Мы поможем в написании ваших работ!



ЗНАЕТЕ ЛИ ВЫ?

Exercise 1 Fill in the blanks with the correct form of the verb in brackets. Use present tenses.

Урок 60

Дата, класс: 5 А_____,5-Б_______5- В________

Тема: закрепление грамматического материала

Практическая цель: закрепить грамматический материал. Продолжать формировать навыки устной речи. Закрепить изученный грамматический материал на письме Совершенствовать технику чтения.

Общеобразовательная цель: расширять знания учеников про традиции и праздники разных стан.

Развивающая цель: развивать коммуникативные способности учеников

Воспитательная цель: Воспитывать у учеников к традициям и народным обычаям.

Тип урока: комбинированный

Оснащение урока: учебник, рабочая тетрадь, карточки, доска.

№ п/п   Время   Этапы урока, материал Методы и приёмы работы Примеча-ния
        Подготовка к восприятию иностранного языка 1. Приветствие. T: Good morning, pupils! I’m glad to see you! Let’s start our lesson! 2. Сообщение темы и цели урока T: Today you’ ll tell me about winter holidays in English-speaking countries. We are going to compare those holidays with the holidays we celebrate in Ukraine. 3. речевая зарядка: Отработка пословицы «So many countries, so many customs” (на доске) T: This proverb tells us that every country has its own traditions and customs. We must respect historic traditions of different countries. Let us say the proverb together. Основная часть урока. 1. проверка домашнего задания 1) Упр 1 c 94 выучить 3 письма. 2-3 ученика рассказывают текст писем T: let’s check your homework. 2. Изучение учениками страноведения (традиции и праздники) упр 2 стр 96 1) Pre-Reading Activity. Этап підготовки к чтению T: Open your books at page 96. you are going to read about the most important holidays in English-speaking countries. They are New Year’s Day, St Valentine’s Day, Christmas. Look at the text and tell me i f we celebrate such holidays in Ukraine? When do we celebrate them? So, New Y ear’s Day comes before Christmas in Ukraine. How do we celebrate this holiday? 2) Reading. Этап чтения T: now read and translate the text 3) Post-Reading Activity. Этап проверки понимания прочитаного текста -беседа с учениками T: now let's answer on the questions about the text. - Карточка упр 3 (РТ упр 4 стр 72) T: now let’s work with the card exercise 3 Match the dates with the most popular holidays, festivals and celebrations in Ukraine. You are tired. Now we have a little rest. Stand up! Hands up! Hands down! Hands on the hips! Sit down! 3. тренирование в употреблении временных форм глагола - упр 2 стр 100 T: let’s do exercise 2 on page 100. Read about the people and complete the sentences below as in the example. Chain work - карточка упр 1 (РТ, упр. 1 (с. 69).) T: now let’s work with the card exercise 1 Fill in the blanks with the correct form of the verb in brackets. Use present tenses. 1) карточка упр 2 (РТ, упр. 2 (с. 69). T: do exercise 2 from the card. Ask questions to get more information.   4. закрепление лексики при помощи песни Dear St. Nicholas T: now let's open your books at page 97, at first listen to the song and then sing it. Окончание урока. 1. Домашнее задание. Упр 2 c 96 пересказ Подготовится к контрольной работе 2. Оценивание работы учеников на уроке. 3. Подведение итогов урока. T:: Today we spoke about winter holidays in English-speaking countries and in Ukraine. What is the nearest holiday you are going to celebrate? How are you going to celebrate it?      

Exercise 1 Fill in the blanks with the correct form of the verb in brackets. Use present tenses.

It is _ (1) (to be) Saturday afternoon and my sister and I _____ (2) (to be) at my friend’s party. Some children_________________ (3) (to dance) in the sitting-room now. My friend________________ (4) (to open) a present at the moment. Two children

__________________(5) (to eat) chocolate cake, and three children _______________ (6) (to play) a game. I often_______________(7) (to go) to parties because I_________________ (8) (to have) a lot of friends. But I________________________ (9) (to not/go) to parties on Sundays because I always ___________________(10) (to visit) my grandparents.

Exercise 2 Ask questions to get more information.

He is going to have a party.

