Спільні риси подіумної сценографії з театральною сценографією 


Мы поможем в написании ваших работ!



ЗНАЕТЕ ЛИ ВЫ?

Спільні риси подіумної сценографії з театральною сценографією



 

Оскільки на сучасному етапі розвитку сценічного мистецтва питанням подіумної сценографії майже немає окремо присвяченої літератури, на нашу думку, доцільно провести паралель між сценографією театру та організацією показу мод, оскільки показ мод сьогодні – це не просто дефіле моделей по подіуму, а ціле видовище, яке за складністю не поступається театральній виставі.

Показ мод як і театральну виставу слід розглядати як комунікативне явище, що розраховане на безпосередній контакт із аудиторією.

Якщо розглядати систему театру, то можна побачити, що це – складна комунікативна система. Специфіка його як виду мистецтва визначається характером зв’язку з аудиторією. Він неможливий без аудиторії – живий процес творчості відбувається саме на очах у глядачів. Те саме відбувається й на показі мод, якщо розглядати його як спеціалізоване театральне дійство. Творчу атмосферу показу не можна відтворити засобами телебачення. Ефект присутності буде значно нижчим. Під час показу мод відбувається естетичний вплив на глядача, який залежить від декількох чинників. Якщо ефект присутності буде зниженим, це може призвести до зниження активного сприйняття сценічних дій аж до пасивного споглядання.

Комунікація дизайнер – модельєр визначає сценічну долю показу. Звичайно, різні постановки одного й того ж показу можуть відрізнятися способом опосередкування авторського задуму, його інтерпретацією тощо. Інтерпретацію задуму дизайнера сценографом можна у деякому сенсі розглядати як посттворчість, метою якої є надання створеній постановці визначеної форми, змісту, втілення її суті на основі індивідуального осмислення.

Сценограф частіше за все діє в рамках режисерського задуму. В ідеалі він самостійно розробляє концепцію постановки з урахуванням задуму автора й режисера і створює художній образ показу. Роль сценографа у театральній постановці важко переоцінити. Візуальний ряд вистави визначається рівнем професіоналізму сценографа та його вмінням використовувати символи, знаки, живопис, колір, світло тощо. Сценографія впливає на сприйняття постановки глядачами. Сценограф у значній мірі визначає пластичний малюнок показу, моделює сценічний простір і тим самим впливає на жести, рухи моделей, а в цілому – на атмосферу всього сценічного дійства.

Якщо порівнювати показ мод зі спектаклем, то можна виділити спільні риси. Показу, як і спектаклеві, притаманна "тимчасовість", а це означає, що глядач спостерігає за дією "тут" і "зараз". На показі створюється самостійна змістова сфера, межі якої заважають переключенню розуму глядачів на якусь іншу дійсність.

Роль глядача як одного зі складових театральної комунікації не можна недооцінювати. Реакція глядача впливає на сутність вистави, тобто реакція, енергія глядацької аудиторії можуть бути визначним фактором атмосфери театралізованого дійства. Адекватне сприйняття театральної вистави, як і показу мод, глядачем відбувається за умови повного включення глядача до театрального комунікативного процесу. Глядач не просто присутній на виставі, він співпричетний до неї. Акт комунікації глядача зі сценічним мистецтвом (а показ мод на сьогоднішній день рівнем своєї організації можна віднести саме до мистецтва) не вичерпується просто його причетністю до тимчасового показу, а передбачає тривалість. Щоб вплив від вистави був тривалим, необхідно враховувати особливості сприйняття людиною різних явищ об’єктивної дійсності. Під час організації вистави варто враховувати психологічні особливості сприйняття музики, кольорового оформлення, освітлення тощо, від чого залежить рівень включення глядача до сценічного дійства і рівень тривалості впливу після вистави.

Отже, театральна вистава, як і показ мод, – не замкнений простір, а новий сценічний космос, у якому закладені основи формування творчої особистості, представлений цілий діапазон комунікативних зв’язків і відношень. Комунікативні зв’язки у театрі вплітаються в загальну тканину художнього пізнання у всіх його сферах – у творчості, сприйнятті, критиці. Театральна комунікація в усіх її проявах є суттєвим елементом культури, що включає в себе джерело розвитку мистецтва – мінливу реальність – і способи збереження й стійкості сценічного мистецтва – матеріалізовані художні образи (зорові у випадку мистецтва показу мод). Суб’єкти театральної комунікації створюють нову сценічну модель світу й особи, що, безперечно, сприяє виробленню активної життєвої позиції, розкриттю творчого потенціалу шляхом причетності глядача до сценічної "життєтворчості".

 



Поделиться:


Последнее изменение этой страницы: 2019-10-15; просмотров: 123; Нарушение авторского права страницы; Мы поможем в написании вашей работы!

infopedia.su Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. Обратная связь - 18.190.219.65 (0.006 с.)