Врахування структури текстів 


Мы поможем в написании ваших работ!



ЗНАЕТЕ ЛИ ВЫ?

Врахування структури текстів



Особливості тексту:

-логічна побудова текстового матеріалу за систематичністю, послідовністю, ритмічністю та періодичностю членування та послідовність читання дозволяють застосовувати відносну стриманість при формуванні логічної структури

 

Логически связанный текст (систематический порядок расположения материала), специфичный объем логических периодов и, как следствие, последовательный, сплошной, размеренный по ритму способ чтения - все это как бы снижает требования к визуальной броскости, подчеркнутости в выражении логической структуры научно-технического издания. Но можно говорить лишь об относительной сдержанности при передаче логической структуры научно-технического издания, сравнивая последние, например, со справочными и научно-популярными изданиями. Выражение структуры как логических частей, так и элементов совокупного текста (собственно текста и иллюстраций) остается важнейшей задачей, возникающей при оформлении научно-технического издания.

Именно логическая цельность и стройность основного текста, а также возможная неравномерность объемов логических периодов одного уровня являются исходным моментом для решения структурной задачи средствами оформления. В связи с этим не только допустимыми, но и вполне естественными приемами оформления научно-технического издания являются:

· расположение вподверстку частей, составляющих все (кроме высшего) уровни логического членения;

· использование светлых шрифтов для рубрик тех уровней, на которых не нарушается логическая связанность изложения;

· структурная нумерация (индексация) рубрик (1, 1.1., 1.2....), отражающих архитектонику книги (в сочетании с такой системой нумерации рубрики всех или некоторых низших ступеней могут даваться одинаковым, по всем признакам, шрифтом. При большом числе ступеней рубрикации придание рубрикам каждого уровня своих собственных графических и типоразмерных признаков неоправданно усложняет визуальную картину текста);

· набор рубрик всех уровней и номеров рубрик от одной вертикали (лучшим исходным рубежом является левый край полосы набора);

· обособление рубрик в отдельной колонке, расположенной на боковом поле параллельно тексту (при такой схеме сохраняется визуальная целостность текста и, вместе с тем, как бы обнажается его логический каркас, выраженный рубриками).

В целом типографский рационализм находит в научно-технических изданиях весьма благодатную почву, и чем сложнее структура издания, тем значительнее становится это положение.

 

 

Формат Adobe Postscript та Portable Document Format
Основою майже всіх сучасних технологій друку є мова Adobe PostScript, на якій базуються як системи розробки і відображення графіки, так і технології PDF. З моменту появи в 1985 році PostScript стала головним форматом виводу видавничої продукції, що обумовлено можливістю роздруковувати будь-який файл PostScript на будь-якому пристрої PostScript. Саме незалежність від пристрою виводу призвела до радикальних змін в галузі високоякісного друку високого дозволу, майже повну відмову від використання громіздких технологій фотонабору. Нині майже всі програми підготування видання до друку користуються мовою PostScript, більш 75% видавництв використовують для друку пристрої з підтримкою мови Adobe PostScript. Наприклад, у Adobe Illustrator або Adobe InDesign її використовують для формування сторінки, що друкується на PostScript-сумісному принтері.

Adobe PostScript є мовою опису сторінки (Page Description Language- PDL), що підтримується фактично всіма пристроями відображення, включаючи лазерні і широкоформатні струминні принтери, комп'ютерні фотонабірні пристрої, а також цифрові пристрої виводу на друкарську форму і на принтер. Незважаючи на те, що це не єдина існуюча мова опису сторінок, Adobe PostScript фактично стала стандартом мови роботи з промисловими пристроями відображення.

