Заглавная страница Избранные статьи Случайная статья Познавательные статьи Новые добавления Обратная связь FAQ Написать работу КАТЕГОРИИ: АрхеологияБиология Генетика География Информатика История Логика Маркетинг Математика Менеджмент Механика Педагогика Религия Социология Технологии Физика Философия Финансы Химия Экология ТОП 10 на сайте Приготовление дезинфицирующих растворов различной концентрацииТехника нижней прямой подачи мяча. Франко-прусская война (причины и последствия) Организация работы процедурного кабинета Смысловое и механическое запоминание, их место и роль в усвоении знаний Коммуникативные барьеры и пути их преодоления Обработка изделий медицинского назначения многократного применения Образцы текста публицистического стиля Четыре типа изменения баланса Задачи с ответами для Всероссийской олимпиады по праву Мы поможем в написании ваших работ! ЗНАЕТЕ ЛИ ВЫ?
Влияние общества на человека
Приготовление дезинфицирующих растворов различной концентрации Практические работы по географии для 6 класса Организация работы процедурного кабинета Изменения в неживой природе осенью Уборка процедурного кабинета Сольфеджио. Все правила по сольфеджио Балочные системы. Определение реакций опор и моментов защемления |
Послання до єпископів (уривок)↑ Стр 1 из 4Следующая ⇒ Содержание книги Поиск на нашем сайте
«Вельможним їх милості панам». До автора «Послання» дійшов плід їхнього «подвигу, праці, ретельності і старання, писання під назвою «Оборона згоди з латинською церквою і вірою, що служить Риму». Характеризуючи своїх ідейних супротивників, як «піклувальників і будівничих тієї названої згоди, унії зміїної, як її зве руський народ», він запитує, де й хто з них виконував шість заповідей Христових: голодних нагодував, спраглих напоїв, мандрівних упокоїв, голих зодяг, хворим послужив, у темницях одвідував?..» Чи не самі «їхні милості» чинять голодними і спраглими «бідних підданих», забирають пожертви на прогодування сиріт церковних та тягнуть з гумна стоги та ожереди. Разом із своїми слугами пожирають «отих труд і піт кривавий», горілки проціджувані курять, пиво добірне варять і «в прірву ненаситного черева вливають». Тоді як самі єпископи об'їдаються, сироти церковні терплять від голоду і спраги, а піддані з дітьми змушені урізати собі пайку хліба, боячись, що не дотягнуть до нового урожаю. Де вони голих одягали? Чи не самі забирають у людей коні, воли, вівці, податки грошові живцем здирають, у непогідь гонять на важку роботу. Самі ж «яко ідоли» на місці сидять, а якщо й трапиться того «трупа обідолотвореного» кудись перенести, то тільки на колисках, немов дома сидячи, переносяться. Отак, висмоктавши з своїх підданих їхню кров, силу і працю, своїх прислужників у дорогі сукна вдягають, щоб приємним виглядом їх тішитись. Між тим у бідолашних людей немає навіть «сірячини путящої», аби наготу свою прикрити. Єпископи повні мішки грішми золотими напихають, «а тії бідаки шеляга, за віщо сіль купити, не мають». Чи не для того вони єпископства домагались, щоб більше майна, маєтностей та прибутків у церкві Божої здобути? Щоб у достатках розкішних, «яку маслі плавати?» Дочок вони багатим приданим єпископським наділяють, зятям титули найславніші надали. Далі І. Вишенський наводить приклади розкішного життя та великих статків каштеляна Потія, архієпископа Рогози, який колись був лише небагатим шляхтичем, єпископа Кирила Терлецького, раніше простого попа. Автор «Послання» аргументовано доводить, що його супротивники не йдуть за Христом. Вони пишаються своєю зверхністю над хлопами, бо купаються у розкошах і навіть воєводи їм низько кланяються. Насправді ж, їм нема чим гордитися. Адже ті архієреї, що Христа вбили, подібні до них в усьому. Так само, як і вони, ті архієреї розкошували і мали багато слуг. їх також вшановували володарі тих часів — Пілати та Іроди. А поряд з ними жили й тоді «хлопи Христові» — бідні, поганьблені, биті і повбивані. І були ці хлопи в усі часи чеснішими й славнішими від своїх духовних владик. Автор «Послання» кидає в обличчя «панам єпископам» гнівне звинувачення: високо сидять вони на місцях єпископських, але не сидять на гідності й чесності; володіють селами, але душами їхніми диявол володіє; пастирями себе звуть, але «есте прокляті»; йменують себе єпископами, але «есте мучителі»; вважають себе духовними [особами], але «есте поганці й язичники». 