Костюм, як складова матеріальної культури 


Мы поможем в написании ваших работ!



ЗНАЕТЕ ЛИ ВЫ?

Костюм, як складова матеріальної культури



Колекція жіночого одягу

під девізом:

“Сучасна ділова жінка”

 

 

Студентка V курсу

група Дз(з) – 53

Кулій Олена

керівник: Маногіл Г.В.

викладач: Маногіл Г.В.

рецензент:

 

м. Івано-Франківськ

2003 р.


Зміст

 

Вступ

Розділ І

1. Костюм, як складова матеріальної культури

2. Класичний діловий стиль в жіночому костюмі.

Розділ ІІ

1. Використання фольклорного стилю в діловому костюмі.

2. Вишивка в сучасному жіночому одязі.

3. Композиція зародження костюму.

4. Вибір матеріалу.

Розділ ІІІ

1. Констроювання і моделювання жіночого одягу.

2. Розкладка викройок на тканині.

3. Технологія і послідовність пошиття костюмів.

4. Економічний розрахунок.

Розділ IV

1. Висновки

Додатки

1. Список використаних джерел.


Вступ

    Мода – поняття широке. Це загальноприйняте відношення на даному етапі часу до всіх зовнішніх форм і проявів культури і побуту. Але, використовуючи слово “мода”, ми зазвичай маємо на увазі моду в одязі.

    Художник, який дає поштовх розвитку нової ідеї, нового погляду, нової лінії, вгадує і якби відчуває настрій “споживачів моди”, тобто нас з вами. Нова ідея спочтку доступна далеко не всім, потім вона пробивається на передній план і починає визивати загальну цікавість, при цьому старе, яке довший час завойовувало увагу, поступово виживає себе і раптом стає сірим і скучним. Такий закон моди! В першу чергу це стосується “гострих” її пропозицій, орієнтованих на певний модний образ.

    Але є ідеї і моделі, які пройшовши перевірку часу, залишаються в історії моди і навіть використовуються довгі десятиліття. Так з’являється класика моди, моделі, з невеликими поправками, які переходять із сезону в сезон. Це і “англійський” костюм початку 30-х років, і маленьке чорне плаття, створене Г.Шанель в 1924 році, і пальто-тренч схоже на плащ.

Сучасна мода відрізніяться великим багатством ідей і свободою вибору. Вона не диктує, вона створила для нас сприятливі “демократичні” умови для такого вибору, тому що одначасно існують і однаково модні різні стилі, форми і покрої, різні об’єми і довжина одягу, широка кольорова гамма.

В сучасній міжнародній моді як би два направлення, одне з яких направлене в майбутнє, а друге звернене в минуле. Перше використовує новинки промисловості – нові синтетичні тканини, що дае поштовх до появи принципово нових рішень в моделюванні.

Друге направлення моди відображає настрій часу і ностальгію за минулим, більш духовному, звернення до народних цінностей і традицій, потяг до природи. ці настрої дають багаточисленні ідеї, стильові направлення, найчастіше звернені в минуле.

Друге направлення використовує натуральні тканини та матеріали, як високоякісні благородні, так і грубуваті, схожі на домоткані; використовує вічні кольори живої природи, ясні, чисті або стримані, приглушені, а також різноманітні види обробок ручної роботи, традиційні народні вироби, наприклад, іслвндські візерункові в’язані кофти, російське плетене мереживо або українська вишивка.

Мода також має свої стилі. Вони складають основу знань про моду. Але сьогодні в чистому вигляді кожний стиль зустрічається не так часто. Мода відрізняється змішанням елементів різних стилів, звертається до асоціацій, передає настрій. При вигляді багатьох сучасних моделей згадується і мушкетерський костюм, і плаття гувернантки початку століття, і костюм монашки, і національний костюм.

Традиційні стилі – це класичний, романтичний, спортивний і фольклорний (або етнічний).

Важливою, якщо не основною умовою одержання ефекту одягу є якість і кольорове оформлення тканини. Мода останніх років замітно розширила межі використання різних матеріалів, дозвляє такі їх поєднання, які раніше були неможливі і рахувались проявом дурного смаку.

