Theme 7. Proposal of help. Requests. Permissions. Demands (dialogues) 


Мы поможем в написании ваших работ!



ЗНАЕТЕ ЛИ ВЫ?

Theme 7. Proposal of help. Requests. Permissions. Demands (dialogues)



- Hello! What are you looking for? – Hello! I want to buy a tablet for my son. – How old is he? – 11. He mainly needs it to study and play computer games. – All right. What do you think about this Lenovo tablet? – It’s a little bit expensive. Is it powerful? – Yes. It supports all the newest games and apps, and keeps the battery well. – What about the memory? – It has 64G of dedicated memory and you can insert a flash-card. – OK, I like it. Pack it for me, please. – Do you want to pay in cash or by credit card? – By credit card. – Here you go. Thank you for your purchase. – Thank you. Have a nice day! - Good morning! Can I see Mr. Watson, please? - Good morning, sir. Do you have an appointment? - Yes, I have an appointment at 10 o’clock. My name is Sam Johnson. - That’s right, Mr. Johnson. May I take your coat, please? - Thank you. Here you are. Is Mr. Watson in his office? - Would you like to take a seat? I’ll see if he is available. - Sure. - Well. Would you mind waiting a little, please? Mr. Watson is having an important international phone call at the moment. He won’t be long. But I can offer you to see his assistant if you’re in a hurry. - I don’t think so. I need to see Mr. Watson personally. - Can I offer you a cup of tea or coffee while you are waiting? - Tea would be nice, thank you. I’m sorry but is there a smoking-room here on the floor? - No, smoking is not allowed in the building. I’m afraid you can do that outside only. - OK. No problem. - Here is your tea. Please, help yourself to the cookies. - Thank you very much. - Well. Please, call me if you need anything. And I’ll let you know when Mr. Watson is free.

Предложение помощи. Просьбы. Разрешения. Требования

Requests Please, tell me... Сould you kindly tell me...  May I ask you about...? ' Excuse me for troubling you Do me the favour of answering my question. Answers With pleasure. With great pleasure. I don’t mind. I have no objection. That depends on (upon) the circumstances.   I have nothing against it. Sorry, I cannot tell you. As far as I know... I really know nothing about it.   It is not very probable. Sorry to disappoint you. Просьбы Пожалуйста, скажите.. Не будете ли Вы любезны сказать мне... Могу я спросить Вас о...? Извините за беспокойство... Окажите мне любезность и ответьте на мой вопрос. Ответы С удовольствием. С большим удовольствием. Я не против. Я не возражаю Это зависит от обстоятельств. Я ничего не имею против этого. Жаль, что я не могу. сказать Вам. Насколько мне известно... Я в самом деле ничего не знаю об этом. Это маловероятно. Очень жаль, что разочарую Вас.
Affirmations Yes, certainly. It is true. Quite so. It is a fact. There is no doubt about it. You may be sure. You can rely upon what I tell you. I am sure of it. It is very probable. Of course. Certainly. That’s all right. By all means. I agree with you. I agree to it. I’m at your disposal. I’m at your service. I don’t object. I’ve no objection. I agree. You may rely upon me. Refusals I don’t agree. I can’t agree with you. I can’t agree with that. I object to that. It can’t be done. It’s quite impossible. That does not depend on me.   Утверждения Да, конечно Это правда Именно так Это именно так Не сомневайтесь в этом Вы можете быть уверены Вы можете положиться на то, что я вам говорю Очень возможно Конечно Определенно Хорошо. Конечно, во что бы то ни стало. Я с вами согласен. Я согласен на это. Я в вашем распоряжении. Я к вашим услугам. Я не возражаю. У меня нет возражений. Я согласен. Вы можете на меня положиться. Отказы Я не согласен. Я не могу с Вами Я не могу согласиться с вами. Я возражаю против этого. Это нельзя сделать. Это совершенно невозможно. Это не зависит от меня.

Упражнение 1. Проанализируйте новую лексику и составьте совственные диалоги на предложенные темы.

Упражнение 2. Приведите примеры отличий формального и неформального общения на представленные темы

Грамматика Личные и притяжательные местоимения

Личные местоимения (табл. 1) имеют два падежа: именительный и объектный. Именительный падеж английского местоимения соответствует именительному падежу в русском языке и отвечает на вопрос «кто?», «что?»

Таблица 1. Личные, притяжательные и возвратные местоимения

Личные

Притяжательные

Возвратные (себя)

Именительный падеж Объект­ный падеж Присоеди­няемая форма Неприсоеди- няемая форма
1(я) me (меня) my (мой) mine (мой) myself
we (мы) us(нас) our (наш) ours (наш) ourselves
you (вы) you (вас) your (ваш) yours (ваш) yourself (ед. ч.)
        yourselves (мн.)
he (он) him (его) his(его) his(его) himself
she (она) her (ее) her (её) hers(её) herself
it (он, она, оно) it (ее, его) its (ее, его) its (ее, его) itself
they (они) them (их) their (их) theirs (их) themselves

Притяжательные местоимения указывают на принадлежность  («чьё?»).

Присоединяемая форма употребляется с последующим существительным, не присоединяемая - изолированно.

It ’s my book. The book is mine Это моя книга. Книга моя.

Упражнение 1. Выберите правильную форму личного местоимения.

1. (I/me)often see(they/them)on the bus.

2. (She/her)lives near(we/us).

3. (We/us)always walk to university together.

4. (He/him) teaches(we/us)English.

