Одиниці виміру інформації..Покоління ЕОМ. 


Мы поможем в написании ваших работ!



ЗНАЕТЕ ЛИ ВЫ?

Одиниці виміру інформації..Покоління ЕОМ.



Аналітична машина Бебіджа

Винахід першої програмованої обчислювальної машини належить видатному англійському математику Чарлзу Бебіджу (1830 р.). Він присвятив майже все своє життя цій праці, але так і не створив діючу модель. Бебідж назвав свій винахід «Аналітична машина». За планом машина мала діяти завдяки: силі пару. При цьому вона була б здатна сприймати команди, виконувати обчислення та видавати необхідні результати у надрукованому вигляді. Про­грами в свою чергу мали кодуватися та переноситись на перфокарти. Ідея використання перфокарт була запозичена Бебіджем у французького винахідника Жозефа Жаккара (кінець XVIII ст.). Для контролю ткацьких операцій Жаккар використовував отвори, пробиті в картках. Картки з різним розташуванням отворів давали різні візерунки на плетінні тканини. По суті, Бебідж був першим, хто використав перфокарти стосовно обчислювальних машин.

2. Системи зчислень. Системи кодування.???

Одиниці виміру інформації.

Біт - найменша одиниця виміру інформації

Байт - 8 біт

Кілобайт - 1024 байт

Мегабайт - 1024 кілобайта

Гігабайт - 1024 мегабайта

Терабайт - 1024 - гігабайта

Петабайт - 1024 терабайта

Ексабайт - 1024 петабайта

Зетабайт - 1024 ексабайта

Йотабайт - 1024 зебатайта

Пристрої введення-виведення. Перелік, функції, навести приклади пристроїв.

До пристроїв введення інформації можна віднести: клавіатура, сканер, маніпулятор типу миші, трекбол, джойстик, світлове перо, графічний планшет, сенсорний екран, тачпад, мікрофон, веб-камера.

Клавіатура - необхідний пристрій, призначений для введення текста.

Сканер - пристрій, призначений для введення інформації в графічному виду, яка знаходиться на папері.

Миша – це пристрій, за допомогою якого можна керувати місцезнаходженням курсора на екрані дисплея і вибирати об’єкти для подальшої роботи.

Трекбол — пристрій, вмонтований у переносний комп'ютер і призначений для маніпулювання курсором. Аналог миші для переносних комп'ютерів (ноутбук).

Джойстик - маніпулятор, який використовується в комп'ютерних іграх.

Світлове перо — електронний пристрій, який при переміщенні по екрану, розпізнає світлові сигнали.

Графічний планшет (дігітайзер)— пристрій для перетворення відеосигналів, з аналогової в цифрову форму. Використовують для введення графічної інформації в ЕОМ.

Сенсорний екран - екран чутливий до дотиків.

Тачпад - пристрій, який використовується для керування курсором через переміщення пальця по поверхні пристрою, використовується частіше за все в ноутбуках.

Мікрофон — прилад, що перетворює звукові коливання на електричні та застосовується для передачі звукових коливань на велику відстань.

Веб-камера — цифрова відео чи фотокамера, яка має можливість в реальному часі фіксувати зображення, призначені для подальшої передачі по мережі Інтернет.

До пристроїв виведення інформації можна віднести: монітор (дисплей), принтер, плотер, звукові колонки.

Монітор (дисплей) - це стандартний пристрій виведення, призначений для візуального відображення текстових та графічних даних.

Принтер - пристрій для друку інформації на папір.

Плотер (графобудівник) - це пристрій виведення інформації з комп’ютера, призначений для зображення графіків, діаграм, кресель на папері.

Звукові колонки - пристрій призначений для виводу звуку.

Які пристрої розташовані в системному блоці?

1) електричні плати, що керують роботою комп'ютер (мікропроцесори, оперативна пам'ять, контролери пристроїв тощо).

2) накопичувач на жорсткому диску (вінчестер), призначений для читання або запису інформації.

3)накопичувачі (дисковод) для гнучких магнітних дисків (дискет).

Функції ROM BIOS.

 

BIOS — є набором спеціальних підпрограм, які використовуються комп'ютерами архітектури x86 для ініціалізації компонентів персональної платформи, необхідних для її первинного завантаження та подальшої роботи. Такими є процесор, системна логіка (чипсет), оперативна пам'ять, клавіатура, відеокарта та інші.