Наприклад, модні контрасти примітивного і вишуканого, грубуватого і благородного. Модні і поєднання в одному виробі або в комплекті і різних поверхонь: гладенької і ворсистої, плотної і ажурної, матової і блискучої. Мережива поєднують з грубою шерстяною тканиною або трикотажем ручної роботи, гладенький габардин – з ворсистими тканинами і т. д.

Мода таож обговорює ті чи інші варіанти кольорового рішення. Сьогодні воно може бути тональним, а завтра контрасним. Сучасна мода в цілому віддає перевагу тональній кольоровій гаммі, використовуючи нюанси одного кольору: більш або менш насичені, темні і світлі віддітнки, а іноді холодні і теплі відтінки одного кольору. Все багатство предметів, яке складає комплакт або ансамбль вцілому,- піджак, жилет, блуза, спідниця, шаль або бант, пальто, туфлі, шляпа, панчішки, рукавичнки, прикраси – в одному кольорі, наприклад сірому, відтінків якого дуже багато. Звичайно, підібрати такий ансамбль не легко, оскількі потрібно поєднати тканини і матеріали ще і по фактурі і якості.

Сучасна мода одну з головних ролей відводить доповненням. Відомо, що з різними доповненнями одна і та сама річ сприймається по різному.

Дійсно, доповнення допомагають підкреслити той чи інший характер любої моделі, урізноманітнюють наш гардероб, дозволяють створювати різні варіанти одягу. Тому рекомендується серйозно ставитись до різних доповнень: шляпок і шапок, платків і шалей, косинок і шарфів, бантів і букетів квітів, ювелірних прикрас, а також до рукавичок, сумок, і, звичайно ж, взуття. Ці предмети одягу повністю заміняють любий комплект.

Мода в цілому жіноча, вона звертає увагу на звичайну лінію жіночої фігури, відмовилась від великих об’ємів, ширини плечей. Професіонали говорять про відродження мистецтва крою. В сучасному одязі ціняться конструктивне і технологічне його виконання. В одному випадку покрій може бути лаконічним, малодетальним, але точним з хорошою посадкою, а в іншому – складним, з рельєфами, виточками і підрізами, які дозволяють дати точну скульптурну форму.

Деталями обробки мода користується по-різному: вони можуть бути і відсутні зовсім або майже зовсім, або, навпаки, їх багато. Все залежить від стилю, призначення моделі. Це ще раз говорить про різноманітність моди.

Мода схильна до обробок різного виду, які використовуються дуже широко і часто нетрадиційно.


Розділ І

Розділ ІІ

Вибір матеріалу

 

Назва тканини Хімічний склад Взірець
1. меріко-твіл поліестер – 100%  
2. шифон віскоза - 100%  
3. еластичний габардин поліестер – 70% віскоза – 30%  
4. Крепжоржет віскоза – 100%  

 

Розділ ІІІ

Назва вимірів

Умовне позна-чення

Побудова основи пілочки

Вихідні дані: 158-92-100

Сш=18

СгІ =44,2

СгІІ = 48,4

СгІІІ =46

Ст = 36.5

Сб = 50

Шс = 17,5

ШгІ =16

ШгІІ = 20

Шп = 13

Дтс = 39

Дв = 70

Вг = 26

Дтп = 42,5

Цг = 9

Рв = 7-10

Ор.в. = 29

Оз = 16

Др = 54

Прибавки:

Пг = 3-4

Пдв = 1

Пдтс =  =0.5

Пшс = 1

Пшгс = 0.5-1

1. АН=Дв+Пдв=70+1=71

2. АТ=Дтс+Пдт=39+0.5=39.5

3. ТБ=16-18

4. АГ=  +Пг= +4=19.3

5. +Пг=46+4=50

6. ГГ2=Шс+Пшс=17.5+1=18.5

Г2П – перпндикуляр

7. Шпр=Г2Г3= = =11.5

Г3П1 – перпендикуляр

8. Г2Г4= = =15.75

Побудова основи спинки

1. Аа= +Пшгс= +0.5=6.5

2. аа1=2.5

3. ПП2=2

4. а1в=4.5

5. вв1=1.5-2см

6. вв2=6-7см

7. а1П3=Шп+Пшпс+В=В+0.5+2=15.5

8. Г2Р=6

Г2Р1=2.5 (по бісектрисі)

9. Т2Т3=1.5-2.5

10.  Н3Н4=1


Побудова вшивного рукава

1. АН=Др=54

2. АА1=Орв+Пр=33

3. Вок=АВ=14.5-15 (висота окату рукава)

4. АА= +3= +3=30

5. АА1 поділити на чотири рівні частини

6. т.О сполучити з В і В1

7. Косі відрізки поділити пополам і останній справа ще раз поділити на 2.

