Заглавная страница Избранные статьи Случайная статья Познавательные статьи Новые добавления Обратная связь КАТЕГОРИИ: АрхеологияБиология Генетика География Информатика История Логика Маркетинг Математика Менеджмент Механика Педагогика Религия Социология Технологии Физика Философия Финансы Химия Экология ТОП 10 на сайте Приготовление дезинфицирующих растворов различной концентрацииТехника нижней прямой подачи мяча. Франко-прусская война (причины и последствия) Организация работы процедурного кабинета Смысловое и механическое запоминание, их место и роль в усвоении знаний Коммуникативные барьеры и пути их преодоления Обработка изделий медицинского назначения многократного применения Образцы текста публицистического стиля Четыре типа изменения баланса Задачи с ответами для Всероссийской олимпиады по праву Мы поможем в написании ваших работ! ЗНАЕТЕ ЛИ ВЫ?
Влияние общества на человека
Приготовление дезинфицирующих растворов различной концентрации Практические работы по географии для 6 класса Организация работы процедурного кабинета Изменения в неживой природе осенью Уборка процедурного кабинета Сольфеджио. Все правила по сольфеджио Балочные системы. Определение реакций опор и моментов защемления |
Дайте характеристику дисидентського руху в Радянській Україні.⇐ ПредыдущаяСтр 13 из 13
Бурхливе,суперечливе,динамічне «хрущовське»десятиріччяоб´єктивно стимулювало оновлення суспільної свідомості. Цей імпульс був настільки сильним, що під його впливом у 60—70-ті роки у радянському суспільстві виникла духовна опозиція — дисидентство (лат. dissident — незгідний), яке висувало реальну альтернативу наростаючим кризовим явищам у духовному житті суспільства — соціальній апатії, дегуманізації культури, бездуховності. Його ідеологія, зароджена як сумнів у доцільності окремих ланок існуючої системи, поступово викристалізувалася у тверде переконання необхідності докорінних змін у суспільстві. інтереси українського народу, тобто органічне залучення до сфери своєї діяльності національного чинника. Специфіка дисидентського руху в історії суспільних рухів полягає у тому, що він, будучи реальною опозиційною силою, фактично не мав ні власних організаційних структур (партій, об´єднань), ні цілісної загальної програми. Ідеологічний спектр цього руху в Україні був надзвичайно широким: від марксистської платформи (П. Григоренко) до націонал-комуністичної (І. Дзюба), а від неї — аж до платформи, близької інтегральному націоналізму Д. Донцова та ідеології ОУН (В. Мороз). Вже на початку брежнєвського періоду з метою придушення дисидентства в зародку у вересні 1965 р. Україною прокотилася хвиля арештів: у Києві, Одесі, Феодосії, Львові, Івано-Франківську, Тернополі, Луцьку. Жертвами репресій стали діячі української культури, студенти, робітники. Серед них І. Світличний, М. Горинь, М. Озерний, Я. Гаврич, Б. Горинь, М. Осадчий, О. Мартиненко та ін. «За задумом, — писав пізніше В. Мороз, — суди повинні були залякати і заморозити рух, як і на початку 30-х років. Вийшло навпаки: арешти і суди 1965—1966 pp. вперше показали всім, "скільки нас є" і хто ми. Справді, ці процеси були своєрідним парадом шістдесятників на очах України і всього світу». Численні арешти викликали протести. 4 вересня 1965 року було влаштовано маніфестацію проти репресій У Київському кінотеатрі «Україна». У цій акції брали участь І. Дзюба, В. Стус, В. Чорновіл та ін. Навесні 1968 р. 139 українських діячів науки, літератури та мистецтва звернулися з листом до Л. Брежнєва, О. Косигіна, М. Підгорного, у якому висловлювали рішучий протест проти арештів в Україні та утисків української культури. Значною мірою завдяки громадським протестам першу хвилю репресій проти інакодумства в Україні вдалося загальмувати.
