Заглавная страница Избранные статьи Случайная статья Познавательные статьи Новые добавления Обратная связь КАТЕГОРИИ: АрхеологияБиология Генетика География Информатика История Логика Маркетинг Математика Менеджмент Механика Педагогика Религия Социология Технологии Физика Философия Финансы Химия Экология ТОП 10 на сайте Приготовление дезинфицирующих растворов различной концентрацииТехника нижней прямой подачи мяча. Франко-прусская война (причины и последствия) Организация работы процедурного кабинета Смысловое и механическое запоминание, их место и роль в усвоении знаний Коммуникативные барьеры и пути их преодоления Обработка изделий медицинского назначения многократного применения Образцы текста публицистического стиля Четыре типа изменения баланса Задачи с ответами для Всероссийской олимпиады по праву Мы поможем в написании ваших работ! ЗНАЕТЕ ЛИ ВЫ?
Влияние общества на человека
Приготовление дезинфицирующих растворов различной концентрации Практические работы по географии для 6 класса Организация работы процедурного кабинета Изменения в неживой природе осенью Уборка процедурного кабинета Сольфеджио. Все правила по сольфеджио Балочные системы. Определение реакций опор и моментов защемления |
Present your professional ambitions, knowledge and skills to an employer. Don’t forget to tell him where you studied.
3.5. TEST-6
Choose the proper definition for each term:
Complete the sentences with the necessary words: 6. Soil is each county’s most valuable …. a) resource b) shelter c) activity 7. Acriculture produces …, clothing and other necessary materials. a) stock b) food c) area 8. Ukraine may become a leading … and exporter of agricultural products. a) produce b) production c) producer 9. The demand for specialists in agriculture …. a) respects b) causes c) increases 10. The Faculty of Ecology and Nature Resources Use … skilled specialists. a) acquires b) requires c) trains 11. If you study for 4 years you will get a degree of …. a) Bachelor b) Specialist c) Master 12. A … in one of professions is fast becoming the minimum qualification. a) title b) degree c) job 13. Employers are now looking for … in the workplace. a) opportunities b) choice c) skills 14. One of the necessary key skills is …. a) communication b) information c) improving 15. The … where your knowledge may be necessary are the following: agriculture, chemical industry, sciences, education and so on. a) husbandry b) forestry c) branches 16. Harvesting can … with different machines. a) do b) be done c) done 17. Perfect crops of wheat can be … on heavy loams and clays. a) grow b) grew c) grown 18. Plants … annuals, biennials and perennials. a) may be b) may c) be 19. Plants … enough water, nutrients, heat, air and light. a) must b) must to have c) must have 20. We can … the humus content at a high level by using manure and compost. a) to maintain b) maintain c) maintaining 21. Organic matter … be added to every type of soil. a) have b) should c) to 22. To determine the soil texture you … make mechanical analysis. a) must b) must to c) to 23. There was too little water in the soil and the plants … grow well. a) cannot b) could not c) could 24. Last year we …apply much more fertilizers than usually. a) must b) had c) had to 25. We … obtain good yield of tomatoes but late frost damaged the plants. a) may b) might c) had Aquaculture and Water bioresourses
Step 1 Overview of Aquaculture (Speaking-reading-speaking-writing)
1.1. Read correctly and memorize the pronunciation of the following words: Aquaculture, cultivation, aquatic, collegiate, marine, harvesting, environment, purpose, commercially, capture, although, sustainable. 1.2. Read and guess the meaning of the following words: Aquaculture, aqua, culture, cultivation, marine, ecosystem, seafood, commercially, prehistoric, recreation, experts, fishery. 1.3. Read and translate the following verbs, make them nouns, do transformations with some of them with the help of suffixes: - ion, -er,-able. Model: to cultivate – cultivation
To produce, to provide, to derive, to produce, to populate, to harvest, to involve, to sell, to capture, to recognize, to recreate, to expand, to destruct, to sustain, to feed, to fish. 1.4.Words for the text comprehension:
1.5. Read and translate text A, find answers to the following questions:
a) What is the definition of aquaculture? b) What are the aspects of aquaculture? c) What is aquaculture?
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Последнее изменение этой страницы: 2017-02-10; просмотров: 185; Нарушение авторского права страницы; Мы поможем в написании вашей работы! infopedia.su Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. Обратная связь - 3.129.247.196 (0.005 с.) |