Вход. Прокимен дне. Чтения три 


Мы поможем в написании ваших работ!



ЗНАЕТЕ ЛИ ВЫ?

Вход. Прокимен дне. Чтения три



В 6-й день

Свята́го и сла́внаго апостола Фомы́

На вечерни

Блажен муж: 1-й антифон.

На Го́споди, воззва́х: стихи́ры на 8, глас 4. Подо́бен: Я́ко до́бля

Ребру́ прикоснувся, всеблаженне, Влады́чню,/ добрых постигл еси кра́йнейшее:/ яко бо гу́ба во́ды, оттуду почерпл еси/ источник благи́х и жизнь вечную/ и напои́л еси изсохшая сердца́ неве́дением,/ Божественнаго Богове́дения источа́я догма́ты.

Верным неверствием твоим верных извести́л еси,/ яко Бога и Господа всея твари наче́н Богосло́вити,/ плоть понесшаго нас ради земны́х/ и Крест же, и смерть претерпе́вшаго,/ и пронзе́ние гвозде́й, и копие́м ребр прободе́ние,/ от нихже жизнь почерпа́ем.

Фома чу́дный источник отве́рзе догма́тов, Владыко, Богомудрым:/ ребру́ бо прикоснувся Твоему,/ сугу́бу де́йству, существы́ сугу́быми подобно научився и возопи́:/ Ты Бог мой еси и Владыка,/ Ты и Господь Славы,/ мене ради плоть быв.

Слава, глас 6. Студи́тово:

Яко слуга Слова и неизреченнаго воплоще́ния Его,/ глубину́ мудрости поче́рпл еси, Фомо́ апо́столе:/ тростию бо креста возводя из глубины́ прелести, ду́ши улови́л еси./ Отнюдуже мре́жею твоих догма́тов всю просвети́л еси вселе́нную/ и светом знания инди́ан помраченныя ду́ши просветил еси./ Тем Славы Христовы све́тло наслаждайся,/ Того моли помиловати ду́ши наша.

И ныне, Богородичен: Кто Тебе́ не ублажи́т, Пресвята́я Де́во? / Кто ли не воспое́т Твоего́ Пречи́стаго Рождества́? / Безле́тно бо от Отца́ Возсия́вый Сын Единоро́дный, / То́йже от Тебе́, Чи́стыя, про́йде, / неизрече́нно вопло́щься, / естество́м Бог сый, / и естество́м быв Челове́к нас ра́ди, / не во двою́ лицу́ Разделя́емый, / но во Двою́ Естеству́ несли́тно Познава́емый. / Того́ моли́, Чи́стая, Всеблаже́нная, / поми́ловатися душа́м на́шим.

Вход. Прокимен дне. Чтения три

Соборнаго послания Иоаннова чтение (глава 1):

Еже бе испе́рва,/ еже слы́шахом, еже ви́дехом очи́ма на́шими,/ еже узре́хом, и ру́ки наша осяза́ша, о Словеси́ Живо́тнем./ И Живо́т яви́ся, и ви́дехом, и свиде́тельствуем,/ и возвеща́ем вам Живо́т Вечный, Иже бе у Отца и яви́ся нам./ Еже ви́дехом и слы́шахом, пове́даем вам, да и вы обще́ние и́мате с нами:/ обще́ние же наше со Отцем и с Сыном Его, Иисусом Христом./ И сия́ пи́шем вам, да радость ваша будет испо́лнена./ И сие есть обетова́ние, еже слы́шахом от Него и пове́даем вам,/ яко Бог Свет есть, и тмы в Нем несть ни единыя./ Аще рече́й, яко обще́ние и́мамы с Ни́м, и во тме ходим, лжем и не творим истины./ Аще же во свете ходим, якоже Сам Той есть во свете, обще́ние и́мамы друг ко другу,/ и Кровь Иисуса Христа Сына Его очища́ет нас от всякаго греха.

