Заглавная страница Избранные статьи Случайная статья Познавательные статьи Новые добавления Обратная связь FAQ Написать работу КАТЕГОРИИ: АрхеологияБиология Генетика География Информатика История Логика Маркетинг Математика Менеджмент Механика Педагогика Религия Социология Технологии Физика Философия Финансы Химия Экология ТОП 10 на сайте Приготовление дезинфицирующих растворов различной концентрацииТехника нижней прямой подачи мяча. Франко-прусская война (причины и последствия) Организация работы процедурного кабинета Смысловое и механическое запоминание, их место и роль в усвоении знаний Коммуникативные барьеры и пути их преодоления Обработка изделий медицинского назначения многократного применения Образцы текста публицистического стиля Четыре типа изменения баланса Задачи с ответами для Всероссийской олимпиады по праву Мы поможем в написании ваших работ! ЗНАЕТЕ ЛИ ВЫ?
Влияние общества на человека
Приготовление дезинфицирующих растворов различной концентрации Практические работы по географии для 6 класса Организация работы процедурного кабинета Изменения в неживой природе осенью Уборка процедурного кабинета Сольфеджио. Все правила по сольфеджио Балочные системы. Определение реакций опор и моментов защемления |
Тема 8. Українська культура першої половини ХХ ст.Содержание книги
Поиск на нашем сайте
Питання, що розкривають зміст теми. 1. Особливості культурно-історичного розвитку України початку ХХ ст. 2. Розвиток української культури в добу національно-демократичної революції 1917-1920 рр. 3. Українська культура 20-х рр. ХХ ст. Українізація та її наслідки. 4. Проблеми української культури 30 -40 -х рр. ХХ ст.
Питання для самостійного вивчення 1. Пролетарська культура у революційний період 1917-1920 рр. 2. Культура Західної України 20-30-х рр. ХХ ст. Питання для контролю знань 1. Порівняйте культурну політику Центральної Ради України і Гетьманату П. Скоропадського. 2. З якою метою більшовики запроваджували політику українізації і якими були її наслідки для України? 3. Проаналізуйте вплив політики українізації на стан української освіти 20 х рр.. ХХ ст. 4. У чому полягали протиріччя поглядів пролеткультівців на культурний та суспільний розвиток? 5. Порівняйте підходи представників різних течій української літератури на суспільно-політичний розвиток України. Як їх погляди впливали на взаємовідносини із радянською владою? 6. В чому полягало новаторство театру «Березіль»? 7. Дайте характеристику поняттю «український поетичний кінематограф». 8. Які зміни відбулися в архітектурі 30-х рр.? Чим були викликані ці зміни? 9. Чому єдиним напрямком радянської культури 30-х рр. поступово стає соціалістичний реалізм? 10. Які діячі української культури були репресовані в 30-х рр. ХХ ст.? 11. Розкрийте мету репресій проти представників української культури. 12. Які зміни відбулися в соціальній структурі України в 30-ті рр.. ХХ ст.? Які наслідки для загального культурного рівня суспільства мали ці зміни? 13. Охарактеризуйте розвиток культури періоду Другої світової війни. 14. Яку роль в розвитку української нації відігравала Українська греко-католицька церква? 15. Розкрийте сутність політики пацифікації на Західноукраїнських землях. 16. Заповніть таблицю. Українська культура 20-30-х рр.. ХХ ст.
16. Наведіть визначення термінів: · Пролеткульт · Коренізація · Конструктивізм · Супрематизм · Соціалістичний реалізм · Атеїзм · Тоталітаризм 17. Визначить автора творів наведених на рис.1,2. Дайте характеристику творчості цього автора.
Рис.1 Рис.2 Тестові завдання 1. Український політичний діяч, історик, автор книг про історію визвольних змагань галицьких українців. Під час Першої світової війни очолив Головну Українську раду, пізніше був головою уряду ЗУНР. А М. Грушевський Б К. Левицький В М. Міхновський Г В. Дорошенко. 2. Хто був першим президентом Української Академії Наук: А М.Грушевський Б А. Кримський В В.Вернадський Д Д.Багалій. Керівник Київського Молодого театру, заснованогоу у 1918 році: А О.Загаров Б.Кривецький В П.Саксаганський Г Л.Курбас. 3. У результаті здійснення в Україні в 1920-1930-х роках політики коренізації: А реорганізовано національні адміністративні райони на території республіки в звичайні райони. Б замінено російську мову в діловодстві, освіті, засобах масової інформації державною українською мовою. В збільшено питому вагу українців серед керівних кадрів республіканського партійно-державного апарату. Г розширено повноваження республіки у сфері зовнішньої політики для здійснення культурної роботи серед українців за кордоном. 4. Укажіть галузь культури, у якій у 1930-х роках працювали М. Бойчук, І. Їжакевич, Ф. Кричевський, М. Самокиш: А театр Б література В музика Г живопис. Вкажіть, що таке ВАПЛІТЕ. А Об'єднання письменників Б Об'єднання художників. В Об'єднання вчених Г Об'єднання більшовиків. 