Заглавная страница Избранные статьи Случайная статья Познавательные статьи Новые добавления Обратная связь КАТЕГОРИИ: АрхеологияБиология Генетика География Информатика История Логика Маркетинг Математика Менеджмент Механика Педагогика Религия Социология Технологии Физика Философия Финансы Химия Экология ТОП 10 на сайте Приготовление дезинфицирующих растворов различной концентрацииТехника нижней прямой подачи мяча. Франко-прусская война (причины и последствия) Организация работы процедурного кабинета Смысловое и механическое запоминание, их место и роль в усвоении знаний Коммуникативные барьеры и пути их преодоления Обработка изделий медицинского назначения многократного применения Образцы текста публицистического стиля Четыре типа изменения баланса Задачи с ответами для Всероссийской олимпиады по праву Мы поможем в написании ваших работ! ЗНАЕТЕ ЛИ ВЫ?
Влияние общества на человека
Приготовление дезинфицирующих растворов различной концентрации Практические работы по географии для 6 класса Организация работы процедурного кабинета Изменения в неживой природе осенью Уборка процедурного кабинета Сольфеджио. Все правила по сольфеджио Балочные системы. Определение реакций опор и моментов защемления |
UNIT VI. Technology in Hospitality
Read and Learn Read the text; find in it the English equivalents of the following topical words and phrases: Быстро/стремительно; растущий, а зачатую обескураживающий; огромные возможности; способы бронирования; бронировать отель; включать/вводить; доступ; прямой; сеть туристических и гостиничных субъектов хозяйствования; общаться посредством интегрированной компьютерной системы; наличие/пригодность; посредник; готовый маршрут; центральная система бронирования; выбранный отель; создавать большой спрос на; в рамках индивидуального бронирования; назначать цену; комиссия управленческого персонала; действовать от имени; использовать; побуждать/стимулировать; возможность непосредственного бронирования; оптовик (третье лицо); большими партиями (оптом); перепродать потребителю.
Text 1 TECHNOLOGY IN HOSPITALITY Technology is developing in leaps and bounds with an ever expanding, and frequently bewildering, range of products and services. This, together with the increasing use of the Internet and a growing travel market, presents tremendous opportunity for hoteliers. A reservation avenue is defined as a means by which a guest is able to make a reservation at a hotel. Hotels incorporate as many reservation avenues as possible. The greater the access guests have to a specific hotel, the more likely they are to book. The most common reservation avenues are: • GDS system (global distribution system) • CRS (central reservation system) • Direct travel agent or travel management company contact • Direct guest contact The Global Distribution System (GDS) is a network of travel and hospitality entities that communicate via an integrated computer system. The most common networks are called: Apollo, Sabre, Worldspan, and SystemOne. These GDS computer networks were originally developed by airlines to link their availability to travel agents. The ease of access enabled travel agents to directly book flights. Now, through various fee arrangements, hotels and car rental companies also link their individual products to the GDS systems. Any intermediary can now book an entire itinerary for a traveler using the GDS system. A central reservations system, as reviewed earlier, provides the consumer with an avenue to locate a hotel of choice in a certain location. Using an easy-to-find toll free number (such as 1 -800-hotels-1) or Web site (such as < http:// www.hyatt.com >), the CRS can generate significant demand for a hotel through brand loyalty. Within the transient reservations process, travel agents and travel management companies act as intermediaries. These intermediaries make money in one of two ways: 1) they may charge a flat management fee. Intermediaries acting on a large company's behalf typically make their money this way. Many large organizations now utilize travel management companies to arrange all their travel needs. 2) they are paid a commission. A commission (usually 10 percent of the rate for hotels) is paid to travel agents by hotels, airlines, and other travel-related suppliers to induce further bookings. Direct guest contact is another reservation avenue. The guests themselves can make reservations via phone, fax, or Internet. As the Internet grows in popularity, its use as a reservation avenue grows as well. Most hotel chains offer a direct booking capability on their home pages. A recent study predicts that reservations made on the Internet will triple by 2010. Other Internet sites also offer a variety of travel related services. World Wide Web Travel sites offer a full range of booking options that include hotel, air and car. Some serve as third-party wholesalers who buy hotel rooms in bulk and then offer them on their Web sites for resale to consumers. Others simply search out the Internet for best available prices and fares.
|
||||
Последнее изменение этой страницы: 2017-01-26; просмотров: 112; Нарушение авторского права страницы; Мы поможем в написании вашей работы! infopedia.su Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. Обратная связь - 3.142.53.68 (0.005 с.) |