Устный перевод карточки с предложениями, направленными на выбор адекватных коммуникативной ситуации языковых средств. 


Мы поможем в написании ваших работ!



ЗНАЕТЕ ЛИ ВЫ?

Устный перевод карточки с предложениями, направленными на выбор адекватных коммуникативной ситуации языковых средств.



Практическая карточка содержит предложения, соответствующие грамматическим темам, изучаемым в семестрах. Задача студента грамотно перевести предложения, учитывая грамматический аспект, изучаемый в соответствующем семестре/ семестрах, и дать правильный грамматический  и методический комментарий английских предложений.

Время на выполнение: 20 минут

Форма проведения контроля: устная

Метод оценивания: экспертный

Критерии оценки результатов выполнения: учитывается правильность и полнота ответа. Оценка «отлично» (высокий уровень сформированности компетенций) соответствует абсолютно правильному и полному ответу, оценка «хорошо» (средний уровень сформированности компетенций) соответствует правильному ответу с возможными корректировками, оценка «удовлетворительно» (пороговый уровень сформированности компетенций) соответствует частично правильному ответу, но при уточнении ошибочных пунктов, студент исправляет ошибки сам. Компетенции не сформированы, если студент допускает более десяти ошибок и затрудняется исправить ошибки самостоятельно, либо если ответ не отражает работы с источниками согласно технологической карте из п. 4.4.

Примерный перечень вопросов для самостоятельной работы (1 семестр):

1. The Use of the Indefinite Article with Class Nouns.

2. The Use of the Definite Article with Class Nouns.

3. The Use of Articles with Nouns of Material.

4. The Use of Articles with Geographical Names.

5. The Use of Articles with Proper Nouns.

6. The Use of Articles with Names of Meals.

7. Personal, Possessive and Indefinite Pronouns "some", "any", "no".

8. The Use of "many", "much", "a lot", "(a) little", "(a) few".

9. The Plural of Nouns.

10. The Possessive Case of Nouns.

11. The Verb "to be".

12. The Verb "to have", "have got".

13. Sentences with introductory "there".

14. Modal verbs.

15. The Present Simple Tense.

16. The classification of simple sentences according to the Structure.

17. The classification of simple sentences according to the purpose of utterance.

18. The primary parts of the sentence (the Subject and the Predicate).

19. The secondary parts of the sentence (the Object, the Attribute, the Adverbial Modifier).

Примерный перечень вопросов для самостоятельной работы (2 семестр):

1. The Present Indefinite Tense.

2. The Present Continuous Tense.

3. The Present Perfect Tense.

4. The Present Perfect Continuous Tense.

5. The Past Simple Tense.

6. The Past Continuous Tense.

7. The Past Perfect Tense.

8. The Past Perfect Continuous Tense.

9. Future Simple, Future Continuous, Future Perfect, Future-in-the Past tenses.

10. Sequence of Tenses.

11. Direct and Indirect Speech.

12. The Passive Voice.

13. Complex Object.

Примерный перечень вопросов для самостоятельной работы (3 семестр)

1. The forms of the oblique moods. Different structures of conditional clauses.

2. Ways of expressing modality. Mood as a grammatical category. The number of moods in the English language and their general characteristics.

3. The use of the oblique moods in complex sentences with subordinate clauses of unreal condition, referring to the present or future, mixed types.

4. The use of the oblique moods in subject subordinate clauses.

5. The use of the oblique moods in complex sentences with subordinate clauses of unreal condition, referring to the past, mixed types.

6. The use of the oblique moods in adverbial clauses of purpose.

7. The use of the oblique moods in attributive appositive clauses and in predicative subordinate clauses.

8. The use of the oblique moods in adverbial clauses of comparison and in predicative subordinate clauses.

9. The use of the oblique moods in object subordinate clauses.

10. The use of the oblique moods in adverbial clauses of concession.

11. The use of the oblique moods in simple sentences.

12. The modal verb MUST.

13. The modal verb WILL/ WOULD.

14. The modal verb CAN/ COULD.

15. The modal verb SHALL.

16. The modal verb BE.

17. The modal verbs NEED, HAVE.

18. The modal verb MAY/ MIGHT.

19. The modal verbs SHOULD, OUGHT.

20. The modal verb HAVE (GOT).

21. The concrete meaning, expressed by modal verbs CAN, MUST, MAY.

22. The imperative meaning, expressed by modal verbs CAN, MUST, MAY.

23. The suppositional meaning, expressed by modal verbs CAN, MUST, MAY.

Примерный перечень вопросов для самостоятельной работы (4 семестр)

1. The forms of the oblique moods. Different structures of conditional clauses.

2. Ways of expressing modality. Mood as a grammatical category. The number of moods in the English language and their general characteristics.

