Заглавная страница Избранные статьи Случайная статья Познавательные статьи Новые добавления Обратная связь FAQ Написать работу КАТЕГОРИИ: АрхеологияБиология Генетика География Информатика История Логика Маркетинг Математика Менеджмент Механика Педагогика Религия Социология Технологии Физика Философия Финансы Химия Экология ТОП 10 на сайте Приготовление дезинфицирующих растворов различной концентрацииТехника нижней прямой подачи мяча. Франко-прусская война (причины и последствия) Организация работы процедурного кабинета Смысловое и механическое запоминание, их место и роль в усвоении знаний Коммуникативные барьеры и пути их преодоления Обработка изделий медицинского назначения многократного применения Образцы текста публицистического стиля Четыре типа изменения баланса Задачи с ответами для Всероссийской олимпиады по праву Мы поможем в написании ваших работ! ЗНАЕТЕ ЛИ ВЫ?
Влияние общества на человека
Приготовление дезинфицирующих растворов различной концентрации Практические работы по географии для 6 класса Организация работы процедурного кабинета Изменения в неживой природе осенью Уборка процедурного кабинета Сольфеджио. Все правила по сольфеджио Балочные системы. Определение реакций опор и моментов защемления |
Поповнення колекції галереї в перші роки її існування↑ ⇐ ПредыдущаяСтр 3 из 3 Содержание книги
Поиск на нашем сайте
Покупка колекції Ангерстейна з'явилася як би сигналом для інших аматорів мистецтва до поповнення нової галереї. Насамперед у неї влилась колекція сера Джорджа Бомонта, що приймало активну участь в організації галереї. Друг і заступник Констебла, Бомонт був однієї з найпопулярніших фігур художнього світу того часу. Будучи сам хоча і досить посереднім, але захопленим пейзажистом-аматором, Бомонт завжди оточував себе художниками, що не тільки продавали йому свої добутки, але і подовгу гостювали в його маєток Колортон-холл, побудованим їм у стилі готичного замка. У цікавій "Автобіографії", написаній художником Хайдоном і виданої після його смерті, він так описує своє перебування в Бомонта: "Ми... снідали в суспільстві рубенсівського пейзажу і протягом усього ранку, дня і вечора нічого іншого не робили, як тільки думали про живопис, говорили про живопис, мріяли про живопис і виходили з будинку, щоб займатися живописом". Не мудро, що при таких смаках і володінні значними засобами Бомонт у свою чергу зібрав велику колекцію, що він ще в 1823 році запропонував Британському музеєві. Пропозицію було відкинуто через брак місця в музеї, і тільки після організації галереї всі збори Бомонта були нарешті офіційно передані в її володіння. Лише один пейзаж Клода Лоррена за назвою "Агарь і ангел", що був так любимо сером Джорджем, що він не розставався з ним навіть під час подорожей, був незабаром узятий їм назад, залишався при ньому до самої його смерті і тільки потім повернутий у галерею. Так само як і в зборах Ангерстейна, пейзажі Лоррена займали в Бомонта перше місце. Були серед його картин твору Рембрандта, Пуссена і прекрасний великий пейзаж венеціанця Каналетто за назвою "Будинок каменотеса". П'ятьма полотнинами були представлені англійські майстри, починаючи від холодно класичної композиції Б. Уеста "Орест і Пилад" і кінчаючи найвідомішою річчю жанриста Уілкі "Сліпий скрипаль". Однак справжнім скарбом бомонтовської колекції був чудовий пейзаж Рубенса, так називаний "Пейзаж із замком Стін", що тільки незадовго перед тим був вивезений в Англію з Генуї, де він біля полутораста років знаходився в палаццо Бальби. Рубенс звернувся до пейзажного живопису вже в зрілий період своєї творчості. "Пейзаж із замком Стін", що зображує власний маєток художника, що він купив незабаром після свого одруження з Оленою Фоурмен, був написаний їм у 1636 році. Як майже завжди в ландшафтах Рубенса, момент інтимного не-посереднього почуття природи сплітається в нього з виняткової монументальністю й епічною широтою втілення. У грандіозній панорамі, що розкинулася перед глядачем, його поглядові є як би все життя землі з її багатими просторами лугів і перелісків, з мирним спокоєм тихого вечора, що наступив після гарячого дня. Тут і панський замок, освітлений