Розділ 1. Особливості подіумної сценографії 


Мы поможем в написании ваших работ!



ЗНАЕТЕ ЛИ ВЫ?

Розділ 1. Особливості подіумної сценографії



ЗМІСТ

ВСТУП

РОЗДІЛ 1. ОСОБЛИВОСТІ ПОДІУМНОЇ СЦЕНОГРАФІЇ

1.1 Значення словосполучення "подіумна сценографія"

1.2 Спільні риси подіумної сценографії з театральною сценографією

РОЗДІЛ 2. ЗНАЧЕННЯ КОЛЬОРУ ДЛЯ ЕФЕКТИВНОЇ ОРГАНІЗАЦІЇ ПОКАЗУ МОД

2.1 Психологічні особливості сприйняття кольору

2.2 Закони кольору в оформленні сцени

2.3 Роль освітлення в організації показу мод

ВИСНОВКИ

СПИСОК ЛІТЕРАТУРИ

 


ВСТУП

Актуальність теми. Питання подіумної сценографії набуло актуальності за останні роки активного розвитку модної індустрії. Виникнення поняття "подіум на сценографія", яке є новим і не дослідженим на сьогоднішній день, пов’язане з тим фактом, що сьогодні показ мод перетворюється з простого дефіле на справжню театралізовану виставу зі спецефектами, залученням декорацій, світловим оформленням. Об’єктивна реальність зумовила необхідність виникнення такої нової професії, як сценограф, який займається організацією, постановкою показу мод.

На успішну організацію показу впливають різні фактори. Одним із значущих складових показу мод є вибір кольорової гами в оформленні подіуму, який буде гармонійно доповнювати кольорову гаму презентованої колекції. Також велике значення має правильне освітлення подіуму, від якого залежить якість сприйняття демонстрованих моделей, а у деяких випадках і оптична зміна кольору при штучному освітленні. З огляду на вище сказане бачимо, що колір відіграє велике значення в подіумній сценографії і ця проблема потребує детального дослідження й аналізу.

На сьогоднішній день немає окремих праць вітчизняних дослідників, які б досліджували особливості подіумної сценографії, якщо не брати до уваги окремі статті, що періодично вміщуються у модних журналах, але вони здебільшого мають оглядовий характер. Це й зумовило актуальність дослідження обраної проблеми.

Метою роботи є дослідження особливостей впливу кольору та освітлення на загальну організацію показу мод. Вирішення поставленої мети передбачає розв’язання ряду завдань:

- дослідження значення поняття "подіумна сценографія" на основі порівняння з театральною сценографією;

- аналіз особливостей сприйняття кольорів на основі психічних характеристик людини;

- дослідження взаємозв’язку кольорової гами оформлення подіуму і особливостей сприйняття демонстрованих моделей.

Предметом дослідження для даної роботи послужили основи подіумної сценографії як запоруки успішної організації показу мод. Безпосередньо ж об’єктом дослідження стали закони кольорового оформлення подіуму в подіумній сценографії.

У процесі роботи над обраною темою ми користувалися такими методами дослідження:

- описовий метод

- метод аналізу

- порівняльний метод (проведення аналогії театральної сценографії та подіумної сценографії).

Наукова новизна роботи полягає у тому, що:

- зроблена спроба дати визначення новому поняттю "подіумна сценографія";

- проаналізовані особливості кольорового оформлення подіуму з точки зору ефективного впливу на глядача, максимально позитивного сприйняття демонстрованих моделей.

Практичне значення роботи. Результати дослідження можуть бути використані під час вивчення законів модельного бізнесу з огляду на брак літератури з цієї проблеми. Результати дослідження також можуть бути використані при підготовці подіуму до показу мод на практиці з метою ефективного оформлення подіуму на практиці.

Структура роботи. Відповідно до сформульованої мети наукового дослідження робота складається зі вступу, двох розділів, висновків та списку використаної літератури.

У вступі обґрунтовується актуальність обраної проблеми, визначається предмет та об’єкт дослідження, мета та завдання дипломної роботи.

У першому розділі зроблена спроба дати визначення поняттю "подіумна сценографія" на основі порівняння театральних законів оформлення сцени та законів оформлення подіуму для показу мод.

Другий розділ присвячено розгляду особливостей сприйняття людиною різних кольорових відтінків та світлового оформлення у контексті показу мод.

