Мы поможем в написании ваших работ!



ЗНАЕТЕ ЛИ ВЫ?

Наперед визначені системні процеси

Поиск

Ряд важливих процесів користувача система запускає автоматично до закінчення завантаження. Розглянемо деякі з них.

- Менеджер сесій (Session Manager, smss.exe) створюється в системі першим. Він запускає інші важливі процеси (процес підсистеми Win32, процес ре­єстрації в системі тощо), а також відповідає за їхнє повторне виконання під час аварійного завершення.

- Процес реєстрації в системі (winlogon.exe) відповідає за допуск користувача
в систему. Він відображає діалогове вікно для введення пароля, після введен­
ня передає пароль у підсистему безпеки і в разі успішної його верифікації за­
пускає засоби створення сесії користувача.

- Менеджер керування службами (Service Control Manager, services.exe) від­
повідає за автоматичне виконання певних застосувань під час завантаження
системи. Застосування, які будуть виконані при цьому, називають службами
(services). Такі служби, як журнал подій, планувальник задач, менеджер дру­
кування, постачають разом із системою. Крім того, є багато служб сторонніх
розробників; так зазвичай реалізовують серверні застосування (сервери баз
даних, веб-сервери тощо).

Застосування користувача

Застосування користувача можуть бути створені для різних підсистем середови­ща. Такі застосування використовують тільки функції відповідного АРІ. Викли­ки цих функцій перетворюються в системні виклики за допомогою динамічних бібліотек підсистем середовища.

Об'єктна архітектура Windows XP

Керування ресурсами у Windows XP реалізується із застосуванням концепції об'єк­тів. Об'єкти надають універсальний інтерфейс для доступу до системних ресурсів, для яких передбачено спільне використання, зокрема таких, як процеси, потоки, фай­ли і розподілювана пам'ять. Концепція об'єктів забезпечує важливі переваги.

- Імена об'єктів організовані в єдиний простір імен, де їх легко знаходити.

- Доступ до всіх об'єктів здійснюється однаково. Після створення нового об'єкта
або після отримання доступу до наявного менеджер об'єктів повертає у застосування дескриптор об'єкта (object handle).

- Забезпечено захист ресурсів. Кожну спробу доступу до об'єкта розглядає під­система захисту — без неї доступ до об'єкта, а отже і до ресурсу, отримати не­можливо.

Менеджер об'єктів відповідає за створення, підтримку та ліквідацію об'єктів, задає єдині правила для їхнього іменування, збереження й забезпечення захисту. Підсистеми середовища звертаються до менеджера об'єктів безпосередньо або че­рез інші сервіси ВС. Наприклад, під час запуску застосування підсистема Win32 викликає менеджер процесів для створення нового процесу. В свою чергу мене­джер процесів звертається до менеджера об'єктів для створення об'єкта, що пред­ставляє процес.

Об'єкти реалізовано як структури даних в адресному просторі ядра. При перезавантаженні системи вміст усіх об'єктів губиться.

Структура заголовка об'єкта

Об'єкти складаються з двох частин: заголовка і тіла об'єкта. У заголовку міститься інформація, загальна для всіх об'єктів, у тілі — специфічна для об'єктів конкрет­ного типу.

До атрибутів заголовка об'єкта належать:

♦ ім'я об'єкта і його місце у просторі імен;

♦ дескриптор захисту (визначає права, необхідні для використання об'єкта);

♦ витрата квоти (ціна відкриття дескриптора об'єкта, дає змогу реіулювати кіль­
кість об'єктів, які дозволено створювати);

♦ список процесів, що дістали доступ до дескрипторів об'єкта.

Менеджер об'єктів здійснює керування об'єктами на підставі інформації з їхніх заголовків.

Контрольні питання:

1. Перерахуйте компоненти режиму користувача ОС Windows XP?

2. Перерахуйте компоненти режиму ядра ОС Windows XP?

3. Що таке об’єктна архітектура Windows XP?

4. Перелічіть переваги і недоліки архітектура ОС, відповідно до якої віконна і графічна підсистеми в Windows XP виконуються в режимі ядра?