BIOS виконує початкове тестування всіх компонентів комп'ютері, зберігає в спеціальній мікросхемі CMOS-пам'яті апаратну конфігурацію комп'ютера.

Типи мікропроцесорів

1. Архітектура фон Неймана

2. Конвеєрна архітектура

3.Суперскалярна система

4. CISC

5. Паралельна архітектура

 

АБО

 

1. 80286/8088 – цей мікропроцесор застосовується в обчислювальних системах класу ХТ; тактова частота – 4,77 МГц, швидкодія 0,33 млн. операцій за секунду.

2. 80286 – випущенний фірмою IBM в 1984 році, застосовується в PC AT,; тактова частота 6,8-20 МГц, швидкодія 0,66-0,99 млн. операцій за секунду.

3. 80386 (назив. Також 80386 DX) – з’явився в 1985 році, тактова 16 МГц (діапазон тактової частоти 25-40 МГц), швидкодія 6 млн. операцій за секунду.

4. 80486 – випущений фірмою Intel в 1989 році, існувало 4 різновидності: 80486DX (тактова частота – 33-50 МГц); 80486 SX (тактова частота – 20-33МГц); 80486DX2 (тактова частота – 50-60 МГц); 80486DX4 (тактова частота – 100-133 МГц);

5. 80586 – випущений фірмою Intel в 1993 році і названий Pentium (тактова частота – 66 МГц, швидкодія 112 млн. операцій за секунду); в даний час випускаються мікропроцесори з внутрішнім помножувачем частоти в 1,5-2 рази на 133, 150, 166, 200 МГц.

6. 80686 – з’явились в 1995-1997 рр. CPU Pentium Pro (представник першого покоління Р6) і Pentium ІІ (представник другого покоління Р6) фірми Intel, а також К6 фірми AMD і 6х86 фірми Cyrix. Ці процесори забезпечують найвищий рівень продуктивності.

Характеристики моніторів.

1) Співвідношення сторін екрана (4:3 або 16:9)

2) Діагональ (в дюймах)

3) Роздільна здатність (640х480, 800х600, 1028х1024...)

4) Розмір пікселя (відстань між центрами сусідніх пікселів)

5) Час буферізації

6) Час перемикання

7) Кут огляду

8) Контрастність (співвідношення між самою яркою там самою темною точкою)

9) Яскравість (кількість світла, яку випромінює екран, вимірюється в канделах)

10) Типи матриці

Типи маніпуляторів.

Маніпулятор оперує інформацією через використання курсора. До маніпуляторів можна віднести мишу, трекбол, графічний планшет, світлове перо, тачпад, сенсорний екран, ігрові маніпулятори, типу джойстик)

Родина Windows 9X

Сімейство ОС, розроблених спеціально для процесорів з 32-бітною архітектурою. На відміну від попередніх версій, Windows цього сімейства вже є повноцінними операційними системами та не потребують для своєї роботи підтримки з боку MSDOS.

1995 24 серпня — Windows 95 (Номер версії: 4.00.950)

1998 25 червня — Windows 98 (Номер версії: 4.1.1998)

1999 5 травня — Windows 98 Second Edition (Windows 98 SE) (Номер версії: 4.1.2222)

2000 19 червня — Microsoft Windows Me (Номер версії; 4.9.3000)

Родина Windows NT

Операційні системи цього сімейства працювали на процесорах з архітектурою IA32 та деяких менших RISC-процесорів: Alpha, MIPS (до версії 2000, що вийшла лише у версії для IA32). Розробка Windows NT велась на тих самих засадах, що і Windows 9X, але NT із самого початку позиціонувалась не на домашнє використання, а на серверний ринок.

1993 серпень — Windows NT 3.1

1994 вересень Windows NT 3.51

1996 29 липня Windows NT 4.0, Windows NT 4.0 Server

2000 17 лютого Windows 2000 Professional, Windows 2000 Server, Windows 2000 Advanced Server, Windows 2000 Datacenter Server

2001 25 жовтня Windows XP Home Edition, Windows XP Professional

2003 Windows Server 2003

2007 30 січня Windows Vista

2009 22 жовтня Windows 7

Редакції Windows 7

1)Windows 7 Starter

2) Windows 7 Home Basic

3)Windows 7 Home Premium

4)Windows 7 Professional

5)Windows 7 Enterprise

6)Windows 7 Ultimate

Системні вимоги Windows 7

Win32: x64, 1ГГц частота процесора, 1Гб оперативної пам'яті, 16Гб жорсткого диску (10,5Гб вільного місця), DirectX9, підтримується 32 ядра

Win64: x64, 1ГГц частота процесора, 2Гб оперативної пам'яті, 20Гб жорсткого диску (10,5Гб вільного місця), DirectX9, підтримується 256 ядер

Типи вікон, їх особливості.