Соборнаго послания Иаковля чтение (глава 1):

Иа́ков, Богу и Господу Иисусу Христу раб,/ обемана́десяте коле́нома, иже в разсе́янии, ра́доватися./ Всяку радость име́йте, братие моя, егда во искуше́ния впа́даете разли́чна,/ ве́дяще, я́ко искушение вашея веры соде́ловает терпе́ние./ Терпение же дело соверше́нно да имать,/ яко да будете соверше́ни и всеце́ли, ни в чемже лише́ни./ Аще же кто от вас лише́н есть прему́дрости, да про́сит от дающаго Бога всем нелицеприе́мне и не поноша́ющаго, и дастся ему./ Да про́сит же верою, ничто́же сумня́ся:/ сумня́йся бо уподо́бися волне́нию морско́му, ве́тры возмета́ему и развева́ему./ Да не мнит бо человек он, яко прии́мет что от Бога./ Муж двоеду́шен, неустро́ен во всех путе́х своих./ Да хва́лится же брат смире́нный в высоте́ своей,/ бога́тый же во смире́нии своем, зане́, я́коже цвет травны́й, мимои́дет./ Возсия́ бо солнце со зно́ем и изсуши́ траву́, и цвет ея отпаде́, и благолепие лица́ ея поги́бе./ Си́це и богатый в хожде́нии своем увяда́ет./ Блаже́н муж, иже претерпи́т искушение,/ зане́ иску́сен быв, прии́мет венец жизни,/ его́же обеща́ Бог лю́бящим Его.

Слава, глас 2:

Оставив земна́я, последовал еси Христу/ и, зна́менався дохнове́нием Святаго Духа,/ по́слан быв от Него в язы́ки погибшия/ обращати человеки во свет Богознания, апостоле Фомо́,/ и, скончав подвиги Божественныя твоея страсти и мук различных,/ душу твою Христу пре́дал еси./ Того моли, всеблаже́нне, дарова́ти нам велию милость.

И ныне, Богородичен:

Все упование мое/ на Тя возлагаю, Мати Божия,/ сохрани мя под кровом Твоим.

На стиховне стихиры, глас 4.  Подобен: Дал еси зна́мение:

Якоже бисера, тя из пучи́ны изъят мирска́го смуще́ния/ Христос Человеколю́бец, тобою обогати́в обнища́вшия/ и нищетою лю́тых одержи́мыя, Фомо́ апостоле./ Тем тя ублажаем и всепразднственную память твою во хвалении сла́вим,/ благочестно тя почитающе.

Слава, и ныне, Богородичен


На утрени

Слава, и ныне, Богородичен

Кийждо, идеже спасается, та́мо праведно и притекает;/ и кое иное таковое прибежище, яко Ты, Богородице,/ покрывающее души наша.

Степенна, 1-й антифон 4-го гласа. Прокимен, глас 4: Во всю землю изыде вещание их/ и в концы вселенныя глаголы их. Стих: Небеса пове́дают славу Божию,/ творение же руку́ Его возвеща́ет твердь. Всякое дыхание: Евангелие от Иоанна, зачало 67.


По 50-м псалме стихира, глас 4:

Христос, великое Солнце,/ лучу́ тя многосветлую во Индию посылает,/ мрачную лесть, таинниче, вскоре разгоняюща,/ Фомо́ прему́дре апостоле,/ и люди просвеща́юща Троицу почитати Божественную,/ Еюже вси сохраняемся.

Канон Богородицы, со ирмосо́м на 6,

Песнь 1

Ирмос: Триста́ты кре́пкия,/ Рождейся от Девы,/ безстра́стия во глубине/души́ трича́стное потопи́, молюся,/ да Тебе, яко в тимпа́не,/ во умерщвле́нии телесе́/ победное воспою́ пение.

Безначальна Сына Божия,/ Бога Слова, я́вльшагося на земли, зраком Су́щим по нам,/ егоже видел еси, славне,/ егоже и руки дланию, и ребро́ осяза́л еси,/ умоли́ спасти паству твою.