1) Who ________________________________________

2) When _________________________________________________________________

3) Where ________________________________________________________________

4) Who/to invite ___________________________________________________________

5) How many guests/to invite _______________________________________________

6) What/to prepare for it ____________________________________________________

Урок 60

Дата, класс: 5 А_____,5-Б_______5- В________

Тема: закрепление грамматического материала

Практическая цель: закрепить грамматический материал. Продолжать формировать навыки устной речи. Закрепить изученный грамматический материал на письме Совершенствовать технику чтения.

Общеобразовательная цель: расширять знания учеников про традиции и праздники разных стан.

Развивающая цель: развивать коммуникативные способности учеников

Воспитательная цель: Воспитывать у учеников к традициям и народным обычаям.

Тип урока: комбинированный

Оснащение урока: учебник, рабочая тетрадь, карточки, доска.

№ п/п   Время   Этапы урока, материал Методы и приёмы работы Примеча-ния
        Подготовка к восприятию иностранного языка 1. Приветствие. T: Good morning, pupils! I’m glad to see you! Let’s start our lesson! 2. Сообщение темы и цели урока T: Today you’ ll tell me about winter holidays in English-speaking countries. We are going to compare those holidays with the holidays we celebrate in Ukraine. 3. речевая зарядка: Отработка пословицы «So many countries, so many customs” (на доске) T: This proverb tells us that every country has its own traditions and customs. We must respect historic traditions of different countries. Let us say the proverb together. Основная часть урока. 1. проверка домашнего задания 1) Упр 1 c 94 выучить 3 письма. 2-3 ученика рассказывают текст писем T: let’s check your homework. 2. Изучение учениками страноведения (традиции и праздники) упр 2 стр 96 1) Pre-Reading Activity. Этап підготовки к чтению T: Open your books at page 96. you are going to read about the most important holidays in English-speaking countries. They are New Year’s Day, St Valentine’s Day, Christmas. Look at the text and tell me i f we celebrate such holidays in Ukraine? When do we celebrate them? So, New Y ear’s Day comes before Christmas in Ukraine. How do we celebrate this holiday? 2) Reading. Этап чтения T: now read and translate the text 3) Post-Reading Activity. Этап проверки понимания прочитаного текста -беседа с учениками T: now let's answer on the questions about the text. - Карточка упр 3 (РТ упр 4 стр 72) T: now let’s work with the card exercise 3 Match the dates with the most popular holidays, festivals and celebrations in Ukraine. You are tired. Now we have a little rest. Stand up! Hands up! Hands down! Hands on the hips! Sit down! 3. тренирование в употреблении временных форм глагола - упр 2 стр 100 T: let’s do exercise 2 on page 100. Read about the people and complete the sentences below as in the example. Chain work - карточка упр 1 (РТ, упр. 1 (с. 69).) T: now let’s work with the card exercise 1 Fill in the blanks with the correct form of the verb in brackets. Use present tenses. 1) карточка упр 2 (РТ, упр. 2 (с. 69). T: do exercise 2 from the card. Ask questions to get more information.   4. закрепление лексики при помощи песни Dear St. Nicholas T: now let's open your books at page 97, at first listen to the song and then sing it. Окончание урока. 1. Домашнее задание. Упр 2 c 96 пересказ Подготовится к контрольной работе 2. Оценивание работы учеников на уроке. 3. Подведение итогов урока. T:: Today we spoke about winter holidays in English-speaking countries and in Ukraine. What is the nearest holiday you are going to celebrate? How are you going to celebrate it?      

Exercise 1 Fill in the blanks with the correct form of the verb in brackets. Use present tenses.

It is _ (1) (to be) Saturday afternoon and my sister and I _____ (2) (to be) at my friend’s party. Some children_________________ (3) (to dance) in the sitting-room now. My friend________________ (4) (to open) a present at the moment. Two children

__________________(5) (to eat) chocolate cake, and three children _______________ (6) (to play) a game. I often_______________(7) (to go) to parties because I_________________ (8) (to have) a lot of friends. But I________________________ (9) (to not/go) to parties on Sundays because I always ___________________(10) (to visit) my grandparents.



Поделиться:


Последнее изменение этой страницы: 2016-12-09; просмотров: 371; Нарушение авторского права страницы; Мы поможем в написании вашей работы!

infopedia.su Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. Обратная связь - 13.59.123.182 (0.008 с.)