променями сонця, що заходить, де по доріжках парку прогулюються його господарі, тут і селянин з важко вантаженим возом, що повертається до-мій по сільській дорозі, і мисливець із собакою, що крадуться за видобутком, ховаючись за коренями великого вивернутого дерева. Разом з даром Бомонта число картин галереї виросло до п'ятдесятьох чотирьох, але сам уряд не поспішало з поповненням музейних зборів. За перші десять років існування галереї було куплено всього шість картин, серед яких, однак, такі першокласні добутки, як "Вакх і Аріадна" Тиціана (1825), "Вакханалія" Пуссена (1826) і "Мадонна з кошиком" Корреджіо (1825). Картина "Вакх і Аріадна" - перше придбання галереї - була замовлена Тиціану ферарським герцогом Альфонсо І. Великий венеціанець не дуже квапився з виконанням цього замовлення, вичерпавши все терпіння "його світлості герцога", посланці якого марне намагалися прискорити справа, пускаючи в хід те лестощі, то погрози. Тиціан посилався на відсутність підходящого полотна. Герцог відправив йому полотно разом з рамою. Але робота не посувалася. Зрештою Тиціан прибув у Феррару разом з початою картиною, що і закінчив тут у 1522 році. Згодом ця полотнина перейшла в прославлені збори Альдобрандіні в Римі, а в 1806 році було куплено од-їм з агентів відомого торговця картинами Бьюкенена, що доставили знаменитий добуток в Англію. Картина написана Тиціаном на сюжет римського поета Катулла, що оспівав зустріну бога вина і веселощі молодого Вакха з красунею Аріадною, покинутої своїм улюбленим Тезеєм. Закохавши в Аріадну, Вакх робить неї своєю дружиною, змушуючи забути про всі колишні жалі. З винятковим блиском і виразністю трактує Тиціан цю поетичну сцену. Чудовий рух юного Вакха, що зіскакує з золоченої колісниці назустріч тужній Аріадні. Дивною красою відрізняється пейзаж з його сапфірового синя в моря і неба. Почуттям язичницької радості і захвата життям перейнята група танцюючих фавнів і вакханок, що супроводжують колісницю молодого бога. Колорит картини з багатим протиставленням холодних і гарячих тонів, могутніми акордами синіх і малинових, золотих і пурпурових кольорів, наповнений м'яким золотавим сяйвом, що поєднує в одне ціле всі ці яскраві звучні фарби, уражає сміливістю й у той же час гармонійністю. Поруч з цим бурхливим апофеозом земної радості і краси чарівна малюсінька "Мадонна" Корреджіо заполонює ніжною інтимністю і грацією. Її виконання відрізняється рідкою тонкістю. Більш двох сторіч картина знаходилась у художніх зборах іспанських королів, поки Карл ІV не подарував неї своєму фаворитові Годою. Під час навали наполеонівських військ у Іспанію картина переходила з рук у руки, потім була вивезена у Францію і, кінець, куплена Національною галереєю за 3800 фунтів стерлінгів. Період первісного збирання галереї завершується включенням у неї великих зборів картин, заповіданих великим колекціонером Холуел-Карром у 1831 році. Це збори не були фамільним, як у багатьох представників англійської аристократії, де картини протягом десятків, а те і сотень років переходили від одного покоління до іншого. Холуел-Карр зібрав свою колекцію в період, що безпосередньо повипливав за катастрофою наполеонівської імперії, коли, одержавши вільний доступ на континент, англійські агенти активно зайнялися покупкою художніх скарбів у монастирів, що розорилися, і старих дворянських фа-милий. Завдяки своїй заповзятливості і безпосередньому зв'язкові з королем цього художнього ринку Бьюкененом Холуел-Карру удалося зібрати і потім заповідати галереї тридцять чотири картини, різні по якості. Назвемо лише деякі з них: "Св. Георгій" Тінторетто, "Св. сімейство" Тиціана, "Св. сімейство" Андреа дель Сарто, а з північних майстрів - дивна " Жінка, що купається в струмку," Рембрандта. Крім них був ще ряд полотен Гверчино, Доменикино, Луини, Себастьяно дель Пьомбо і Джулио Романо. Саме завдяки холуеловському внескові намітилося ядро майбутнього італійського відділу галереї, що склали згодом її головну гордість. Серед всіх цих полотнин, мабуть, найбільш видатний і незабутній є "Св. Георгій" Тінторетто, що так виразно завершує пишний розквіт венеціанського мистецтва