Заглавная страница Избранные статьи Случайная статья Познавательные статьи Новые добавления Обратная связь КАТЕГОРИИ: АрхеологияБиология Генетика География Информатика История Логика Маркетинг Математика Менеджмент Механика Педагогика Религия Социология Технологии Физика Философия Финансы Химия Экология ТОП 10 на сайте Приготовление дезинфицирующих растворов различной концентрацииТехника нижней прямой подачи мяча. Франко-прусская война (причины и последствия) Организация работы процедурного кабинета Смысловое и механическое запоминание, их место и роль в усвоении знаний Коммуникативные барьеры и пути их преодоления Обработка изделий медицинского назначения многократного применения Образцы текста публицистического стиля Четыре типа изменения баланса Задачи с ответами для Всероссийской олимпиады по праву Мы поможем в написании ваших работ! ЗНАЕТЕ ЛИ ВЫ?
Влияние общества на человека
Приготовление дезинфицирующих растворов различной концентрации Практические работы по географии для 6 класса Организация работы процедурного кабинета Изменения в неживой природе осенью Уборка процедурного кабинета Сольфеджио. Все правила по сольфеджио Балочные системы. Определение реакций опор и моментов защемления |
Архітектура і образотворче мистецтво, музика.
Архітектура. В архітектурі Київської Руси оборонного характеру чітко простежуються: – фортифікаційні споруди (міста-фортеці поблизу річок), – зруби-городні, – заборола-бруствери, – вали висотою 10 – 15 м. Містобудування. У містах більшу частину забудов складали дерев’яні будівлі. Перші християнські храми (церква Іллі в Києві часів княгині Ольги, храм на місці поховання святих мучеників Бориса і Гліба) були дерев’яними. Але поступово поширюється й муроване будівництво. Християнство взагалі дало унікальний поштовх розвитку архітектури, монументального, образотворчого та декоративного мистецтва. Першим кам’яним християнським храмом в руси була Десятинна церква в Києві (989 – 996 рр.). У 1037 році з’являється Софійський Собор – на місці битви князя Ярослава з печенігами, в якій руси перемогли. Свята Софія Київська не має аналогів у світі. Вона складала матеріальну підвалину майбутньої руської ідеологічної доктрини «Київ – новий Єрусалим». Софія Київська і досі містить у собі багато таємниць, одними з яких є її таємничі саркофаги та чарівне дзеркало з величезного земельного каменя (дорогоцінної яшми), яке «невідомо куди поділося». Щодо цього храму, повного загадок, сучасна література зазначає, що не можна вважати, що він виник тільки в часи Ярослава – на його місці існував храм і до 1017 року, коли Ярослав посів великокняжий престол. Князь цей храм уже розбудовував. Цей храм має дуже важку долю: його неодноразово грабували як греки, так і своїх ж (у 1169 р. суздальці, у 1203 р. – Рюрик Ростиславович, у 1240 р. – татари). Після татар вона лежала в руїнах аж до Могилянської доби в історії української культури (ХVІІ ст.), але її у ХV ст. все одно двічі грабували кримські татари. Однак і в руїнах виблискувала її невмируща краса. Реставрація Софії Київської відбувалася кілька разів за часів митрополитів: Петра Могили, Сильвестра Косова, Святополка Четвертинського, Варлаама Ясинського, а також гетьмана Івана Мазепи. Крім того, вже московська церква буде здійснювати реставрації: у 1843 – 53 рр. і в 1882 р здійснить останню перебудову храму. На зразок Софії Київської були побудовані собори в Новгороді й полоцьку. Князь Ярослав збудував також Золоті ворота – на зразок константинопольських. З початку ХІ ст. велике будівництво розгорнулося і в інших містах Руси. Давньоруські зодчі швидко оволодівали технологіями грецьких майстрів і пристосовували їх до місцевих умов.
З другої половини ХІ ст. починається розбудова монастирів. За часів Ярослава Мудрого, у 1051 році Антонієм з Любича був заснований Печерський монастир. Саме на його території у 1073 – 1078 рр. Святославом Ярославовичем був споруджений головний храм монастиря – церква Успіння Богородиці, стиль якого став взірцем для монастирського будівництва ХІ – ХІІ ст. Він був під час відступу радянських військ з Києва у 1941 році підірваний енкаведистами, а відбудований – уже в незалежній Україні за ініціативою президента Л.Кучми. І в подальшому князі активно займалися церковним будівництвом. З цього, правда, мало що збереглося, адже Орда знищила всі київські храми, яких на той час нараховувалося 400 (за даними єпископа Тієтмара Мерзебурзького /ХІ ст./). Єпископ Адам Бременський (ХІІ ст.) подавав цифру в 300 храмів, а наш літописець вказує 700. Більшість з них, безумовно, були дерев’яними. Тому від них нічого й не залишилося. Подібна ситуація і з наслідками панування радянської влади в Україні: на 1917 рік у Києві було більше 200 храмів, на початок 50-х рр. їх уже налічувалося тільки 2. В Київській Руси складаються три головні архітектурних школи: – київська (приклад: церква Богородиці Пирогові в Києві), – чернігівська (собор Бориса і Гліба та Успенський собор Євецького монастиря), – переяславська (споруди постраждали страшенно).
|
|||||
Последнее изменение этой страницы: 2021-12-15; просмотров: 57; Нарушение авторского права страницы; Мы поможем в написании вашей работы! infopedia.su Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. Обратная связь - 3.145.17.46 (0.005 с.) |