Знатель тайных,/ и утробы истязу́яй, и сердца́ испыту́яй,/ Бог мой Иисус, тя, Фомо́ всеблаже́нне,/ Своего Богоявления служителя, и свидетеля,/ и апостола Божественна прият.

Вод та́инственных река ты показался еси,/ напаяющая, Фомо́, лице земли;/ церковный же сонм струями Богознания и шумом Духа/ многобожную прелесть отгнал еси.

Богородичен:

Смерти и тли потребительница су́щи,/ нетления источник рождшая, Христа,/ Богородице Всепетая,/ и безсмертия украсившаго благодатию/ человеческое естество, Пречистая.

Катавасия: Отверзу уста моя:

Песнь 3

Ирмос: Не мудростию, и силою, и богатством хвалимся,/ но Тобою, Отчею Ипостасною Мудростию, Христе:/ несть бо свят, паче/ Тебе, Человеколюбче.

Добродетели добро́тою благолепен сый подобяся самови́дче, и чудесы,/ инди́ов зловидное светом Божественным озарив,/ и верою просветил еси тех помрачение.

Зарею разже́гся самоде́тельством Духа,/ яко стрела Богосветлая, по́слан был еси, Богоприя́тне,/ и мир просветил еси, Фомо́, чудесы.

Тайнонаучен Божественныя мудрости догма́том,/ якоже скорость молнии преходящия, апостоле Фомо́,/ светом просветил еси мира концы.

Богородичен:

Неискусобрачная, Бога плотию рождши,/страстей прилоги колеблема мя утверди:/ несть бо, Пречистая, разве Тебе помощницы.

Слава, и ныне, Богородичен:

Яко Деву и Едину в жена́х,/ Тя, без Семене Рождшую Бога плотию,/ вси ублажаем роди человечестии:/ огнь бо вселися в Тя Божества/ и, яко младенца, дои́ши Зижди́теля и Господа./ Тем Ангельский и человеческий род достойно славим пресвятое рождество Твое и согласно вопием Ти:/ моли Христа Бога согрешений оставление даровати покланяющимся верою пресвятому рождеству Твоему.

Песнь 4

Ирмос: Седя́й в славе на Престоле Божества,/ во облаце ле́гце/ прии́де Иисус Пребоже́ственный,/ нетленною дла́нию, и спасе́ зовущия:/ слава, Христе, силе Твоей.

Величайшим чудес явлением наче́н/ и догма́тов Божественных славу светле излага́я,/ вселенную объя́л еси пропове́данием, взывающу:/ слава, Христе, силе Твоей.

Яко самовидца тя Слова и теплаго служителя,/ и Того славы и величествия свиде́теля,/ и яко ве́рна строи́теля, и апостола/ восхваля́ем тя, блаженне Фомо́, всече́стне.

Якоже неве́стный чертог и скинию Небесную,/ основание на Ка́мени краеуго́льнем утвердив,/ назда́л еси, блаже́нне всеприснопа́мятне, зовущим:/ слава, Христе, силе Твоей.

Богородичен:

Землю неора́нную, Клас жизни возде́лавшую,/ и облак легкий, тучу, Жизнодавца источившую,/ Всесвятую Деву именуем, зовуще:/ слава, Христе, силе Твоей.

Песнь 5

Ирмос: Нечести́вии не у́зрят славы Твоея́, Христе,/ но мы Тя, Единоро́дне,/ Оте́ческия славы сияние Божества,/ от но́щи у́тренююще,/ воспеваем Тя, Человеколюбче.

Осия́н, апо́столе, славою Христо́вою/ и, ребро животворное осяза́в,/ почерпл еси неизследи́мую Богословия пучину/ и мир обогатил еси.

Не пришед к первому Твоему входу Фома,/ не веруя же ученико́м, ве́ровав же последи́,/ радуяся, возопи́,/ Тя, Бога и Господа возвещая, Многомилостиве.

