У пражнение 1. Проанализируйте новую лексину и составьте словосочетания с ней. 


Мы поможем в написании ваших работ!



ЗНАЕТЕ ЛИ ВЫ?

У пражнение 1. Проанализируйте новую лексину и составьте словосочетания с ней.



Г рамматика Виды предложений

Порядок слов в английском предложении фиксированный. Это значит, что члены предложения располагаются в строго заданном порядке. Чтобы определить член предложения, необходимо задать вопрос.

Кто? Что? - подлежащее

Что делает? - сказуемое

Кого? Что?( винительныйпадеж )- прямое дополнение

Вопросы косвенных падежей ( кроме винительного ) – косвенное дополнение

Какой? Чей? Который?- определение

Когда?- обстоятельство времени

Где?- обстоятельство места

Каким образом?- обстоятельство образа действия

При каком условии?- обстоятельство условия

Повествовательное предложение

В повествовательном предложении на первом месте располагается подлежащее, на втором - сказуемое, на третьем - дополнение (при наличии). Такой порядок слов называется прямым.

Упражнение 1. Расставьте слова в правильном порядке. 1. good, I, student, am, a. 2. famous, he, footballer, is a? * 3. Mary, very, looks, happy. 4. The dolls, very, are, pretty. 5. clever, she, girl, is, a. 6. Bella, a, is, not, good, cat. 7. sings, well, he. 8. will, rain, it, soon. 9. listened to, teacher, the, they. 10. English, have, they, Wednesday, on.   Упражнение 2. Расставьте слова в правильном порядке. 1. Help / my friends / I / with their homework 2. make / people / laugh / when they are sad/ I 3. talk / to my friends / on the phone / I 4. do sports / I / at the weekends / not / do 5. play / I / a musical instrument / in the evening 6. do / the housework / I / for my parents 7. shy / not / when I meet / new people / I am 8. do / exercise / how / you / do / often /?

 

Theme 4. My Family and I

Hello, friends. Let me first introduce myself. My name is Olga or Olya for my friends. My surname or last name is Lavrova. I was born on the 19th of October 2002 in Moscow. Now I am a first-year student at the Technical Academy. In five years I’ll be an engineer.

Now let me describe my appearance. I am tall and slim and have fair hair and blue eyes. My friends say that I am pretty. I think I am just good-looking. I love sports and music. I love to listen to modern music and dance. I dance a lot and I hope I am good at it. I also love swimming.

Now a few words about my family. There are five people in our family. My father’s name is Yevgeny Yakovlevich. He is a mathematician by education and businessman by profession. My mother’s name is Nadezhda Petrovna. She is a housewife. She has much work about the house because I have a younger sister. She is a pupil. My sister Natasha is in the fifth form. My grandmother lives with us. She is very kind and helps us a lot.

In May I have left (finished) school. I did well in all the subjects but my favorite subjects at school were Physics and Computer Science. I also enjoyed English lessons. I am very interested in learning English because I always wanted to become a programmer or maybe a businesswoman. I also think that the knowledge of foreign languages helps in everyday life and career.

Glossary

introduce - представить was born on – родиться… Technical Academy – техническая академия describe - описать tall - высокий slim – худой, стройный good-looking - привлекательный mathematician - математик education - образование housewife - домохозяйка left (finished) – закончить (учебное заведение) physics - физика favorite - любимый science - наука programmer -программист businesswoman – бизнеследи сomputer - компьютер

Упражнение 1. Ответьте на вопросы к тексту

1. Как зовут главное действующее лицо текста и сколько ей лет?

2. Какая у нее семья?

3. Чем занимаются ее родители?

4. Сколько у нее братьев и сестер?

5. Чем она увлекалась в школе?

6. Зачем ей нужно изучать иностранные языки?

1. Составьте собственный рассказ на тему «Моя семья и я»

Упражнение 2. Составьте рассказ о вашей семье

Г рамматика. Вопросительное предложение

В вопросительном предложении перед подлежащим располагается вспомогательный глагол. Такой порядок слов называется обратным.

