Розподіл загального бюджету навчального часу за змістовими 


Мы поможем в написании ваших работ!



ЗНАЕТЕ ЛИ ВЫ?

Розподіл загального бюджету навчального часу за змістовими



ПЛЕНЕР

 

Методичні рекомендації для студентів заочної форми навчання

 

Галузь знань: 0202 Мистецтво

Напрям підготовки: 6.020205 – Образотворче мистецтво

Освітньо-кваліфікаційний рівень: бакалавр

Курс навчання: 1

Семестр: 1

Шифр групи: ОМ-151 (заочне відділення)

 

Укладач: доц. Л.В. Бичкова

 

 

Полтава 2012


Загальні положення

Пленерна практика є обов’язковим компонентом змісту професійної образотворчої освіти. Під час пленерної практики відбувається комплексна реалізація у практичній діяльності знань, вмінь і навичок з рисунку, живопису, основ кольорознавства, основ перспективи та історії мистецтв.

Мета пленерноїпрактики – закріплення і розширення теоретичних знань та удосконалення практичних вмінь і навичок студентів зображення міського пейзажу різноманітними графічними матеріалами та засобами олійного живопису.

Основні завдання практики:

- активізація самостійної навчально-творчої діяльності;

- розвиток вміння виділяти естетично значущі компоненти оточуючого середовища та встановлювати між ними зв’язки;

- розвиток творчої уяви – здібності передбачати художні результати зображення природних та штучних об’єктів в умовах пленеру;

- розвиток вміння створювати засобами рисунка і живопису художні образи.

Ці завдання конкретизуються через розвиток таких фахових якостей студентів, як:

- глибока просторова орієнтація, професійна здібність сприймати натуру у великомасштабному тривимірному просторі та вміння зображати її у двовимірному просторі на площині;

- цілісне сприйняття натури з урахуванням загального колірного та тонового станів освітлення; константного сприйняття кольору, його теплих та холодних відтінків;

- уміння цілісно сприймати об’єкти на пленері та знаходити великі колірні відношення в них;

- здібність використовувати в етюдних роботах метод опрацювання співвідношень (закон пропорційних співвідношень) за колірним тоном, світлістю, насиченістю; уміння витримувати тональний та колірний масштаби;

- моторна координація – уміння швидко та точно координувати положення очей, рук або пальців у процесі оптимальних за швидкістю та точністю рухів.

У процесі виконання завдань практики студенти повинні виявити такі знання:

- з теорії і методики зображення в умовах відкритого простору та природних світло-кліматичних змін;

- з основ композиції (композиція пейзажу);

- з основ кольорознавства (колірна гармонія, психо-фізіологічні особливості кольоросприйняття, емоційна виразність кольору);

- з основ перспективи (побудова перспективного зображення);

- з історії мистецтв (історія пленеризму, персоналії, художні стилі);

- з мистецького матеріалознавства (технології графічного і живописного зображення, художні техніки, методики виконання творів на пленері);

та уміння:

- виокремлювати із природного середовища цілісні естетично повноцінні фрагменти, придатні в якості об’єктів зображення;

- здійснювати порівняльний аналіз природних форм;

- передавати образотворчими засобами особливості видових, просторових, колірних, фактурних, якостей природних і штучних об’єктів в умовах пленеру;

- відображати особливості тонового і колірного стану освітлення та погодних умов;

- визначати колірний стрій етюду пропорційно до колірних відношень у натурі;

- зображати природні та архітектурні об’єкти у різних ракурсах;

- відображати зв’язки природних і архітектурних мотивів з ландшафтом;

- зображати людей, тварин в русі та різних ракурсах тощо;

і навички:

- виконання начерків і рисунків різної стадії завершеності у різних графічних техніках в умовах роботи з натури на відкритому повітрі;

- виконання етюдів різної стадії завершеності у різних техніках олійного живопису в умовах роботи з натури на відкритому повітрі.

1.1. Характеристика змісту пленерної практики:

 

Модулями практики

Змістові модулі практики Кількість кредитів ЕCTS    
  Рисунок 0.5
  Живопис  
  Загальна кількість кредитів 1,5

 

1.2. Оцінювання результатів практики:

Поточний контроль за виконанням завдань практики здійснюється методистами практики. Методист із окремого модуля виводить підсумкову оцінку за виконання завдань практики за модулем.

Груповий (факультетський) керівник обчислює підсумковий бал за виконання програми практики і виставляє у заліковій книжці та в екзаменаційно-заліковій відомості.