8. Від середини косих відрізків т.О3 т.О5 відкладаємо зліва на право 2-1.5-2.-1.5-0.5

9. Н43=1см

10. Н2Н52Н6= =12

О – вершина рукава

О1Н3- лінія ліктьового перекату

ОН2 – середина рукава

О2Н2 – лінія переднього перекату


Побудова штанів

Вихідні дані, см:

Ст=3

Сб=50

Дв=95

Передня половина штанів:

1. ТТ1=ТС= +1=26, С- лінія сидіння

2. С1С21С3= =5

3. лінія канта СС4= = =15.5

4. Т2Н=Дв=95

5. ширина передньої половини внизу

НН1=НН2= -2= -2=9

6. лінія коліна С4К= -3=31.5

7. ширина по лінії талії

Т1Т3= +П+Скл=18+1+3=22

8. ТБ = 16-18см

9. Т3Т4=1

10.  НН3=1

Задня половинка штанів:

1. розширюємо креслення по лінії коліна і по лінії низу по обидві сторони на 2см

2. Від т.С догори відкладаємо 10-11 см і ставимо т.М

Від т.М вліво 5-6см – т.М1

М1 з’єднюємо з К3 прямою лінією

3. Ширина задньої половинки по лінії сидіння С5С6=Сб+1/2Сб-СС2-5=39 – півобхват бедер плюс половина півобхвата бедер мінус ширина передньої половини мінус Б.

4. С6 з’єднюємо з К4

5. З т.М1 перпендикуляр на лінію талії т.Т5

6. Т5Т6= +Вит.+1=22

7. Т6Т7=3-5 – перпендикуляр до лінії ТТ1

8. Т5Т7 – лінія талії

9. З т. Т7 прокладаємо дотичну до дуги С3С2


Моделювання:

Основою всієї роботи по виготовленню одягу є вміння розробляти викройки на конкретну фігуру. Цьому процесу поможе метод конструктивного моделювання.

Конструктивне моделювання – це неперервний процес формування просторової форми майбутнього образного уявлення  об’ємно-просторової форми майбутнього виробу і всіх наобхідних конструктивних ліній на ньому у відповідності з потребами рисунку нової бажаної моделі.

В основі методу конструктивного модеювання лежить творчий підхід до прийомів зміщення основних деталей (спинки, пілочки, руква, ліфа, спідниці) в різних опірних точках їх тркання для одержання викройок виробу потрібного покрою, силуету, форми з збереженням основних параметрів індивідуального креслення. Цей метод особливо потрібний при виготовленні різноманітних викройок виробів м’яких і об’ємних форм.

Метод поетапного конструктивного моделювання дозволяє створювати сучасні види одягу об’ємних форм різноманітних покроїв для широкого кола жінок, особливо для молоді.

Зміщеня основних деталей креслення при конструктивному моделюванні дозволяє розробляти складні форми крою без застосування розрахункових формул. Цей метод цікавий при створенні викройок плаття, невідрізних по лінії талії, на кресленнях основи ліфа і спідниці (шляхом їх з’єднання), викройок виробів покрою реглан, півреглан, рукаві, цільнокроєних з пілочками, з кокетками і ін.

Різні варіанти використання методу конструктивного моделювання виникають в процесі роботи.


І Блузка і штани.

Прозора блузка з вишуканим загостреним коміром не відкривають поглядам нічого лишнього. Довгі рукава з шифоном додають блузці ефектності. Кльош і вишивка надають штанам оригінальності і характерні риси стилю 70-х.

Необхідно:

Блузка. Меріно-твіл 0.70 м шириною 150см; шифон 0.50м шириною 150 см; клейовий флізелін G785; 3 гудзика.

Штани. Еластичний габардин, який розтягується в поперечному напрямі, 1.25м шириною 140см; клейовий флізелін Н410; 1 потайна застібка-блискавка 22 см.