1) програмні вінка (вікна-додатки) - вікна, в яких працюють завантажені в операційну пам'ять програми.

2) вікна документів - вікна, в яких відображаються документи, відображаються в межах програмного вікна.

3) вікна дисків та папок - вікна, в яких відображається зміст дисків і папок.

4) діалогові вікна - вікна, де задаються питання по вибору параметра виконання задачі або з певною інформацією.

5) вікно повідомлень - вікно, яке доводить до користувача певну інформацію.

6) вікно допомоги

Вкладки стрічки Excel 2010.

Рядок стрічкивключає такi вкладки:

  • File – робота з файлами;
  • Home - редагування книг;
  • Insert - вставляння до аркушу книг дiаграм, малюнкiв та iнших об'єктiв:
  • Page Layout-розмітка сторінки;
  • Formulas-вставка та редагування формул;
  • Datа- робота з даними: імпорт, експорт, опірації з даними;
  • Review-перевірка орфографії, переклад, додавання коментарів.
  • View - перегляд книг;
  • Team – створення списків робочих елементів

Після вибору необхідної вкладки відображаються відповідні піктограми команд, що належать саме їй.

У робочому полi вiкна Excel2010 розмiщується вiкна книг, з якими працує користувач за допомогою Excel.

Рядок формул, призначений для обробки змiсту клiтин таблицi. Вiн мiстить:

  • поле iменi, в якому вiдображається адреса активної клiтини або видiленого дiапазону клiтин;
  • поле змiсту, в якому вiдображається змiст активної клiтини;
  • три кнопки обробки змiсту активної клiтини (коли клітина знаходиться в режимі редагування):

 

Вкладка Файл в Excel 2010.

У вкладці файл доступні такі команди:

1) Зберігти

2) Зберігти як

3) Відкрити

4) Закрити

5) Відомості

6) Останні

7) Створити

8) Друк

9) Зберегти і відправити

10) Справка

11) Параметри

12) Вихід

 

Вікно книги Excel 2010.

Документи, що створюються у середовищi Excel2010, називаютькнигами. Книга відображається у вiкнi книги, яке мiститься у вiкнi Excel, i зберiгається на диску в файлi.

Книга складається з аркушiв (Sheet), а аркуши можуть бути розподiленi по горизонталi i вертикалi на сторiнки (Page).

В Excel2010 iснує 4 типи аркушiв.

  • робочий аркуш (Worksheet) або просто аркуш - використовується для введення i обробки данних у виглядi таблицi;
  • аркуш дiграм (Chart) - вiкористовується для створення дiаграм для графiчного представлення даних з таблицi;
  • аркуш макросiв - використовується для створення макросiв. Макроси створються i використовуються для автоматизацiї виконання операцiй мовою VBA (Visual Basic for Applications);
  • аркуш дiалогу - використовується для створення дiалогових вiкон.

Аркуші книги мають iмена. За вмовчанням книга мiстить 3 робочих аркуша з iм'ям Sheet 1, Sheet 2, Sheet 3, але користувач може додавати аркуші (максимальна кiлькiсть - 255) i змiнювати їх iм'я.

Фільтри в Excel 2010.

Для сортування даних виділяємо потрібний діапазон, потім на вкладці Головна у групі Редагування вибираємо пункт Сортування й фільтр. Тут вибираємо пункт Фільтр, після цього в заголовку таблиці з'являться поля зі списком. Після цього можна задати фільтр по одному чи декількох полям(стовпчикам таблиці). Далі вибираємо параметр за яким буду фільтруватись таблиця (більше, менше ніж, дорівнює, не дорівнює та ін.). Після цього в таблиці покажуться тільки ті значення, які підходять заданому фільтру.