5. (She/her) sits near(I/me)during the lesson.

6. (I/me)always speak to(he/him)in English.

7. What’s the matter with(he/him)today?

8. (We/us)want to divide money between (we/us)

9. (They/them)are both Russians

10. (I/me)know(she/her)and(her/hers)sister

III. Вставьте в предложения присоединяемую или абсолютную формы притяжательных местоимений.

1. She knows __  lesson well. I also know  lesson

well. Both girls prepare_____ lessons well.

2. Whose phone is this?-It’s!

3. Mr.Bach drives to work in car.

4. Mary and I do_ shopping together.

5. Their car is black. Is white. We like white cars.

6. Grace writes a letter to   aunt every week.

7. It’s not our choice. It’s ___________. They made  choice for

us.

8. The dog wags  tail when it sees _  dinner dish.

9. This book is _. There’s her name on it.

10. Both students ride  bicycles to university.

Theme 8. Hiring

When a company needs to recruit new people, it can give an announcement in the «NEED HELP» section of a newspaper.

People who are looking for a job can send a letter of application or covering letter (US cover letter) and a curriculum vitae or CV (in US — resume) containing details of their education and experience. A company may ask candidates to fill up a standard application form. The company’s Hu­man Resources department selects the most suitable applications and prepares a short list of candidates or applicants, who are invited to attend an Interview. Companies can hire people using the services of a recruitment agency (in US — search firm), which pro­vides a list of suitable can­didates.

A growing number of companies are no longer satisfied with traditional job interviews. Sometimes they give the candidates a series of written tests. These tests are not about mathe­matics or grammar. By these tests employers want to evaluate candidates on the following qualities:

• Does the candidate have creative and entrepreneurial abilities?

• Can the candidate be a leader?

• Is the candidate flexible and capable of learning?

• Does the candidate have enough skills and know­ledge?

These tests are all part of a broader trend. Compa­nies are getting much more careful about hiring. Employers always looked for experienced workers — has the candidate done this before? Most companies have not changed this practice until now.

Глоссарий

Hiring - найм recruit - набирать announcement - обьявление letter of application - завление covering letter – сопроводительное письмо curriculum vitae - резюме Hu­man Resources department – отдел управления персоналом suitable - подходящий recruitment - найм agency - агенство entrepreneurial abilities – предпринимательские способности skills - навыки

Упражнение 2. Выберите место работы и представьте его достоинства и недостатки.

Упражнение 3. Разыграйте ситуацию, когда один студент является нанимателем, а другой – кандидатом на пост в офисе.

Грамматика. Употребление артиклей a / an / the

Употребление неопределенного артикля

Неопределенный артикль употребляется в ситуации неопределенности, когда говорящий (пишущий) предполагает, что слушающий (читающий) не знает, о каком именно предмете (группе предметов) идет речь.

 

An apple a day keeps the doctor away. You’ll have an hour or two Одно яблоко в день - и доктор не нужен. У тебя будет один или два часа.  

1. Для выражения единичности (со значением «один»)

 

2. При первом упоминании предмета (со значением «какой- то», «неважно какой», «не знаю какой», «некий»).

A man is waiting for you. Some men are waiting for you. Какой-то человек ждет тебя. Какие-то люди ждут тебя.

 

3. Для классификации предмета со значением «один из предметов,  относящихся к данному классу

It seems a good idea. I am a studentof ISPU. Я – студент ИГЭУ Кажется, это хорошая идея  

 

4. Для обобщения. В данном случае мы имеем в виду не конкретный предмет, а «предмет вообще»

A dog is a friend of a man. - Собака- друг человека

5. После слов what, such, quite, rather с существительными в единственном числе.

What a fresh air! What a warm day!   Какой свежий воздух! Какой теплый день!

Употребление определенного артикля

Определенный артикль употребляется в ситуации определенности, когда говорящий (пишущий) предполагает, что слушающий (читающий) знает, о каком именно предмете (группе предметов) идет речь.

1. Ссылка на уже упомянутый ранее предмет («второе упоминание предмета»).

They bought a house. Th e house was cheap. - Они купили дом. Дом был дешевый.

2. Наличие лимитирующего определения

We first met at th e end o f 1980s. - Мы впервые встретились в конце восьмидесятых.

Birmingham is one of th e largest cities in Europe. - Бирмингем - один из крупнейших городов Европы.

С названиями музыкальных инструментов. I play the guitar and my sister plays th e piano. - Я играю на гитаре, а моя сестра - на пианино

Упражнение 1. Дополните предложения словами из рамки, подходящими по смыслу. Используйте подходящий артикль.

door windows walls floor light

The room was completely empty so some of us had to sit on (1)  while others leaned against (2) _________________. It was too hot so I tried to open (3)  ; they were stuck. It started getting dark so I turned

on (4) __; it didn’t work. Then we realized that (5)     was

locked.

Упражнение 2. Вставьте в предложения артикли, подходящие по смыслу.

1. I can’t understand this Theme;  language is too difficult.

2. My parents bought me _________________  piano but I didn’t like          

thing.

3. You’ve never been to this city before so why do you like     place so well?

4. When I switched on your dishwasher, machine made a loud noise.

5. My car has broken down again. I have to check engine.

6. What do you think of director? Personally I can’t standwoman.

 



Поделиться:


Последнее изменение этой страницы: 2021-11-27; просмотров: 59; Нарушение авторского права страницы; Мы поможем в написании вашей работы!

infopedia.su Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. Обратная связь - 3.14.85.213 (0.021 с.)