 

Модуль 1. Рисунок

Мета – закріплення і розширення теоретичних знань та практичних вмінь і навичок студентів реалістичного зображення природних і штучних об’єктів та людей в умовах пленеру з використанням м’яких графічних матеріалів.

Завдання практики:

- розвиток вміння виділяти естетично значущі об’єкти;

- розвиток цілісного сприйняття натури з урахуванням загального розподілу тональних відношень та особливостей світло-просторового станів;

- розвиток відчуття перспективи, особливостей перспективного зображення архітектурних об’єктів;

- розширення обсягу знань з технологій зображувальної діяльності;

- опанування різними графічними техніками художньої виразності.

 

Зміст модуля

Завдання практичної роботи

1. Виконати лінійні зарисовки панорам (3 зарисовки форматом А4).

2. Виконати м’якими матеріалами на тонованому папері зарисовки пейзажів з обмеженим простором (3 зарисовки форматом А4).

3. Виконати олівцем короткочасні тональні рисунки пейзажу з пласким рельєфом, з пагорбами, з трьома планами (формат А4).

 

Завдання для самостійної роботи

1. Виконати м’якими матеріалами завершений тональний рисунок тематичного пейзажу із стафажними фігурами (за вибором автора) – контрольна робота (формат А3).

 

Завдання для індивідуальної роботи

1. Виконати лінійні зарисовки фігур людей та їх груп в реальних життєвих ситуаціях міської вулиці (5 на аркуші форматом А3).

2. Виконати лінійні зарисовки рослинних пейзажів (5 на аркуші форматом А3).

3. Виконати лінійні і тональні зарисовки індустріальних пейзажів (5 на аркуші форматом А3).

4. Виконати лінійні і тональні зарисовки сільських пейзажів (5 на аркуші форматом А3).

 

Звітна документація та вимоги до її оформлення:

Всі виконані згідно з програмою пленерної практики завдання подаються у підготовленому для експонування на звітній виставці вигляді на підсумковий перегляд і оцінку. Кращі роботи кожного студента-практиканта відбираються для експозиції звітної виставки. Контрольні роботи обов’язково експонуються на виставці.

Вимоги до оформлення завдань з рисунку:

- всі роботи мають бути оформлені у паспарту;

- всі роботи мають бути підписані (відомості про автора, шифр групи, тема завдання);

- контрольна робота подається оформленою у паспарту і під склом;

- всі роботи, крім контрольної, разом подаються у папці форматом А3, підписаній за встановленою формою.

 


Та її презентація

Вид роботи Кількість балів Критерії оцінювання
Оформлення пленерних робіт, презентація на звітній виставці.     - наявність усіх передбачених завданнями практики матеріалів; - якісне оформлення робіт; - вчасне подання матеріалів до звіту; - велика кількість робіт, представлених у експозиції звітної виставки; - активна участь у оформленні звітної виставки.
  - наявність усіх передбачених завданнями практики матеріалів; - не зовсім якісне оформлення матеріалів; - вчасне подання матеріалів до звіту; - належна представленість робіт у експозиції виставки; - активна участь у оформленні звітної виставки.
  - фрагментарний характер звітної документації; - недбале оформлення робіт; - мала представленість робіт в експозиції звітної виставки; - вчасне подання матеріалів до звіту; - активна участь у оформленні звітної виставки.
  - неповний характер звітної документації; - порушення вимог до оформлення робіт; - порушення терміну подання матеріалів до звіту (або вчасне);
  - неповний характер звітної документації; - суттєве порушення вимог до оформлення робіт; - порушення терміну подання матеріалів до звіту;
  - відсутність матеріалів.

 

 

список літератури

1. Аксенов Ю., Левидова М. Цвет и линия: Практическое руководство по рисунку и живописи / Аксенов Ю., Левидова М. – М.: Советский художник, 1986. – 256 с.

Модуль 2. живопис

Мета – закріплення і розширення теоретичних знань та практичних вмінь і навичок студентів виконання реалістичного зображення з використанням олійного живопису природних і штучних об’єктів та людей в умовах пленеру.

Завдання практики:

- розвиток вміння виділяти естетично значущі об’єкти;

- розвиток цілісного сприйняття натури з урахуванням загального розподілу тональних відношень та особливостей світло-просторового станів;

- створення завершених пейзажних композицій,

- відображення світло-просторових та кліматичних особливостей натури за допомогою кольоровідношень.