 


ВИСНОВКИ

Отже, провівши дослідження обраної проблеми, можна зробити певні висновки та узагальнення. Подіумна сценографія – нове поняття на сучасному етапі розвитку фешн-індустрії, виникнення якого пов’язане з необхідністю перетворення показу мод на шоу, що буде впливати на свідомість і думки глядача, формуватиме його смак. Одним із значущих складових показу мод є вибір кольорової гами в оформленні подіуму, який буде гармонійно доповнювати кольорову гаму презентованої колекції. Також велике значення має правильне освітлення подіуму, від якого залежить якість сприйняття демонстрованих моделей.

У даному дослідженні ми зробили спробу витлумачити значення сполучення "подіумна сценографія". Спираючись на аналіз нечисленних праць з обраної теми, можна зробити висновок, що подіумна сценографія – художнє оформлення місця, призначеного для публічної демонстрації моделей мод. Подіумна сценографія – багатогранне поняття, що включає в себе не лише оформлення подіуму (сцени), підбір та створення декорацій, костюмів, музичного оформлення, а й правильне освітлення, урахування психологічних особливостей сприйняття моделей та кольору людьми різної статі, різного віку й навіть різних національностей.

Театральна вистава, на яку сьогодні перетворився показ мод, – не замкнений простір, а новий сценічний космос, у якому закладені основи формування творчої особистості, представлений цілий діапазон комунікативних зв’язків і відношень.

Спираючись на теорію Макса Люшера, можна побачити, що кожен колір має своє значення і свій вплив на емоційний стан людини. Це значення слід враховувати при оформленні подіуму. Так, якщо показ має носити енергійний характер, варто оформити подіум у червоних тонах, якщо метою дизайнера є демонстрація моделей менш агресивного виконання, підійде синя, зелена кольорова гама.

Окрім кольорової гами велике значення має освітлення подіуму.

При визначенні ролі світла у будь-якій театрально-видовищній постановці, ми приходимо до необхідності певної його організації в межах сценографічного задуму окремого видовища. Це можна назвати світловим рішенням постановки в цілому. Результат цього рішення — створення світлового середовища, однією з функцій якого є вплив на психологічний стан глядача з метою формування в свідомості художнього образу, що є адекватним пластичному образу постановки.

Урахування всіх психологічних особливостей сприйняття кольору й освітлення при підготовці подіуму до показу сприятиме успішній демонстрації моделей.

 


СПИСОК ЛІТЕРАТУРИ

1. Барков В.С. Световое оформление спектакля. – М., 1953.

2. Березкин В.И. Искусство сценографии мирового театра. От истоков до середины ХХ в. Т.1. – М., 1997. – 544 с.

3. Бронников А.А. Осветительное оборудование сцены. – М., 1961.

4. Бронников А.А. Театральные световые эффекты. – М., 1962.

5. Горпенко В. Архітектоніка фільму: Режисерські засоби: способи формування структури екранного видовища: В 5 т. – К., 2000. – Т. 4.

6. Жарких Д. Медіа і влада // День. — 2001. — 19 січ.

7. Извеков Н.И. Искусство художника-осветителя. – Л., 1940.

8. Кандинский В. Действие цвета в духовном искусстве. – М., 1992. – С.41-45.

9. Литвинов Г.В. Световое решение представлений: Учебное пособие. – Челябинск, 1999. – 29 с.

10. Литвинов Г.В. Сценографическое решение представлений. Методические рекомендации. – Челябинск, 2000.

11. Литвинов Г.В., Литвинова О.А. Композиция динамического пространства. – Челябинск, 1999.

12. Люшер М. Цветовой тест Люшера. – М.: ЭКСМО, 2004. – 192 с.

13. Михайлова А.А. Сценография: теория и опыт. – М., 1990.

14. Путешествие в театральном пространстве. Анатолій Васильєв и Игорь Попов: сценография и театр. Часть 2. – М., 2003. – 228 с.

15. Словник іншомовних слів: / За ред. О. С. Мельничука. – К., 1974.

16. Фрилинг Г., Ауэр К. Человек – цвет – пространство. – М.,1973. – С. 42-49.

17. Яковлєв М. Формування професійного мислення художників міфічного дизайну // Українська академія мистецтва: Дослідницькі та науково-методичні праці. – К., 1998.– Вип. 8.