PostScript-3 має такі переваги:
поліпшена технологія зображень (Enhanced Image Technology) – автоматичне розпізнавання й оптимізація зображень з максимально можливою якістю.
device – оператор, що дає змогу опрацьовувати будь-яку кількість кольорів: від двох (duotone) до шести (Pantone Hexachrome).
cистема NetWorks підтримує для принтера Web-сторінку, якою можна виконувати віддалене адміністрування принтера.
RIP-трепінг, дозволяє проводити трепінг на етапі візуалізації.
RIP-кольороподіл на етапі роботи RIP підтримує HiFi Colorо.
прямий друк PDF дозволяє RIP приймати файл у форматі PDF, замість файла PostScript.
• набір із 136 стандартних шрифтів враховує сумісність платформ Macintosh і Windows. Є також підтримка двобайтних шрифтів для набору текстів азіатськими мовами.
друк PlanetReady підтримує набори символів для більшості латинських і азіатських шрифтів.
драйвер принтера AdobePS: друк водяних знаків, багатозадачний друк, поліпшене керування кольорами, необмежена можливість настроювання форматів паперу, пряме створення PDF-файлів.
гладкі кольорові переходи завдяки 16-бітовій глибині кольору по кожному кольоровому каналу. Також підвищена якість відображення півтонів і градієнтів.

У 1998 році у комерційному і високошвидкісному друці стала застосовуватися технологія Adobe PostScript Extreme. Формат PostScript Extreme об'єднує три основних технології Adobe: інтерпретатори Adobe PostScript-3, формати PDF (Portable Document Format) та PJTF (Portable Job Ticket Format). Формат PDF є внутрішнім, він дозволяє переглядати (на відміну від PostScript), архівувати, редагувати документи перед друком і друкувати файли незалежно від того, за допомогою якого програмного забезпечення й операційної системи вони створені, включаючи шрифти, загальне розташування тексту і формат сторінок. При цьому не обов'язково мати програмне забезпечення, у якому створено документ, і шрифти. Adobe PostScript Extreme має такі характеристики:
1. Умонтована підтримка як файлів PDF, так і файлів PostScript.

2. Умонтована підтримка створення і друку файлів у форматі PDF. Для перетворення PostScript у PDF використовується оброблювач Adobe Normalizer.

3. Технологія, що включає в себе RIP з інтерпретатором PostScript 3.

4. Технологія для розподілу, автоматизації і керування виконанням послідовностей задач.

5. Інформація керування процесом подається у форматі PJTF.

6. У процесі використовуються проміжні файли у форматі PDF.

 

 

http://journlib.univ.kiev.ua/xtr1-rol.ppt#261,1

 

1. Типографіка - система оформлення книжкової продукції, набір і верстка друкованого видання. (поясненя: http://www.aboutfonts.ru/category/termini-i-ponyatia/terminy-t/).

Це графічне оформлення друкарського тексту за допомогою набору і верстки (монтажу), проектування або безпосереднє моделювання зовнішності твору друку.

 

2. Поняття верстки. Верстка як навчальна дисципліна.

ВЕРСТКА - складова частина макетування. Процес розміщення текстових і ілюстративних блоків по полю формату з відповідно до розробленого дизайну макету і вимог правопису.

Процес верстки у видавничій справі - здійснення керівництва над організацією внутрішньої будови та художнім оформленням видання, поєднання всіх елементів у монолітну цілісність відповідно до концепції видання з гармонійно сполученими та узгоджено діючими частинами за допомогою графічних засобів.

Подання інформації відповідно до специфіки друкованого видання в результаті верстання підвищує вплив його на читача. Це залежить від жанрового різноманіття, яке поліпшує сприйняття; зображального матеріалу, що привертає увагу і допомагає краще орієнтуватися в інформації; графічного оформлення, яке надає динаміку зображенням, текстам, заголовкам.

Предметом вивчення даного курсу є друковане видання з точки зору його графічної організації, а саме елементи, що є складовою частиною друкованого твору і засоби, якими організовується подання інформації, її виділення та акцентування, а також етапи створення друкованого видання.

3. Зв'язок верстки з іншими навчальними дисциплінами.