Розкрій:

Блузка:

З меріно-твіла:

1) Верхня частина пілочки – 2 дет.;

2) підборт – 2 дет.;

3) Верхня частина спинки з згином – 1 дет.;

4) Верхня частина рукава – 2 дет.;

5) Комір зі згином – 2 дет.

З шифону:

6) нижня частина пілочки – 2 дет.;

7) нижня частина спинки зі згином – 1 дет.;

8) нижня частина рукава - 2 дет.;

Прокладка: припрасувати флізелін тільки до верхнього коміра.

Штани:

З еластичного габардина:

9) передня половинка – 2 дет.;

10) задня половинка – 2 дет.;

11) передня ошивка зі згином – 1 дет.;

12) задня обшивка – 2 дет.;

Прокладка: припрасувати флізелін до обшивок.

Пошиття:

Блузка:

1. Зшити виточки. Глубину виточок спмнки запрасувати до лінії середини спинки, глубину виточок на грудях – вниз.

2. На верхніх і нижніх частинах пілочок і спинки виконати бокові шви. Припуски кожного шва зрізати близько до строчки, обметати разом і запрасувати в одну сторону. Зшити плечові зрізи.

3. Верхні частини пілочок і спинки пришити до нижніх частин, припуски швів запрасувати вверх.

4. Зшити зовнішні зрізи деталей коміра. Комір вивернути, припрасувати і вметати в горловину. Підборта зкласти з блузкою лицевими сторонами, приколоти і пришити до зрізів борів і горловини; не перериваючи строчку, вшити комір в горловину спинки. Підборта вивернути на виворотню сторону. Припуски шва вшивання коміра в горловину обметати разом і запрасувати вниз. Підборта пришити до припусків поперечного і плечових швів.

5. Зшити верхні і нижні частини рукавів. Виконати шви рукавів. Припуски на підгин низу рукавів підвернути і настрочити.

6. Рукава вшити припосаджуючи по окатам.

7. Зробити петлі і пришити гудзики.

Штани:

1. Знити виточки, глубину виточок запрасувати до лінії середнього шва.

2. Вздовж лівих бокових зрізів пришити потайну застібку-блискавку.

3. Виконати бокові і крокові шви.

4. Половинки штанів вложити одну в другу, лицевою стороною до лицевої сторони, і єдиною строчкою виконати передній і задній бокові шви.

5. На обшивках виконати задній середній шов. Виконати на обшивках правий боковий шов симетрично правому бковому шву на штанах.

6. Обшивку зкласти з штанами лицевими сторонами і приколоти до верхнього зрізу штанів. У потайній застібці на блискавку відвернцти кінці обшивки не доходячи біля 5мм до країв застібки і приколоти до верхнього зрізу штанів. На штанах вивернути припуски вздовж країв потайної застібки на блискавку на лицьову сторону і рпиколоти до верхнього зрізу штанів поверх обшивки. Вздовж верхнього зрізу штанів прокласти строчку. Припуски застібки вивернути на виворотню сторону. І пришити до тасьомок потайної застібки-блискавки і припусків швів.

7. Припуски на підгин низу вивернути на виворотню сторону і настрочити на відстані 3 см.

 

ІІ Жилет і штани.

Хто сказав, що костюм повинен бути витончено елегантним? Нічого подібного! Виконаний із меріно-твіла, він виглядає шикарно, але зовсім не претензійно. Костюмний жилет виконаний в типовому джунсовому стилі: квадратний силует, вкорочена довжина. Це багатофункціоальна модель. В жарку погоду її можна надівати прямо на голе тіло, а в прохолодну – на класичну блузку-сорочку.

Кльош, шов та розріз на передніх половинках штанів придають їм ексклюзивність, роблять їх ще привабливішими і не типовими.

Жилет:

Необхідно:

Тканину меріно-твіл 0.50м шириною 150см, клейовий флезелін, 3 гудзика.

Розкрій:

1) перед – 2 дет.;

2) зад -2дет.;

3) підборт -2 дет.;

4) обшивка до горловини – 1 дет.;

5) Обшивки до пройми 4 дет.

Прокладка: припрасувати флезелін до обшивок і підбортів.

Пошиття:

1. Зшити виточки. Глибину виточок запрасувати вверх.

2. иконати середній шов спинки. Припуски шва розпрасувати в різні боки.

3. Виконати плечеві і бокові шви. Припуски швів розпрасувати в різні сторони.

4. Зшити підборта з обшивкою до горловини.

