Література періоду розкладу общинно-родового 


Мы поможем в написании ваших работ!



ЗНАЕТЕ ЛИ ВЫ?

Література періоду розкладу общинно-родового



Кафедра світової літератури

 

 

ПЛАНИ ПРАКТИЧНИХ ЗАНЯТЬ

САМОСТІЙНА РОБОТА

З курсу

«Історія зарубіжної літератури

(Середньовіччя. Відродження)»

Освітньо-кваліфікафійний рівень: бакалавр

Галузь знань: 0203 Гуманітарні науки

Напрям підготовки: 6.020303

Філологія. Мова і література (англійська)

 

Заочна форма навчання

Групи – А -11

Семестр: 2

Укладач – канд. філол. н., доц. Тарасова Н.І.

 

 

Полтава – 2017

 

Теми практичних занять

№ з/п Назва теми Кількість годин
  ДАНТЕ–ОСТАННІЙ ПОЕТ СЕРЕДНЬОВІЧЧЯ І ПЕРШИЙ ПОЕТ НОВОГО ЧАСУ.  
  ШЕКСПІР – ГЕНІАЛЬНИЙ АНГЛІЙСЬКИЙ ПОЕТ І ДРАМАТУРГ ДОБИ ВІДРОДЖЕННЯ.  
  РАЗОМ  