Проте, 1970 р. його маховик отримує новий імпульс — починається нова хвиля репресій (червень 1970 р. — другий арешт В. Мороза та 30 його однодумців), яка набирає особливої сили на початку 1972 р. У цей час заарештовані Є. Сверстюк, І. Світличний, В. Чорновіл, І. Дзюба, В. Стус, І. Калинець та ін. Свою роль у цих драматичних подіях відіграло, очевидно, і засідання Політбюро ЦК КПРС, що відбулося ЗО грудня 1971 року, на якому було вирішено провести всесоюзну кампанію щодо ліквідації дисидентського руху і самвидаву. Ця акція дістала оперативне число «24». У середині 70-х — на початку 80-х років дисидентський рух в Україні зменшився кількісно, але виріс якісно — утворилася і діяла Українська Гельсінська спілка
79. Освіта, наука та культура середини 50-х - середини 80-х рр в духовній сфері у зазначений період були як досягнення так і проблеми. в освіті зростала кількість шкіл, в 1072 р прийнято закон про обов’язкову ЗСосвіту зростала кількість вчених (65 р), кількість науково досліджуваних інститутів в Укр. на той час було 10 у-тів, 30 пед інститутів, і більшрізном спеціальностей науково досліджув інститутів. Відкриття Укр. вчених мали світове значення зокрема: Патон, Боголюбов, Глушко, Ландау, Коплін- філософ, Тральмо – історія. освіта: - перехід до навчан за повним навч програмами 1966- 1967 - обов’язкова ЗСО - Зміцнення знань - Зменшена кількість шкіл з укр. мовою викладаня - збільшеня кількості проф. закладів - створення пед. Донець, Сімферопол, Запоріжя у-тів - відкриття низки нових інститутів - зменшення студентів - зміцнення мат-технічної бази вузів - невисока якість підготовки спеціалістів - політизація освіти. наука - Академія наук Б. Патона: фіз.-техніч і матем - хіміко-технологічним наук - здобутки вагомі вітчизняної науки, - зростання кількоості дослідників в академ установах. - М. Брайчевський «приєднання чи возз’єднання», Бадзьо «Міст до рос та укр. істориків». О. Апанович, Дзюби та ін.
- багатотомних «Історії Укр. РСР», «Історія Укр. лі-ри», «словник укр. мови», «укр. рад енциклопедія»., - недостатньє фінансування науки. проте в освіті та науці наростали такі негативні явища, як бюрократизм, ідеологічний диктат, в літературі та мистецтві панівним був стиль соціалістичного реалізму, він передбачав зображення дійсності з точки зору комуністичної ідеології повної свободи творчості діячів лі-ри та мистецтва не мали, але і в цих умовах були значні досягнення. література - твори Гончара(собор, чорний яр), стельмаха(правда і кривда, дума про тебе), Загребельний (диво, розгін,) Білик (меч арея, історичний роман Мушкетика, Іванченко та ін. - вірші Павличка, Драча, Олійника. - пісень на словах Малишка (пісня про рушник), ткача (Марічка), Сингаївського(чорнобривці), Павличка (два кольори) - письменника та публіці (Руденко, Снєгірьов, Стус, Костенко) - посиленя уваги не лише до істор але і до сучасних тем. мистецтво.. - театральнее мистецтво(драм театриым. Франка в м. Киэвы, ім. Шевченка у Харкові, київський театр опери та балету ім.. Шевченка, Львівський театр опери та балету ім.. Франка. - кіномитці «Тіні забутих предків» Параджанова, «Білий птах з чорною ознакою» Іллєнка, «В бій ідуть тільки старики» «Ати бати йшли солдати» Бикова…. - яскрава нра майстрів сцени – Утвій, Ступки, Роговицької, - оперні співаки – Гнатюк, Мірошниченко, Кондратюк, Соловяненко. - оперні твори («Т. Шевченко», «Ярослав Мудрий» Майбороди, «Вій» Гударенка, «Украдене щастя» Нейтуса…. - композитори – Івасюк – пісні «Я піду в далекі гори», «Червона рута», «Водограй» - ансамблі – «Ятрань» Кіровоград, «Чорнобривець» Миронівни, «Дарничанка» Київ
|
||||||
Последнее изменение этой страницы: 2021-11-27; просмотров: 55; Нарушение авторского права страницы; Мы поможем в написании вашей работы! infopedia.su Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. Обратная связь - 3.139.82.23 (0.007 с.) |