Аналітична машина Бебіджа

Винахід першої програмованої обчислювальної машини належить видатному англійському математику Чарлзу Бебіджу (1830 р.). Він присвятив майже все своє життя цій праці, але так і не створив діючу модель. Бебідж назвав свій винахід «Аналітична машина». За планом машина мала діяти завдяки: силі пару. При цьому вона була б здатна сприймати команди, виконувати обчислення та видавати необхідні результати у надрукованому вигляді. Про­грами в свою чергу мали кодуватися та переноситись на перфокарти. Ідея використання перфокарт була запозичена Бебіджем у французького винахідника Жозефа Жаккара (кінець XVIII ст.). Для контролю ткацьких операцій Жаккар використовував отвори, пробиті в картках. Картки з різним розташуванням отворів давали різні візерунки на плетінні тканини. По суті, Бебідж був першим, хто використав перфокарти стосовно обчислювальних машин.

2. Системи зчислень. Системи кодування.???

Одиниці виміру інформації.

Біт - найменша одиниця виміру інформації

Байт - 8 біт

Кілобайт - 1024 байт

Мегабайт - 1024 кілобайта

Гігабайт - 1024 мегабайта

Терабайт - 1024 - гігабайта

Петабайт - 1024 терабайта

Ексабайт - 1024 петабайта

Зетабайт - 1024 ексабайта

Йотабайт - 1024 зебатайта

Одиниці виміру інформації..Покоління ЕОМ.

Покоління ЕОМ:

І — використання електровакуумних ламп (ENIAC, МЕСМ)

ІІ — використання транзисторів

ІІІ — використання інтегральних схем

IV — використання мікропроцесорів

Перше покоління (1950—1960 рр.). ЕОМ цього покоління будувалося на дискретних елементах і вакуумних лампах, мали великі габарити, масу, потужність, володіючи при цьому малою надійністю. Вони використовувалися в основному для вирішення науково-технічних завдань атомної промисловості, реактивної авіації та ракетобудування. Машини цього покоління мали швидкодію близько 10-20 тисяч операцій в секунду і ВП порядку 1К (1024 слова). У цей же період з'явилися перші прості мови для автоматизованого програмування.

Друге покоління (1960—1965 рр.).

Як елементна база використовувалися дискретні напівпровідникові прилади і мініатюрні дискретні деталі. Основна технологія збірки — одно-та двосторонній друкований монтаж невисокої щільності. У порівнянні з попереднім поколінням різко зменшилися габарити і енергозатрати, зросла надійність. Зросли також швидкодія (500 приблизно тисяч оп / с) і об'єм оперативної пам'яті (16-32К слів). З'явилися мови високого рівня (Фортран, Алгол, Кобол) і відповідні їм транслятори.

Третє покоління (1965—1970 рр.).

Як елементної бази використовувалися інтегральні схеми малої інтеграції з десятками активних елементів на кристал, а також гібридні мікросхеми з дискретних елементів. Основна технологія збірки — двосторонній друкований монтаж високої щільності. Це скоротило габарити і потужність, підвищило швидкодію, знизило вартість універсальних (великих) ЕОМ. Але найголовніше — з'явилася можливість створення малогабаритних, надійних, дешевих машин — мініЕВМ.

Четверте покоління (1970 - сер.90-х років).

У процесі вдосконалення мікросхем збільшувалася їхня надійність і щільність розміщених в них елементів. З'явилися великі інтегральні схеми (ВІС), у яких на один квадратний сантиметр припадає декілька десятків тисяч елементів. Завдяки ВІС на одному невеличкому кристалі кремнію стало можливим розмістити таку велику електронну схему, як процесор ЕОМ (про процесори йтиметься пізніше). Однокристальні процесори згодом почали називати мікропроцесорами. Перший мікропроцесор був створений компанією Intel (США) у 1971 р. Це був 4-розрядний Intel 4004, що містив 2250 транзисторів і виконував 60 тис. операцій за секунду.

П'яте покоління (сер.90-х років - наші часи).

Починаючи із середини 90-х років, у потужних комп'ютерах застосовуються супермасштабні ВІС, які вміщують сотні тисяч елементів на квадратний сантиметр. Багато фахівців почали говорити про комп'ютери п'ятого покоління. Характерною рисою комп'ютерів п'ятого покоління повинно бути використання штучного інтелекту і природних мов спілкування.



Поделиться:


Последнее изменение этой страницы: 2017-01-24; просмотров: 138; Нарушение авторского права страницы; Мы поможем в написании вашей работы!

infopedia.su Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. Обратная связь - 3.140.255.150 (0.06 с.)