Заглавная страница Избранные статьи Случайная статья Познавательные статьи Новые добавления Обратная связь КАТЕГОРИИ: АрхеологияБиология Генетика География Информатика История Логика Маркетинг Математика Менеджмент Механика Педагогика Религия Социология Технологии Физика Философия Финансы Химия Экология ТОП 10 на сайте Приготовление дезинфицирующих растворов различной концентрацииТехника нижней прямой подачи мяча. Франко-прусская война (причины и последствия) Организация работы процедурного кабинета Смысловое и механическое запоминание, их место и роль в усвоении знаний Коммуникативные барьеры и пути их преодоления Обработка изделий медицинского назначения многократного применения Образцы текста публицистического стиля Четыре типа изменения баланса Задачи с ответами для Всероссийской олимпиады по праву Мы поможем в написании ваших работ! ЗНАЕТЕ ЛИ ВЫ?
Влияние общества на человека
Приготовление дезинфицирующих растворов различной концентрации Практические работы по географии для 6 класса Организация работы процедурного кабинета Изменения в неживой природе осенью Уборка процедурного кабинета Сольфеджио. Все правила по сольфеджио Балочные системы. Определение реакций опор и моментов защемления |
Infinitive Past Simple Participle II Participle I
Функции глагола tobe 1. Вспомогательный глагол. I am learning English grammar at the moment.- В данный момент я учу английскую грамматику. A lot of research work is done in our laboratory. - Большая исследовательская работа ведется в нашей лаборатории. 2. Смысловой глагол. Our office is on the third floor.- Наш офис находится на третьем этаже There was a textbook on the table - На столе лежал учебник. 3. Глагол-связка в составном именном сказуемом. I am a student. - Я студент. My aim is to get a diploma.- Моя цель - получить диплом. (Моя цель заключается в том, чтобы получить диплом.) Упражнение 1.Дополните диалог соответствующими формами глагола to be A: Hi, Alex. How (1) _________ you? B: Hello David. I (2) _________ fine and how (3) _________ you doing? A: I (4) _________doing fine. B: How (5) _________ your sister? Where (6) _________she now? A: She (7) _________ in London. She (8) _________learning English there. B: Really? That (9) _________wonderful! How about your parents? A; They (10) _________ fine too. They (11) _________ in Cyprus now. B: (12) _________ you busy tonight? A: Not really, why? B: We (13) _________ having a party. Would you like to come? A: I’d love to. B: Then come to our place at 7:00 p.m. Упражнение 2. Поставьте предложения в отрицательную и вопросительную формы. Для построения отрицательной формы пользуйтесь подсказкой в скобках. 1. There is a dean’s office on the first floor. (is no) 2. There are two canteens at our university. (aren’t any) 3. There will be a new hostel in Rabfakovskaya Street. (won’t be any) 4. There were two police officers on each corner. (weren’tany) 5. There was a TV in that corner. (was no) 6. There are ten new words in this lesson. (aren’t any) 7. There is a message for you on the hall table. (is no) 8. There will be plenty of good seats available. (won’t be) 9. There is a good restaurant near here. (isn’t any) 10. There will be telephones in every room. (will be no)
Theme 12. Documents filling for hiring
1 name – Alex Petrov Упражнение 1.Составьте анкету с Вашими личными данными. Упражнение 2. Поработайте в парах. Один студент –сотрудник фирмы, а другой – соискатель работы, который заполняет документы. Грамматика Функции глагола do 1. Вспомогательный глагол. I did not (didn’t) return the book to the library. - Я не вернул книгу в библиотеку. 2. Смысловой глагол. What are you doing here?- Что ты здесь делаешь? Our fathers do business together.- Наши отцы имеют общий бизнес (ведут дела вместе). 1. Упражнение 1. Дополните предложения соответствующей формой глагола to do
2. _____ you go to school on Sundays? 3. _____ Molly study well? 4. _____ you clean your room every day? 5. _____ your Mum feed your dog in the morning? 6. _____ Ben live in Brighton? 7. _____ Oleg go in for football? 8. _____ Tom drive his car well? 9. _____ she get up early every day? 10. _____ you like rainy weather? 11. _____ Tim like to go to the theatre? Theme 13. Interview Paula Tanner is interviewed by Mr Joel Klaus, J.K.: Good morning, Miss Tanner. Please take your seat. I’m Joel Klaus, Personnel Manager. What can I do for you? P.T.: I read an advertisement of your firm in yesterday’s Estonian Express. You need a secretary, so I sent my application and now I’m here. J.K.: Have you worked as a secretary before? P.T.: I’m sorry to say that I haven’t. But in spring I finished secondary school with the speciality of secretarial work. So it means that theoretically I should know something. J.K.: Oh yes, I remember now. That’s very good. Do you speak any foreign languages? P.T.: Oh, to a certain extent, yes. I know fairly well Russian and English, a little German and Finnish. J.K.: That’s not bad. We really need Finnish very much. P.T.: Oh, I can continue my studies in Finnish. I’ll go to some evening classes. J.K.: Fine. P.T.: If you can’t take me on as a secretary, I could be on probation for a time first. J.K.: Well, yes. I think that in the beginning you’ll have to learn quite a lot. P.T.: I’m willing to do that. J.K.: Well, now... where have I put your application... Oh, here it is. You see, we need a curriculum vitae as well and two photographs. P.T.: I’ll bring them as soon as I can. J.K.: That’s good. Can you start next Monday? P.T.: Oh yes, of course. J.K.: Well then. I’ll see you next Monday at 9 sharp. P.T.: Thank you. Good-bye. J.K.: Good-bye. Глоссарий
Упражнение 1. Выберите правильное утверждение a) Woodex advertises for a supplier / bookkeeper / secretary ./ accountant. b) Paula Tanner has previous experience of office work / has studied French / has a lot of initiative / expresses willingness to learn. c) In Woodex Paula is interviewed by the Managing Director/ the Personnel Director / a secretary / the Marketing Director. d) Paula knows fairly well Russian / Dutch / Finnish / Norwegian. e) Paula has her previous knowledge of secretarial work from her mother / earlier work / school / special courses. f) Joel Klaus’ room is imposing / ordinary / very large / with swinging doors. g) Paula shares her first impressions with her teachers / boy-friend / parents / friend Ada.