0 1 2 3
Вспомогательный глагол Подлежащее Сказуемое Дополнение
Do                                                          computergames children play Computer games

Побудительное предложение

Побудительные предложения выражают рекомендации, приглашения к действию, просьбы и приказы. В них отсутствует подлежащее. Предложение начинается с глагола в повелительном наклонении.

1 2
Глагол в повелительном наклонении Второстепенные члены предложения
Take Let’s play your seat tennis

 

Восклицательное предложение

Восклицательные предложения выражают эмоции. Они начинаются со слов What и How. What относится к существительному, How - к прилагательному и наречию. Порядок слов - прямой.

1 2 3
Восклицательная группа Подлежащее Сказуемое
What a beautiful day! How clever   you are!

 

Упражнение 2. Поставьте правильный знак препинания(«.», «?», «!») в конце каждого предложения.

1. Shall we go for a walk

2. How wonderful you look

3. Doesn’t anyone clean the windows

4. A strange thought came into Emma’s head

5. Are you really tired

6. What a beautiful view

7. I don’t like this idea

8. Sit down, please

9. Did you go to that show in New York

Упражнение 3. Составьте предложения (подлежащее + сказуемое + дополнение) из элементов. Знак в конце строки указывает на тип предложения: повествовательный или вопросительный.

1) has set / John Bailey / a new high-jump record

2) the passport / examined / the passport officer

3) these biscuits / don’t like / the dogs

4) the shop assistant / the parcel / is wrapping

5) have seen / the visitors / the new buildings

6) my father / doesn’t wash / the dishes

7) the pipe / is going to fix / the plumber

8) the goalkeeper / catch / the ball /will?

9) have / the meal / enjoyed / the guests?

10) can’t play / John / the game

11) Japanese / don’t speak / Australians

12) the book you recommended / have read / I

 

Theme 5. Welcoming Visitors

Welcoming Visitors Informal & Friendly Welcoming a friend at home Person 1. Oh, hi, Jane. Come in. It’s really nice to see you. Person 2. Lovely to see you too. You’re looking great. Person 1. Thanks. So are you. Let me take your coat. Person 2. O.K. Here you go. Person 1. Come through to the living room, and make yourself at home. I’ll tell Dave you are here. What can I get you to drink? Person 2. I don’t mind really, as long as it’s hot. What have you got? Person 1. I’ve made some fresh tea, but you can also have coffee or hot chocolate. Person 2. Tea will be lovely, thanks. Person 1. How do you take your tea? Person 2. Tiny bit of milk, no sugar, please. Person 1. Here we go: your tea, and some home-made cookies. Person 2. Aah, my favourites, thanks. Person 1. You’re welcome. How was your trip? Person 2. I hit some traffic on the motorway, but quite smooth overall. Person 1. Excellent. How’s your mum? Person 2. She’s very well. She sends her love. Person 1. It’s a shame she couldn’t be here today. Person 2. It is. She’d have loved to see you both, but she had an appointment she couldn’t get out off. Person 1. Well, next time I hope. Lunch will be ready soon. We thought we could go for a walk around town afterwards. You haven’t really seen much of town, have you? Person 2. No, I haven’t. That’d be great. Person 1. I can hear Dave coming down now. He’ll keep your company while I serve lunch. Person 2. Great. It smells wonderful.   Formal and Business Like Welcoming someone at the office Person 1. Good morning, Ms Bennett. Do come in. Welcome. It’s nice to see you again. Person 2. And you. I’ve been very much looking forward to this visit. Person 1. So have we. May I take your coat? Person 2. Certainly. Here you are. Person 1. Please, have a seat, and make yourself comfortable. I’ll tell Mr Jenson you are here. Would you like something to drink? Person 2. Yes, I wouldn’t mind a hot drink, if at all possible. Person 1. Of course. We have tea, coffee and hot chocolate. What would you prefer? Person 2. Coffee would be great, thank you. Person 1. How would you like your coffee? Person 2. A drop of milk and one sugar, please. Person 1. Here you are. Please help yourself to the cookies. Person 2. They look delicious, thank you. Person 1. You’re welcome. Did you have any trouble finding the way? Person 2. No, the directions you sent me were very clear, and there was hardly any traffic on the road. Person 1. Excellent. How’s Mr Samuals? Person 2. He’s very well. He sends his regards. Person 1. It’s a pity he couldn’t join us today. Person 2. Indeed. He would have really liked to come, but unfortunately he wasn’t able to rearrange his schedule. Person 1. Well I certainly hope he can join you your next visit. As for today schedule, we thought we could have lunch first and then show you around the company. How does that sound to you? Person 2. Very good. I’d really like to see your design center. Person 1. Certainly. Well, I think that’s Mr Jenson coming now. I’ll leave you in his good hands while I make the lunch arrangements. Person 2. Splendid. Thank you very much.