Яко небо одушевленное, славу Твою, Христе,/ гро́мом духовным Фома возопи́,/ испове́дуя и Бога, и Господа,/ Тя верным благовести́.

Богородичен:

Победителя покажи, Всенепоро́чная,/ ум страстей и помышлений стремления покори́ сих, Богоневесто,/ Бога Рождшая, Спасителя душ наших.

Песнь 6

Ирмос: Пожру́ Ти со гла́сом хвале́ния, Господи,/ Церковь вопиет Ти,/ от бесо́вския кро́ве очи́щшися/ ради милости от ребр Твоих/ исте́кшею Кро́вию.

Всех неверие, Фомо́, душегу́бное,/ неве́рование твое, блаженне, исцеляет:/ ты бо несумненно/ гвоздей же и копия язвы испытал еси.

Испусти́л еси, яко си́лен, Христе, апостола,/ яко стрелу́ изощре́ну,/ в сердца враг Твоих, Жизнодавче,/ и коры́стей объя́тие Тебе сих приведе.

Жертвы идольския, Ще́дре, упраздни́л еси,/ закла́н быв на Дре́ве,/ и заколе́нии святы́ми Богоглаго́ливых апостол,/ подража́ющих Твоя страдания.

Богородичен:

О чудо, всех чудес новейшее:/ яко Дева во утробе/ всяческая Содержащаго,/ неискусомужно заченши, не тесновмести́.


Икос:

Госпо́дню ученику и великому тайнопове́дателю,/ Фоме Богоглаголивому, Петр возопи́:/ ви́дехом Господа./ Рече́ же той: аще не ви́жду аз язвы рук Его, не уве́рую, вопия́ше близнец./ Тогда Владыка всех, якоже раб прии́де, хотя спасти вся, и глаго́лет Фоме:/ осяжи руки Моя и ребра и не не веруй:/ Аз бо есмь Господь и Бог твой./ Он же с покаянием возопи:/ Ты мой еси Бог же и Господь.

Песнь 7

Ирмос: В пещи́ Авраа́мстии отроцы перси́дстей,/ любовию благочестия/ паче, не́жели пламенем опаля́еми, взыва́ху:/ Благослове́н еси в храме славы Твоей, Господи.

С вышними ликостоя́ньми, яко апостол, ра́дуяся, ликуеши, блаженне,/ на небесех, воспевавши же, веселяся:/ Благословен еси в храме славы Твоея, Господи.

От конец до конец протече́ твое вещание/ и глаго́л твоих Божественных предложе́ние, зовущия научающее:/ благословен еси в храме славы Твоея, Господи.

Храм был еси ты Троицы, прехвальне,/ темже и хра́мы идольския и куми́ры разруши́л еси,/ апостоле,/ храмы же воздвиг во славу и хвалу Христа Бога.

Богородичен:

Законныя работы Твоим Рождеством изба́вихомся:/ Ты бо, Богородице, Избавителя неискусому́жно нам родила еси./ Благословенна Ты в женах еси, Всенепорочная Владычице.

Песнь 8

Ирмос: Отроки благочестивыя в пещи́/ Ро́ждество Богоро́дичо спасло́ есть./ Тогда убо образуемое,/ ныне же действуемое,/ вселенную всю воздвиза́ет пе́ти Тебе:/ Господа пойте дела/ и превозноси́те Его во вся веки.

С Богом беседуя вопло́щшимся,/ плоть забыв, явился еси, блаженне,/ премирным же обоже́нием обогати́лся еси,/ приближе́нием к Богу Боготвори́м,/ и, Господа пойте, зовя́, и превозноси́те Его во вся веки.

Любо́вию Христу сочетався,/ смерть с Ним, блаженне, возлюби́л еси,/ и со апостолом Твоим и́дем, вещав,/ и с ним смерть прии́мем:/ Господа пойте, вопия́, и превозноси́те Его во вся веки.

Вас Христос апостолы,/ облаки во́льнаго дождя показа,/ тучами наводняющия Божественнаго познания Церкви, прему́дрии,/ и напаяющия поющих:/ Господа пойте дела и превозноси́те Его во вся веки.

