Тема: творчість Івана Багряного 


Мы поможем в написании ваших работ!



ЗНАЕТЕ ЛИ ВЫ?

Тема: творчість Івана Багряного



П Л А Н

1. СРС: Становлення світогляду І.Багряного. Зв’язки з Сумщиною.

2. ІРС: Загальний огляд поезії. Мотиви поетичної збірки „До меж заказних”: „Братові”, „Канів”, „Жебраки”, „Газават”, поема „Ave Maria” як декларація прав людини, її світоглядної позиції. Поема „Золотий бумеранг”, її особливості.

3. Викриття сталінської доби в романі "Сад Гетсиманський". Символічне звучання назви твору. Документальна основа зображеного. Біблійно-християнські мотиви та образи в романі "Сад Гетсиманський. Характеристика АндріяЧумака та інших персонажів.

4. Викриття сталінізму в романі "Тигролови". Історія написання роману. Символічне звучання назви твору. Життєва основа, автобіографізм „Тигроловів”. Проблематика, особливості композиції, жанрові і стильові особливості роману. Характеристика системи образів:

- Григорій Многогрішний: символічність образу незламного борця за незалежність України, духовність, щирість та відданість –основні риси характеру героя;

- характеристика родини Сірків;

- Майор Медвин - тип служителя насилля.

5. Місце романів в системі антирепресивної літератури

 

Законспектувати:

Гальченко С., Пиріг Р. Видобута з архівів КДБ // Слово і час.-1994.-№2.-С.5-12.

Ковальчук О. Новітній українець у саду страждань. (Образ головного героя роману 1. Багряного "Сад Гетсиманський") // Дивослово. - 1997. - №7. - С.38-40.

 

ПРАКТИЧНЕ ЗАНЯТТЯ № 7

ТЕМА: ТВОРЧІСТЬ ІВАНА БАГРЯНОГО

 

П Л А Н

1. Змалювання трагічної долі української молоді в роки Великої Вітчизняної війни у повісті „Огненне коло”. Історична основа повісті, реалістичне зображення подій у творі. Символічне трактування назви твору. Особливості композиції, місце сновидінь, роздумів, спогадів у структурі повісті. Характеристика образів.

2. Утвердження стійкості, незламності людського духу в романі „Людина біжить над прірвою”. Характеристика образу Максима Колота.

3. СРС: Публіцистика І.Багряного. „Чому я не хочу вертатись в СРСР?” – як життєва програма письменника.

4. ІРС: Драматургія письменника. Драма „Morituri”, її ідейно-тематичний зміст.

 

Законспектувати:

Миронець Н. Слідчі справи І. Багряного // Слово і час. -1995.-№5-6. -С.62-70.

Література:

1. Багряна Г. І довго ти будеш плакати за мною... // Дніпро. - 1992.-№10-12.-С.176-179.

2. Багряний І. Сад Гетсиманський / Вступна стаття О.С.Гаврильченко, А.В.Ковалика. - К.: Дніпро, 1991. - 528с. або ж. Дніпро 1990.- №4 - 10.

3. Багряний І. Тигролови. Чому я не хочу вертатись до СРСР? - Кіровоград: Степова Еллада, 2000. - 239с.

4. Багряний І. Тигролови: Роман та оповідання. - К: Молодь, 1991.-164с.

5. Багряний І.Тигролови. - К. 1991 або ж. Дніпро 1991, № 1 - 2.

6. Бернадська Н. Іван Багряний (1906-1963) // Укр. мова та література. - 1999. -№38 (газета).

7. Вертіль О.Нестор, син Багряного // Літературна Україна. – 2006. - №43. – С.7.

8. Гальченко С., Пиріг Р. Видобута з архівів КДБ // Слово і час.-1994.-№2.-С.5-12.

9. Гунчак С. У мундирах ворога. - К., 1993.

10. Гусєва С. Тема уроку: "Тигролови" І Багряного // Слово і час. - 1994. -№б. - С.61-65.

11. Данилишина Т. Жага до життя: Неоромантичні мотиви у творчості Д.Лондона та І. Багряного // Українська мова і література. – 2006. - №41-43. – С.55.

12. Дзюба І. Громадянська снага і політична прозорливість: (Про публіцистику Івана Багряного) // Пам’ять століть. – 2006. №2. – С. 210-215.

13. Дзюба І. Романтик серця, реаліст думкою // Освіта. - 1996. -16 жовтня.

14. До 100-річчя Івана Багряного // УМЛШ.- 2006. - №7. – С.69-71.

15. Жулинський М. "Я хочу бути тільки людиною..." // Багряний І. Тигролови: Роман та оповідання. - К., 1991. - С.249-262.

16. ЖулинськийМ. Іван Багряний //Слово і час. -1991. -№10. -С.7-13.

