Фонетическая отработка лексики по теме «влияние человека на природу» 
";


Мы поможем в написании ваших работ!



ЗНАЕТЕ ЛИ ВЫ?

Фонетическая отработка лексики по теме «влияние человека на природу»



Let's remember some word combinations on the topic "Human Impact on the Earth". Look at the blackboard and read the following word combinations. Read the word combinations aloud and in a whisper. Let's read them after Peter.

(Учитель обращает внимание детей на слова, записанные в два столбика на доске. Учащиеся читают их хором и по одному, гром­ит шепотом, повторяют хором за одним из учеников. Также учитель предлагает соотнести слова и определения, которые заранее записаны на доске или зачитываются им вслух.) Примерные слова на доске: То prevent               То lessen

I То realize                          Impact

То maintain                         Damage

Ecosystem                           To sustain

To separate                          To accelerate

To alter                                To shape

Примерные определения слов:

To provide the conditions in which something can happen or exist. (To sustain.)

To keep people or things apart from each other. (To separate.) To make something or someone different. (To alter.)

To make something stay the same. (To maintain.)

To happen or make something happen at a faster rate. (To accelerate.)

To influence the person, idea, or situation develops. (To shape.)

To become smaller in size, importance, or value or make something do it. (To lessen.)

An effect or influence. (Impact.)

To stop something from happening, or stop someone from doing something. (To prevent.)

Physical harm that is done to something. (Damage.)

Закрепление лексических навыков по теме «Прогресс и развитие»

Make up some word combinations using these words. You can see them in your textbooks on page 109, exercise 72. Read the words. Match the words and translate the word combinations, please. Find these word combinations in the text and read the sentences with them.

Тренировка навыков вопросно-ответной работы по содержанию прочитанного текста

Let's discuss some questions with your classmates. I'd like you to read some questions and answer them. You can see the questions in exercise 73, page 109, in your textbooks. Divide into pairs, please.

— Who is ready to answer the first question?

— How can you prove your idea?

(Учащиеся выполняют упр. 73 (с. 109): делятся на пары и обсуждают вопросы по содержанию текста из упр. 71 (учебник, с. 108—109), затем по очереди зачитывают свои ответы перед классом.)

Физкультминутка

Совершенствование навыков устной речи по теме «Решение экологических проблем»

The next task for you is exercise 74, page 110, in your textbooks. |

— What ecological problems can you name?

Use the words and word combinations from this exercise. Divide into groups of four, please. Is everything clear? Now work with your partners and get ready to share your ideas.

VII. Подведение итогов урока

Thank you for your dialogues.

Домашнее задание

Подготовить устное монологическое высказывание по теме Решение экологических проблем». Примерный план рассказа:

What environmental problems do people face?

What can people do to save our planet?

Are you environmentally friendly or not?

Урок 17. Развитие человечества

Цели: ввести новый материал по теме «Словообразование»; активизировать навыки устной речи; усовершенствовать лекси­ческие навыки на материале интернациональных слов.

Оборудование: демонстрационная таблица «Словообразование: суффиксы существительных»; карточки и фишки для игры «Лото».

Ход урока

I Организационный момент

Good morning, boys and girls! Glad to see you today. I hope you mi- ready for the lesson. I am waiting for you to be quiet. Let's start our work. Today we shall have a talk about the development of humanity.

Активизация лексического материала по теме «Решение экологических проблем»

Игра «Лото»

We like to play different games. — Do you want to play with me?

(Учитель раздает каждому ученику карточки в виде таблицы. И ее ячейках по-английски написаны слова и словосочетания. Учитель диктует их по-русски и произносит с паузами, во время которых ученики должны вспомнить, из бумаги). Затем учитель проверяет работы детей и оцениваем каждого учащегося.)

Примерные слова и словосочетания на картонках:

То sustain, to reduce, environmental projects, population growth, damage, global warming, ecologically-conscious decisions, to separate, to accelerate, to maintain, to alter, to shape, emissions, carbon dioxide, ecosystem, impact, rate, predictions, etc.

Контроль навыков монологической речи. Проверка домашнего задания

Last week we read the story about human impact on the Earth. Your task was to prepare a story about the ways to solve ecological problems. Work in groups of three and listen to each other.

Введение нового материала по теме «Словообразование: суффиксы существительных»

It's time to remember the word formation of nouns.

— What noun suffixes do you know?

Let's read the examples from the table "Word focus: Word formation" and learn how to form agent nouns. Exercise 75 on page 110 in your textbooks will help us to learn the new information.

Физкультминутка

Today we shall learn the new song and do some exercises. Listen to the tape and look at me, please.

Come, my friend, and dance with me. It is easy, you can see. One step back, one step out, Then you turn yourself about. It is fun to dance with you, And it isn't hard to do. One step back, one step out, Then you turn yourself about.

 (Учитель разучивает с учащимися новую песенку для проведе­ния физкультминутки и показывает соответствующие движения.)

Первичное закрепление введенного материала по теме «Словообразование»

The next task for you is exercise 76, page 110, in your textbooks. You will choose the most important professions for the development of mankind. You can see the list of professions in exercise 75 on page 110.Divide into pairs, please. Your time is up.



Поделиться:


Последнее изменение этой страницы: 2021-09-26; просмотров: 35; Нарушение авторского права страницы; Мы поможем в написании вашей работы!

infopedia.su Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. Обратная связь - 18.222.80.122 (0.003 с.)