XVІ століття. Якщо написана на кілька десятків років раніше картина Тиціана "Вакх і Аріадна" символізує як би щонайвищий підйом культури Відродження з її героїчним оптимізмом і світлою вірою в людину і його безроздільне право на радість і щастя, то "Св. Георгій" Тінторетто говорить уже про катастрофу колишніх ідеалів. Так само як і в картині Тиціана, ми відзначаємо тут рідку красу колориту, багатство руху, прекрасні людські фігури, але все це наповняється взагалі іншим змістом. Свідок багатьох нещасть, що обрушилися на його батьківщину, - навала іноземців, жорстоке посилення політичного і релігійного гніта, - Тінторетто не міг не відбити у своїй творчості його внутрішнього сум'яття, що охопила, і занепокоєнню Звідси те трагічно схвильоване звучання, що одержує в нього старий, традиційний сюжет битви св. Георгія з драконом. Стрімкий рух, що скаче на коні Вершника і царівни, що тікає в страху, як би розриває в різних напрямах рамки картини. Похмуре висвітлення з окремими неспокійними спалахами світла створює відчуття тривоги і сум'яття, що ще посилюються своєрідним колоритом добутку з перевагою холодних, лиховісних синюватих відтінків. Сама природа, що у Тиціана була таким гармонійним оточенням життя людини, в Тінторетто лякає, говорить про нове, драматичне світосприймання художника. Другою перлиною зборів Холуелла з'явилася " Жінка, що купається в струмку," Рембрандта, може бути, краще добуток цього майстра з усіх його численних робіт що є в галереї. Це вже пізня річ Рембрандта, своєю дивною простотою і невибагливістю різко відрізняється від таємничої романтичності "Христа і грішниці" Перед нами не біблійний сюжет, не Вірсавія і не Сусанна, а сама звичайна молода жінка, що збирається викуповуватися в лісовому струмку і, піднявши сорочку, пробує, яка вода. У її рисах ми довідаємося Гендріке Стоффельс, віддану подругу останніх років художника. Цей інтимний побутовий сюжет, що не домагається ні на яке філософське або психологічне значення, а лише фіксуючий якийсь короткий момент вихоплений з життя, Рембрандт наповняє глибокою поетичністю і хвилюючим почуттям краси навколишньої дійсності. Ми немов відчуваємо знемогу печені літнього дня і блаженну свіжість прохолодної води, і той спокій і відпочинок, що охоплюють нас у цій тінистій хащі, у те час як чарівне сонячне світло, що пробивається зверху, перетворює всі навколо в сяючі коштовності, опромінюючи повсякденний образ жінки ореолом справжньої краси. Віртуозна мальовнича техніка Рембрандта досягає тут своїх вершин, з'єднуючи рідку волю і широту виконання з надзвичайною тонкістю в передачі прозорих тіней або сонячних відблисків. Рембрандт сам, очевидно, усвідомлював достоїнства цієї невеликої речі, поставивши на ній свій підпис і дату (1654), чого він не зробив би на простом етюді. Разом з добутками, заповіданими Холуелл-Карром, число картин галереї в 1831 році досягло ста п'яти. Вивчаючи склад цих зборів, ми зауважуємо, що в нього не входило ще ні однієї картини, що датується раніше 1450 року. Те відкриття "примітивів", що було зроблено на початку XІ століття такими істориками мистецтва, як Сірку Д'аженкур у Франції або У.Я. Відтлій в Англії, ще не проникнуло в широкі кола публіки, і колекціонери продовжували цінувати живопис Відродження лише починаючи з XVІ століття, включаючи в коло особливо улюблених майстрів і більш пізніх маньєристів і академістів болонської школи. Із сорока чотирьох італійських картин у Національній галереї "болонці" були представлені сімнадцятьма полотнинами і венеціанськими майстрами - тринадцятьма. Англійська школа була представлена двадцятьма трьома картинами, французька - двадцятьма, з яких десять складали добутку Клода Лоррена, дев'ять картин було фламандських (з них п'ять "рубенсов"), вісім - голландських (серед них шість робіт Рембрандта), іспанську школу представляла усього лише одна посередня робота Мурильйо.
|
||||
Последнее изменение этой страницы: 2020-03-26; просмотров: 105; Нарушение авторского права страницы; Мы поможем в написании вашей работы! infopedia.su Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. Обратная связь - 18.227.49.73 (0.011 с.) |