Практичні заняття

Практичне заняття №1 ДАНТЕ–ОСТАННІЙ ПОЕТ СЕРЕДНЬОВІЧЧЯ І ПЕРШИЙ ПОЕТ НОВОГО ЧАСУ План 1. Італія на межі ХІІІ - ХV ст. 2. Новаторські тенденції "Нового життя" Данте. 3. "Божественна комедія" Данте - філософсько-худож-ній синтез середньовічної культури і пролог до літератури Нового часу: * історія написання комедії, її зв'язок з літературою видінь та алегоричною поезією середніх віків; * композиційні особливості та назва твору; * релігійно-філософські по- гляди творця комедії; реалістичні елементи в творіі. 4. Данте й Україна. Завдання 1. Скласти розгорнутий план до 4 пункту плану. 2. Визначити архітектоніку комедії. Бокаччо Джованні. Про походження, життя, вдачу й науку Данте Аліг'єрі та про твори, ним написані // Всесвіт. –1971. – №12. – С. 141-165. Вількос Г.С. Що значить бути людиною. Урок за поемою Данте «Божественна комедія» // Всесв. літер. та культура в навч. закладах України. – 2007. - №4. – С. 41-51. Голенищев -Кутузов И.Н. Биография Данте. – М., 1967. Голенищев -Кутузов И.Н. Творчество Данте и мировая культура. – М., 1971. Гузь О. У пошуках «правоти путі». Сенс подорожі героя поеми Данте Аліг’єрі “Божественна комедія» до потойбічного світу. 9 клас // Заруб. літер.: Додаток до газ «Шкільний світ». – 2007. - №45. – С. 3-12. Дантовские чтения. 1971. – М., 1971. Дантовские чтения. 1973. – М., 1973. Доброхотов А.Д. Данте Алигьери. – М., 1990. Елина Н.Г. Данте. – М., 1965. Лазарев В.Н. Происхождение итальянского Возрождения. – М., 1956-1959. – Т. 1, 2. Модестов І.О. Данте Аліг'єрі. – К., 1965. Петрова О. Данте Аліг’єрі у XX столітті // Сучасність. – 2006. - №11-12. – С. 84-129. Сутуева Т.О. Данте Алигьери (1265-1321) // Сутуева Т.О. Очерки литературы итальянского Возрождения. – М., 1964. – С. 23-79. Франко I. Данте Аліг'єрі (життя поета і вибір із його поезії). – К., 1965. Угрин О. П. Графічні схеми як засіб пізнання Дантової моделі Всесвіту: Урок - екскурсія за "Божественною комедіею" Данте // Всесвіт. літер. в серед. навч. закладах України. – 1997. – №9. – С. 28-33. Елина Н.Г. Проза «Новой жизни» // Дантовские чтения. 1973. – М., 1973. – С. 142-185. Китова С. Про Данте і Шевченкове пекло // Укр. мова і літ. в серед. школах, гімназіях, ліцеях та колегіумах. — 2001. – №3. – С.54-62. Ніколенко О. Вивчення поеми Данте Аліг'єрі "Божественна комедія" в 9 класі: Система уроків // Всесвіт. літер. в навч. закладах України. – 2001. – №6. – С. 12-25. ПІДРУЧНИКИ
Практичне заняття №2 ШЕКСПІР – ГЕНІАЛЬНИЙ АНГЛІЙСЬКИЙ ПОЕТ І ДРАМАТУРГ ДОБИ ВІДРОДЖЕННЯ План 1. Періодизація творчості Шекспіра. 2. Заглиблення в людську психологію, поетизація людини та краси її почуттів, оспівування кохання і дружби в сонетах Шекспіра. 3. „Гамлет": * Гуманістичне переосмислення Шекспіром легенди про Гамлета. * Проблематика твору, жанрові особливості. * Система образів трагедії. Образ Гамлета. 4."Отелло" Шекспіра - трагедія „обманутої довіри”: * Історія сюжету, проблематика твору. * Система образів трагедії. 5. Шекспір і Україна. Завдання 1. Скласти ОСС до "Отелло" на підтвердження (чи заперечення?) того, що це трагедія "обманутої довіри". 2. Розробити тести до 3 пункту плану.   Аникст А. А. Шекспир. Ремесло драматурга. – М., – 1974. Аникст А.А. Творчество Шекспира. – М, 1963. Аникст А. А. Трагедия Шекспира "Гамлет". – М., 1986. Аникст А.А. Театр епохи Шекспіра. – М., 1965. Бояджиев Г. Отелло и ревнив, и доверчив - Вильям Шекспир "Отелло" // Бояджиев Г. От Софокла до Брехта за сорок театральных вечеров. – М., 1988. – С.114-118. Гречанюк С. М. Гамлет як загадка // Гречанюк С. Вічні книги. – К., 1991. – С.223-258. Дітькова С.Ю. Біблійні алюзії в трагедії Вільяма Шекспіра „Гамлет” // Заруб. літер. в навч. закладах. – 2004. – №5. – С.10-16. Дзера О. Біблійні мотиви „Гамлета” в українських перекладах // Дзвін. – 2004. – №4. – С.149-153. Дашевський С. У сузір’ї Голуба і Фенікс // Всесвіт. – 1996. – №8-9. – С.93-103. Жукова А.Г. Вагання і рішучість принца Датського: Вивчення трагедії Шекспіра "Гамлет" із використанням опорних сигнальних схем (ОСС). 9 клас // Заруб. літер. в навч. закладах. – 1996. – № 8. – С. 19-28. Заяць С. „Шекспірівське питання”: Система уроків // Заруб. літер.: Додаток до газ. „Шкільний світ”. – 2006. – №6. – С.3-11. Зіневич Л. Шекспір і Україна // Заруб. літер. в навч. закладах. – 1996. – № 8. – С.44-47. Козинцев Г. Наш современник Шекспир. – М., 1966. Кузнєцова О. В. Шекспір у кіномистецтві, музиці, образотворчому мистецтві // Заруб. літер.—2004. – №41. – С.10-11. Куцевол О.М. "В тенетах клятого раба..." Урок-диспут за трагедією Шекспіра "Отелло". 8 клас. // Всесв. літер. в серед. навч. закладах України. –1999. – № 5. – С.37-41. Морозов М. М. Статьи о Шекспире. – М., 1964. Наливайко Д. Шекспір – українською // Літературна панорама. 1987. – К.,1988. Вип.2. – С.187-191. Одарченко П. Леся Українка і У.Шекспір // Відродження. – 1996. – № 2. Пинский Л. Е. Шекспир. Основные начала драматургии. – М., 1971. Самарин Р. М. Реализм Шекспира. – М., 1964. Свербілова Т. Дещо з життя принців. Гамлет та Фортінбрас // Заруб. літер. - 1998. - № 24. - С.2. Тригубенко Е. Любовь как высшая данность в сонетах Шекспира (Анализ 116 сонета) // Заруб. літер.—2004. – №41. – С.22-23. Торкут Н. Месник або жертва? Досліджуючи Гамлета // Заруб. літер.: Додаток до газ. „Шкільний світ”. – 2006. – №6. – С.1,2. Урнов М.В., Урнов Д.М. Шекспир. Движение во времени. – М., 1968. Урнов М.В., Урнов Д.М. Шекспир. Его герой, его время. – М., 1964. Холлидей Ф.Е. Шекспир и его время. – М., 1986. Шаповалова М.С. Шекспір в українській літературі. – Львів, 1976. Шведов Ю. Эволюция шекспировской трагедии. – М., 1975. Шалагінов Б.Б. "Зіткнутись в герці з морем лиха..." В.Шекспір. „Гамлет". 9 клас // Заруб. літер. в навч. закладах. – 1996. – № 9. – С. 13-17. Чаус М.Л. "Юнак блакитний – добрий геній і жінка-демон з мороком в очах". Сонети Шекспіра. 9 клас // Заруб. літер. в навч. закладах. – 1998. – № 1. – С. 15-16. Юсипович І.В. Шекспірівський сонет в розмаїтті перекладів // Тема. – 2005. – №1-2. – С.40-46. ПІДРУЧНИКИ

Самостійна робота

№ з/п Назва теми Кількість годин
  Література періоду розкладу общинно-родового устрою і зародження феодальних відносин.  
  Західноєвропейський героїчний епос  
  «Слово о полку Ігоревім» - вершинний твір давньоруської літератури  
  Рицарська (куртуазна) література  
  Міська література середніх віків  
  «Витязь у тигровій шкурі» Ш.Руставелі – яскрава пам’ятка грузинського епосу  
  Життєрадісні і волелюбні рубаї поета Омара Хайама.  
  Розквіт китайської лірики у творчості Лі Бо, Ду Фу.  
  Епоха Відродження в Німеччині  
  Епоха Відродження в Італії  
  Французьке Відродження  
  Епоха Відродження в Англії  
  Роман Сервантеса «Дон Кіхот» - трагікомічний епос іспанського життя  
  Творчість Шекспіра  
  Епос слов’ян та угорців.  
  РАЗОМ  

