Silk Road : Spreading Ideas and Innovations 


Мы поможем в написании ваших работ!



ЗНАЕТЕ ЛИ ВЫ?

Silk Road : Spreading Ideas and Innovations



The Silk Road is a name given to the many trade routes that connected Europe and the Mediterranean with the Asian world. The route is over 6,500 km long and got its name because the early Chinese traded silk along it. Although silk was the main trading item there were many other goods that travelled along the Silk Road between Eastern Asia and Europe. In the course of time, medicine, perfumes, spices and livestock found their way between continents. It was also a transmitter of people, goods, ideas, beliefs and inventions.

Centuries have passed and Kazakhstan has launched a new transit railway linking China to Europe, aiming to beat rival routes for journey time in the competition to handle a growing flow of goods along the ancient Silk Road trade route.

Centuries ago, it would take months for caravans of camels and horses from China to reach Europe across the sun-scorched steppes and deserts of Central Asia to exchange silk for medicines, perfumes and precious stones.

Now it takes just 15 days for trains carrying containers with electronic goods, construction materials and other cargo to cover the 6,750 mile route from Chongqing in southwest China to Duisburg in Germany’s industrial Ruhr region.

Late last year, Kazakhstan completed construction of a 183-mile stretch from Zhetygen to Korgas at the Chinese border, looping it in to the existing national railway network and opening the second China-Europe link across its territory.

All railways, as well as Customs and border guards, are ready to assist fast passage of cargo across their territories.

Europe-bound trains from China cross from Kazakhstan into Russia. Then they go via Belarus and Poland before reaching Duisburg in Germany.

Exercise 2. Read the text below and write an abstract in English.

 Hints

Use the following clichés: The text is headlined; the main idea of the text is…; the aim of the text is to provide…; the reader with some data on …; the text is divided into … parts; the first part deals with …; the second part tells of…; the third part touches upon …; in conclusion the text reads…; I found the text interesting/ important/ boring/ of no value; it is easy/hard to understand.

 

Text 2

Новым источником роста экономики России может стать трансконтинентальный транспортный коридор «Европа – Западный Китай». Около 2200 км дорог пройдет через Россию, в том числе через Республику Татарстан.

Торговый оборот между Европой и Азией растет лавинообразно. По данным таможенного советника Посольства КНР в РФ Чжан Цзяня, если в 2010 году товарооборот между Китаем и Россией составил 59,3 млрд. долл., то, как ожидается, к 2016 году он увеличится до 100 млрд., а к 2020 году достигнет 200 млрд. Такой рост требует новых подходов к организации транспортного сообщения между нашими странами. До сих пор 85–90% товарооборота между Европой и Азией осуществлялось морем благодаря низкой стоимости и сложившейся логистической инфраструктуре. Однако у морских грузоперевозок есть один минус: товар идет до полутора месяцев, в то время как сушей – в 2-3 раза быстрее.

В этом смысле стратегически важным можно считать территорию Приволжского федерального округа, в частности, Республику Татарстан, где пересекаются международные транспортные коридоры «Запад – Восток» (Транссибирская магистраль) и «Север – Юг» (река Волга, соединяющая Балтийское и Каспийское моря). Поэтому неслучайно именно через территорию Татарстана проходит отрезок трансконтинентального коридора «Европа – Западный Китай».

В окончательном виде идея стала известна как коридор «Европа – Западный Китай». Согласно официальным документам длина трассы составит 8400 км, она соединит Санкт-Петербург, Москву, Нижний Новгород, Казань, Оренбург, Актобе, Кызылорду, Алма-Ату, Хоргос, Урумчи, Ланьчжоу, Чжэнчжоу и Ляньюнган. По территории России пройдет около 2200 км дороги, Казахстана – 2800 км, Китая – 3400 км.

По территории Приволжья проходят около 7000 км федеральных и 103 тыс. км региональных автомобильных дорог общего пользования и более 14 тыс. км железнодорожных линий. Однако существующая сеть не соответствует потребностям, как по пропускной способности, так и по техническому состоянию, а железная дорога в целом исчерпала свой потенциал.

Инфраструктура воздушного транспорта также устарела: большинство региональных компаний работают только на подвоз пассажиров до Москвы, и две трети авиаперевозок идет через столицу. В этом смысле транспортный коридор «Европа – Западный Китай» обеспечит межрегиональное сообщение, позволит объединить разобщенную дорожную сеть отдельных областей в единую транспортную артерию.

Возможности трансазиатского коридора огромны, так как создают возможности для интеграции национальных транспортных систем, гармонизации национальных законодательств, а также проведения согласованной инвестиционной политики по развитию приоритетных проектов для реализации транзитного потенциала.

Module 4

Exercise 1. Before reading, take a few minutes to preview the text. Briefly answer the following questions:

1. What does TIR mean on the back of a lorry?

2. What is history and mission of IRU?

3. What are Customs guarantee under TIR carnet?

4. What can you tell about TIR system today?

Text 1

The TIR Carnet

The TIR Carnet is a Customs transit document used to prove the existence of the international guarantee for duties and taxes for the goods transported under the TIR system, within the limit of the amounts specified by the contracting parties and under conditions stipulated in the TIR Convention.

The TIR System was created to facilitate trade and transport whilst implementing an international harmonized system of Customs control that effectively protects the revenue of each Country through which goods are carried.

At the beginning of the 1990s, geopolitical changes, a tremendous increase in trade volumes and in the number of road haulers performing TIR transports caused an increase in the risk of fraud perpetrated by organized crime.

Access to the TIR system was therefore strictly controlled, and the Administrative Committee for the TIR Convention adopted a Recommendation on 20 October 1995 which set out an electronic control system for TIR Carnets. This control system was included in the TIR Convention as Annex 10 on 12 August 2006, and is commonly referred to as the SafeTIR system.

Each TIR Carnet has a unique reference number. A TIR Carnet may have 4, 6, 14, or 20 vouchers, as one pair of vouchers is used per country; the number of vouchers indicates the number of countries that can be transited, including the countries of departure and destination, under cover of this type of Carnet, e.g. a 20-voucher Carnet may be used for a TIR transport through up to 10 countries.

Each individual TIR Carnet can be used for only one TIR transport. Once the TIR transport has been terminated at the Customs office of destination of the goods, the driver is handed back the TIR Carnet duly endorsed by the Customs authorities of destination. Customs authorities must immediately confirm the termination of the TIR transport electronically via SafeTIR. The TIR Carnet is returned to the Association and shipped to the IRU for final control and archiving.



Поделиться:


Последнее изменение этой страницы: 2020-12-09; просмотров: 159; Нарушение авторского права страницы; Мы поможем в написании вашей работы!

infopedia.su Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. Обратная связь - 3.145.111.125 (0.005 с.)