Богородичен:

Пороков и скверн чиста́/ и всякия святыни еси храм,/ Слово Всесвято́е, вся освяща́ющее,/ Отцу Собезначальное, породила́ еси́./ Тем Тя, Дево, поем и превозно́сим во вся веки.

Песнь 9

Ирмос: Камень нерукосе́чный,/ от несеко́мыя горы́, Тебе, Дево,/ краеуго́льный отсече́ся, Христос,/ совокупивый разстоя́щаяся естества́./ Тем, веселящеся, Тя, Богородице, величаем.

Колесница светоносная явился еси́ седя́щаго Слова,/ на благолепнейшей твоей души́ и Богоно́сней носи́ма,/ ко спасению, славне, направля́я пою́щих тя.

Твою преблаженную память совершающе,/ молим всякаго треволне́ния изба́витися/ хода́тайством дерзнове́ния твоего,/ еже, яко Христов апостол, и́маши,/ Богови́дче всече́стне.

Днесь память твою вси,/ Фомо́ апостоле, соверша́ем,/ освяти и просвета верою искуше́ний, и обстоя́ний,/ и страстей всяких избавля́я молитвами твоими.

Богородичен:

Кра́сен прозябе́ Клас от земли́ Деви́ческия,/ Божие Слово, Имже питаемся ве́рнии,/ в Немже и живем и составляемся./ Тем Тя, Рождшую, яко Богородицу величаем.

Светилен. Подобен: Жены услы́шите

Самови́дче и апостоле Христа Всеще́драго,/ мир даровати всей вселенней и победы воинству нашему,/ и прегрешений оставление, и спасение испроси́ тя, Фомо́, восхваля́ющим/ яко ученика Богоглаголива.


И ныне, Богородичен:

Молебницу Ти приводим и теплую Заступницу,/ Пречистую Матерь Твою, вернии по до́лгу:/ сподо́би рабы Твоя причасти́тися славы Твоея, Христе,/ и праведных насле́дия, и пи́щи ра́йския/ и даждь Царство Небесное.

На хвалитех стихиры на 4, самогласны, глас 1. Анатолиево:

Христу последовал еси, Фомо апостоле,/ и мира небре́гл еси,/ и Того учения в сокровищи твоем сокрыв,/ явился еси апостол./ Тем быв во язы́цех,/ и тех ле́стию и страстьми́ омраче́нныя души́/ за́поведьми Спасовыми просвети́л еси/ ве́ровати в Троицу Единосу́щную.

Глас 4:

Разума Божественным огнем ду́шу просветил еси,/ во всем Влады́це подража́тель был еси,/ яко законен ученик, Фомо апостоле:/ кре́стною бо тро́стию/ из глубины неве́дения нечести́вых ду́ши извле́кл еси./ Тем и инди́ов омраче́нную совесть Божественнаго Духа у́дицею уловил еси./ Христа Бога присно моли́/ и нам избавится от вражия помраченнаго вида/ и спасти́ся душам нашим.

Лови́твенную глуби́ну оста́вив,/ ко крестней трости верою прите́кл еси/ и тем вся улови́л еси, Фомо́ апостоле./ Тем и пречистая ре́бра Сло́ва рукою осяза́в,/ вонзеных гвозди́нных язв персто́м видети сподо́бился еси./ Христа Бога прилежно моли всегда/ спасти души наша.

Слава, глас 6:

На колеснице доброде́телей е́здя,/ яко колесничник Илиа, показался еси,/ Божественнаго Духа огнем разгараем, Фомо апостоле:/ глубину бо разумнаго моря изследуя,/ рыбы уловля́л еси,/ преводи́ сих от смерти к животу./ Тем и верных души просвещая,/ тростию кре́стною от смертоносныя прелести к животу возве́л еси;/ и, со Безплотными Христу предстоя,/ прилежно Того моли́ о спасении душ наших.