Самостійна робота №1

ДАВНЬОРУСЬКОЇ ЛІТЕРАТУРИ

Завдання 1.Скласти таблицю: «Слово…» і «Пісня про Роланда»: спільні та відмінні риси. 2. Тезово розкрити питання авторства „Слова…”.   Водовозов Н.В. История древнерусской литературы. – М., 1966. – С. 81-97; С. 111-115; С. 120-129; С. 145-160. Гудзий Н.К. История древнерусской литературы. – М., 1966. – С. 119-147; С. 179-231. История русской литературы ХI-ХVII веков: Учебник... / Д.С. Лихачев, Л.А. Дмитриев, Я.С. Лурье и др. / Под ред. Д.С. Лихачева. – М., 1985. Кусков В. В. История древней русской литературы. – М., 1977. – С. 75-95; 109-124. Лихачев Д.С. «Слово о полку Игореве» и культура его времени. – Л., 1985. Лихачев Д.С. Слово о полку Игореве – героический пролог русской литературы. – Л., 1977. Рыбаков Б. А. «Слово о полку Игореве» и его современники. – М., 1971. Рыбаков Б. А. Русские летописцы и автор «Слова о полку Игореве». – М., 1972. Сергованцева Г. Взгляд, обращенный в прошлое: Матер. к уроку-сопоставлению „Песни о Роланде” и „Слова о полку Игореве” // Заруб. літер.: Додаток до газ. „Шкільний світ”. – 2005. – №35. – С. 6-8. Скляренко В.Г. "Темні місця" в "Слові о полку Ігоревім'' // Мовознавство. – 2000. – №2-3. – С. 3-10. Яценко Б. Похід Ігоря Сіверського 1185-го року: політичні та літературні аспекти //Слово і час. – 2000. – №6. – С. 24-30.

 

Самостійна робота №4

РИЦАРСЬКА (КУРТУАЗНА) ЛІТЕРАТУРА

Завдання 1. Порівняти образи Ізольди Білокурої (Роман про Трістана та Ізольду) і Февронії (за давньоруською "Повістю про Петра та Февронію" (ХVІ ст.)). 2. Навести приклади використання зазначених сюжетів у творах мистецтва.     Бахтин М. Функции плута, шута, дурака в романе // Бахтин М. Литературно-критические статьи. – М., 1986. – С.194-201. Борецький М. Світ поезії вагантів // Заруб. літер. – 2004. - №27. – С. 15-24. Гвоздев А.А. Возрождение рыцарской поэзии // Гвоздев А. А. История западноевропейской литературы. – М., 1946. – С. 86-94. История древней русской литературы XI-XVII веков / Под ред. Д.С. Лихачева. – М., 1985. Коптілов В. "Любов одна, як смерть одна": середньовічний роман про Трістана та Ізольду // Вікно у світ. – 2000. – №1. – С. 5-50. Михайлов А.Д. Французский рыцарский роман и вопросы типологии жанров в средневековой литературе. – М., 1976. Повесть о Петре и деве Февронии / Подгот. текстов и исследование Р.П.Дмитриевой. – Л., 1979. «Роман про Трістана та Ізольду» Ж.Бедьє та поема «Ізольда Білорука» Лесі Українки: компаративний дискурс // Ткачук М.П. Наративні моделі українського письменства. – Тернопіль: ТНПУ; Медобори, 2007. – С. 310-327. ПІДРУЧНИКИ

 

Самостійна робота №5

ЕПОХА ВІДРОДЖЕННЯ В ІТАЛІЇЇ

Завдання 1. Скласти хронологічні таблиці творчого шляху: 1 вар.- Петрарки; 2 вар.- Боккаччо; 3 вар.- Т.Тассо; 4 вар.- Л.Аріосто. 2. Скласти таблицю за схемою за «Декамероном» Боккаччо  
№ п/п Тема-тика новел Номер новели і день Основні персонажі

 

 

Бажан М. Петрарка у східнослов'янському світі // Всесвіт. – 1981. – № 8. – С. 156-161. Баткин Л. М. Ренессансное мировосприятие в поэме Ариосто// Проблемы итальянской истории. – М., 1978. – С.227-252. Брагина Л.М. Культура Возрождения в Италии XVI в. // История культуры стран Западной Европы в эпоху Возрождения. – М., 1999. – С.70-113. Брагина Л. М. Итальянский гуманизм. Этапы развития // Типология и периодизация культуры Возрождения. – М., 1978. – С. 26-38. Брагина Л. М. Становление ренессансной культуры в Италии и ее общеевропейское значение // История Европы. – М., 1993. – Т.3. – С. 455-469. Бранка В. Боккаччо средневековый / Пер с итал. – М., 1983. Брагина Л.М. Итальянский гуманизм. Этические учения ХIV-ХV веков. – М., 1977. — С.76-90. Гнедич П.П. Италия в эпоху Возрождения // Гнедич П.П. Всемирная история искусств. – М., 1999. – С. 331-398. Даньшина Л. Л. "Благословенні будьте серця рани..." Ф. Петрарка. 9 клас //Заруб. літер. в навч. закладах. –1996. – № 3. – С.8-11. Корунець І.В. Великий поет-гуманіст [Аріосто]// Радянське літературознавство. – 1974. – №10. – С.55-63. Лазарев В.Н. Происхождение итальянского Возрождения. – М., 1956-1959. – Т. 1-2. Мокульский С.С. Итальянская литература: Возрождения и Просвещение. – М.,1966. Наливайко Д. Зачинатель нової європейської прози // Всесвіт. – 1975. – №12. – С. 178-188. Наливайко Д.С. Петрарка і Боккаччо в давній українській літературі // Радянське літературознавство. – 1976. – № 12. Орлова О.В. "Любовний лист до Лаури" 8 клас // Всесв. літер. та культ. в навч. закладах України. – 2000. – №3. – С.32-35. Сутуева Т.О. Франческо Петрарка (1304-1374) // Сутуева Т.О. Очерки литературы итальянского Возрождения. – М., 1964. – С.80-119. Томашевский Н. На пути к "Декамерону" // Томашевский Н. Традиция и новизна. – М., 1981. – С. 157-173. Хлодовский Р.И. Декамерон. Поэтика и стиль. – М., 1982. Хлодовский Р.И. Франческо Петрарка: Поэзия гуманизма. – М., 1974. ПІДРУЧНИКИ

