Заглавная страница Избранные статьи Случайная статья Познавательные статьи Новые добавления Обратная связь КАТЕГОРИИ: АрхеологияБиология Генетика География Информатика История Логика Маркетинг Математика Менеджмент Механика Педагогика Религия Социология Технологии Физика Философия Финансы Химия Экология ТОП 10 на сайте Приготовление дезинфицирующих растворов различной концентрацииТехника нижней прямой подачи мяча. Франко-прусская война (причины и последствия) Организация работы процедурного кабинета Смысловое и механическое запоминание, их место и роль в усвоении знаний Коммуникативные барьеры и пути их преодоления Обработка изделий медицинского назначения многократного применения Образцы текста публицистического стиля Четыре типа изменения баланса Задачи с ответами для Всероссийской олимпиады по праву Мы поможем в написании ваших работ! ЗНАЕТЕ ЛИ ВЫ?
Влияние общества на человека
Приготовление дезинфицирующих растворов различной концентрации Практические работы по географии для 6 класса Организация работы процедурного кабинета Изменения в неживой природе осенью Уборка процедурного кабинета Сольфеджио. Все правила по сольфеджио Балочные системы. Определение реакций опор и моментов защемления |
Система стимулювання учасників гри (в балах)
3) організувати роботу бригад у різні зміни, а роботу 4) використання при перевезенні бетону бортових ав Оптимальним рішенням буде такий розподіл автотранспорту, що виключає простої бригад при мінімальних простоях автомашин, бо останні ведуть до зростання затрат на перевезення. III. На цьому етапі учні — члени бригад визначають, як обладнати робоче місце, як оптимально організувати свою роботу, щоб виконати денне завдання. Підсумок — аналіз і оцінка результатів гри. Арбітри підводять підсумки, судді оцінюють результати роботи бригад, фіксують успіхи і помилки, визначають особисті і командні місця. В обговоренні бере участь уся група (табл. 5). Подаємо варіант дидактичної гри, яка проводиться замість вступного інструктажу під час навчання водіння агрегатів (тема «Робота на агрегатах для рядового посіву зернових і зернобобових культур»). На першому етапі — актуалізації знань, умінь і навичок для роботи на полігоні або в навчальному господарстві — можна провести на уроці дидактичну гру «Звіт-диспут». Вона допомагає актуалізувати теоретичні знання і первинні інтелектуальні вміння учнів, необхідні для подальшого формування умінь і навичок водіння. Викладач або майстер може запропонувати учням виконати вдома необхідні для сівби теоретичні розрахунки (за конкретними даними, які він повідомляє): 1) опір сівалки (через ширину її захвату, масу і пи 2) коефіцієнт (%) використання тягового зусилля 3) кількість насіння — норма висіву його (через ши Перед початком першого інструктажу з теми проводиться гра. Ведучий (викладач або майстер) повідомляє її умови. Викликаний учень записує на дошці зроблений ним розрахунок. Решта учнів порівнюють записане із своїми розрахунками і ставлять йому запитання незалежно від того, вважають вони запис правильним чи ні.
Вимоги до правильної відповіді такі: вибір правильного варіанта розв'язання; науково-технічне і технологічне обгрунтування його; вміння доводити свою думку; вміння варіювати у процесі полеміки, змінюючи свою точку зору відповідно до зауважень учнів та обґрунтовуючи новий варіант. Ведучий не повинен втручатись у полеміку, що розгортається між учнями. Його завдання — загострити її, залучити до обговорення якомога більше учнів. Розглядаються всі можливі варіанти, і лише потім визначається правильний. Оцінку ведучий пропонує визначити всій групі. Як показує досвід, вона виявляється нижчою, ніж учень заслужив, і ведучому доводиться пояснювати, чому її треба підвищити Першим бажано викликати до дошки найкраще підготовленого учня. Звичайно активність учнів зростає уже з другого виклику. Сильним учням ведучий пропонує допомогти своїм товаришам, які відчувають труднощі. Вимоги до учнів — учасників полеміки: вміти спростувати відповідь; даги правильний, на їх погляд, варіант і обгрунтувати його; тактовно виправляти товариша і т. д. Доцільно також передбачити дидактичні ігри або вправи на побудову науково-технологічних обгрунтувань дій і варіантів вибору запропонованих учнями розв'язань. Прикладом такої гри може бути «Дія з попереднім коментарем», у процесі якої, повідомляючи про певну систему дій, учень перед кожною новою дією коротко нагадує її обгрунтування. Наприклад, у грі на матеріалі теми «Підготовка двигуна до пуску» перед вимогою «Прикрити повітряну і трохи відкрити дросельну заслінку карбюратора» учень випереджує: «Щоб збагатити запалювальну суміш...» (і далі — вимоги). Це скорочене обгрунтування може бути деталізоване при наявності в учнів запитань у ході диспуту-обговорення. Такого типу ігри можливі з усіх підготовчих робіт технічного огляду машин, механізмів, перевірки їх робочого стану і регулювання всіх діючих систем. Перелік і послідовність виконання цих робіт викладені в інструкційно-технологічних картах щодо проведення щоденного технічного огляду машин і механізмів та в навчальних наочних посібниках. Тому основою проведення гри для учнів-ведучих, обліковців і суддів буде саме така карта і наочність.