Курс Художнє оформлення видань у поєднанні з курсами „Верстка", "Шрифтознавство", „Технічне редагування", „Основи видавничої справи та редагування" та „Редакторський аналіз і правка" дозволяє комплексну підготовку кваліфікованих спеціалістів для редакцій газет, журналів, видавництв.

4. Верстка електронних видань та вимоги ( http://www.nbuv.gov.ua/portal/natural/pivs/2009_1.pdf )


Рекомендована література до курсу:

1. диагкХРгезз. Под ред. Охотцева И.Н. - К., 2001. - 368 с.

2. (^иагкХРгезз 5.0. /Под.ред.И.Н.Охотцева. - К.: Век, 2002. - 400 с.

3. Ра§е Макег 7.0. Учебник от АсіоЬе. - К., 2002. - 384 с.

4. Блатнер Д. СИіагкРгезз 5. Искусство допечатной подготовки. - Оіа8ой,
2002.-912 с.

5. Божко А.Н. АсіоЬе РгатеМакег. Сложная верстка. Серия Для дизайнеров.
- ДМК, 2000. - 576 с.

6. Буковецкая О. А. Дизайн текста: Шрифт, зффектьі, цвет. - 2-е изд., испр.
-М.: ДМК, 2000.-304 с.

7. Валуєнко Б. В. Зовнішнє оформлення друкованих видань: Способи
композиційного зв'язку шрифту і зображення // Друкарство. - 1999. - №
З.-С. 12-13.

8. Валуєнко Б. В. Специфіка оформлення книжкових оправ. - К.: Час, 1990.
-48 с.

9. Вовк Е. Т. С>иагкХРге85 5.0. Самоучитель. - М: КУДИЦ-ОБРАЗ, 2002. -
288 с.

Ю.Вовк Е.Т. Ра§еМакег 6.5/7.0. Самоучитель. - М„ 2002. - 352 с. И.Георгиев Д. Режиссура газетьі / Пер. с болг. 3. М. Дурьігиной. - М.:

Мьісль, 1979.-260 с. 12.Гиленсон П. Г. Справочник художественного и технического

редакторов. - М.: Книга, 1988. - 527 с. ІЗ.Глушаков С.В. Компьютерная верстка: Учебньїй курс. - Харків: Фолио,

2002. - 485 с. Н.Гончарова Н. А. Композиция и архитектоника книги // Книга как

художественньш предмет. - М., 1990. - 4.2: Формат. Цвет. Конструкция.

Композиция. - С. 291-394. 15.Гуревич С. М. Номер газетьі. Учебное пособие. - М.: Аспект Пресе,

2002. - 191 с. іб.Добкин С. Ф. Оформление книги: Редактору и автору. - 2-е изд.,

перераб. и доп. - М.: Книга, 1985. - 208 с. 17.Донни О'Куин. Допечатная подготовка. Руководство дизайнера. - С-Пб.,

2001.-592 с. 18.ДСТУ 3017-95. Видання. Основні види, терміни та визначення. - К.:

Держстандарт України, 1995. - 50 с. 19.ДСТУ 3018-95. Видання. Поліграфічне виконання. Терміни та

визначення. - К: Держстандарт України, 1995. -21с. 20.1ванов В. Ф. Техніка оформлення газети. - К, 1997; 21.Іванов В. Ф. Техніка оформлення газети: Курс лекцій: Навч. посібник

для студ. фак. журналістики. - К.: Знання, 2000. - 222 с. 22.Картер М. А. Сучасний дизайн газет. - К.: Нац. ін-т Преси, 1998. -18 с. 23.Картер М. Сучасний дизайн газети. - К., 1998 24.Кафтанджиев X. Текстьі печатной реклами / Пер. с болг. А. Ю.

Погарской; Под ред. М. Н. Дьімшица. -М.: Смьісл, 1995. - 127 с. 25.Кириленко А. Самоучитель по компьютерной верстке. - К., 2001. - 600 с.

