоро́дицу велича́ем.

Безнача́льна Роди́теля Сы́на я́сно пропове́дал еси́,/ Единосу́щна Отцу́ и Соприсносу́щна,/ посреде́ Богоно́сных отце́в возвели́чився,/ и беззако́ннующих загради́л еси́ уста́,/ святи́телю всеблаже́нне.

Многосве́тлое со́лнце, отце́в украше́ние,/ иере́ев сла́ва, А́нгелов совсе́льниче,/ твою́ светоно́сную па́мять ра́достно ны́не соверша́ющия/ Све́та сподо́би невече́рняго моли́твами твои́ми.

Боже́ственная селе́ния, град Небе́сный, пра́зднующих кра́сный лик/ освяще́нную ду́шу твою́ и доброде́тельми укра́шенную, всеблаже́нне,/ прия́т во гла́се ра́дования.

Богоро́дичен: Ве́лие та́инство па́че ума́ Рождества́ Твоего́ удивля́ет А́нгелы, Богора́дованная,/ наслажда́ет преподо́бных собо́р, свяще́нныя же весели́т отцы́,/ Боже́ственно пою́щия тя, наде́жду душ на́ших.

Свети́лен свята́го. Подо́бен: Не́бо звезда́ми:

Тя от безслове́сныя па́ствы преведе́ в слове́сную Дух, Богоно́се,/ я́коже Моисе́я и Дави́да, и́хже уподо́бился еси́ нра́ву, Спиридо́не,/ све́те вселе́нныя.

Слава и ныне: Богоро́дичен:

Су́щих от Бо́га ми́ру пода́нных благи́х Ты вина́ была́ еси́, Богоро́дице,/ но и ны́не уми́лостиви о о́бщем спасе́нии благопреме́ннаго Бо́га.

 

На хвалитех, глас 8-й

Преподо́бне о́тче Спиридо́не, / ты возше́д на ле́ствицу Боже́ственнаго ра́зума, / и к Бо́гу приближа́яся, всыне́ния дар прии́м, / исцеля́еши неду́ги неисце́льныя, / и отго́ниши ду́хи нечи́стыя: / тем твою́ па́мять пра́зднуем, / ра́достию се́рдца, Христа́ велича́юще, // возвели́чившаго Своего́ уго́дника. (Дважды)

Отче чу́дный Спиридо́не, / световиде́нием ума́ чи́сто облиста́емь, / страсте́й успи́л еси́ многоволне́нное мо́ре. / И безстра́стием лета́я, чи́стыми кри́лы дости́гл еси́, / иде́же добро́та неизрече́нна и недомы́сленна, // о нас всегда́ моля́ хва́лящих тя.

 

Отче отце́в Спиридо́не, / свяще́нства пра́вило, / целому́дрия о́браз, мона́шествующих кре́пость, / Це́ркве утвержде́ние, / любве́ свети́льник, престо́л чу́вства, / исто́чник чуде́с и язы́к огнедохнове́нный: / уста́ сладкоглаго́лива, / сосу́д Боже́ственнаго Ду́ха, // и разу́мный был еси рай богоблаже́нне.

 

Сла́ва, глас 4-й

 

Преподо́бне о́тче, святи́телю прехва́льне, / апо́стольскаго уче́ния бы́в испо́лнен, / и Боже́ственнаго Ду́ха жили́ще / доброде́тельнаго ра́ди жи́тельства показа́вся, / церко́вныя во́лки уче́ньми отгна́л еси́, / и Правосла́вных ве́ру уясни́л еси́, / сто́лп яви́лся еси́ благоче́стия и побо́рник. / Те́мже и чудоде́йствуя в конце́х, / змию́ в зла́то преложи́л еси́, / и ме́ртвую к вопроше́нию воздви́гл еси́, / но, о отце́в досточу́дне и учи́телей собесе́дниче! // Спа́су моли́ся спасти́ ду́ши на́ша.

И ныне, глас 4-й

Богоро́дице, всех Цари́це, / правосла́вных похвало́, / ерети́чествующих шата́ния разори́ / и ли́ца их посрами́, / не кла́няющихся, ниже́ чту́щих, Пречи́стая, // честны́й Твой о́браз.

 

на Господи воззвах, глас 5-й

Ра́дуйся, архиере́ев пра́вило, / Це́ркве непоколеби́мое утвержде́ние, / сла́во правосла́вных, чуде́с исто́чниче, / любве́ струя́ неистощи́мая, / свети́льниче многосве́тлый, / Ду́ха орга́не, у́ме Боже́ственный, кро́ткий и незло́бивый, / и́же простото́ю и́стинною украша́емь, / челове́че Небе́сный, земны́й Ангеле, / виногра́да де́лателю, Христо́в дру́же и́скренний, // Того́ моли́ пода́ти тебе́ чту́щим ве́лию ми́лость. (Дважды)

 

Кро́ток и насле́дник земли́ ты́ кро́тких, / вои&



Поделиться:


Последнее изменение этой страницы: 2021-01-08; просмотров: 176; Нарушение авторского права страницы; Мы поможем в написании вашей работы!

infopedia.su Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. Обратная связь - 52.14.130.13 (0.147 с.)