- розширення обсягу знань з технологій зображувальної діяльності;

- опанування різними техніками художньої виразності олійного живопису.

 

Зміст модуля

Завдання практичної роботи

1. Виконати короткочасні етюди міського пейзажу у сонячному, хмарному і похмурому освітленні (3 етюди форматом А5).

2. Виконати короткочасні етюди міських панорам (3 етюди форматом А5).

 

Завдання для самостійної роботи

1. Виконати завершений етюд архітектурного мотиву серед природи – контрольна робота (формат А3).

 

Завдання для індивідуальної роботи

1. Виконати підготовчі до контрольної роботи етюди міського дворика при різному стані освітлення (3 етюди форматом А5).

Звітна документація та вимоги до її оформлення:

Всі виконані згідно з програмою пленерної практики завдання подаються у підготовленому для експонування на звітній виставці вигляді на підсумковий перегляд і оцінку. Кращі роботи кожного студента-практиканта відбираються для експозиції звітної виставки.

Вимоги до оформлення завдань з живопису:

- всі роботи мають бути підписані (відомості про автора, шифр групи, тема завдання);

- контрольна робота виконується на заґрунтованому полотні, натягнутому на підрамник і подається на перегляд у рамі;

- всі роботи, крім контрольної, виконуються на заґрунтованому картоні і подаються на перегляд у паспарту.

 

Та її презентація

Вид роботи Кількість балів Критерії оцінювання
Оформлення пленерних робіт, презентація на звітній виставці.     - наявність усіх передбачених завданнями практики матеріалів; - якісне оформлення робіт; - вчасне подання матеріалів до звіту; - велика кількість робіт, представлених у експозиції звітної виставки; - активна участь у оформленні звітної виставки.
  - наявність усіх передбачених завданнями практики матеріалів; - не зовсім якісне оформлення матеріалів; - вчасне подання матеріалів до звіту; - належна представленість робіт у експозиції виставки; - активна участь у оформленні звітної виставки.
  - фрагментарний характер звітної документації; - недбале оформлення робіт; - мала представленість робіт в експозиції звітної виставки; - вчасне подання матеріалів до звіту; - активна участь у оформленні звітної виставки.
  - неповний характер звітної документації; - порушення вимог до оформлення робіт; - порушення терміну подання матеріалів до звіту (або вчасне);
  - неповний характер звітної документації; - суттєве порушення вимог до оформлення робіт; - порушення терміну подання матеріалів до звіту;
  - відсутність матеріалів.

 

список літератури

1. Беда Г.В. Живопись: Учебник для студентов пед. институтов / Беда Г.В. – М.: Просвещение, 1986. – 192 с.

2. Визер В. Живописная грамота. Основи пейзажа / Ред. кол. Калинина Т., Кулагина Н., др. – СПб.: Питер, 2007. – 192

3. Волков Ю.А. Работа над живописными этюдами: Учебное методическое пособие / Волков Ю.А. – М.: Просвещение, 1984. – 31 с.

4. Волков Н.Н. Цвет в живописи / Волков Н.Н. – М.: Искусство, 1984. – 320 с.

5. Зайцев А.С. Наука о цвете в живописи / Зайцев А.С. – М.: Искусство, 1986. – 158 с.

6. Киплик Л.И. Техника живописи / Киплик Л.И. – М. – Л.: Искусство, 1950. – 502 с.

7. Ревякин П.П. Техника акварельной живописи / Ревякин П.П. – М.: Высшая школа, 1959. – 563 c.

8. Суздалев П.К. Основы понимания живописи / Суздалев П.К. – М.: Искусство, 1964. – 123 с.

9. Унковский А.А. Живопись. Вопросы колорита: Учебное пособие / Унковский А.А. – М.: Просвещение, 1980. – 127 с.

10. Унковский А.А. Цвет в живописи: Учебно-методическое пособие / Унковский А.А. – М.: Просвещение, 1983. – 64 с.

11. Хэттон Ф. Основные начала живописи и применение их на практике / Перевод с англ. – СПб, 1993. – 80 с.

12. Ящухин А.П. Живопись. Этюд с натуры: Учебное пособие / Министерство просвещения РСФСР РГПИ. – Ростов-на-Дону, 1987. – 80 с.