5. Які основні системні процеси відбуваються в режимі користувача?

6. Які функції ядра ОС Windows XP?

 

Література:

1. Шеховцов В.А. Операційні системи. – К.: Видавнича група BHV, 2005. – 576 с.: іл., стор. 38-44.

 

Лабораторна робота № 7

Тема: Зв‘язок в системі UNIX.

Мета: Ознайомитися із зв’язком в системі Unix.

Завдання:

1. Написати листа і відіслати іншому користувачу.

2. Відіслати повідомлення іншому користувачу і отримати відповідь

3. Вивчити перенаправлення введення-виведення.

Обладнання та матеріали: ПК, ОС UNIX, методичні вказівки до лабораторних робіт.

Хід роботи:

1. Ознайомитись з теоретичними відомостями.

2. Увімкнути комп’ютер з операційною системою UNIX.

3. Написати електронного листа іншому користувачу та відіслати його.

4. Написати повідомлення та отримати відповідь від отримувача.

5. Вивчити пере направлення введення-виведення.

6. Оформити та захистити звіт.

Теоретичні відомості

Зв'язок з системою UNIX

OS Unix дозволяє мати три можливості зв'язку з різними користувачами:

- електронна пошта;

- автоматична служба нагадування;

- прямі попередження.

Щоб переслати електронну пошту іншому користувачу системи використовують команду mail. $ mail Vainij

Після Enter передають повідомлення, але перед цим інтерпритатор shell подає команду Subject: Коли потрібно подати повідомлення кільком користувачам, то набирають всі потрібні імена.

Якщо потрібно отримати пошту потрібно надати команду mail, але коли користувач має пошту, то при вході до OS Unix з'явиться попередження

You have mail.

Якщо пошти дуже багато, її можна переглянути за заголовками і щоб прочитати перше з них потрібно натиснути Enter і т.д. Якщо подати команду d - стерти прочитане повідомлення, р - повторити повідомлення.

Інший спосіб нагадати собі про деякі речі - використання автоматичної служби нагадування.

Команда calendar.

При цьому система вибирає дані з файлу у каталозі користувача з ім'ям calendar і виводить з нього дані. За допомогою mail звертаються як до одного так і до групи користувачів.

За допомогою команди write можливо надсилати повідомлення безпосередньо на термінал іншого користувача. Після подачі цієї команди інформація відразу з'являється на екрані. $ write paul

< > CtrI-D

$_

Користувач бачить на екрані:

Message from robin tty 07 < >

EOF

При цьому Paul може відповісти командою write та почати діалог "термінал - термінал":

$ write robin

< >Ctrl-D

$_

Щоб не виникало плутанини під час діалога, потрібно встановити простий діалог, щоб інша сторона знала, коли співрозмовник завершив ввод свого поточного повідомлення. Наприклад, користувач, який надсилає своє повідомлення та вводить символ -о- та -оо- після кожного закінчення діалога.

При завантаженні роботой та неможливості вести діалог можливо заборонити доступ до терміналу подачею команди $mesg n $_

Дозвіл:

$ mesg у

$_

Для визначення дозволу надходження повідомлень до себе від інших по команді write або заборони використовують mesg без аргументів:

$mesg

О yes

1 по - три відповіді

2 error

$_

Спілкування з користувачем ззовні системи Unix.

Зв'язок можливо встановити за допомогою однієї з двох команд:

- CU (call up) - виклик по телефону;

- UUCP (Unix-to-Unix copy - копіювання з системи Unix у систему Unix).

До того, як ці команди можна буде використовувати, адміністратор системи повинен сформувати деякі системні файли та виконати фізичне з'єднання системи потрібними лініями зв'язку.

Команда CU дозволяє встановити зв'язок по телефонній лінії шляхом набору номера або прямо по провідній лінії та спілкуватися з іншою системою Unix, з терміналу ПЕОМ, на якій виконується інша операційна система. Якщо зв'язок встановлено, можливо вести діалог таким чином, наче ваш термінал з'єднано безпосередньо з іншою системою, та передавати файли у обох напрямках:

$ CU 3456000 -S 1200

Це означає, що встановлено зв'язок по телефону 3456000 і швидкість передачі з обох сторін 1200 біт/сек.