5. Скласти підборта з обшивкою лицевими сторонами з жилетом. Заколоти і пришити їх. Вивернути підборта на виворітню сторону. Вздовж зрізів борта і горловини спинки прокласти трочку.

6. Зшити передню і задню обшивки до пройми. Прикласти їх до пройми жилету лицевими сторонами. Приколоти і пришити їх. Вивернути обшивки на виворітню сторону. Вздовж зрізів пройми прокласти строчку.

7. Припуска на підгин низу вивернути на виворітню сторону і закріпити на 4 см.

8. Зробити петлі і пришити гудзики.


ІІІ Піджак з штанами.

Маленький, але дуже милий піджачок із меріно-твіла виглядає особливо ефектно завдяки обробці атласним кантом, вшитим вздовж країв. Але це ще не все: щоб підсилити контраст і підкреслити жіночність моделі, ми зробили на лівій пілочці вишивку, а низ рукавів та штанів зробили воланами, вставлячи в шов пришивання також атласний кант.

Піджак:

Необхідно:

Тканину меріно-твіл 1.30м, шириною 150 см, клейовий флізелін, атласний кант 180см, 4 шкіряні шнурівки.

Розкрій:

1) Перед – 2 дет.;

2) Зад – 2 дет.;

3) Підборт – 2 дет.;

4) Рукав – 2 дет.;

5) Волан до рукава – 2 дет.;

6) Обшивка 1 дет.

Прокладка: припрасувати флізелін до ошивки і підбортів.

Пошиття:

1. Зшити виточки на пілочці. Глибину виточок нагрудних запрасувати вверх, на талії – запрасувати в сторону бокових зрізів.

2. Виконати середній шов спинки. Припуски шва розпрасувати в різні боки.

3. Виконати плечові і бокові шви. Припускм швів розпрасувати в різні сторони.

4. Зшити зрізи рукавів і воланів. Припуски швів розпрасувати в різні сторони.

5. Пришити волани до рукавів, вставляючи в шов атласний кант. Припуски швів запрасувати вверх. Низ воланів обробити зигзагоподібною строчкою.

6. Рукава вшити в пройми, припосаджуючи по окатам.

7. Пришити підборта до обшивки.

8. Пришити підборта з обшивкою до піджака, складаючи лицевими сторонами і вставляючи в шрв атласний кант і шкіряні шнурівки.

9. Вивернути підборта з обшивкою на виворітню сторону і випрасувати.

10. Припуски на підгин ниу підвернути і підшити на 3 см.

Штани:

Необхідно:

Тканина меріно-твіл 1.50м, шириною 150см, атласний клейовий флізелін, застібку-блискавку, атласний кант 1м, 1гудзик.

Розкрій:

1) передня половинка – 2дет.;

2) задня половинка -2 дет.;

3) пояс – 1 дет.;

4) передній волан – 2 дет.;

5) Задній волан -2 лет.;

6) Відкосок -1 дет.

Прокладка: припрасувати флізелін до пояса і до відкоса.

Пошиття:

1. Зшити виточки. Глибину виточок запрасувати до лінії середнього шва.

2. Зшити зрізи банта від позначки розрізу для застібки на блискавку вниз до крокових швів.

3. Застібка на блискавку. Суцільнокроєні обшивки розрізу для застібки на блискавку запрасувати на виворітню сторну: зправа – по лінії середини переду, зліва не доходячи 1 см до лінії середини переду (припуск під застібку). Застібку-блискавку пришити під край припуска під застібку (ліва сторона) в край, розміщуючи зубчики встик до згину. Розріз зколоти з’єднавши лінії середини переду. Вільну тасьму застібки-блискавки пришити до обшивки правої сторони застібки, не прихвачуючи передню половину. Обшивку приметати. Праву передню половину відсточити по розмітці вздовж застібки на блискавку від верхнього зрізу штанів і не доходячи 3см до нижнього кінця розрізу. Відкосок зложити вздовж і пришити нижні зрізи. Вивернути. Відкосок підкласти під ліий край застібки і приколоти до обшивки. Обшивку настрочити на відкосок близько до шва пришивання застібки-блискавки. Розріз знов закрити і продовжити оздоблювальну строчку до його нижнього кінця, захвачуючи відкосок.