17. Забарний О. Поради методиста щодо вивчення роману І. Багряного "Сад Гетсиманський"// Дивослово. - 1997. - №7. -С.41-42.

18. Історія української літератури ХХ ст. Книга друга, ч.1, К., 1994, с.244

19. Качуровський І.... І четвертий вимір сюжету. Про творчість І.Багряного //Літер. Україна. - 1995. - 16 листопада.

20. Клочек Г. Знати своїх героїв. (Роман І.Багряного "Тигролови") // Укр. мова та література в середніх школах, гімназіях, ліцеях та колегіумах. - 1999. - №2. - С.92-101.

21. Клочек Г. Лицар національної ідеї.// Багряний І. Тигролови. Чому я не хочу вертатись в СРСР? - Кіровоград: Степова Еллада, 2000. - С.3-24.

22. Клочек Г. Шкільна версія аналізу роману "Тигролови". - Там же. - С.206-238.

23. Ковальчук О. "Ми є, були, і будем ми!" (Вивчення роману І.Багряного "Тигролови") // Дивослово. - 1999. - №7. - С.36-41.

24. Ковальчук О. Новітній українець у саду страждань. (Образ головного героя роману 1. Багряного "Сад Гетсиманський") // Дивослово. - 1997. - №7. - С.38-40.

25. Коновал О. Постать, якою треба пишатися // Літературна Україна. – 2006. - №35. – 14 вересня. – С.7.

26. Костюк Г. Іван Багряний: Сторінки спогадів // УМЛШ. -1993. -№10.

27. Лавріненко Ю. Іван Багряний - політичний діяч і письменник // Українське слово. - К., 1993. - Кн.2. - С.612-617.

28. Логвіненко Н. Іван Багряний. "Тигролови" // Укр. мова та література. - 1999. -№38 (газета).

29. Лущій С. Романи І.Багряного „Тигролови” та „Сад Гетсиманьский”. За архівними матеріалами Юрія Лавріненка (1906-1963) // Слово і час. - 2006. - №10. – С.21-31.

30. Марцинюк Т. Людина на трагічному іспиті "історії" (І.Багряний. "Тигролови") // Дзвін. - 1995. - №10. - С. 149-150.

31. Миронець Н. Документальна основа роману І. Багряного "Сад Гетсиманський" // Укр. слово. - 1995. - 19 січня (газета).

32. Миронець Н. Слідчі справи І. Багряного // Слово і час. -1995.-№5-6. -С.62-70.

33. Нитченко Д. Великий майстер літератури // Дніпро. - 1992. ~ №10-12.-С.180-183.

34. Нитченко Д. Іван Багряний // Березіль. - 1993. - №7-8. -С.22-24.

35. Осадчук Г. Доля людини в боротьбі за людське. За романом І. Багряного "Сад Гетсиманський" // Все для вчителя. - 1998. -№7.-С.35-38.

36. Савченко 3. Біблійно-християнські мотиви та образи в романі "Сад Гетсиманський"// Слово і час. - 1996. - №10. - С.57-61.

37. Святовець В. Магічний кристал // Київ. - 1992. - №12. -С. 107-109.

38. Семенчук І. До вивчення творчості І Багряного // Укр. мова та література. - 1997. - №18 (газета).

39. Сологуб Н. Біблійні образи в художній творчості І.Багряного // Мовознавство. - 1993. - №1. - С.43-47.

40. Той, що біг над прірвою... До 100-річчя від дня народження І.П.Багряного (1906-1963) // Календар знаменних і пам’ятних дат. – 2006. –ІУ кв. – С.26-31.

41. Усань В. "Ми ще каратимем хамів мечем республіки" (І.Багряний) // Березіль. - 1996. - №9-10. - С. 127-144.

42. Череватенко Л. " Ходи тільки по лінії найбільшого опору, і ти пізнаєш світ" // Дніпро. - 1990. - №12. - С.61-78.

43. Череватенко Л. "Вперед, сини народу, в кайдани закутого!" (І.Багряний) // Київ. - 1996. - №1-2. - С. 119-124.

44. Череватенко Л. "Я повернусь до своєї Вітчизни..." // Багряний І. Сад Гетсиманський: Роман. - К., 1991. - С.493-510.

45. Череватенко Л. Ми не кинемо зброї своєї!.. (І.Багряний) // Дніпро. - 1998. -№7-8. -С. 131-134.

46. Шугай О. Іван Багряний або Через терни Гетсиманського саду.-К., 1996.

47. Шугай О. У новому Ульмі при Дунаю... (І.Багряний) // Літ. Україна. - 1994. - 10 липня.

48. Яценко Т. Національні традиції родинного виховання в романі І.Багряного "Тигролови" // Укр. література в загальноосвітній школі. - 1999. -№2. - С.30-34.

49. Яценко Т. Українська родина на трагічних скрижалях історії. (За твором І.Багряного "Тигролови") // Укр. література в загальноосвітній школі. - 1999. -№1. - С.29-33.