5. Які заходи передбачала радянська політика «культурної революції»: А Підвищити життєвий рівень населення Б Сформувати духовність населення В Сформувати кадри нової інтелігенції Г Перетворити літературу та мистецтво на інструмент ідеологічного впливу на маси Д Ліквідувати неписьменність. 6. Театр «Березіль» у своїй творчій діяльності спирався на: А національні традиції Б світову естетику В поєднання класики та сучасності Г європейський модернізм 7. Який фільм О. Довженка на Всесвітній виставці в Брюсселі було включено до списку двадцяти найкращих фільмів усіх часів і народів: А «Звенигора» Б «Арсенал» В «Земля» Г «Аероград». 8. Засновник українського національного стилю у графіці: А О.Архипенко Б М. Бойчук В О.Екстер Г Г.Нарбут. 9. "Розстріляним відродженням» називають: А покоління українських політичних діячів часів Української революції, знищених під час Великого терору 1930-х років. Б групи українських «буржуазних спеціалістів», розстріляних у ході боротьби зі «шкідництвом» у 1920-1930-х роках. В літературно-мистецької генерації України 1920-1930-х років, репресованої сталінським режимом. Г плеяди видатних українських учених, засуджених у 1930-х роках у справі «Спілки визволення України». 10. Як називалася організація українських футуристів у 20-х рр..: А «Аспафунт» Б Березіль В Плуг Г Пролеткульт. 11. До українських неокласиків в літературі належить: А В. Ярошенко Б Л. Курбас В М. Рильський Г М. Зеров. 12. Сутність «теорії боротьби двох культур»: А українська культуру є відсталою, селянською культурою, що не потребує подальшого розвитку Б Боротьба за українізацію всіх сфер суспільного та культурного життя України В Досягнення перемоги буржуазної культури над пролетарською Г Переважання культури реалізму на культурою модернізму. 13. На яку соціальну групу орієнтувалася в своїй діяльності літературна спілка «Плуг»: А Інтелігенцію Б Пролетаріат В Селянство Г Службовців. 14. Автором напрямку супрематизму є: А К. Малевич Б Ф. Кричевський В Г. Нарбут Г О. Архипенко. 15. Засновником музею, який у 1923 р. був перейменований в Музей Західного і Східного мистецтва, був: А Ханенко Б Терещенко В Мурашко Г Симиренко. 16. Керівництво радянської держави у 30-х рр. літературу і мистецтво: А не брало до уваги Б вважало важливою ділянкою "культурного фронту" В вважало другорядною ділянкою будівництва соціалізму Г не розглядало як сферу ідеологічного впливу. 17. Позначте прізвище відомого українського художника початку ХХ ст., який працював у стилі експресіонізму: А І. Труш Б О. Новаківський В П. Холодний Г Г. Нарбут. 18. В якому місті відкрився перший український народний університет за часів Центральної Ради: А Полтава Б Миколаєві В Харків Г Київ
Теми індивідуальних завдань 1. Діяльність Пролеткульту в Україні. 2. Українське монументальне мистецтво. Бойчукізм. 3. Суспільно-культурна діяльність М. Хвильового. 4. Розвиток українського театру 20-х рр. 5. Суперечності розвитку української культури 30-х рр. Розстріляне відродження. 6. Літературні дискусії 20-х рр. 7. Революційно-романтичні течії в українській літературі. 8. Становлення українського кінематографу. О. Довженко. 9. Тоталітаризм і культурний розвиток: проблеми і перспективи. Література 1. Грицак Я. Нарис історії України: Формування модерної української нації XIX- XX ст. Київ: Генеза, 1998. – 249 с. 2. Касьянов Г. Українська інтелігенція 1920-30-х рр.: соціальний портрет та історична доля/Г. Касьянов.— К., 1992. — 176 с. 3. Кашуба-Вольвач О., Сторчай О. Майстерня монументального живопису М.Бойчука у першоджерелах. Спогади Оксани Павленко і Василя Седляра/ О. Кашуба-Вольвач // Образотворче мистецтво — 2008. — № 4. — С. 40-42. 4. Кордон М. В. Українська та зарубіжна культура. Навчальний посібник/ М.И. Кордон. - Київ: Центр учбової літератури, 2010. – С.444-480. 5. Корнієнко Н. М. Лесь Курбас: Репетиція майбутнього/Н.М. Корнієнко. – К.: Факт, 1998. - 469 с. 6. Курбас Л. Березіль: Із творчої спадщини / Упоряд. і приміт. М. Г. Лабінського/Л. Курбас. — К.: Дніпро, 1988. — 518 с. 7. Петров В. Діячі української культури (1920 -1940 рр.): жертви більшовицького терору /В.Петров. - К.: Воскресіння, 1992. - 80 с. 8. Попович М. В. Нарис історії культури України/ М.В. Попович. — К.: АртЕк, 1998. – С. 536-654. 9. Рубльов О. С., Черченко Ю. А. Сталінщина й доля західноукраїнської інтелігенції, 20–50-ті роки XX ст./О.С. Рубльов, Ю.А. Черченко. – К.: Наук. думка, 1994. – 350 с.
|
|||||||||||||||||||||||||
Последнее изменение этой страницы: 2016-12-28; просмотров: 333; Нарушение авторского права страницы; Мы поможем в написании вашей работы! infopedia.su Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. Обратная связь - 3.145.80.247 (0.006 с.) |