4. Зшити бокові та крокові зрізи. Розпрасувати шви.

5. Виконати задній середній шов. Припуски шва розпрасувати.

6. Зшити зрізи воланів. Припуски швів розпрасувати.

7. Пришити волани до штанок, вставляючи в шов атласний кант. Шви запрасувати вверх.

8. Низ воланів обробити зигзагоподібною строчкою.

9. Пояс пришити до верхнього зрізу штанів, залишивши припуск на застіку з правої сторони, виступаючи за правий край застібки штанів і пришити припуск на застібку з лівої сторони до відкоса. Пояс зложити вздовж навпіл, виворотньою стороною всередину і припрасувати його верхній край. Пояс знову розкласти плоско. Пояс зложити навпіл, лицьовою стороною всередину, і чмсто встрочити передні кінці. Вивернути. Прокласти оздоблюючу строчку по нижньому краю пояса. Зробити петлю і пришити гудзик.


Економічний розрахунок

Назва виробу Назва тканини Кількість використаної тканини,м Ціна тканини за 1 м, грн. Вартість використаної тканини, грн.
1. Піджак 1. меріно-твіл 2. Атласний кант 1.30 1.50 30 2 39 3
2. Жилет 1. Меріно-твіл 0.40 30 12
3. Блузка біла 1. Крепжоржет 1.30 10 13
4. Блузка комбінована чорна 1. Меріно-твіл 2.Шифон 0.70 0.50 30 12 21 6
5. Штани чорні з кантом 1.Меріно-твіл 2. Атласний кант 1.40 1 30 2 42 2
6. Штани чорні з переднім швом 1. Меріно-твіл 1.15 30 34.5
7. Штани бежеві 1. Еластичний габардин 1.15 25 28.75
  1.Клейовий флізелін 1.50 3 4.5

 

На всю колекцію було витрачено 205 грн. 75 к.


Розділ IV

Висновок

    Ця колекція відображає діловий настрій сучасної жінки. Колеція „Сучасна ділова жінка” створена з сучасних, легких, приємних тканин, які відтворюють образ жінки, підкреслюють її динамічність, впевненість, красу.

    Оновні складові цієї нової тенденції – класичні елементи жіночого і чоловічого одягу, а також живий політ елегантності, точне відображення духу часу і життєрадісності.

    В головних ролях виступають костюми з штанами та спідницями, очкільки вони роблять зовнішній вигляд бездоганним. Підкреслюється талія і дуже делікатно – плечі., тобто в моду повертається Х-силует. Жіночі деталі – широкі пояса і вузькі оборки. Блузки з гафічними набивками надають образу привабливу легкість. Часте запозичення з чоловічої моди – краватки, і перш за все тон задають чоловічі тканини. Що стосується кольорів, то перевага надається найелегантнішим і неяскравим, домінують чорний і білий.

    Костюми всі створювались на одній основі. Основа дуже проста. Покрій дозволяє вільно рухатись, не зковує рухи жінки.

    Костюми в перспективі розраховані на широку аудиторію: жінки, які працюють в офісах, займають керівніпосади, а також для жінок, які обрали собітакий стиль одягу. Дана колекція за рахунок тканини є дуже практичною, а також зручна у використанні і разом з тим залишається елегантною жіночною та красивою.

 

 

ДОДАТКИ


Література

1. Бланк А.Ф., Фомина З.М. практическя книга по моделированию женской одежды.-М.,1992.

2. Екшурская Т.Н., Юдина Е.Н. Белова И.А. Модное платье.-С.-П.,1992.

3. Евтушенко М.А., Смирнова Р.С. Конструирование легкого женского платья.-М., 1960.

4. Горина Г.С. Моделирование форм одежды.-М., 1981.

5. Матузова Е.М., Гочарук Н.С., Соколова р.Н. Разработка конструкций изделий за моделями.-М., 1975.

6. Салашатова С.М. Конструирование одежды.-М.,1984.

7. Черных А.И. Основы художественного проектирования одежды.-М.,1968.

8. Орлова Л.О. Азбука моды.-М.,1980.

9. Пармон Ф.М. Композиция костюма.-М.:Легпромбытиздат,1985.

10. Сорокина Л.М. Учись вышивать.-К.,1988.

11. Журнали: «Натали», «Женский журнал», «Бурда».