26.Комолова Н. Компьютерная верстка и дизайн. - Спб: ВНУ, 2003. - 500

с. 27.Ляхов В.Н. О художественном конструировании книги. Системное

проектирование. Функциональньш анализ. —М.: Книга, 1975. - 91 с. 28.Мильчин А. 3. Издательский словарь-справочник. - М., 1998. 29.Мильчин А. 3. Культура издания, или Как не надо и как надо делать

книги: Практическое руководство. - М.: Логос, 2002. - 224 с. ЗО.Мягкова Л. А. Особенности и общие характеристики оформлення

детских газет // Вестник Моск. ун-та. Серия 10. Журналистика. - 2000. -

№ 1.-С. 23-35.

.Павлов Т. В. Злектронное издательство на основе программ ОиагкХРгезз

и АсіоЬе Ра§еМакег. Учебное пособие по созданию публикаций для

печати. - Альянс-пресс, 2003. - 640 с. 32.Пикок Дж. Издательское дело. / Пер. с англ. 2-е издание, исправленное и

дополненное - М.: Издательство ЗКОМ, 2002. - 424 с: илл. ЗЗ.Сава В. І. Основи техніки творення книги.: Навч. посібник. - Л.:

Каменяр, 2000. - 136 с: табл., рис. 34.Сміт Д. К. Посібник книговидавця / Пер. з англ. В. Звиняцьковського. -

К.: Любіть Україну, 1999. - 144 с. 35.Стандарти по издательскому делу / Сост. А. А. Джиго, С. Ю. Калинин. -

М.: Юристь, 1998.-375 с. Зб.Стоцкая Т. Верстка в Ра§еМакег 7. Самоучитель. - Спб: Питер, 2002. -

304 с.

37.Тайц А. АсіоЬе Ра§еМакег 7.0. - С-Пб.: ВНУ, 2002. - 784 с. 38.Тимошик М. С. Видавнича справа та редагування: Курс лекцій. У 2-х

частинах. Ч. 1. / Київ. нац. ун-т ім. Тараса Шевченка. - К., 2002. 39.Федорова А. Самоучитель АсіоЬе Ра§еМакег 7. - Спб: ВНУ, 2003. - 726с.

4О.Хансен X. Разработка сценариев для Ра§еМакег. - С-Пб., 2000. - 704 с. 41.Хойнацький М. С. Основи стандартизації і використання стандартів у

видавництві: Навч. посібник / За ред. В.П.Тараника. - К.: Вища

шк..,1993.-151 с.

42.Черняков Б.І. Зображальна журналістика;

43.Шапошников А.С. Ра§еМакег 6.51 - издателю. - М., 2002. - 528 с. 44.Шевченко В. Е. Елементи оформлення сучасного газетного видання //

Наукові записки Ін-ту журналістики. - К., 2000. - Т. 1. - С. 88-95. 45.Шевченко В. Е. Оформлення сучасного газетного видання / Київський

національний університет імені Тараса Шевченка, Інститут

журналістики / За ред. В. В. Різуна. - К.: Поліграф, д-ця Інституту історії

України НАН України, 2003. - 344 с: рис, табл. 46.Шевченко В. Е. Техніка оформлення газетного видання. - К., 2003; 47.3нциклопедия книжного дела / Ю. Ф. Майсурадзе, А. 3. Мильчин, 3. П.

Гаврилов и др. - М., 1998. 48.Яцюк О. Г., Романьїчева 3. Т. Компьютерньїе технологии в дизайне.

Зффективная реклама. - СПб.: БХВ-Петербург, 2001. - 432 с, ил. 49.Яцюк О.Г. Компьютерньїе технологии в дизайне. Логотипьі, упаковка,

буклети. - С-Пб., 2002. - 464 с.

 



Поделиться:


Последнее изменение этой страницы: 2017-02-05; просмотров: 65; Нарушение авторского права страницы; Мы поможем в написании вашей работы!

infopedia.su Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. Обратная связь - 3.15.235.104 (0.034 с.)