 

Самостійна робота №11

ФРАНЦУЗЬКЕ ВІДРОДЖЕННЯ

Завдання 1. У словники термінів виписати значення слів: сатира, гумор, іронія, сарказм, комічне. 2. Дібрати з тексту роману Ф.Рабле „Гаргантюа і Пантагрюель” і виписати приклади комічного. 3.Скласти ОСС за романом Ф.Рабле: *жанрові джерела; *сюжет і композиція роману; *образна система твору; *схоластична освіта і гуманістична педагогіка; *сміхова стихія в романі.       Артамонов С.Д. Франсуа Рабле. – М., 1964. Анисимов И. Живая жизнь классики: Очерки и портреты. – М., 1974. – С.27-47. Анисимов И. Французская классика со времен Рабле до Ромена Роллана. – М, 1977. – С.5-24. Бахтин М.М. Творчество Франсуа Рабле и народная культура Средневековья и Ренессанса. – М.,1990. Волощук Е.В одну телегу впрячь - не можно ль?/ из заметок на полях «Гаргантюа и Пантагрюэль» // Вікно в світ. – 2000. – №1. – С.72-86. Гарин И. Рабле // Гарин И. Пророки и поэты. – М., 1992. – Т. 1. – С.341-349. Гвоздева Е. Спустя четверть века: Новая литература о Ф. Рабле и М. Бахтин // Вопросы литературы. – 1991 – № 9-10. – С.270-279. Евнина Е.М. Франсуа Рабле. – М., 1948. Затонский Д. „Сказки о ренессансном принце, или Карнавальные герои посреди ловушек бытия”/Ф.Рабле. Гаргантюа и Пантагрюэль // Вікно в світ. – 2000.—№1.— С.51-71. Куцевол О.М. "Правду часом кажуть жартома": Вивчення роману Франсуа Рабле "Гаргантюа і Пантагрюель". 9 клас // Заруб. літер. в навч. закладах. — 1998. – №5. – С.18-22. Лосев А.Ф. Этика Возрождения. - М., 1978. Пинский Л.Е. Реализм эпохи Возрождения. – М., 1961. Пинский Л.Е. Смех Рабле // Пинский Л.Е. Реализм эпохи Возрождения. – М., 1961. Смирнов С. Всеосяжний світ Франсуа Рабле // Всесвіт. – 1986. – № 9. – С. 148-151. ПІДРУЧНИКИ

 

Самостійна робота №12

ЕПОХА ВІДРОДЖЕННЯ В АНГЛІЇ

Завдання 1. Проаналізувати твори за варіантами: 1 вар. - Ленгленд „Видіння про Петра-Орача”; 2 вар. - Чосер.„Кентерберійські оповідання”; 3 вар. - Т.Мор. „Утопія”; 4 вар. - Ф.Бекон. „Нова Атлантида”; 5 вар.- К.Марло.„Трагічна історія доктора Фауста”; 6 вар.- Народні балади про Робіна Гуда.   Бояджиев Г. От Софокла до Брехта за сорок театральных вечеров. – М., 1988. Морозов М. М. Баллады о Робин Гуде // Морозов М.М. Избранные статьи и переводы. – М., 1954. – С.285-298. ПІДРУЧНИКИ

 

