Мы поможем в написании ваших работ!



ЗНАЕТЕ ЛИ ВЫ?

Тема: «театр абсурду» Е. Йонеско («носороги», «голомоза співачка»).

Поиск

МЕТА: з’ясуватифілософсько-естетичнізасади «театру абсурду» як авангардистського явища ХХ ст., дослідити особливості «драми абсурду» Е. Йонеско.

ПЛАН

1. Модерністські й неоавангардистські тенденції в драматургії ІІ пол. ХХ ст. «Театр абсурду» як явище неоавангардизму, історико-культурні передумови його розвитку у 50-60 рр. ХХ ст. Характерні ознаки абсурдської драми Е. Йонеско.

2. Зображення духовної та інтелектуальної спустошеності сучасного суспільства – провідна тема п`єс Е. Йонеско. Особливості п’єси «Голомоза співачка».

3. Проблема втрати індивідуальності під тиском масової свідомості у п’єсі «Носороги». Символічний сенс назви твору.

4. Система образів твору.

5. Художньо-стильові особливості п’єси (руйнація звичайної логіки дії, ексцентричність сюжету, абсурдність діалогів, гра слів, використання гротеску тощо).

6. Значення творчості Е. Йонеско.

 

Література

 

1. Алексєєнко Л. Методичні матеріали до уроку за „Носорогами” Е. Йонеско // Зарубіжна література. – 2002. – № 11 (березень). – С. 21.

2. Волощук Е.Из истории болезней духа ХХ века: «Носороги» Э. Йонеско // Зарубіжна література в навчальних закладах. – 2002. - № 3. – С. 50-52.

3. Волощук Е. ХХ век в зеркале театра Э. Йонеско // Всесвітня література та культура в навчальних закладах України. – 2002. – № 1. – С. 7-10.

4. Волощук Е. Человек изумленный (театр Йонеско) // Зарубіжна література. – 2002. – № 11 (березень). – С. 12-20.

5. Горідько Ю.Л. «Драма абсурду»: стильові особливості п`єси Е. Йонеско «Носороги» // Всесвітня література в середніх навчальних закладах України. – 2001. - № 9. – С. 52-54.

6. Діброва В.Шляхи театрального авангарду: Ежен Йонеско (Про творчість французького драматурга) // Всесвіт. – 1988. – № 10. – С. 122-125.

7. Ежен Йонеско // Французька п`єса ХХ століття. Театральний авангард. Збірник / Упоряд. О. Буценко; Передм. В. Скуратівського. – К.: Основи, 1993. – С. 411- 412.

8. Скуратівський В. Французька драма в нашому столітті // Французька п`єса ХХ століття. Театральний авангард. Збірник / Упоряд. О. Буценко; Передм. В. Скуратівського. – К.: Основи, 1993. – С. 5- 15.

 

 

ПРАКТИЧНЕ ЗАНЯТТЯ №2

ТЕМА: Філософсько-символічний зміст повісті-притчі Е. Хемінгуея «Старий і море»

МЕТА: визначити у чому полягає новаторство прози Е. Хемінгуея (на прикладі твору «Старий і море»). Розкрити символіко-притчовий зміст повісті «Старий і море», простежити сюжетно-композиційні та художні особливості.

ПЛАН

1. Життєвий та творчий шлях Е. Хемінгуея.

2. Життєподібний сюжет і філософсько-символічний зміст повісті «Старий і море». Гуманістичний пафос твору. Проблематика повісті-притчі. Жанрова своєрідність.

3. Духовний світ старого Сантьяго. Характеристика образів твору.

4. Людина і природа у творі.

5. Символіка повісті-притчі «Старий і море». Поняття про хемінгуеївський стиль («принцип айсберга», лаконізм тощо). Сенс фіналу твору.

6. Вплив Хемінгуея на розвиток художньої прози ХХ століття. Новаторство його прози.

 

Література

1. Анастасьев Н. А. Творчество Э. Хемингуэя. – М., 1981. – С. 85-111.