 

Колекція жіночого одягу

під девізом:

“Сучасна ділова жінка”

 

 

Студентка V курсу

група Дз(з) – 53

Кулій Олена

керівник: Маногіл Г.В.

викладач: Маногіл Г.В.

рецензент:

 

м. Івано-Франківськ

2003 р.


Зміст

 

Вступ

Розділ І

1. Костюм, як складова матеріальної культури

2. Класичний діловий стиль в жіночому костюмі.

Розділ ІІ

1. Використання фольклорного стилю в діловому костюмі.

2. Вишивка в сучасному жіночому одязі.

3. Композиція зародження костюму.

4. Вибір матеріалу.

Розділ ІІІ

1. Констроювання і моделювання жіночого одягу.

2. Розкладка викройок на тканині.

3. Технологія і послідовність пошиття костюмів.

4. Економічний розрахунок.

Розділ IV

1. Висновки

Додатки

1. Список використаних джерел.


Вступ

    Мода – поняття широке. Це загальноприйняте відношення на даному етапі часу до всіх зовнішніх форм і проявів культури і побуту. Але, використовуючи слово “мода”, ми зазвичай маємо на увазі моду в одязі.

    Художник, який дає поштовх розвитку нової ідеї, нового погляду, нової лінії, вгадує і якби відчуває настрій “споживачів моди”, тобто нас з вами. Нова ідея спочтку доступна далеко не всім, потім вона пробивається на передній план і починає визивати загальну цікавість, при цьому старе, яке довший час завойовувало увагу, поступово виживає себе і раптом стає сірим і скучним. Такий закон моди! В першу чергу це стосується “гострих” її пропозицій, орієнтованих на певний модний образ.

    Але є ідеї і моделі, які пройшовши перевірку часу, залишаються в історії моди і навіть використовуються довгі десятиліття. Так з’являється класика моди, моделі, з невеликими поправками, які переходять із сезону в сезон. Це і “англійський” костюм початку 30-х років, і маленьке чорне плаття, створене Г.Шанель в 1924 році, і пальто-тренч схоже на плащ.

Сучасна мода відрізніяться великим багатством ідей і свободою вибору. Вона не диктує, вона створила для нас сприятливі “демократичні” умови для такого вибору, тому що одначасно існують і однаково модні різні стилі, форми і покрої, різні об’єми і довжина одягу, широка кольорова гамма.

В сучасній міжнародній моді як би два направлення, одне з яких направлене в майбутнє, а друге звернене в минуле. Перше використовує новинки промисловості – нові синтетичні тканини, що дае поштовх до появи принципово нових рішень в моделюванні.

Друге направлення моди відображає настрій часу і ностальгію за минулим, більш духовному, звернення до народних цінностей і традицій, потяг до природи. ці настрої дають багаточисленні ідеї, стильові направлення, найчастіше звернені в минуле.

Друге направлення використовує натуральні тканини та матеріали, як високоякісні благородні, так і грубуваті, схожі на домоткані; використовує вічні кольори живої природи, ясні, чисті або стримані, приглушені, а також різноманітні види обробок ручної роботи, традиційні народні вироби, наприклад, іслвндські візерункові в’язані кофти, російське плетене мереживо або українська вишивка.

Мода також має свої стилі. Вони складають основу знань про моду. Але сьогодні в чистому вигляді кожний стиль зустрічається не так часто. Мода відрізняється змішанням елементів різних стилів, звертається до асоціацій, передає настрій. При вигляді багатьох сучасних моделей згадується і мушкетерський костюм, і плаття гувернантки початку століття, і костюм монашки, і національний костюм.

Традиційні стилі – це класичний, романтичний, спортивний і фольклорний (або етнічний).

Важливою, якщо не основною умовою одержання ефекту одягу є якість і кольорове оформлення тканини. Мода останніх років замітно розширила межі використання різних матеріалів, дозвляє такі їх поєднання, які раніше були неможливі і рахувались проявом дурного смаку.

Наприклад, модні контрасти примітивного і вишуканого, грубуватого і благородного. Модні і поєднання в одному виробі або в комплекті і різних поверхонь: гладенької і ворсистої, плотної і ажурної, матової і блискучої. Мережива поєднують з грубою шерстяною тканиною або трикотажем ручної роботи, гладенький габардин – з ворсистими тканинами і т. д.

