Хорові обробки народних пісень 


Мы поможем в написании ваших работ!



ЗНАЕТЕ ЛИ ВЫ?

Хорові обробки народних пісень



Місце жанру обробки народної пісні для хору a cappella у творчості М. Леонтовича. Жанрове багатство хорових обробок, розмаїття тематики та образів. Індивідуальний творчий підхід до розкриття образного змісту народної пісні. Новаторський метод обробок народних пісень – “хорова оркестровка”. Використання поліфонічних прийомів, колористичність гармонії, звукозображальність. Наскрізність розвитку в рамках куплетної форми.

 

Музичний матеріал:

М. Леонтович. Хорові обробки українських народних пісень:

“Дударик”

“Над річкою бережком”

“За городом качки пливуть”

“Женчичок-бренчичок”

“Пряля”

“Із-за гори сніжок летить”

“Козака несуть”

 

 

Я. СТЕПОВИЙ (1882 – 1921).

Біографія та короткий огляд творчості .

Фортепіанні твори.

Вокальні твори. Вокальний цикл «Барвінки»

Місце і значення творчості Я. Степового в українській музичній спадщині.

Дитинство та роки навчання у Петербурзі (Петербурзька придворна капела та Петербурзька консерваторія). Педагогічна та музично-громадська діяльність у Києві.

Вплив творчості європейських та російських композиторів на формування музичного стилю Я. Степового (П. Чайковський, М. Римський-Корсаков, А. Лядов, Ф. Шопен, Е. Ґріґ). Викладацька та музично-громадська діяльність у Києві.

Фортепіанні твори Я. Степового. Мініатюра як провідний жанр (вальси, елегії, менуети, прелюди, мазурки та пісні без слів). Особливості гармонії та фактури фортепіанних творів.

Камерно-вокальний жанр у творчості Я. Степового.

Вокальний цикл “Барвінки”. Історія створення, тематика та коло образів. Літературна основа солоспівів (лірика Т. Шевченка, Л. Українки, М. Чернявського, О. Олеся). Поєднання творчих традицій М. Лисенка та російських композиторів у музиці вокального циклу “Барвінки”. Значення романсу “Степ”.

 

Музичний матеріал:

Я.Степовий. Вокальний цикл “Барвінки”:

“Утоптала стежечку” (слова Т. Шевченка)

“Ой три шляхи широкії” (слова Т. Шевченка)

“Місяць яснесенький” (Колискова) (слова Л. Українки)

“Степ” (слова М. Чернявського)

“Розвійтеся з вітром” (слова І. Франка)

Прелюд пам’яті Т. Шевченка

Особливості культурного життя Західної України у другій половині

ХІХ – першій половині ХХ ст.

Д. СІЧИНСЬКИЙ. Огляд творчості.

О. НИЖАНКІВСЬК ИЙ. Огляд творчості

Історичні умови та особливості музичного життя в Західній Україні другої половини ХІХ століття. Розвиток музичних жанрів: хорового, пісенно-романсового та інструментального. Роль фольклору у розвитку професійного музичного мистецтва.

Д. Січинський (1865 – 1909) – композитор, педагог, дириґент, організатор перших музичних товариств та самодіяльних хорів у Галичині. Жанри творчості: опери, кантати, музика до театральних п`єс, хорові твори та солоспіви на вірші українських поетів.

О. Нижанківський (1862 – 1919) – композитор, хоровий дириґент, видатний музично-громадський діяч, продовжувач традицій та популяризатор творчості М. Лисенка. Засновник нотного видання "Бібліотека музикальна" (серія вокальних творів українських композиторів). Жанри творчості: хори, романси та вокальні дуети.

 

Музичний матеріал:

Д. Січинськийй. Солоспіви: “І золотої, і дорогої” (слова Т. Шевченка)

“Бабине літо” (слова М. Гавалевича)

Хори: “Непереглядною юрбою” (слова І. Франка)

“Мій краю” (слова І. Франка)

Кантати: “Дніпро реве” (слова Б. Грінченка)

“Лічу в неволі” (слова Т. Шевченка)

О. Нижанківський. Хорова поема “Гуляли” (слова Ю. Федьковича)

Н. НИЖАНКІВСЬКИЙ. Огляд творчості.

В. БАРВІНСЬКИЙ. Огляд творчості.

М. КОЛЕССА. Огляд творчості

Н. Нижанківський (1895 – 1940) – піаніст, педагог, знаний музичний діяч. Фортепіанна творчість композитора, поєднання в музичній мові національної характерності, пісенного мелосу з рисами імпресіонізму.

В. Барвінський (1888 – 1963) – композитор, піаніст, музичний критик, педагог, дириґент, музично-громадський діяч. Друк і виконання творів у Відні, Токіо, Нью-Йорку. Трагічна доля композитора та його творчої спадщини. Жанри творчості: фортепіанна музика, камерно-інструментальні твори, обробки народних пісень. Використання фольклору у різних жанрах творчості. Значення творчості Барвінського для збагачення педагогічного репертуару (впровадження національних та сучасних рис музичної мови у п’єсах для дітей).

М. Колесса (1903 – 2004) – композитор, педагог, дириґент. Сторінки життя і творчості. Прагнення до пошуку нових творчих форм, художнього експерименту. Синтез народнопісенних засад із сучасною системою музично-виразових засобів. Творча спадщина композитора, її багатогранність.

 

Музичний матеріал:

Н. Нижанківський. Фортепіанні твори:

Елегія

Коломийка

В. Барвінський. Прелюдії для фортепіано

Фортепіанний цикл “Наше сонечко грає на фортепіано”

(п’єси за вибором викладача)

М. Колесса. Коломийка

Вокально-хоровий цикл “Лемківське весілля”

 



Поделиться:


Последнее изменение этой страницы: 2017-01-26; просмотров: 527; Нарушение авторского права страницы; Мы поможем в написании вашей работы!

infopedia.su Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. Обратная связь - 3.129.67.26 (0.009 с.)