При встановленні зв'язку на моніторі повинно з'явитися повідомлення:

Login: _

Після цього можливо увійти у іншу систему таким чином, як і у свою особисту. Відсилка файлу, наприклад, буде мати наступний вигляд:

~ < message

~ % put message

~ % take reply - копіювання до іншої системи.

~. — завершення діалогу.

UUCP - зв'язує комп'ютери за їх іменами

$ UUCP Latest MOONDOG! /usr/robin/news - по цій команді файл з

ім'ям /usr/leslie/latest на ПЕОМ з машини CATFISH буде копіюватися у

MOONDOG! під ім'ям /usr/robin/news.

"!" використовується для виділення імені ПЕОМ від імені файла. Якщо

використовуєм інтерпритатор C-Shell, то потрібно вводити знак \ перед

кожним!.

% UUCP Latest MOONDOG\! /usr/robin/nows

Якщо невідомо точно імені каталога отримувача, перед його ім'ям використовують "~" для пошуку потрібного каталога:

% UUCP Latest MOONDOG! - robin/news

$_ $ UUCP -m Latest MOONDOG! ~ robin/news - дозволяє отримати

відправнику повідомлення про кінець копіювання. $ UUCP -m -nrobin Latest MOONDOG! ~ robin/news отримає повідомлення цей користувач.

Контрольні питання:

1. Як працює пересилка електронної пошти в системі?

2. Який принцип дії команди calendar?

3. Які основні можливості OS Unix?

4. Які відбувається спілкування з користувачем ззовні системи Unix?

5. Як працює команда CU

Література:

1. Болл Билл Освой самостоятельно Linux за 24 часа, 2-е издание.: Пер. с англ.: Уч. пос. – М.: Издательский дом «Вильямс», 2000. – 480 с.: ил. – Парал. тит. англ., стор. 35-51, 234-241.

2. Паркер Тим. Linux 5.2. Энциклопедия пользователя: Пер. с англ./Тим Паркер – К.: Издательство «ДиаСофт», 1999. – 688 с., стор. 81-110.

Лабораторна робота № 8

Тема: Обробка даних в UNIX. Pедактор ed.

Мета: Навчитися працювати із стандартними засобами обробки даних в Unix. Освоїти редактор ed.

Завдання:

1. За допомогою автоматичної служби нагадування виконайте запис розкладу здачі іспитів зимової сесії групою.

2. Передайте цю інформацію всім користувачам вашої OS UNIX.

3. За допомогою редактора ed створити текстовий файл з даними.

4. Вивести зміст файлу на екран.

5. Виконати вставку, копіювання, переміщення, видалення тексту.

6. Знайти в тексті задану викладачем послідовність символів, та замінити її на іншу.

7. Виконати об’єднання та розбивання файлів за допомогою даного редактора.

8. Створити командний файл редактором ed.

Обладнання та матеріали: ПК, ОС LINIX, методичні вказівки до лабораторних робіт.

Хід роботи:

1. Ознайомитись з теоретичними відомостями.

2. Запустити в операційнії системі UNIX редактор ed.

3. За допомогою автоматичної служби нагадування виконати запис, відповідно до завдання та розіслати його всім користувачам операційної системи.

4. За допомогою редактора ed створити файл.

5. Зі створеним раніше файлом провести дії по редагуванню тексту, відповідно до завдання.

6. З цим же файлом провести дії по заміні та пошуку символьної інформації в файлі, відповідно до завдання.

7. Виконати об’єднання та розбивання файлів.

8. Створити командний файл.

9. Оформити та захистити звіт лабораторної роботи.

 

Теоретичні відомості



Поделиться:


Последнее изменение этой страницы: 2017-02-06; просмотров: 220; Нарушение авторского права страницы; Мы поможем в написании вашей работы!

infopedia.su Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. Обратная связь - 3.145.37.211 (0.007 с.)