6. Проаналізуйте процес зародження та розвитку української козацької культури. З’ясуйте, в чому її особливість і значення для духовного розвитку українського народу. Відповідь побудуйте у вигляді доповіді. Тестові завдання: 1. Берестейська унія була укладена в: а) 1569 р.; б) 1596 р.; в) 1598 р. г) 1612 р. 2. До навчальних закладів України епохи Відродження належали: а) братські школи, університети; б) колегіуми, університети; в) церковні школи, братські школи; г) церковні школи, університети, братські школи. 3. Найбільшими українськими братствами були: а) Київське, Львівське, Кременецьке братства; б) Луцьке, Київське, Городоцьке; в) Київське, Львівське, Луцьке; г) Острозьке, Дрогобицьке, Кременецьке. 4. Полемічна література присвячена проблемі: а) встановлення істинності віри; б) висвячення першоієрарха церкви; в) розвитку православних та уніатських парафій; г) викриття аморальної поведінки духовенства. 5. Полемічну літературу започаткував: а) Іван Вишенський; б) Іпатій Потій; в) Мелетій Смотрицький; г) Петро Скарга. 6. Першою друкованою українською книгою є: а) “Пересопницьке євангеліє”; б) “Буквар”; в) “Апостол”; г) “Псалтир”. 7. Останньою книгою, видрукуваною І. Федоровим, була: а) “Острозька біблія”; б) “Часослов”; в) “Хронологія”; г) “Псалтир”. 8. В епоху ренесансу в українській архітектурі розвивалися стилі: а) романський; б) бароко, рококо; в) готичний, рококо; г) романський, готичний. 9. Ренесансний стиль притаманний спорудам: а) Чорна кам’яниця та Успенська церква у Львові; б) Андріївська церква та Видубицький монастир у Києві; в) Успенський собор Почаївської Лаври, башта Корняка у Львові; г) Михайлівський золотоверхий монастир у Києві, Острозький замок. 10. До зразків українського різьбярства ренесансного стилю належить: а) надгробний монумент князю К. Острозькому; б) оздоблення іконостасу домініканського костелу у Львові; в) іконостас Андріївської церкви в Києві; г) монумент П. Сагайдачному. 11. Українські думи виникли в: а) XIV ст.; б) XV ст.; в) XVI ст.; г) XVIІ ст. 12. Запорізька січова церква збудована на честь: а) Георгія змієборця; б) Успіння пресвятої Богородиці; в) святителя Миколая чудотворця; г) Покрови Пресвятої Богородиці. Питання для самоконтролю 1. Хто й коли увів термін «Відродження»? Що він означає? 2. Охарактеризуйте розвиток ренесансно-гуманістичних ідей в Україні. Як саме проявилися реформаторські ідеї на теренах України? 3. Укажіть основне призначення полемічної літератури. Охарактеризуйте творчість найвідоміших українських полемістів – Г. Смотрицького, М. Смотрицького, І. Вишенського, Х. Філалета та ін. 4. Коли з’явилися перші кирилічні книги в Україні? Охарактеризуйте внесок Ш. Фіоля, Ф. Скорини, І.Федорова у розвиток книгодрукування в Україні. 5. Розкрийте значення Острозької Біблії. Де й коли вона була надрукована? 6. Які західноєвропейські стилі позначилися на архітектурі України XIV – XVI ст. 7. Які світські жанри живопису зароджуються в Україні в період Відродження? Теми рефератів 1. Острозька школа в освітній системі України епохи ренесансу. 2. Культурологічна діяльність братств. 3. Роль Івана Федорова у становленні книгодрукування в Україні. 4. Літературна діяльність Івана Вишенського. 5. Особливості прояву ренесансних ідей в українській культурі XV – XVI ст. 6. Місце полемічної літератури в суспільно-політичному розвитку України. 7. Іконопис як втілення естетичного світогляду українців доби ренесансу.
|
||||
Последнее изменение этой страницы: 2016-12-30; просмотров: 296; Нарушение авторского права страницы; Мы поможем в написании вашей работы! infopedia.su Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. Обратная связь - 18.188.114.150 (0.006 с.) |