Самостійна робота №13

РОМАН СЕРВАНТЕСА "ДОН КІХОТ" –

ТВОРЧІСТЬ ШЕКСПІРА

Завдання 1. Проаналізувати твори Шекспіра за варіантами (визначити: тему, ідею, проблематику, жанр, особли-вості будови, образної системи твору, конфлікт): 1 вар. - „Король Лір”. 2 вар.- „Приборкання непокірної”. 3 вар. - „Ромео і Джульєтта”. 4 вар.- „Венеціанський купець”. 5 вар. - „Сон літньої ночі”.     Аникст А. А. Творчество Шекспира. – М., 1963. Барг М.А. Шекспир и история. – М., 1976. Гайц И. Идейная и художественная функция в образе шута в комедиях Шекспира 90-х годов // Шекспировские чтения. 1985. – М., 1987. – С.41-53. Гайц И. Сюжет и конфликт шекспировских комедій / К проблеме традиции и новаторства// Шекспировский сборник. 1984.—М., 1986. – С.116-123. Генлужас А. Мифологическая образность в комедиях Шекспира // Шекспировские чтения. 1985. – М., 1987. – С.59-79. Дьоміна А.В. Дидактична інтеграція: трагедія Вільяма Шекспіра „Ромео і Джульєтта” // Всесв. літер. та культура в навч. Закладах України. – 2006. – №4. – С.11-16. Комарова В.П. Метафоры и аллегоризм в произведениях Шекспира. – Л., 1989. Козинцев Г. Наш современник Шекспир. – М., 1966. Комарова В.П. Буря в степи и символический «суд» в трагедии «Король Лир» // Комарова В.П. Метафоры и аллегории в произведениях Шекспира. – Л., 1989. – С.13-140. Ладигіна О.В. „Король Лір” на Україні // Слов’янське літературознавство і фолькло-ристика. – Вип.13. – К., 1978. – С.46-56. Морозов М.М. Статьи о Шекспире. – М., 1964. Настич Т.В. А любовь остается жить // Русский язык и литер. в учеб. заведениях. – 2004. – №4. – С.60-70. Новикова М. Міфосвіт „Макбета”: володарі та відьми // Заруб. літер. – 2004. – №41. – С.18-20. Пинский Л.Е. Шекспир. Основные начала драматургии. – М., 1971. Пинский Л.Е. Комедии Шекспира // Пинский Л.Е. Магистральный сюжет. – М., 1989. – С.49-123. Самарин Р.М. Реализм Шекспира. – М., 1964. Соловей Т.Г. «Чудо глубочайшей взаимности»: Система уроков по изуч. трагедии Шекспира «Ромео и Джульетта»// Русск. словесн. в школах Украины. – 2006. – №5. – С.25-31. Урнов М.В., Урнов Д.М. Шекспир. Движение во времени. – М., 1968. Урнов М.В., Урнов Д.М. Шекспир. Его герой, его время. – М., 1964. Холлидей Ф.Е. Шекспир и его время. – М., 1986. Шведов Ю. Эволюция шекспировской трагедии. – М., 1975. ПІДРУЧНИКИ

 

Самостійна робота №15

ЕПОС СЛОВЯН І УГОРЦІВ

Завдання 1. Скласти розгорнутий план-відповідь або тезово відповісти на пункти плану. План 1.Далматинська література. Роль Дубровника. Творчість Котрульєвича, М.Маруліча, Сасіна, Држича, Гундуліча. 2.Епоха Відродження в Угорщині (Я.Панноній, Б.Балаши). 3.Відродження в Чехії (Я.Гус, Б.Лобковіц). 4.Польське Відродження (А.Кржицький, К.Яницький, М.Рей, Я.Кохановський). Голенищев -Кутузов И.Н. Славянские литературы. – М., 1978. Голенищев -Кутузов И.Н. Итальянское Возрождение и славянские литературы XV-XVI веков. – М., 1963. История польской литературы: В 2 т./ Ред.кол.: В.В.Витт и др. – М., 1969. Оболевич В.Б. История польской литературы (Средневековье, Ренессанс). – Л., 1983. Сербский э пос: В 2 т. /Сост. Н.И.Кравцов. – М., 1960. Степанович А. Очерки истории сербо-хорватской литературы. – К., 1989. Трофимович К.К., Моторний В.А. Нариси з історії сербо-лужицької літератури. – Львів, 1970 Эпос славянских народов: Хрестоматія / Под ред. П.Г.Богатырева. – М., 1959. ПІДРУЧНИКИ

 

 

І Н Д З

1. Написання реферату / розробка презентації на одну із запропонованих тем (на вибір):

Література до курсу

НАВЧАЛЬНІ ПОСІБНИКИ

Андреев В.Д. История болгарской литературы. – М., 1987.

Аникин Г.В., Михальская Н.П. История английской литературы. – М., 1975.

Водовозов Н.В. История древней русской литературы. – М., 1972.

Давиденко Г.Й., Акуленко В.Л. Історія зарубіжної літератури середніх віків та доби Відродження. – К., 2007.

Жирмунский В. Очерки по истории классической немецкой литературы. –

Л., 1972.

История зарубежной литературы. Средние века и Возрождение / М.П.Алексеев, С.С. Мокульский, А.А.Смирнов. - 3-е издание. – М., 1978.

История культуры стран Западной Европы в эпоху Возрождения: Учебник для вузов / Под ред. Л.М.Брагиной. – М., 1999.

История немецкой литературы / Под ред. А. Дмитриева. – М., 1985.

История русской литературы ХІ-ХVІІІ веков / Под ред. Д.С.Лихачева. – М.,1985.

Ковалева Т.В., Лапин И.Л., Таньков Н.А. История зарубежной литературы. Литература средних веков и Возрождения / Под ред. Я. Н. Засурского. – Минск.1988.

Кусков В.В. История древней русской литературы. – М., 1982.

Література західноєвропейського середньовіччя: Навч. посібник для студ. гуманіт. ф-тів з курсу «Історія зарубіжної літератури» / Київський нац. лінгв. унів. - Ред. Висоцька Н.О. – Вінниця: Нова Книга, 2003. – 464 с.

Порьяз А. Мировая культура. Возрождение. Эпоха великих географических открытий. – М., 2001.

Прокаєв Ф.І., ін. Зарубіжна література ранніх епох. Античність. Середні віки. Відродження. – К., 1994.

Рубанова Г.Л. Історія світової літератури: Західноєвропейське Середньовіччя (III – XIV ст.). – Л.: Паіс, 2004. – 144 с.

Самарин М.М. Зарубежная литература. –М., 1978.

Тарасова Н.І., Чередник Л.А.Організація самостійної та індивідуальної роботи з літератури доби Середньовіччя та Відродження: Навчально-методичний посібник. – Полтава, 2009.