И ныне, Богородичен

В 6-й день

Свята́го и сла́внаго апостола Фомы́

На вечерни

Блажен муж: 1-й антифон.

На Го́споди, воззва́х: стихи́ры на 8, глас 4. Подо́бен: Я́ко до́бля

Ребру́ прикоснувся, всеблаженне, Влады́чню,/ добрых постигл еси кра́йнейшее:/ яко бо гу́ба во́ды, оттуду почерпл еси/ источник благи́х и жизнь вечную/ и напои́л еси изсохшая сердца́ неве́дением,/ Божественнаго Богове́дения источа́я догма́ты.

Верным неверствием твоим верных извести́л еси,/ яко Бога и Господа всея твари наче́н Богосло́вити,/ плоть понесшаго нас ради земны́х/ и Крест же, и смерть претерпе́вшаго,/ и пронзе́ние гвозде́й, и копие́м ребр прободе́ние,/ от нихже жизнь почерпа́ем.

Фома чу́дный источник отве́рзе догма́тов, Владыко, Богомудрым:/ ребру́ бо прикоснувся Твоему,/ сугу́бу де́йству, существы́ сугу́быми подобно научився и возопи́:/ Ты Бог мой еси и Владыка,/ Ты и Господь Славы,/ мене ради плоть быв.

Слава, глас 6. Студи́тово:

Яко слуга Слова и неизреченнаго воплоще́ния Его,/ глубину́ мудрости поче́рпл еси, Фомо́ апо́столе:/ тростию бо креста возводя из глубины́ прелести, ду́ши улови́л еси./ Отнюдуже мре́жею твоих догма́тов всю просвети́л еси вселе́нную/ и светом знания инди́ан помраченныя ду́ши просветил еси./ Тем Славы Христовы све́тло наслаждайся,/ Того моли помиловати ду́ши наша.

И ныне, Богородичен: Кто Тебе́ не ублажи́т, Пресвята́я Де́во? / Кто ли не воспое́т Твоего́ Пречи́стаго Рождества́? / Безле́тно бо от Отца́ Возсия́вый Сын Единоро́дный, / То́йже от Тебе́, Чи́стыя, про́йде, / неизрече́нно вопло́щься, / естество́м Бог сый, / и естество́м быв Челове́к нас ра́ди, / не во двою́ лицу́ Разделя́емый, / но во Двою́ Естеству́ несли́тно Познава́емый. / Того́ моли́, Чи́стая, Всеблаже́нная, / поми́ловатися душа́м на́шим.

Вход. Прокимен дне. Чтения три

Соборнаго послания Иоаннова чтение (глава 1):

Еже бе испе́рва,/ еже слы́шахом, еже ви́дехом очи́ма на́шими,/ еже узре́хом, и ру́ки наша осяза́ша, о Словеси́ Живо́тнем./ И Живо́т яви́ся, и ви́дехом, и свиде́тельствуем,/ и возвеща́ем вам Живо́т Вечный, Иже бе у Отца и яви́ся нам./ Еже ви́дехом и слы́шахом, пове́даем вам, да и вы обще́ние и́мате с нами:/ обще́ние же наше со Отцем и с Сыном Его, Иисусом Христом./ И сия́ пи́шем вам, да радость ваша будет испо́лнена./ И сие есть обетова́ние, еже слы́шахом от Него и пове́даем вам,/ яко Бог Свет есть, и тмы в Нем несть ни единыя./ Аще рече́й, яко обще́ние и́мамы с Ни́м, и во тме ходим, лжем и не творим истины./ Аще же во свете ходим, якоже Сам Той есть во свете, обще́ние и́мамы друг ко другу,/ и Кровь Иисуса Христа Сына Его очища́ет нас от всякаго греха.



Поделиться:


Последнее изменение этой страницы: 2019-12-15; просмотров: 116; Нарушение авторского права страницы; Мы поможем в написании вашей работы!

infopedia.su Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. Обратная связь - 3.145.12.1 (0.059 с.)