 

 


ПРАКТИЧНЕ ЗАНЯТТЯ № 1

ТЕМА: ТВОРЧІСТЬ ОЛЕСЯ ГОНЧАРА

П Л А Н

1. ІРС: Олесь Гончар – видатний український письменник сучасності. Особливості творчої манери письма.

2. Роман “Прапороносці” – реквієм про події ІІ світової війни. Історія створення роману. Ідейно-тематичний зміст. Особливості композиційної будови;

· „Альпи”;

· „Голубий Дунай”;

· „Злата Прага”:

- Відображення теми краси і вірності (Брянський, Черниш, Шура Ясногорська);

- Образи українців на війні (Хома Хаєцький, Денис та Роман Блаженки, Сагайдак, Багіров та інші).

- ІРС. С учасна оцінка твору. Авторська позиція в романі.

3. Втілення філософської ідеї, гуманності, цінності людського життя в дилогії “Людина і зброя”, „Циклон”.

§ Показ трагізму Великої Вітчизняної війни. Автобіографізм роману.

§ Ідейно-тематичний зміст, проблематика. Тема репресій у творі.

§ Характеристика образів Богдана Колосовського, Степури, Лагутіна, Духновича, Тані Криворучко, Гладуна, Шпети та інших.

4. Концепція життя і мистецтва у романі “Циклон”:

§ символіка назви роману;

§ особливості композиції, роль спогадів, монологів у розкритті ідейного задуму твору;

§ ідейно-тематичний зміст, проблематика;

§ характеристика головних сюжетних ліній та образів (Б.Колосовського, І.Решетняка, Шаміля, Сергія-оператора, Ярослави).

5.Роман-епопея “Собор”, його місце в історії української літератури. Переслідування автора:

· Особливості композиції твору. Образ собору й особливості художнього світу роману.

· Місце образу собору:

- у духовному світі персонажів;

- у долях героїв;

- у структурі твору.

· Аналіз образів під кутом визначених проблем:

- Микола Баглай: пам’ять історії і духовність людини;

- Єлька: гріх – покаяння – виправдання;

- Володька Лобода: пристосовництво – бездуховність –зло.

· ІРС: Проблема збереження природи і культурних цінностей.

ІРС:Законспектувати:

1. Жулинський Микола. Духовний провідник України, або Чим трепетав дух Олеся Гончара? // Слово і Час. – 2008. – №5. – С. 78–80.

2.Мануйкін О. Не замулити джерела духовності (роман О. Гончара «Собор» у 11 класі) // Українська література в ЗОШ. – 2000. - № 5.

3.Коваль В. Собор і навколо собору (виписати тези). – К.: Молодь, 1989. – 272 с.

САМОСТІЙНА РОБОТА №4

ТЕМА: ТВОРЧІСТЬ ОЛЕСЯ ГОНЧАРА

П Л А Н

1.Ідейно-тематичний зміст поетичної збірки «Фронтові поезії» (Твори на вибір).

2.Тематика та проблематика малої прози Олеся Гончара („Кресафт”, „Модри Камень”, “Весна за Моравою”, “Ілонка”, “Гори співають”, “За мить щастя” та ін.)

3. Звернення до морально-етичних проблем доби у романі в новелах “Тронка”. Символічне трактування назви. Особливості композиції, гуманістичний пафос, ідейно-художнє новаторство й багатство твору. Образна система (Горпищенки, Віталик, капітан Дорошенко, Лукія Рясна та інші).

4.Проблема виховання підростаючого покоління у повісті «Бригантина». Багатогранність образу Порфира Кульбаки.

5. Розкриття проблеми духовності людей у романі «Берег любові».

6.Новаторство проблематики, образів, композиції стилю у романі «Твоя зоря».

7.Проблемтика, образна система незавершеної повісті О.Гончара «Білий лотос».

8. Публіцистична спадщина Олеся Гончара. Загальний огляд «Щоденника».

 

Законспектувати:

Ситченко А. Два варіанти аналізу оповідання "Кресафт" // Укр. мова і література в школі. - 1993. - №4. - С.37-41.

Література:

1. Баранов В. Уроки Олеся Гончара // Київ. — 1996. - №1-2. -С.106-110.

2. Бій за українську державність триває // Погрібний А. Якби ми вчились так, як треба...; Розмови про наболіле. (Про О. Гончара). - К., 1999. - С.274-286.

3. Бокий І. Жертва власної совісті чи несвободи? Над новелою О.Гончара "Кресафт" // Молодь України. - 1997. - 17 липня.



Поделиться:


Последнее изменение этой страницы: 2016-08-16; просмотров: 378; Нарушение авторского права страницы; Мы поможем в написании вашей работы!

infopedia.su Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. Обратная связь - 18.216.83.240 (0.027 с.)