Тарасова Н.І., Люлька В.М. Організація самостійної роботи з літератури доби Середньовіччя та Відродження: (навч. – метод. посіб. для студ. І курсу ф-ту філології та журналістики) / Н.І.Тарасова, В.М.Люлька. – Полтава: ПНПУ імені В.Г.Короленка, 2014. – 95 с.

Шайтанов И.О. История зарубежной литературы. Эпоха Возрождения: В 2 т. – М., 2001.

Шаповалова М.С. Рубанова Г.Л. Моторний В.А. Історія зарубіжної літератури. Середні віки та Відродження. – Львів, 1982.

Шейко В.М., ін. Історія художньої культури: Середньовіччя. Відродження: Підручник. – Харків, 2001.

Штейн А.Л. История испанской литературы. Средние века и Возрождение. – М, 1976.

Інформаційні ресурси

1.Бібліотека світової літератури – оригінали та переклади (Library of the world literature – original texts and translations): http://ae-lib.narod.ru.

2. Державна бібліотека України для юнацтва: http://www.4uth.gov.ua/

3. Національна парламентська бібліотека України: http://www.nplu.org/

4. Електронна бібліотека української літератури (зарубіжна література): http://ukrlib.com.

5. Бібліотека українського центру: http://ukrcenter.com.

6. Бібліотека імені В.Вернадського: http://www.nbuv.gov.ua/

7. Бібліотека імені М.Максимовича КНУ імені Тараса Шевченка: http://lib-gw.univ.kiev.ua.

8.Всесвіт: фаховий журнал світової літератури. – К.: Видавничий дім «Всесвіт»: http://vsesvit-journal.com

9.Всесвітня література в середніх навчальних закладах України: науково-методичний журнал Міністерства освіти і науки України. – К.: Педагогічна преса; Всесвітня література в сучасній школі: науково-методичний журнал Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України (з 2012 р.). – К.: Педагогічна преса: http: //pedpresa.com.ua/magazines/view/4/

10.Зарубіжна література в школах України: науково-методичний журнал. – К.: Антросвіт: http: //www.nbuv.gov.ua/portal/soc_gum/zlvsh/index

11.Вікно в світ. Зарубіжна література: наукові дослідження, історія, методика викладання: науково-методичний журнал. – К.: Незалежний центр наукових досліджень зарубіжної літератури.

12.Всесвітня література та культура: науково-методичний журнал. – К.: Антросвіт.

13.Зарубіжна література: науково-методична газета. – К.: Шкільний світ: http: /literatura@1veresnya.com.ua

14.Зарубіжна література в школі: науково-методичний журнал. – Харків: Основа.

15.Слово і Час: науково-теоретичний журнал. – К.: Національна академія наук України, Інститут літератури імені Тараса Шевченка, Національна спілка письменників України: http://www.slovoichas.in.ua

16.http://ancientrome.ru/

17.http://antique-lit.niv.ru/

18.http://shkola.ostriv.in.ua/publication/code-190d32f5942ce/list-b407a47b26

19.Національна бібліотека України для дітей: www.chl.kiev.ua/.

20.Бібліотека імені В.Вернадського: http://www.nbuv.gov.ua/

21.Бібліотека імені М.Максимовича КНУ імені Тараса Шевченка: http://lib-gw.univ.kiev.ua.

22.Всесвіт: фаховий журнал світової літератури. – К.: Видавничий дім «Всесвіт»: http://vsesvit-journal.com

23.www.lib.ru

24.www.nbuv.gov.ua

питання для підсумкового контролю

1. Особливості розвитку Західної Європи епохи Середньовіччя.

2. Роль народної творчості, античної спадщини і християнства у розвитку середньовічної культури і літератури.

3. Періодизація середньовічної літератури.

4. Антиаскетичний та антиклерікальний характер поезії вагантів.

5. Епос і його давні корені; еволюція епосу.

6. Англосаксонська поема "Боевульф" як пам'ятка додержавного епосу.

7. Кельтський епос: саги про Кухуліна, фантастичні саги тощо.

8. Скандинавський епос: "Старша Едда", поезія скальдів, прозаїчні саги.

9. Особливості французького героїчного епосу ("Пісня про Роланда").

10. Своєрідність іспанського героїчного епосу ("Пісня про мого Сіда").

11. Німецький героїчний епос ("Пісня про Нібелунгів").

12. "Слово о полку Ігоревім" як яскравий пам'ятник світової літератури.

13. Ідейно-художні особливості рицарської поезії. Лірика трубадурів, труверів, мінезингерів.

14. Особливості куртуазного роману, його цикли.

15. Психологізм і ліризм "Романа про Трістана та Ізольду" Жозефа Бедьє.

16. Уславлення краси і сили жіночого кохання в давньоруській повісті "Про Петра та Февронію" (ХVІст.).

17 Виникнення міської літератури, її реалістичний характер.

18. Жанри, стиль, особливості міської літератури (фабліо, шванки).

19. Своєрідність алегоричного епосу ("Роман про Троянду").

20. "Роман про Ренара" - найвизначніший твір тваринного епосу.

21. Розвиток міської драми (містерії, міраклі, мораліте, фарси, соті).

22. Епоха Відродження як значний прогресивний переворот, пережитий людством. Основні риси гуманістичної культури епохи Відродження.

23. Італія – батьківщина Відродження. Основні етапи розвитку італійської гуманістичної літератури.

24. Особливості історико-літературного процесу Франції в епоху Відродження.