ЗМІСТ

ВСТУП

РОЗДІЛ 1. ОСОБЛИВОСТІ ПОДІУМНОЇ СЦЕНОГРАФІЇ

1.1 Значення словосполучення "подіумна сценографія"

1.2 Спільні риси подіумної сценографії з театральною сценографією

РОЗДІЛ 2. ЗНАЧЕННЯ КОЛЬОРУ ДЛЯ ЕФЕКТИВНОЇ ОРГАНІЗАЦІЇ ПОКАЗУ МОД

2.1 Психологічні особливості сприйняття кольору

2.2 Закони кольору в оформленні сцени

2.3 Роль освітлення в організації показу мод

ВИСНОВКИ

СПИСОК ЛІТЕРАТУРИ

 


ВСТУП

Актуальність теми. Питання подіумної сценографії набуло актуальності за останні роки активного розвитку модної індустрії. Виникнення поняття "подіум на сценографія", яке є новим і не дослідженим на сьогоднішній день, пов’язане з тим фактом, що сьогодні показ мод перетворюється з простого дефіле на справжню театралізовану виставу зі спецефектами, залученням декорацій, світловим оформленням. Об’єктивна реальність зумовила необхідність виникнення такої нової професії, як сценограф, який займається організацією, постановкою показу мод.

На успішну організацію показу впливають різні фактори. Одним із значущих складових показу мод є вибір кольорової гами в оформленні подіуму, який буде гармонійно доповнювати кольорову гаму презентованої колекції. Також велике значення має правильне освітлення подіуму, від якого залежить якість сприйняття демонстрованих моделей, а у деяких випадках і оптична зміна кольору при штучному освітленні. З огляду на вище сказане бачимо, що колір відіграє велике значення в подіумній сценографії і ця проблема потребує детального дослідження й аналізу.

На сьогоднішній день немає окремих праць вітчизняних дослідників, які б досліджували особливості подіумної сценографії, якщо не брати до уваги окремі статті, що періодично вміщуються у модних журналах, але вони здебільшого мають оглядовий характер. Це й зумовило актуальність дослідження обраної проблеми.

Метою роботи є дослідження особливостей впливу кольору та освітлення на загальну організацію показу мод. Вирішення поставленої мети передбачає розв’язання ряду завдань:

- дослідження значення поняття "подіумна сценографія" на основі порівняння з театральною сценографією;

- аналіз особливостей сприйняття кольорів на основі психічних характеристик людини;

- дослідження взаємозв’язку кольорової гами оформлення подіуму і особливостей сприйняття демонстрованих моделей.

Предметом дослідження для даної роботи послужили основи подіумної сценографії як запоруки успішної організації показу мод. Безпосередньо ж об’єктом дослідження стали закони кольорового оформлення подіуму в подіумній сценографії.

У процесі роботи над обраною темою ми користувалися такими методами дослідження:

- описовий метод

- метод аналізу

- порівняльний метод (проведення аналогії театральної сценографії та подіумної сценографії).

Наукова новизна роботи полягає у тому, що:

- зроблена спроба дати визначення новому поняттю "подіумна сценографія";

- проаналізовані особливості кольорового оформлення подіуму з точки зору ефективного впливу на глядача, максимально позитивного сприйняття демонстрованих моделей.

Практичне значення роботи. Результати дослідження можуть бути використані під час вивчення законів модельного бізнесу з огляду на брак літератури з цієї проблеми. Результати дослідження також можуть бути використані при підготовці подіуму до показу мод на практиці з метою ефективного оформлення подіуму на практиці.

Структура роботи. Відповідно до сформульованої мети наукового дослідження робота складається зі вступу, двох розділів, висновків та списку використаної літератури.

У вступі обґрунтовується актуальність обраної проблеми, визначається предмет та об’єкт дослідження, мета та завдання дипломної роботи.

У першому розділі зроблена спроба дати визначення поняттю "подіумна сценографія" на основі порівняння театральних законів оформлення сцени та законів оформлення подіуму для показу мод.

Другий розділ присвячено розгляду особливостей сприйняття людиною різних кольорових відтінків та світлового оформлення у контексті показу мод.

 


РОЗДІЛ 1. ОСОБЛИВОСТІ ПОДІУМНОЇ СЦЕНОГРАФІЇ

1.1 Значення словосполучення "подіумна сценографія"

 

Індустрія моди в усьому світі постійно розвивається. Важко переоцінити такий інструмент просування модної торгової марки, як показ нової колекції. Успішний показ нової колекція – запорука успіху та авторитету торгової марки. В останні роки виникла потреба у такому понятті як "подіумна сценографія" – своєрідне мистецтво організації показу мод.