Дидактична гра типу «Естафета» проводиться на такому матеріалі, що дозволяє кожному учневі виконати будь-яку одну дію — складову певної системи дій. Наприклад, при вивченні теми «Підготовка до роботи гусеничного трактора з причепом» учні виконують 3 складові завдання: підготовку трактора до роботи; підготовку причепа; складання агрегату, яке, в свою чергу, включає кілька складних операцій: з'єднання причепа з гідросистемою трактора; встановлення головного гальмового циліндра на трактор і з'єднання електропроводу причепа з розеткою на тракторі. Тому в грі можуть брати участь 5—6 учнів, які один за одним виконують у певній послідовності чергову систему дій. В організованому, професійному цілеспрямованому навчанні важливо показати не тільки правильні, а й помилкові дії та відповідні сигнали і навчити учня уникати їх або оперативно виправляти з метою попередження аварій. Для цього доцільно використовувати спеціальні пристрої, що сигналізують учневі про помилку, а коли він її не виправить — і про аварію (навчально-імітовану), яку він зробив. Таке навчання самоконтролю за допомогою пристроїв дає змогу в 2—3 рази швидше зменшити ймовірність помилки в процесі навчання праці, про що свідчать дослідження з підготовки механізаторів в екстремальних умовах діяльності. Дидактичну гру «Естафета» доцільно застосовувати під час виконання завдань, що містять багато послідовних складних операцій. Наприклад, відпрацьовуючи вміння і навички учнів для роботи з підготовки до збирання врожаю зернових і зернобобових культур, ведучий пропонує кожному члену ланки (підгрупи) почергово виконувати одне технологічне регулювання для заданої умови роботи: 1) виставити копіювальне обладнання жатки; 2) відрегулювати висоту зрізу; 3) відрегулювати кут нахилу платформи жатки; 4) відрегулювати мотовило відносно різального апа 5) відрегулювати підбирач валків на низькій (або Для оперативної перевірки якості виконання робіт педагог дає обліковцям точні розрахункові дані (кут нахилу, розмір допусків тощо). Під час гри «Змагання» учні по черзі виконують увесь комплекс дій з під'їзду на тракторі і зчеплення агрегату, а обліковці і судді дають оцінку якості і відносного часу виконання дій підгрупою. Наприкінці гри визначають групу — переможця за балами якості і відносним часом виконання. Ще на початку гри ведучий майстер пояснює, що головним критерієм є якість виконання роботи. Виробничо необхідний час поки що не вводиться в обов'язковий критерій. Якщо гра передбачає аварійні ситуації, враховують кількість спроб, які довелось виконати, щоб досягти безпомилкової дії. Так поступово у кожного учня формуєть ся вміння вибирати сигнали, що відповідають певній виробничій дії, і виконувати їх спочатку шляхом самоконтролю, а потім — в міру автоматизації навички і вміння— не стільки окремі дії, скільки сам остаточний результат їх в цілому. Цей підхід до вироблення більш складного уміння в учнів ПТУ є основою для формування фахових умінь і навичок і, як результат, упевненості в своїх силах через результативність своєї діяльності в імітовано екстремальних умовах дидактичних ігор.
Подальше вдосконалення умінь і навичок, перехід їх у творчість і майстерність здійснюються на виробництві впродовж багатьох років сумлінної праці, пошуків і вивчення досвіду новаторів. Для стимулювання таких пошуків деяким іграм слід надати характеру моделювання певних нестандартних ситуацій. Однією з них є перенесення навички, сформованої на основі глибоко засвоєних знань і широких умінь. Це може бути гра типу «Робота на машині (верстаті) невідомої марки» або «Робота на зіпсованій машині». Для першого варіанта гри добирається машина, на якій не навчали їздити учнів (нової чи застарілої марки). Група розбивається на бригади, кожній з яких дають 90 інструкцію з водіння цієї машини. Учні повинні знайти спільне і відмінне між тим, чого вони навчилися в ПТУ, і тим, що треба вміти для водіння машини цієї марки. Після теоретичного осмислення нових навичок кожен з учнів бригади естафетно (один за одним) проїжджає одну з фігур автодрому (наприклад, «вісімку»). Враховуються безпомилковість і якість водіння на новій для учня машині, визначається бригадна та індивідуальна першість. Подібним може бути варіант роботи на верстаті невідомої марки тощо. Другий варіант гри можна провести на машині із заздалегідь вимкненим або зіпсованим вузлом, наприклад, без зчеплення, з можливістю ввімкнути лише одну передачу, без гальм тощо. Ставиться завдання доїхати до гаража. Такі ігри розширюють професійний кругозір учнів, надають їм впевненості у своїх силах. Важливим етапом завершення навчання є підготовка до кваліфікаційних екзаменів. Найкращим варіантом її може стати ділова гра «Іспит», що проводиться на полігоні за тим самим сценарієм, що і майбутній іспит. Аналогічною може бути гра-конкурс «На олімпіаду». В ній беруть участь усі учні училища, а в конкурсній комісії по черзі працюють визначені групою учні (судді, обліковці, хронометристи та ін.). Так закладаються основи майбутнього професійного зростання учнів, їх фахової майстерності.
|
|||||||||||||||||||
Последнее изменение этой страницы: 2017-02-10; просмотров: 142; Нарушение авторского права страницы; Мы поможем в написании вашей работы! infopedia.su Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. Обратная связь - 3.14.253.152 (0.013 с.) |