25. Епоха відродження в Німеччині та Нідерландах.

26. Етапи англійського Відродження.

27. Своєрідність Відродження в Іспанії.

28. Особливості розвитку гуманістичної далматинської літератури ХV-ХVІст. (Б.Котрульєвич, М.Маруліч, Сасін, М.Држич, Гундуліч).

29. Епоха Відродження в Угорщині (Я.Панноній, Б.Балаши).

30. Епоха Відродження в Чехії (Я.Гус, Б.Лобковіц).

31. Польське Відродження (А. Кржицький, К.Яницький, Рей, Я.Кохановський).

32. Творчість Данте – останнього поета середніх віків і першого поета Нового часу.

33. „Нове життя" – лірична автобіографія Данте.

34. "Божественна комедія" Данте – філософсько-художній синтез середньовічної культури і пролог до літератури Нового часу.

35. Петрарка як родоначальник італійського гуманізму. Основні мотиви лірики Петрарки.

36. "Канцоньєре" ("Книга пісень" – справа усього творчого життя Петрарки.

37. Особливості творчості Боккаччо ("Фьєзоланські німфи", "Фьяметта", "Декамерон").

38. "Декамерон" Боккаччо – енциклопедія італійського життя епохи Відродження.

39. Творчість Аріосто (поема "Несамовитий Роланд").

40. Феодально-католицька реакція і криза гуманізму в ХVІст. ("Звільнений Єрусалим" Торквато Тассо).

41. Осміювання недоліків і вад суспільства, нападки на церкву в "Похвальному слові Глупоті" Еразма Роттердамського.

42. "Листи темних людей" і літературна діяльність Ульріха фон Гуттена.

43. Народні німецькі книги (“Тіль Ейленшпігель”, "Історія про доктора Фауста") та народні пісні і балади.

44. Рабле. “Гаргантюа і Пантагрюель”: сатира на феодалізм і схоластику, боротьба за нові гуманістичні ідеали, педагогічні погляди.

45. Творчість поетів Плеяди.

46. Основні мотиви лірики Ронсара.

47. Попередники ренесансу в Англії (Ленгленд. "Видіння про Петра-орача". Чосер. “Кентерберійські оповідання”).

48. Томас Мор - перший соціаліст– утопіст у європейській літературі ("Утопія").

49. Боротьба Бекона зі схоластикою і догматизмом у науці в "Новій Атлантиді".

50. Марло як творець англійської ренесансної трагедії ("Трагічна історія доктора Фауста").

51. Шекспірівське питання. Значення творчості Шекспіра.

52. Періодизація творчості Шекспіра, особливості І, II, III періодів.

53. Своєрідність і тематика сонетів Шекспіра.

54. Історичні хроніки і відображення в них політичних поглядів Шекспіра (“Генріх IV”, “Річард ІІІ”, інші).

55. Життєстверджуючий, оптимістичний характер комедій Шекспіра: проблематика, головні герої.

56. Трагічний конфлікт гуманістичної мрії і дійсності в трагедії Шекспіра „Гамлет". Образ Гамлета.

57. "Отелло" Шекспіра – трагедія "обманутої довіри": проблематика, образи Отелло та Яго.

68. Динаміка образу Ліра в трагедії Шекспіра "Король Лір"..

59. "Ромео і Джульєтта" Шекспіра – п'єса про велике людське кохання, яке торжествує над середньовічним фанатизмом.

60. Рицарський роман в Іспанії ("Амадіс Гальський").

61. Шахрайський роман в Іспанії та його демократична спрямованість ("Ласарільо з Тормеса").

62. Сервантес – великий реаліст іспанської літератури. "Дон Кіхот" Сервантеса: ідейне спрямування твору, проблематика, образна система.

Контрольна робота

Змістовий модуль 1

І варіант

1. Розкрийте особливості історико-літературного розвитку Західної Європи в епоху феодалізма.

2. Схарактеризуйте героїчний епос епохи розвинутого феодалізму.

3. Доведіть, що фабльо, шванки – провідні жанри міської літератури.

ІІ варіант

1. З’ясуйте роль античної спадщини, народної творчості, християнства у розвитку середньовічної культури, літератури.

2. Визначте особливості французького героїчного епосу (“Пісня про Роланда”).

3. Покажіть, у чому своєрідність алегоричного епосу.

ІІІ варіант

1. Наведіть періодизацію середньовічної літератури.

2. Схарактеризуйте особливості іспанського героїчного епосу (“Пісня про мого Сіда”).

3. Доведіть своєрідність лірики Лі Бо.

ІV варіант

1. Продемонструйте антиаскетичний та антиклерікальний характер поезії вагантів.

2. Схарактеризуйте особливості німецького героїчного епосу (“Пісня про Нібелунгів”).

3. Доведіть своєрідність лірики Ду Фу.

V варіант

1. Схарактеризуйте епос і визначте його давні корені, прослідкуйте еволюцію епосу.

2. Розкрийте питання “авторства “Слова о полку Ігоревім”.

3. Покажіть, у чому особливості лірики трубадурів.

VІ варіант

1. Доведіть, що англо-саксонська поема “Беовульф” – пам’ятка додержавного епосу.

2. Схарактеризуйте жанри, стиль міської літератури.

3. Покажіть, у чому психологізм і ліризм “Романа про Трістана та Ізольду” Ж.Бедьє.

VІІ варіант

1. Доведіть своєрідність кельтського епосу.

