Мы поможем в написании ваших работ!



ЗНАЕТЕ ЛИ ВЫ?

Presidential Terms in Office

Поиск

1. Read and memorize the following words and word combinations:

term – срок: Presidential term is four years.

be in office – занимать официальный пост: Everybody knows that he has received an office under the Government.

campaign – кампания: Smith’s family and friends are campaigning against his imprisonment, as they believe him to be not guilty.

seek (sought) – стремиться получить: Jim was very ambitious and sought fame.

experience – опыт: Her life experience influenced her thoughts and ideas very much.

amend – дополнять, улучшать: It is not simple to amend the US Constitution.

approve – одобрять: The Parliament has approved the bill.

2. Listen to the text and say why most Americans did not want their presidents to serve too long.

3. Choose the sentences corresponding to the text:

1. The United States Constitution never said anything about how many times a president could be re-elected. 2. The idea of serving only two four-year terms began with the 16th president, Abraham Lincoln. 3. Franklin Roosevelt died during his second term. 4. The twenty-second amendment to the Constitution says no one may be elected president more than two times. 5. No American will serve as president for more than ten years.

 

4. Listen to the text again and answer the following questions:

1. Why did Roosevelt’s political opponents criticize his elections to a third term and a fourth? 2. Why did other people support Roosevelt’s re-elections? 3. What constitutional amendment did Congress propose after Roosevelt’s death? 4. How long can one person be the President of the US? 5. What guarantees do the constitutional limits provide?

 

How the Job Description for US President

Has Gotten Longer Over Time

1.Read and memorize the following words and word combinations:

appoint – назначать: He was appointed as Chief Justice.

declare – провозглашать, объявлять: War was declared on the enemy.

treaty – договор: The government has signed a treaty with Moscow.

veto – наложить вето: Mr. White could still veto the plan.

2. Listen to the text and enumerate the duties and responsibilities of the president: 1) …; 2) …; 3). …; 4) …; 5) …; 6) …; 7) ….

3. Agree or disagree with the following statements:

1. The separation of powers in the federal government was not designed to create a system of checks and balances. 2. The Constitution gives the president the duties of chief administrator of the nation and commander of the armed forces. 3.The president is not responsible for enforcing federal actions and developing federal policies. 4.Under the Constitution only the Congress has the power to declare war. 5.The president is not the head of a political party and has no responsibility as popular leader and chief state.

 

4. Listen to the text again and answer the following questions:

1. What the separation power in the federal government was designed for? 2. What duties does the Constitution give the president? 3. Who nominates cabinet members, Supreme Court Justices and other officials? 4. What powers are given to president by the Constitution? 5. Who has the power to declare war? 6. The president is also the head of a political party, isn’t he?

 

 

VOCABULARY

 


advance – 1) продвигаться вперед; 2) делать успехи, развиваться

agency – 1) агентство; 2) орган (учреждение, организация)

allocate – 1) размещать; 2) назначать

ambassador – посол

anger – гнев, раздражение

ballot – 1) голосование; 2) избирательный бюллетень

believe – 1) верить; 2) думать, полагать

bilateral – двусторонний

bind (bound, bound) – 1) вязать, связывать; 2) обязывать

board – правление, совет, департамент, министерство

charge – 1) обвинять; 2) поручать, вверять

clear – освобождать, очищать

commonwealth – государство, содружество

compose – 1) создавать; 2) составлять; 3) состоять

confidence – доверие

convention – 1) собрании, съезд; 2) договор, соглашение

council – совет

count – считать, подсчитывать

discrete – раздельный

district – район, округ, участок

encroach – 1) вторгаться; 2) посягать

exchange – 1) обмениваться; 2) меняться

exercise – 1) использовать, осуществлять; 2) выполнять

faithfully – верно, честно

former – 1) прежний, бывший; 2) предшествующий

frame – создавать, вырабатывать

governor – 1) правитель; 2) губернатор

happen – случаться, происходить

judiciary – 1) суд, судебная система; 2) судейский корпус

key – 1) ключ; 2) attr основной, ведущий, главный

last – длиться, продолжаться

layer – слой, пласт

legislature – законодательная власть (орган)

literacy – грамотность

management – 1) управление; 2) дирекция, администрация

mayor – мэр

native – 1) родной; 2) туземный, местный

oblige – обязывать, связывать обязательством; заставлять

obtain – 1) получать; 2) достигать, добиваться

participate – участвовать

polling – голосование

prescribe – предписывать

primary – 1) что-л. имеющее первостепенное значение; 2) предварительные выборы

qualification – 1) определение, характеристика; 2) избирательный ценз

register – регистрировать, заносить в список

report – сообщать, рассказывать

request – просьба, требование, запрос

restrict – ограничивать

scope – границы, рамки, пределы

senior – старший, вышестоящий

solemn – торжественный

submit – представлять на рассмотрение, предлагать

succeed – 1) достигать цели; 2) следовать (за чем-л.); 3) наследовать, быть преемником

summon – 1) вызывать; 2) созывать

transaction – 1) дело, сделка; 2) ведение (дела)

treasury – 1) казна; 2) казначейство, министерство финансов

unit – 1) единица; 2) подразделение

vary – 1) менять, изменяться; 2) разниться

virtue: by virtue of – благодаря чему-л., в силу чего-л.


 

LESSON NINE

 

Grammar: Subjunctive Mood. Word-building: Prefixes: trans-, over-, under-. Reading and Oral Speech Practice: The Judicial Branch of Powerin Great Britain and the USA. Conversational Formulas: Ways of Expressing Advice.

 

GRAMMAR

Subjunctive Mood

(сослагательное наклонение)

Сослагательное наклонение показывает, что действие или состояние, выраженное глаголом-сказуемым, не происходит в действительности, а является воображаемым или желаемым. В английском языке сослагательное наклонение может выражаться синтетическими и аналитическими глагольными формами.

 

Synthetic Forms

(синтетические формы)

 

Форма сослагательного наклонения Форма глагола Примеры
  The Present Subjunctive a)be для всех лиц единственного и множественного числа; б) форма инфинитива без частицыtoдля всех лиц единственного и множественного числа. a) Be it so! Да будет так!   b) I suggest that he tell us about it. Я пред­лагаю, чтобы он рассказал нам об этом.
The Past Subjunctive а)were для всех лиц единственного и множественного числа;   б) другие глаголы могут передавать значение Past Subjunctive формами изъявительного наклонения в прошедшем времени. a) I wish he were here. Я хотел бы, чтобы он был здесь. b) I wish I knew it. Хотел бы я это знать. I wish I had never met him. Лучше бы мы с ним никогда не встречались.

Analytical Forms

(аналитические формы)

 

Аналитическая форма Примеры Использование
should/would + non-Perfect lnfinitive I should like to speak to him. Я хотел бы по­говорить с ним. We feared lest he should be late. Мы боялись, что он опоздает. Действие относится к настоя­щему или будущему.
should/would + Perfect lnfinitive He would have come, but he was very busy. Он при­шел бы, но он был очень занят. If she had not planned that visit, nothing would ever have happened. Если бы она не запланировала этот визит, ничего бы вообще не случилось. Дей­ствие относится к прошлому.


Поделиться:


Последнее изменение этой страницы: 2016-09-20; просмотров: 303; Нарушение авторского права страницы; Мы поможем в написании вашей работы!

infopedia.su Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. Обратная связь - 3.135.220.219 (0.009 с.)