Развитие навыков аудирования 


Мы поможем в написании ваших работ!



ЗНАЕТЕ ЛИ ВЫ?

Развитие навыков аудирования



— Do you want to change a school? Have you ever changed schools?

Can you tell us about the best/worst things on the first school day? Open your textbooks on page 11, exercise 10. Read the questions and listen to three children.

Активизация грамматических навыков по теме «Настоящее совершенное время»

Let's read the examples from the table "The Present Perfect Tense". Exercise 13 on page 11 from your textbooks will help us brush up the Present Perfect Tense of the English language.

Тренировка навыков грамматики в письменных упражнениях

Exercise 2 (page 4, in your workbooks) is to be written. Read the dialogues to yourself and write the correct forms of the verbs. You can see the examples of different sentences in your textbooks (page 180).

Подведение итогов урока

That'll do for today. You were active today and it was rather interesting to listen to your ideas. I am happy that you usually feel fine at school.

Домашнее задание

Рабочая тетрадь: упр. 4, 5 (с. 5).

Урок 3. Настоящее совершенное время

Цели: сформировать произносительные навыки; ввести и пер­вично закрепить новую лексику по теме «Школа»; закрепить грам­матические навыки в устной речи по теме «Настоящее совершен­ное время».

Оборудование: кубик и два картонных круга для игры «Кару­сель»; демонстрационная таблица «Видовременные формы гла­гола»; карточки с транскрипционными значками и со словами по теме «Школьная жизнь».

Ход урока

Организационный момент

How are you? (We are fine, thanks. And how are you 7)

Фонетическая зарядка

But at first let's practise the English sounds. I shall show you the symbols of the English sounds, and the task for you is to pronounce the sound and name three words with it on the topic "School life". Remember the English words and get ready to start.

Примерные звуки и слова: [t] — private, semester, trouble [v] — elective, average, previous [s] — school, study, discipline [r] — report, result, memory [d] — middle, education, secondary [p] — public, prepare, primary [k] — conflict, newcomer, strict

Речевая разминка

Игра «Карусель»

Let's play the game. We shall ask the questions about our experiences. (Для игры нужны кубик и два картонных круга, посередине скрепленных булавкой. Круги разделены на 12 секторов со слово­сочетаниями или картинками по теме «Школьная жизнь». Верх­ний круг должен свободно вращаться, у него вырезан один сектор.

Ученик кидает кубик: сколько очков на нем — на столько де­лений он поворачивает верхний круг. В соответствии с выпавшим словосочетанием он задает вопрос другому ученику, на который тот должен дать ответ.)

Примерные словосочетания:

То wear a school uniform, to make friends, to get better results, to have strict school rules, to like the food in the school, to acquire general knowledge, to test your intelligence, to please your teacher, to change schools, to move from primary to secondary school, elective subjects, to feel nervous.

(Учащиеся должны использовать различные типы вопросов: Would you like to wear a school uniform? Have you ever changed schools?

You have strict school rules, don't you? Do you like the food in your school? What do you do to please your teachers? When did you feel nervous on the first day at school? Etc. Затем ход переходит к другому ученику.)

Тренировка грамматических навыков в устной речи

I'd like you to open your textbooks. It will be exercise 14 (page 12). Divide into groups of five and ask your classmates some questions.

Who wants to report what you have learnt about the members of your group?

Формирование произносительных навыков

The next task for you is exercise 15 on page 12. Listen to the following sentences and mind the stresses.

Who will read the questions/statements?

Физкультминутка

Let's learn the new poem about our fingers.

How many fingers do you have? So do I.

I have ten little fingers

And they all belong to me.

I can make them do many things.

So would you like to see?

I can shut them up tight,

I can open them wide.

I can put them together

Or make them all hide.



Поделиться:


Последнее изменение этой страницы: 2021-09-26; просмотров: 48; Нарушение авторского права страницы; Мы поможем в написании вашей работы!

infopedia.su Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. Обратная связь - 18.221.13.173 (0.007 с.)