2. Розкрийте особливості куртуазного роману, схарактеризуйте його цикли.

3. Доведіть, що “Роман про Ренара”– найвизначніший твір тваринного епосу середньовіччя.

VІІІ варіант

1. Доведіть своєрідність саг про Кухуліна.

2. Покажіть, у чому особливості розвитку міської драми (містерії, міракля, фарса, соті, мораліте).

3. Розкрийте особливості лірики труверів.

ІХ варіант

1. Доведіть своєрідність поезії скальдів.

2. Доведіть, що “Витязь у тигровій шкурі” Ш.Руставелі – вершина грузинського героїчного епосу.

3. Схарактеризуйте творчість Данте – останнього поета Нового часу.

Х варіант

1. Розкрийте особливості скандинавського епосу.

2. Доведіть, що “Нове життя”– лірична автобіографія Данте.

3. Проілюструйте прикладами з тексту ідею уславлення краси і сили жіночого кохання в давньоруській повісті “Про Петра та Февронію”.

Змістовий модуль 2

І варіант

1. Доведіть, що епоха Відродження – значний прогресивний переворот.

2. Доведіть, що „Канцоньєре”– справа усього творчого життя Петрарки.

3. Розкрийте сутність шекспірівського питання в сучасному літературознавстві.

ІІ варіант

1. Схарактеризуйте основні риси гуманістичної культури Відродження.

2. Доведіть, що „Декамерон” Боккаччо – енциклопедія італійського життя епохи Відродження.

3. Схарактеризуйте історичні хроніки Шекспіра („Генріх ІV”, „Річард ІІІ”, інші).

ІІІ варіант

1. Доведіть, що Італія – батьківщина Відродження.

2. Схарактеризуйте „Листи темних людей” і літературну діяльність Ульріха фон Гуттена.

3. Прослідкуйте динаміку образу Ліра в трагедії Шекспіра.

ІV варіант

1. Схарактеризуйте основні етапи розвитку італійської гуманістичної літератури.

2. Схарактеризуйте народні німецькі книги („Тіль Ейленшпігель”, „Історія про доктора Фауста”).

3. Доведіть, що „Отелло” Шекспіра – трагедія „обманутої довіри”.

V варіант

1. Розкрийте особливості історико-літературного процесу Франції в епоху Відродження.

2. Схарактеризуйте творчість Аріосто („Несамовитий Роланд”).

3. Схарактеризуйте рицарський роман в Іспанії („Амадіс Гальський”).

VІ варіант

1. Схарактеризуйте епоху Відродження в Нідерландах.

2. Розкрийте сутність кризи гуманізму в Італії („Звільнений Єрусалим” Т.Тассо).

3. Прослідкуйте за трагічним конфліктом гуманістичної мрії і дійсності в трагедії Шекспіра „Гамлет”.

VІІ варіант

1. Схарактеризуйте епоху Відродження в Німеччині.

2. Доведіть, що „Гаргантюа і Пантагрюель” Рабле – сатира на феодалізм і схоластику.

3. Визначте ідейно-тематичну своєрідність, образну систему „Ромео і Джульєтти” Шекспіра.

VІІІ варіант

1. Доведіть своєрідність Відродження в Іспанії.

2. Проілюструйте прикладами з тексту осміювання вад суспільства в „Похвальному слові Глупоті” Е.Роттердамського.

3. Розкрийте проблематику пізніх п’єс Шекспіра („Цимбелін”, „Зимова казка”, „Буря”).

ІХ варіант

1. Схарактеризуйте етапи англійського Відродження.

2. Розкрийте особливості творчості поетів „Плеяди”.

3. Визначте ідейно-тематичну своєрідність, образну систему, проблематику твору Сервантеса „Дон Кіхот”.

Х варіант

1. Схарактеризуйте епоху Відродження в Угорщині.

2. Доведіть своєрідність і розкрийте тематику сонетів Шекспіра.

3. Схарактеризуйте шахрайський роман в Іспанії(„Ласарільо з Тормеса”).

 

 

 

Кафедра світової літератури

 

 

ПЛАНИ ПРАКТИЧНИХ ЗАНЯТЬ

САМОСТІЙНА РОБОТА

З курсу

«Історія зарубіжної літератури

(Середньовіччя. Відродження)»

Освітньо-кваліфікафійний рівень: бакалавр

Галузь знань: 0203 Гуманітарні науки

Напрям підготовки: 6.020303

Філологія. Мова і література (англійська)

 

Заочна форма навчання

Групи – А -11

Семестр: 2

Укладач – канд. філол. н., доц. Тарасова Н.І.

 

 

Полтава – 2017

 

Теми практичних занять

№ з/п Назва теми Кількість годин
  ДАНТЕ–ОСТАННІЙ ПОЕТ СЕРЕДНЬОВІЧЧЯ І ПЕРШИЙ ПОЕТ НОВОГО ЧАСУ.  
  ШЕКСПІР – ГЕНІАЛЬНИЙ АНГЛІЙСЬКИЙ ПОЕТ І ДРАМАТУРГ ДОБИ ВІДРОДЖЕННЯ.  
  РАЗОМ  

Практичні заняття



Поделиться:


Последнее изменение этой страницы: 2017-02-07; просмотров: 379; Нарушение авторского права страницы; Мы поможем в написании вашей работы!

infopedia.su Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. Обратная связь - 3.17.5.68 (0.242 с.)