Мода таож обговорює ті чи інші варіанти кольорового рішення. Сьогодні воно може бути тональним, а завтра контрасним. Сучасна мода в цілому віддає перевагу тональній кольоровій гаммі, використовуючи нюанси одного кольору: більш або менш насичені, темні і світлі віддітнки, а іноді холодні і теплі відтінки одного кольору. Все багатство предметів, яке складає комплакт або ансамбль вцілому,- піджак, жилет, блуза, спідниця, шаль або бант, пальто, туфлі, шляпа, панчішки, рукавичнки, прикраси – в одному кольорі, наприклад сірому, відтінків якого дуже багато. Звичайно, підібрати такий ансамбль не легко, оскількі потрібно поєднати тканини і матеріали ще і по фактурі і якості.

Сучасна мода одну з головних ролей відводить доповненням. Відомо, що з різними доповненнями одна і та сама річ сприймається по різному.

Дійсно, доповнення допомагають підкреслити той чи інший характер любої моделі, урізноманітнюють наш гардероб, дозволяють створювати різні варіанти одягу. Тому рекомендується серйозно ставитись до різних доповнень: шляпок і шапок, платків і шалей, косинок і шарфів, бантів і букетів квітів, ювелірних прикрас, а також до рукавичок, сумок, і, звичайно ж, взуття. Ці предмети одягу повністю заміняють любий комплект.

Мода в цілому жіноча, вона звертає увагу на звичайну лінію жіночої фігури, відмовилась від великих об’ємів, ширини плечей. Професіонали говорять про відродження мистецтва крою. В сучасному одязі ціняться конструктивне і технологічне його виконання. В одному випадку покрій може бути лаконічним, малодетальним, але точним з хорошою посадкою, а в іншому – складним, з рельєфами, виточками і підрізами, які дозволяють дати точну скульптурну форму.

Деталями обробки мода користується по-різному: вони можуть бути і відсутні зовсім або майже зовсім, або, навпаки, їх багато. Все залежить від стилю, призначення моделі. Це ще раз говорить про різноманітність моди.

Мода схильна до обробок різного виду, які використовуються дуже широко і часто нетрадиційно.


Розділ І

Костюм, як складова матеріальної культури

Костюм – особливий об’єкт творчої діяльності дизайнера. Мистецтво створення костюму, як і будь-яке інше, потребує майстерності, знань, фантазії, смаку, певних коштів. Для створення костюму використовують різні тканини, які відрізняються одна від одної кольором, фактурою, структурою, малюнком. Розроюляють тканини спеціалість високого профілю – текстильщики, трикотажники, хіміки.

З тканини створюються об’ємні, пластичні форми плать, шляп, сумок і інше. Створюючи костюм, як художній ансамбль, взаємозв’язуючи, погоджуючи елементи композиції в органічне, єдине ціле, дизайнер вирішує також питання тонально-кольорових співвідношень.

Важливою складовою частиною предметного світу є костюм – засіб естетичного виховання особистості. Виразний, образно вирішений костюм сприяє розкриттю внутрішнього багатства людини, її індивідуальних достоїнств.

Костюм – образно вирішений ансамбль, в центрі якого – людина. Ансамбль об’єднює одяг, взуття, зачіску, грим, аксесуари і несе визначену утилітарно-есетичну функцію

Одяг – система матеріальних шарів, штучний покрив тіла людини, що захищає його від несприятливих проявів природи і є деяким проявом індивідуальності людини, епохи.

Сучасна людина ставить до костюму більш високі вимоги, хоче, щоб він відрізнявся і високим степенем зручності.

Костюм не може бути натурально красивим, якщо в ньому порушена внутрішня логіка побудови форми, якщо його частини не складають єдиного цілого по принципу функціональної і естетичної образності.

Завжди створення нового немислимо без натхнення, яке приходить тільки в результаті постійного пошуку. Народження нової колекції – це процес пошуку, знахідок і відбору. Колекція – це серія моделей визначеного або різноо призначення, побудована на основі єдиного вирішення, стилю конструкції, базової форми, структури тканини.

 



Поделиться:


Последнее изменение этой страницы: 2020-03-02; просмотров: 57; Нарушение авторского права страницы; Мы поможем в написании вашей работы!

infopedia.su Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. Обратная связь - 3.144.12.14 (0.201 с.)