3. The use of the oblique moods in complex sentences with subordinate clauses of unreal condition, referring to the present or future, mixed types.

4. The use of the oblique moods in subject subordinate clauses.

5. The use of the oblique moods in complex sentences with subordinate clauses of unreal condition, referring to the past, mixed types.

6. The use of the oblique moods in adverbial clauses of purpose.

7. The use of the oblique moods in attributive appositive clauses and in predicative subordinate clauses.

8. The use of the oblique moods in adverbial clauses of comparison and in predicative subordinate clauses.

9. The use of the oblique moods in object subordinate clauses.

10. The use of the oblique moods in adverbial clauses of concession.

11. The use of the oblique moods in simple sentences.

12. The modal verb MUST.

13. The modal verb WILL/ WOULD.

14. The modal verb CAN/ COULD.

15. The modal verb SHALL.

16. The modal verb BE.

17. The modal verbs NEED, HAVE.

18. The modal verb MAY/ MIGHT.

19. The modal verbs SHOULD, OUGHT.

20. The modal verb HAVE (GOT).

21. The concrete meaning, expressed by modal verbs CAN, MUST, MAY.

22. The imperative meaning, expressed by modal verbs CAN, MUST, MAY.

23. The suppositional meaning, expressed by modal verbs CAN, MUST, MAY.

24.  The verbals as non-finite forms of the English verb.

25.  The Infinitive. Its double nature. The forms of the Infinitive in Modern English.

26. The functions of the Infinitive.

27.  The predicative constructions with the Infinitive.

28. The Gerund. Its double nature. The forms of the Gerund in Modern English.

29. The functions of the Gerund.

30. The predicative constructions with the Gerund.

31. The Gerund and the Verbal Noun.

32. The Gerund and the Infinitive.

33. The Participle. Its double nature. The forms of the Participle in Modern English.

34. The functions of the Participle.

35. The predicative constructions with the Participle.

Примерный перечень вопросов для самостоятельной работы (5 семестр)

1. The Simple Sentence. Its Classification.

2. The Subject Subordinate Clause.

3. The Subject. Ways of Expressing the Subject.

4. Agreement of the Predicate with the Subject.

5. ''It'' as the Subject of the Sentence.

6. Independent Elements of the Sentence.

7. The Predicate. The Simple Predicate.

8. Grammatical Inversion.

9. The Compound Nominal Predicate.

10. The Attributive Clause.

11. The Compound Verbal Predicate (Modal and Aspect).

12. Partial Lexical Inversion.

13. The Double Predicate. Mixed Types of Predicate.

14. Full Lexical Inversion.

15. The Objective Predicate. The Subjective Predicate.

16. The Adverbial Modifier.

17. Object. Ways of Expressing the Object. The Classification of Objects.

18. Types of Coordination.

19. The Direct Objects. The Cognate Object.

20. Detached Parts of the Sentence.

21. The Attribute. The Apposition.

22. The Adverbial Subordinate Clause.

23. The Complex Object.

24. The Predicative Clause.

 

Критерии выставления отметок на экзамене:

«отлично» - все виды заданий, включенные в экзамен, в среднем соответствуют высокому уровню сформированности компетенций.

«хорошо» - все виды заданий, включенные в экзамен, в среднем соответствуют среднему уровню сформированности компетенций.

«удовлетворительно» - все виды заданий, включенные в экзамен, в среднем соответствуют пороговому уровню сформированности компетенций.

«неудовлетворительно» - все виды заданий, включенные в экзамен, в среднем демонстрируют, что компетенции не сформированы.


 

 

 



Поделиться:


Последнее изменение этой страницы: 2019-12-14; просмотров: 194; Нарушение авторского права страницы; Мы поможем в написании вашей работы!

infopedia.su Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. Обратная связь - 3.135.217.228 (0.016 с.)