Заглавная страница Избранные статьи Случайная статья Познавательные статьи Новые добавления Обратная связь FAQ Написать работу КАТЕГОРИИ: АрхеологияБиология Генетика География Информатика История Логика Маркетинг Математика Менеджмент Механика Педагогика Религия Социология Технологии Физика Философия Финансы Химия Экология ТОП 10 на сайте Приготовление дезинфицирующих растворов различной концентрацииТехника нижней прямой подачи мяча. Франко-прусская война (причины и последствия) Организация работы процедурного кабинета Смысловое и механическое запоминание, их место и роль в усвоении знаний Коммуникативные барьеры и пути их преодоления Обработка изделий медицинского назначения многократного применения Образцы текста публицистического стиля Четыре типа изменения баланса Задачи с ответами для Всероссийской олимпиады по праву Мы поможем в написании ваших работ! ЗНАЕТЕ ЛИ ВЫ?
Влияние общества на человека
Приготовление дезинфицирующих растворов различной концентрации Практические работы по географии для 6 класса Организация работы процедурного кабинета Изменения в неживой природе осенью Уборка процедурного кабинета Сольфеджио. Все правила по сольфеджио Балочные системы. Определение реакций опор и моментов защемления |
Опис предмета навчальної дисципліни «Релігієзнавство»↑ Стр 1 из 7Следующая ⇒ Содержание книги
Поиск на нашем сайте
Предмет: історично змінні форми співвідношення буття і духовності, матерії та духу, закони і форми мислення.
Передмова до навчального модуля «Релігієзнавство» Релігія – один з вихідних варіантів пошуку змісту світобудови, спроба його розуміння і тлумачення. Для релігії мир завжди має розумний сенс і ціль. Тому адекватний погляд на неї, без зайвої ідеологічної упередженості, свідчить про те ще феномен релігії який надає людині саме як розумної істоті абсолютні життєві (екзистенційні) смисли являє собою загальнолюдську потребу і виходячи з цього – універсалію культури. Такі мислителі як М. Бердяєв, П. Флоренській та ін. звертаючи увагу на очевидне етимологічне споріднення термінів “культ” і “культура” і підкреслюючи саме сакральні витоки виникнення культури, стверджують що релігія є першоосновою виникнення антропологічного феномену культури. У всякому разі релігія як невід’ємна складова культури притаманна всім народам (історія людства взагалі не знає жодного народу у якого були би відсутні релігійні вірування). Ніколи не слід спрощувати сутність релігії і релігійного світогляду: за ним багато-тисячолітня духовно-культурна традиція, що живить собою найвищі творчі досягнення людства. Специфіка релігійного світогляду полягає у тому що вихідним початком миру, його серцевиною, його епіцентром, свого роду абсолютною крапкою відліку серед відносності й плинності різноманіття всього існуючого є ідеал Бога. Він надає цілісність існування Всесвіту, направляє хід світової історії й установлює морально-етичну санкцію вчинків людини. І нарешті, в особі Бога мир має “вищу інстанцію”, джерело сили й допомозі, що надає людині сенс життя і фундаментальну життєву опору. Не випадково релігія стає предметом наукового вивчення, включається в загальну картину миру, аутентичну сучасному розвитку цивілізації. Вододіл між наукою й релігією проходить відповідно до проблеми співвідношення в цих галузях культури розуму й віри. У науці переважає розум, але й у ній має місце віра, наприклад, в безмежні пізнавальні можливості розуму, без якої просування пізнання неможливо (наприклад, А. Ейнштейн вважав, що наука без релігії збиткова). Наука не винятково раціональна, у ній має місце й інтуїція, особливо на стадії формулювання гіпотез. З іншого боку, і розум, особливо в теологічних дослідженнях, залучався для обґрунтування віри, навіть для онтологічних доказів буття Бога (Ф. Аквінський). І взагалі взаємодоповнюючий характер науки й релігії має свою давню історію. У принципі розпалення ворожого антагонізму між релігією й наукою, між “правовірними” й “єретиками” як з боку фанатиків-фундаменталістів, так і з боку “войовничих атеїстів”, настільки ж аморально й свідчить про відсутність культури, як і розпалення міжособистісної, міжстанової, міжконфесійної, а тим більше класової, національної й расової ненависті. Не випадково періоди релігійної або атеїстичної нетерпимості збіглися з найбільш похмурими періодами історії, як це демонструють інквізиційні трибунали або революційні катаклізми, жертвою яких стає культура. І тому релігія повинна бути піддана дослідженню з позицій науки. Наукове знання про релігію є об’єктивним і відрізняється від ідеологічного, котре припускає суб’єктивно-одномірну оцінку, з позицій апології або дискредитації тих чи інших форм прояву феномена релігії та її конфесійних відгалужень. Дана програма курсу релігієзнавства є спробою запропонувати основні проблеми цієї дисципліни у вигляді визначеної системи. Програма знайомить з базовими засадами релігієзнавства. Це відносно нова галузь комплексного гуманітарного знання, що виникла в другій половині XIX в. на стику філософії, антропології, етнографії, археології, мовознавства, порівняльної міфології й фольклористики. Із самого початку релігієзнавство поставило своїм завданням не апологію тих або інших релігійних догматів, а всебічне дослідження всієї розмаїтості релігій світу. Вивченням релігії з різних точок зору займаються також антропологи, філологи, історики, правознавці, соціологи, психологи й філософи, вносячись значний внесок у розвиток нової науки. На рубежі XIX-XX сторіч у релігієзнавстві складається ряд дисциплін, щодо яких прийняте відносити філософію релігії, психологію релігії й соціологію релігії, історію релігії, остаточно визначається коло проблем, специфічних для цих дисциплін і для релігієзнавства в цілому. Сучасне релігієзнавство конституюється як самостійна галузь наукового знання зі своїм цілком певним предметом – релігією як складовою частиною культури в самому широкому її розумінні. Сучасне релігієзнавство вивчає релігію в реальному континуумі культури, у її взаємозв’язку з іншими областями життя й діяльності людини. Освоєння релігієзнавства важливо для становлення людини саме як особистості, для формування її світоглядних горизонтів, ціннісних пріоритетів, моральних орієнтирів, духовної культури.
|
||||||||||
Последнее изменение этой страницы: 2017-01-25; просмотров: 82; Нарушение авторского права страницы; Мы поможем в написании вашей работы! infopedia.su Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. Обратная связь - 3.21.12.122 (0.008 с.) |