 

 

ПЛЕНЕР

 

Методичні рекомендації для студентів заочної форми навчання

 

Галузь знань: 0202 Мистецтво

Напрям підготовки: 6.020205 – Образотворче мистецтво

Освітньо-кваліфікаційний рівень: бакалавр

Курс навчання: 1

Семестр: 1

Шифр групи: ОМ-151 (заочне відділення)

 

Укладач: доц. Л.В. Бичкова

 

 

Полтава 2012


Загальні положення

Пленерна практика є обов’язковим компонентом змісту професійної образотворчої освіти. Під час пленерної практики відбувається комплексна реалізація у практичній діяльності знань, вмінь і навичок з рисунку, живопису, основ кольорознавства, основ перспективи та історії мистецтв.

Мета пленерноїпрактики – закріплення і розширення теоретичних знань та удосконалення практичних вмінь і навичок студентів зображення міського пейзажу різноманітними графічними матеріалами та засобами олійного живопису.

Основні завдання практики:

- активізація самостійної навчально-творчої діяльності;

- розвиток вміння виділяти естетично значущі компоненти оточуючого середовища та встановлювати між ними зв’язки;

- розвиток творчої уяви – здібності передбачати художні результати зображення природних та штучних об’єктів в умовах пленеру;

- розвиток вміння створювати засобами рисунка і живопису художні образи.

Ці завдання конкретизуються через розвиток таких фахових якостей студентів, як:

- глибока просторова орієнтація, професійна здібність сприймати натуру у великомасштабному тривимірному просторі та вміння зображати її у двовимірному просторі на площині;

- цілісне сприйняття натури з урахуванням загального колірного та тонового станів освітлення; константного сприйняття кольору, його теплих та холодних відтінків;

- уміння цілісно сприймати об’єкти на пленері та знаходити великі колірні відношення в них;

- здібність використовувати в етюдних роботах метод опрацювання співвідношень (закон пропорційних співвідношень) за колірним тоном, світлістю, насиченістю; уміння витримувати тональний та колірний масштаби;

- моторна координація – уміння швидко та точно координувати положення очей, рук або пальців у процесі оптимальних за швидкістю та точністю рухів.

У процесі виконання завдань практики студенти повинні виявити такі знання:

- з теорії і методики зображення в умовах відкритого простору та природних світло-кліматичних змін;

- з основ композиції (композиція пейзажу);

- з основ кольорознавства (колірна гармонія, психо-фізіологічні особливості кольоросприйняття, емоційна виразність кольору);

- з основ перспективи (побудова перспективного зображення);

- з історії мистецтв (історія пленеризму, персоналії, художні стилі);

- з мистецького матеріалознавства (технології графічного і живописного зображення, художні техніки, методики виконання творів на пленері);

та уміння:

- виокремлювати із природного середовища цілісні естетично повноцінні фрагменти, придатні в якості об’єктів зображення;

- здійснювати порівняльний аналіз природних форм;

- передавати образотворчими засобами особливості видових, просторових, колірних, фактурних, якостей природних і штучних об’єктів в умовах пленеру;

- відображати особливості тонового і колірного стану освітлення та погодних умов;

- визначати колірний стрій етюду пропорційно до колірних відношень у натурі;

- зображати природні та архітектурні об’єкти у різних ракурсах;

- відображати зв’язки природних і архітектурних мотивів з ландшафтом;

- зображати людей, тварин в русі та різних ракурсах тощо;

і навички:

- виконання начерків і рисунків різної стадії завершеності у різних графічних техніках в умовах роботи з натури на відкритому повітрі;

- виконання етюдів різної стадії завершеності у різних техніках олійного живопису в умовах роботи з натури на відкритому повітрі.

1.1. Характеристика змісту пленерної практики:

 

Розподіл загального бюджету навчального часу за змістовими

Модулями практики

Змістові модулі практики Кількість кредитів ЕCTS    
  Рисунок 0.5
  Живопис  
  Загальна кількість кредитів 1,5

 

1.2. Оцінювання результатів практики:

Поточний контроль за виконанням завдань практики здійснюється методистами практики. Методист із окремого модуля виводить підсумкову оцінку за виконання завдань практики за модулем.

Груповий (факультетський) керівник обчислює підсумковий бал за виконання програми практики і виставляє у заліковій книжці та в екзаменаційно-заліковій відомості.

 



Поделиться:


Последнее изменение этой страницы: 2017-02-21; просмотров: 195; Нарушение авторского права страницы; Мы поможем в написании вашей работы!

infopedia.su Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. Обратная связь - 44.198.162.35 (0.064 с.)