Грамматика Функции глагола have 1. Вспомогательный глагол. We have received promising results. - Мы получили многообещающие результаты. 2. Смысловой глагол. Our laboratory has all the necessary equipment. - Наша лаборатория имеет все необходимое оборудование. Do you have a car? -У тебя есть машина? We do not (don ’)) have time. - У нас нет времени. В качестве смыслового глагола have переводится словами «(не)иметь», «(не)владеть», «есть», «нет». Вопросительные и отрицательные формы с глаголом have образуются при помощи вспомогательного глагола do (does, did). Модальный глагол have выражает долженствование в силу обстоятельств (вынужденное действие). He had to give up his job. - Ему пришлось бросить работу. I. Вставьте в предложения have, has, did или got. 1. I’ve___ a new friend. Have you a new friend? 2. ___ Your sister got a car? Does your sister a car? 3. I haven’t__ your keys. I don’t your keys. 4. The school doesn’t sports facilities. The school hasn’t __ sports facilities. 5. ___ you__ good teachers when you were at school? 6. She didn’t_ children. 7. -___ you____ any free time tonight? - I an hour or two. Why? 8. - _____ you enjoy your trip? _ you bring any souvenirs? II. Вставьте do, don’t, does, doesn’t, have, has, haven ’.. 1. “___ you got an aspirin? I got a terrible headache.”- “I’ll just look. I think I one in my bag. Oh, no, sorry, I Got any.” 2. “How many brothers and sisters you have?” - “Just One brother.” 3. “We__ a new car.”-“Really?”-“Yes. It__ four- wheel drive, power steering and anti-lock braking.” - “Fascinating.” 4. “I’m afraid I_ got some bad news for you.”-“Oh, no. What is it this time?” 5. “Why___ you have dark glasses on? The bright sun can Hurt your eyes.” 6. She___ have dirt on her face. But she something Funny in her hair. 7. Sally__ got a boyfriend. They split a week ago.
Theme 14. Telephone Calls Standard phrases
Situation: Paula is telephoning the general secretarial office. P.: Good morning. This is Allan Virge’s secretary speaking. Office girl: Good morning. Oh, a new secretary, isn’t it? P.: Oh yes. Sorry I forgot to tell my name. Paula Tanner. O.G.: Nice to hear you, Paula. I’m Rachel Havel. P.: Very nice. Well, is there any message for Allan Virge? R.H.: Wait a moment, I’ll check... mm... Oh yes, they received a telephone message from Sweden last night, a Mr Svensson will ring up Allan Virge at about eleven today. P.: Thank you, bye. R.H.: Let’s meet at lunchtime, O.K.? P.: Fine. But how can I recognise you? R.H.: I’ve on a sky-blue sweater and a grey pleated skirt. And you? P.: I’ve a navy blue costume on. And a white blouse. Situation: A person from a local organization is ringing up Allan Virge. P.: Good afternoon. Paula Tanner, Allan Virge’s secretary speaking. Can I help you? Voice: Oh, good afternoon. A new secretary, as I hear? P.: Yes, sir. Voice: This is Udo Penn from the Engineering Plant. Is Allan Virge in? P.: Well, he’s in the house, yes. But not exactly in his room. U.P.: He’s never in his room. What’s he running about? P.: Can I take a message? U.P.: You might tell him to ring me up. My new telephone number is 202 505. I’ll be in all the afternoon. P.: Fine. As soon as he comes, I’ll tell him. U.P.: Thank you. Good-bye. P.: Good-bye. Глоссарий
Упражнение 1. Проанализируйте новую лексику и составьте новые словосочетания с ней.
Упражнение 2. Составьте собственный диалог по образцу. Грамматика Упражнение 1. Прочитайте предложения. Определите функцию глаголов be, do и have. Предложения переведите. 1. The queen is to arrive at the Parliament. 2. I have a chance to learn English. 3. Do learn something about the country you’re going to visit. 4. I have lived in Ivanovo all my life. 5. We had to get up early to catch the 5:30 train. 6. We are waiting for the train. 7. Do something! 8. Do you know his name? 9. They were to finish the experiment by the end of the week. 10. We will have to meet again. 11. I was alone at home last night. 12. I am happy. 13. We didn’t meet yesterday. 14. We have to do a lot of homework. 15. He did something really funny. 16. What shall we do now? 17. She thinks I don’t love her. But I do love her. Упражнение 2. Заполните таблицу недостающими глагольными формами. Как эти формы называются? Объясните особенности написания ing -форм.
Упражнение 3.Ответьте на вопросы 1. Почему глаголы do, be, have так важны? 2. Каковы основные значения глаголов do, be, have? 3. Какие формы образуются с помощью глаголов do, be, have? 4. Какие функции присутствуют у всех глаголов? 5. Какие функции имеются только у одного глагола? 6. В каких случаях данные глаголы не переводятся? 7. Какие глаголы могут выступать в качестве модальных? Каковы их значения? 8. Какой формальный признак имеется у глаголов в модальной функции?
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Последнее изменение этой страницы: 2021-11-27; просмотров: 43; Нарушение авторского права страницы; Мы поможем в написании вашей работы! infopedia.su Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. Обратная связь - 3.143.228.40 (0.076 с.) |