Показ мод – феєричне шоу, яке вимагає ретельної підготовки, залучення до роботи цілого ряду фахівців. Показ мод можна прирівняти до театральної вистави, тому поняття "подіумна сценографія" (чіткого тлумачення якого немає на сьогоднішній день через недостатню кількість літератури, присвяченій цій проблеми) варто розглядати в нерозривній єдності з театральною сценографією.

Сценографія – вид художньої творчості, яка займається оформленням спектаклю та створенням його образотворчого й пластичного образу, що існує в сценічному часі й просторі. У спектаклі до мистецтва сценографії зараховуємо все, що оточує актора (декорації), усе, з чим він має справу – грає, діє (матеріальна атрибутика) і все, що знаходиться на ньому (костюм, грим, маска та інші елементи перетворення зовнішності). При цьому в якості виразових засобів сценографія може використовувати те, що створено природою, предмети та фактури побуту або виробництва, а також те, що породжується в результаті творчої діяльності художника (від масок, костюмів, матеріального реквізиту до живопису, сценічного простору, світла, кольору, динаміки тощо). Якщо уявити картину сучасної світової сценографії в її повному обсязі, то можна побачити, що вона складається з великої кількості найрізноманітніших індивідуальних художніх рішень. Кожен майстер працює по-своєму і створює різне оформлення сценічного дійства – залежно від характеру драматичного чи музичного твору і від його режисерського прочитання, що є методологічною основою системи дієвої сценографії.

Розглядаючи подіумну сценографію, слід визначитися зі значенням самого слова "подіум".

Подіум (від англ. Podium) – підвищення для публічної демонстрації моделей моди, різноманітних виставкових виробів, вручення високих нагород. А також – місце для виступу ораторів та артистів перед масовою аудиторією.

Отже, подіумна сценографія – художнє оформлення місця, призначеного для публічної демонстрації моделей мод. Подіумна сценографія – багатогранне поняття, що включає в себе не лише оформлення подіуму (сцени), підбір та створення декорацій, костюмів, музичного оформлення, а й правильне освітлення, врахування психологічних особливостей сприйняття моделей та кольору людьми різної статі, різного віку й навіть різних національностей.

Робота сценографа – робота дизайнера широкого профілю.

Перетворення показу мод на справжнє феєричне шоу бачимо у показах європейських дизайнерів. Вітчизняні фірми, які організовували професійні покази, на жаль, можна перерахувати на пальцях. Продюсер модних показів Андрій Медведєв, відомий організацією показів Валентина Юдашкіна в Москві та Парижі, конкурсів Elit Model Look у Росії та Україні, вважає, що це питання залежить від бюджету: "Без хорошего бюджета мероприятие все равно будет выглядеть примитивно. И в этом случае лучше не делать его вообще, чем портить себе имидж. Хотя, конечно же, проблема не только в средствах. Иногда есть неплохой бюджет, но компания считает, что его лучше сэкономить, например, на подборе музыки для показа. Многие до сих пор уверены в том, что можно просто взять с полочки диск Майкла Джексона и все будет прекрасно. А ведь хорошо подобранная музыка – это сорок процентов успеха показа. К счастью, такой подход уже все больше уходит в прошлое, теперь музыку для дефиле микшируют специально". На нашу думку, питання бюджету, закладеного на певний показ, відіграє значне значення, але немало важливу роль відіграє талант сценографа, його вміння створити шоу з музики, світла, костюмів та декорацій як єдиного цілого.

Сценограф повинен вирішувати художньо-постановочні задачі при художньому оформленні, проектуванні сценічного освітлення.

Сценограф відіграє декілька функцій: виробничо-технологічну, організаційно-управлінську (організація роботи колективу виконавців, планування й організація виробничих робіт, вибір оптимальних рішень при плануванні робот в умовах нестандартних ситуацій тощо) та експлуатаційну (електросвітлотехнічне обслуговування видовищних заходів).

 



Поделиться:


Последнее изменение этой страницы: 2019-10-15; просмотров: 140; Нарушение авторского права страницы; Мы поможем в написании вашей работы!

infopedia.su Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. Обратная связь - 3.237.51.235 (0.115 с.)