Заглавная страница Избранные статьи Случайная статья Познавательные статьи Новые добавления Обратная связь КАТЕГОРИИ: АрхеологияБиология Генетика География Информатика История Логика Маркетинг Математика Менеджмент Механика Педагогика Религия Социология Технологии Физика Философия Финансы Химия Экология ТОП 10 на сайте Приготовление дезинфицирующих растворов различной концентрацииТехника нижней прямой подачи мяча. Франко-прусская война (причины и последствия) Организация работы процедурного кабинета Смысловое и механическое запоминание, их место и роль в усвоении знаний Коммуникативные барьеры и пути их преодоления Обработка изделий медицинского назначения многократного применения Образцы текста публицистического стиля Четыре типа изменения баланса Задачи с ответами для Всероссийской олимпиады по праву Мы поможем в написании ваших работ! ЗНАЕТЕ ЛИ ВЫ?
Влияние общества на человека
Приготовление дезинфицирующих растворов различной концентрации Практические работы по географии для 6 класса Организация работы процедурного кабинета Изменения в неживой природе осенью Уборка процедурного кабинета Сольфеджио. Все правила по сольфеджио Балочные системы. Определение реакций опор и моментов защемления |
Образец теста текущего контроля ⇐ ПредыдущаяСтр 3 из 3
Специальность 031201 «Теория и методика преподавания иностранных языков» 031202 «Перевод и переводоведение» код наименование
Барнаул
I. КОНТРОЛЬНЫЕ ВОПРОСЫ и ЗАДАНИЯ: 1. The history of the study of Intercultural Communication (IC). 2. Different contexts for Intercultural learning. 3. Breadth of the communication field. 4. Principles and objectives of Intercultural learning.
2. GIVE EXAMPLES TO ILLUSTRATE: Communication which is a) interracial and intercultural; b) interracial and not intercultural; c) interethnic and intercultural; d) interethnic and not intercultural.
II. ТЕСТОВЫЕ ЗАДАНИЯ: 1. What type of communication is described by the following: “This term refers primarily to communication between nations and governments. It is communication of diplomacy and propaganda, and frequently involves both intercultural and interracial situations.” a) Intrapersonal b) Interethnic c) International d) Interracial 2. Cultural relativism is: a) the principle for IL which means that there is no hierarchy of cultures; b) an approach to addressing cultural conflict, encouraging awareness of conflicts and their cultural dimension; c) a perspective to look at cultural diversity and intercultural encounters as a resource and as a potential enrichment; d) learning from and with each other across cultural boundaries.
ФЕДЕРАЛЬНОЕ АГЕНТСТВО ПО ОБРАЗОВАНИЮ Государственное образовательное учреждение высшего профессионального образования «Барнаульский государственный педагогический университет»
Кафедра Английской филологии Учебно-методический комплекс дисциплины (модуля) Введение в теорию межкультурной коммуникации ОБРАЗЕЦ ТЕСТА ПРОМЕЖУТОЧНОЙ АТТЕСТАЦИИ (экзаменационный тест) Специальность 031201 «Теория и методика преподавания иностранных языков» 031202 «Перевод и переводоведение» код наименование Барнаул
1. What type of communication is described by the following: “This term refers primarily to communication between nations and governments. It is communication of diplomacy and propaganda, and frequently involves both intercultural and interracial situations.” a) Intrapersonal b) Interethnic c) International d) Interracial 2. Cultural relativism is: a) the principle for IL which means that there is no hierarchy of cultures; b) an approach to addressing cultural conflict, encouraging awareness of conflicts and their cultural dimension; c) a perspective to look at cultural diversity and intercultural encounters as a resource and as a potential enrichment; d) learning from and with each other across cultural boundaries. 3. What type of culture is described by the following: “one in which the meanings of a communication message are found in the situation and in the relationships of the communicators, or are internalized in the communicators’ beliefs, values, and norms”: a) horizontal culture b) loose culture c) individualistic culture d) high-context culture 4. Cultures with low UAI are cultures that: a) prefer to avoid uncertainty, they demand consensus about societal goals and do not tolerate deviation in the behaviors of cultural members; b) have a high tolerance for uncertainty and believe in minimizing the number of rules and rituals that govern social conduct and human behavior;
c) value the collectivity’s goals over those of the individual; d) have many rules, norms, and ideas about what is correct behavior in each situation. ФЕДЕРАЛЬНОЕ АГЕНТСТВО ПО ОБРАЗОВАНИЮ Государственное образовательное учреждение высшего профессионального образования «Барнаульский государственный педагогический университет»
Кафедра Английской филологии Учебно-методический комплекс дисциплины (модуля) Введение в теорию межкультурной коммуникации Специальность 031201 «Теория и методика преподавания иностранных языков» 031202 «Перевод и переводоведение» код наименование
|
|||||
Последнее изменение этой страницы: 2017-01-27; просмотров: 362; Нарушение авторского права страницы; Мы поможем в написании вашей работы! infopedia.su Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. Обратная связь - 3.138.113.188 (0.004 с.) |