Глоссарий

nice to see you – рад тебя увидеть сome through –проходи через make yourself at home - чувствуй себя как дома don’t mind – не стоит Tiny bit -капельку home-made cookies – домашние печенья traffic - движение smooth - упорядоченный It’s a shame - жаль Appointment - встреча looking forward - надеяться make yourself comfortable – располагайтесь как вам удобно wouldn’t mind – не возражать indeed - действительно unfortunately – к сожалению rearrange – заново упорядочить certainly -определенно schedule - график design center –дизайнерский центр arrangements - мероприятия  

 

Упражнение 1.Ознакомьтесь с новой лексикой, составьте словосочетания для отработки слов.

Упражнение 2. Сравните стиль двух диалогов, найдите отличия, составьте собственные диалоги с данной лексикой.

Грамматика. Типы вопросов

Существует пять типов вопросов: общие, альтернативные, специальные, вопросы к подлежащему и разделительные.

Общие вопросы задаются ко всему предложению и начинаются со вспомогательного глагола. Общие вопросы часто называют Yes / Noquestion

 

She lives in Ivanovo. - Does she live in Ivanovo? Она живет в Иванове. - Она живет в Иванове?

 

Альтернативные вопросы похожи на общие, однако в них присутствует альтернатива к одному из членов предложения, которая вводится союзом or.

Does s he live inIvanovo or in Vladimir? – She lives in Ivanovo/In Ivanovo. Она живет в Иванове или Владимире? - Она живет в Иванове./В Иванове.

                                     

Специальные вопросы также имеют обратный порядок слов, но начинаются с вопросительного слова или группы слов: What? (Что?), Who? (Кто?), How? (Как?), When? (Когда?), Where? (Где?), Why? (Почему?), How many? (Сколько?), What kind of? (Какой?). Они задаются к отдельному члену предложения, который исключается из вопроса.
     
 

Разделительные вопросы задаются для уточнения или подтверждения информации.

She lives in Ivanovo, doesn’t she? She doesn t live in Vladimir, does she? Она живет в Иванове, не так ли? Она не живет во Владимире, не так ли?

Упражнение 1. Поставьте общие вопросы к предложениям

1 He’s late

2 This is the London train

3 Your photos are ready

4 John is working in the garden

5 The children are studying

6 Jane gives piano lessons

7 They lived in the south

8 She should be here

9 She could ask a question

10 It will be fine tomorrow

Упражнение 2. Поставьте по два вопроса к каждому предложению: сначала- вопрос к подлежащему, затем - вопрос к дополнению.

1. Tom opened the window. (Who/What)

2. The police are attacking the crowd. (Who/What)

3. The snow covers the ground. (What/What)

4. He has already eaten his supper. (Who/What)

5. My mother believes me. (Who/Who)

6. We do the cooking together. (Who/What)

7. The president has a big family. (Who/What)

8. The roof needs repairing. (What/What)

9. The bank gave me a loan. (What/What)

10. We divide the work. (Who/What)

III. Добавьте tags к следующим предложениям.

1. You painted it yourself.

2. You couldn’t give me a hand.

3. Someone broke that vase.

4. There is a bank on the corner.

5. Let’s go shopping.

6. You didn’t leave the garage open.

7. She’ll be in a meeting tomorrow.



Поделиться:


Последнее изменение этой страницы: 2021-11-27; просмотров: 88; Нарушение авторского права страницы; Мы поможем в написании вашей работы!

infopedia.su Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. Обратная связь - 3.14.70.163 (0.022 с.)