Ознакомление с новой лексикой по теме «школьная жизнь» 


Мы поможем в написании ваших работ!



ЗНАЕТЕ ЛИ ВЫ?

Ознакомление с новой лексикой по теме «школьная жизнь»



Look at the words from exercise 16 (page 12-13), please. The following words will help us have a talk about our school and school life.

Who can read the first pairs of words? Guess its meaning.

Who is ready to read the next word?

Первичное закрепление введенной лексики

You can see the words in the box of exercise 17, page 13, in your textbooks. We have read and translated these words. I'd like you to match the words and make up the word combinations. Your time is up.

Who is ready to read and translate the phrases?

Подведение итогов урока

The lesson is over. Stand up, please. Goodbye, my friends! Have

fun!

Raise your head! Jump up high! Wave your hand And say "Goodbye!"

Домашнее задание

Рабочая тетрадь: упр. 6 (с. 6).

Урок 4. Старинные школы

Цели: усовершенствовать навыки чтения и устной речи; акти­визировать лексику по теме «Школьная жизнь»; развить навыки перефразирования.

Оборудование: карточки с заданием «Впиши пропущенные буквы» по количеству учащихся; картинки по теме «Старинные школы».

Ход урока

Организационный момент

Активизация лексических и орфографических навыков

It's time to complete some words. I want you to open your exercise books and write down the date. Fill in the letters in these words and write them down in your exercise books.

Запись на доске: homes_ck (homesick) bo_rder (boarder) scho_ars_ip (scholarship) cmplsory (compulsory) ele_tive (elective) repo t (report) seme_ter (semester) pr_vate (private) knolede (knowledge)

Речевая разминка

Игра «Будь внимателен»

Today we shall play the game "Be attentive". One pupil will think of the word and other pupils will try to guess it.

(Один из учащихся выходит к доске и загадывает одно из слов, которые были записаны на доске во время предыдущего этапа. Ученики пытаются отгадать загаданное слово.) Pupil 1. Is it "semester"? Ведущий. No, it is not. Pupil 2. Is it "private"? Ведущий. No, it is not. Pupil 3. Is it "knowledge"? Ведущий. Yes, it is.

Активизация навыков устной речи по теме «Старинные школы»

Let's find the differences between modern schools and schools at the beginning of the 20th century. We shall look through the pictures in our textbooks (page 14) and on the blackboard. You will work in a group of three. Write down your ideas, please. — Are you ready to start?

Совершенствование навыков чтения.

Обучение перефразированию

Open your textbooks on page 14, exercise 20. Let's read the story about the school from the past. The task for you is to find out what things were mentioned in the text. You will have 4 minutes to choose the sentences from the text to prove your ideas.

Затем ученики устно выполняют упр. 21 (учебник, с. 15).

Физкультминутка

Тренировка навыков грамматики в письменных упражнениях

Exercise 22 (page 15) is to be written. Read the story to yourself, then put the numbers from 1 to 11 and write the correct forms of the verbs.

Активизация навыков диалогической речи

Now we know modern schools and schools of the past have a lot of differences. It is interesting to know what the members of your family remember about schools of their youth. It's time to open your textbooks on page 15, exercise 23.

— Who will read the task?

You will make some notes now. I'd like you to make up the questions for your family member. You have 3 minutes to look through the points and then we shall listen to your questions.

Who is ready to start?

Подведение итогов урока

It's time to say "Goodbye". You worked well during the lesson. Stand up, please.

Mind the clock and keep the rule: Try to come in time to school. Our lesson is over. Goodbye, boys and girls!

Домашнее задание

Учебник: упр. 22 (провести опрос родственника, записать от­веты) (с. 15).

Урок 5. Проблемы в школе

Цели: развить навыки монологической речи по теме «Школь­ная жизнь»; активизировать лексические навыки; усовершенство­вать навыки аудирования.

Оборудование: набор карточек для игры «Цепочка слов»; же­тоны для игры «Назови рифму».

Ход урока

Организационный момент

Фонетическая зарядка

Игра «Назови рифму»

Let's play a new game. Be active and try to remember as many English words on the topic "School life" as you can.

(Учитель называет слово, ученики должны подобрать к нему рифму. Обязательное условие игры — использовать только слова по теме «Школьная жизнь». Ученик, назвавший слово, получает

жетон. Победителем является тот, кто набрал больше жетонов. Учитель может развесить на доске карточки со словами, которые должны употребить учащиеся.)

Form (uniform)

Selective (elective)

Port (report)

Object (subject)

Obvious (previous)

Roommate (classmate)

Rest (test)

Yard (card)

Admiration (education)

Room (classroom)

White (write)

Rule (school)



Поделиться:


Последнее изменение этой страницы: 2021-09-26; просмотров: 33; Нарушение авторского права страницы; Мы поможем в написании вашей работы!

infopedia.su Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. Обратная связь - 3.21.233.41 (0.005 с.)