2. Глущенко Г. «Гімн людині» чи щось інше? // Всесвітня література та культура в навчальних закладах України. – 2004. - № 9. – С. 18-23.

3. Гордєєва Л. В. «Людина не для того створена, щоб терпіти поразки…» // Всесвітня література та культура в навчальних закладах України. – 2004. - № 9. – С. 15-17.

4. Денисова Т. Н. Секрет айсберга: О художественных особенностях прозы Э. Хемингуэя // Литературная учеба. – 1980. - № 5. – С. 202-207.

5. Затонський Д. Е. Хемінгуей – письменник і людина // Вікно в світ. – 1999. - № 6. – С. 6-26.

6. Кашкин И. Эрнест Хемингуэй. – М., 1966. – С. 222-231.

7. Лидский Ю. А. Творчество Э. Хемингуэя. – К., 1973. – С. 12-75.

8. Тураев С.В Изучение зарубежной литературы в школе – М.: Просвещение, 1982.

9. Уліщенко В. В. Зарубіжна проза ХХ ст. в школі: Філософія модернізму та постмодернізму. Біографії письменників. Методика аналізу художніх творів. – Х., 2002. – С. 122-151.

10. Хемингуэй Э. Избранное – М.: Просвещение, 1984.

11. Хемингуэй Э. Кредо человека // Иностранная литература. – № 2. – 2000. – С.56-61.

 

ПРАКТИЧНЕ ЗАНЯТТЯ №3

ТЕМА: Філософська фантастика Р. Бредбері. «451º за Фаренгейтом», «Посмішка»

МЕТА: простежити філософський характер наукової фантастики Р. Бредбері. З’ясувати сутність попередження письменника про духовну деградацію людства. Визначити цінність книги як одного із найважливіших способів збереження культури.

ПЛАН

1. Життєвий і творчий шлях Р. Бредбері.

2. Роман-антиутопія «451º за Фаренгейтом» як попередження автора про загрозу науково-технічного прогресу майбутньому людської цивілізації при втраті духовності. Проблематика твору.

3. Образно-символічний світ повісті Р. Бредбері «451º за Фаренгейтом». Етапи духовної еволюції Гая Монтега. Характеристика образу Клариси.

4. Абсурд бездуховного існування людей у романі.

5. Філософський зміст оповідання Р. Бредбері «Посмішка».

6. Художній світ Р. Бредбері: традиції і новаторство.

 

 

Література

 

1. Арсеньева О.Г. Фантастика Р. Бредбери // Историко-литературный сборник. – Л., 1966. –

2. Бредбери Р. Дело моей жизни // Техника молодежи. – 1980. - № 7.

3. Бредбері Р. «Ми – частка космосу» (розмова з Р. Бредбері) // Всесвіт. – 1990. - № 8. –

4. Владко В. Американська наукова фантастика і «Марсіанські хроніки» Р. Бредбері // Всесвіт. – 1962. - № 6. – С. 86-91.

5. Назарець В. М. Володар мрій // Всесвітня література та культура в навчальних закладах України. – 2004. - № 9. – С. 28-33.

6. Пулина Г.А. Урок по роману Р. Бредбери «451 градус за Фаренгейтом» // Відкритий урок: розробки, технології, досвід. – 2001. - № 5-6. – С. 22-26.

7. Размахина В. Социальные истоки и проблематическая функция романа-предупреждения // Проблема социального прогнозирования. – Вып. 3, Красноярск, 1977. – С. 147-154.

8. Скурогатов В. И. О творчестве Р. Брэдбери // Брэдбери Р. О скитаниях вечных и о земле. – М., 1988. – С. 647-653.

 

 

ПРАКТИЧНЕ ЗАНЯТТЯ №4



Поделиться:


Последнее изменение этой страницы: 2016-12-16; просмотров: 517; Нарушение авторского права страницы; Мы поможем в написании вашей работы!

infopedia.su Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. Обратная связь - 18.225.195.153 (0.01 с.)