І ч. – тема головної партії “Ой весна-весниця”, 


Мы поможем в написании ваших работ!



ЗНАЕТЕ ЛИ ВЫ?

І ч. – тема головної партії “Ой весна-весниця”,



тема побічної партії “Та не жаль мені ані на кого”

ІІ ч. – теми крайніх розділів “Ой, Микито, Микито”,

“Ой, там в полі сосна”,

тема середнього розділу “У Києві на ринку”

ІІІ ч. – тема головної партії “А ми просо сіяли”,

тема побічної партії “При долині мак”

34. Кантата-поема “Хустина”

Літературна основа кантати-поеми, сюжет і композиція твору. Особливості музичної драматургії:

1) сюжетне розгортання композиції;

2) театралізація твору (наявність персоніфікованих героїв, образ народу);

3) подвійна функція хору: коментатора та учасника подій;

4) безперервність музичного процесу, показ явищ у розвитку, досягнення нової якості (зміна ладового нахилу хорової теми у вступі та епілозі).

Фольклорне підґрунтя музичних тем-образів, але без цитування народнопісенних мелодій.

 

Музичний матеріал:

Л. Ревуцький. Кантата-поема “Хустина”:

тема початкового хору “У неділю не гуляла”

сольний номер дівчини “Хустиночко мережана...”

сольний номер чумака “Доле моя, доле”

35. Підсумковий урок

 

ШОСТИЙ РІК ВИВЧЕННЯ ПРЕДМЕТА

(2 години на тиждень)

 

Музична культура кінця ХІХ – початку ХХІ століття

 

І семестр. Розділ ХIIІ. Музична культура Росії кінця ХІХ – початку ХХ ст.

Розділ XІV. Музичний імпресіонізм

Розділ XV. Нові течії у музиці ХХ ст .*

Розділ XVI. Музична культура Росії ХХ ст.

ІІ семестр. Розділ ХVIІ. Українська музична культура cередини ХХ – початку ХХІ ст.

Розділ ХVIIІ. Музичні традиції регіонів

Основні завдання щодо формування й розвитку умінь і навичок

протягом шостого року вивчення предмета:

· дати уявлення про розвиток музичного мистецтва від кінця ХІХ до початку ХХІ ст.;

· ознайомити учнів із новими явищами у зарубіжній та українській музичній культурі, їхньому зв’язку із соціально-політичними та історико-культурними процесами;

· ознайомити учнів з творчістю українських та зарубіжних композиторів кінця ХІХ – початку ХХІ ст.;

· дати загальні уявлення про нові мистецькі напрямки, що виникли у ХХ ст.;

· розширити уявлення учнів про відомі їм жанри і ознайомити з новими жанрами та жанровими різновидами: камерна симфонія, концерт для симфонічного оркестру, моноопера, фольк-опера, рок-опера, кіномузика та ін.;

· продовжити формування навичок аналізу музичних творів.

 

Вимоги щодо засвоєння учнем основних музичних термінів і понять

протягом шостого року вивчення предмета:

· загальні поняття, художньо-естетичні течії: імпресіонізм, неофольклоризм, аванґард, нова фольклорна хвиля, полістилістика, медитативна музика, джаз, рок-музика, поп-музика;

· музичні жанри: камерна симфонія, концерт для симфонічного оркестру, моноопера, рок-опера, мюзикл, кіномузика та ін.;

· техніки композиції і прийоми композиції: політональність, кластер, алюзія, самоцитата;

· будова музичного твору: інтерлюдія, постлюдія.

Нові течії у музиці ХХ ст.*:

· загальні поняття: експресіонізм, авангард, урбанізм;

· техніки і прийоми композиції: додекафонія, пуантилізм, конкретна музика, електронна музика, алеаторика, мінімалізм, приготований інструмент, колаж.

Зміст шостого року вивчення предмета

І семестр

1. Повторення вивченого матеріалу

Розділ ХIIІ. Музична культура Росії кінця ХІХ – початку ХХ ст.

Особливості культурного життя Росії кінця ХІХ – початку ХХ ст.

О. СКРЯБІН (1872 – 1915). Творчий портрет.

Прелюдії для фортепіано.

“Поема екстазу”*

Пошуки новизни в усіх видах мистецтва: символізм у поезії (“срібна доба”) та живопису (М. Врубель).

О. Скрябін – видатний російський композитор і піаніст. Філософська основа творчого світогляду (ідеалізм). Новаторські тенденції у творчості О. Скрябіна: експерименти поєднання звука з кольором та світлом як втілення ідеї синтезу мистецтв. Жанри творчості.

Різноманітність жанрів фортепіанної музики О. Скрябіна (сонати, прелюдії, етюди, поеми). Піанізм О. Скрябіна.

Прелюдії для фортепіано ор. 11 – продовження романтичної традиції циклізації мініатюр. Відображення авторської системи музичних образів та своєрідність музичної мови. Прелюдії № 2 ля мінор, № 4 мі мінор – втілення образів знемоги та витонченості; № 6 сі мінор — образ волі, летючості та самоствердження.

Програмні симфонічні поеми “Поема екстазу” та “Прометей”.

Музичний матеріал:

О. Скрябін. Прелюдії для фортепіано ор. 11:

№ 2 ля мінор

№ 4 мі мінор

№ 6 сі мінор

№ 10 до дієз мінор

“Поема екстазу” (експозиція)

 



Поделиться:


Последнее изменение этой страницы: 2017-01-26; просмотров: 284; Нарушение авторского права страницы; Мы поможем в написании вашей работы!

infopedia.su Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. Обратная связь - 3.22.171.136 (0.008 с.)