Заглавная страница Избранные статьи Случайная статья Познавательные статьи Новые добавления Обратная связь КАТЕГОРИИ: АрхеологияБиология Генетика География Информатика История Логика Маркетинг Математика Менеджмент Механика Педагогика Религия Социология Технологии Физика Философия Финансы Химия Экология ТОП 10 на сайте Приготовление дезинфицирующих растворов различной концентрацииТехника нижней прямой подачи мяча. Франко-прусская война (причины и последствия) Организация работы процедурного кабинета Смысловое и механическое запоминание, их место и роль в усвоении знаний Коммуникативные барьеры и пути их преодоления Обработка изделий медицинского назначения многократного применения Образцы текста публицистического стиля Четыре типа изменения баланса Задачи с ответами для Всероссийской олимпиады по праву Мы поможем в написании ваших работ! ЗНАЕТЕ ЛИ ВЫ?
Влияние общества на человека
Приготовление дезинфицирующих растворов различной концентрации Практические работы по географии для 6 класса Организация работы процедурного кабинета Изменения в неживой природе осенью Уборка процедурного кабинета Сольфеджио. Все правила по сольфеджио Балочные системы. Определение реакций опор и моментов защемления |
Збірка І.Франка «Зів'яле листя»: проблем но-тематичні комплекси , структура, образи-символи.
Структура. Збірка складається з 3 циклів, 61 поезії (по 20 віршів), епілог не нумерується. Із 61 твору мотиви щоденника відчутні в 34 поезіях. Особливо – «Не знаю, що мене до тебе тягне» (2 вірш з 1 циклу), «Матінко моя ріднесенька» (8 вірш 3 циклу). Проблемно-тематичні комплекси. Спільним є порівняння душі з кораблем у розбурканому морі, страждань із «дикою пущею» (у Супруна) – «безмежним полем» (у Франка); краху ілюзій із картковим будинком. Темою збірки є відтворення динаміки почуттів людини, ошуканої в коханні. Перший жмуток – його складають твори, де герой роздумує над долею закоханих без взаємності. Аспекти роздумів: а) сила почуття, мука любові, жертовність, відповідальність за почуття («Твої очі як те море», «Не минай з погордою»); б) усвідомлення того, що справжня любов одна («Раз зійшлися ми случайно»); в) протест любові проти самотності («Так, ти одна моя…»); г) вічна смерть і вічне воскресіння любові («Не надійся нічого», «Безмежне поле»). Окрема група – психологічна проблематика паралельно із філософською: почуття окремої людини проектується на проблему гармонізації почуттєвої сфери («По довгім важкім отупінню», «Епілог»). Настроєвий тон – контрастний: надія – безнадія, апатія – відродження до життя. Ключові слова: життя, щастя, любов. У них спроба героя відповісти на питання про сенс буття – смисл у щасті, а щастя в любові (досягнення гармонії). Другий жмуток – роздуми над долею закоханих без взаємності стають песимістичнішими. Кохана – не ідеальна мрія, а як жива людина, з вадами, якостями («В Перемишлі, де Сям…», «Я не тебе люблю», «Ой жале мій, жалю»). У циклі представлена низка творів. які являють художню інтерпретацію народних уявлень про любов, вірність: ліричний герой входить у світ природи, стає його частиною («Оце тая стежечка», «Зелелий явір», «Червона калина», «Ой ти дубочку кучерявий»). Настроєвий фон – негативні емоції: жаль – сум – печаль – розпач – безнадія – апатія, що виявляються в: - зізнанні героя в тому, що кохання стало фатальним; - висновку, що людина – іграшка долі; - втраті сенсу життя («Якби знав я чари», «Що щастя? Се ж ілюзія!», «Сипле, сипле, сипле сніг»). Наскрізні худ. прийоми – паралелізм (золоті зорі – гарні очі, пшеничний колос – її голос, явір – парубок); антитеза (мрія – дійсність, світлі і темні почуття в коханні).
Образи-символи. Символіка: 1) народно-пісенна (дівчина – лілея, калина, зоря; серденько – колюче терня). 2) міфологічна (Сфінкс як загадка життя («Я не тебе люблю»)). 3) біблійна (рядок із поезії «Як віл в ярмі» «свій плуг до краю дотягаю» асоціюється зі шляхом на Голгофу). У другому жмуткові з’являються елементи сюжетності: у вірші «В перемишлі…» в інтимні роздуми вмонтовано легенду про примарність щастя. Поезією «Що щастя?...» можна вважати прологом до третього жмутку, оскільки там з’явиться мотив сенсу життя взагалі. Третій жмуток – у поезіях цього циклу проблематика філософізуються через: - проблема творчості і творця (теза про очисну силу мистецтва: натхнення, перелите в пісню, допомагає перенести біль нерозділеного кохання). - проблема смислу існування в самотності (почуття кохання повинно бути взаємним («Вона померла», «Байдужісінько мені тепер»)). - проблема божественого і диявольського в житті: а) можливість продати душу чорту; б) викликання чорта; в) відмова диявола купити душу героя, бо вона давно йому належить. - проблема життя і смерті: а) причини власного безсилля перед долею: м’яке серце, горда дума, вразливість; б) остаточне рішення піти з життя, тому герой прощається з коханою, творчістю. - проблема вічності, незнищенності душі: а) роздуми про вічне життя, безсмертя душі; б) самогубство як гріх проти и безсмертної душі. Настроевий фон – градація переходу песимістичного світовідчуття в нейтральне філософування роздумів про вічність. Символіка: 1. міфологічна – Сфінкс, «свічка здута» - як погасле життя. 2. біблійна – «зимна змія» як змій – спокусник.
|
|||||
Последнее изменение этой страницы: 2021-07-19; просмотров: 62; Нарушение авторского права страницы; Мы поможем в написании вашей работы! infopedia.su Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. Обратная связь - 18.116.36.192 (0.004 с.) |