Мета та завдання навчальної дисципліни. Синтетична природа зарубіжної літератури як навчальної дисципліни зумовлена тим 


Мы поможем в написании ваших работ!



ЗНАЕТЕ ЛИ ВЫ?

Мета та завдання навчальної дисципліни. Синтетична природа зарубіжної літератури як навчальної дисципліни зумовлена тим



Синтетична природа зарубіжної літератури як навчальної дисципліни зумовлена тим, що вона складається із творів, що належать до багатьох національних літератур, до різних культурних складових всесвітнього загальнокультурного простору, тому кожний твір має розглядатися як унікальне явище в межах певного етапу розвитку національної та світової культури.

Мета курсу: системно ознайомити студентів із кращими зразками зарубіжної художньої літератури кінця ХIХ – початку ХХ ст., акцентуючи на її естетичній значимості, законах традиції і новаторства в розвитку культур і літератур різних національних систем, що зумовлює необхідність залучення до вивчення зарубіжної літератури культурологічного контексту, виявлення специфіки кожного твору як мистецтва слова та явища культури; виявити українсько-зарубіжні зв’язки на рівні тематичних мотивів, образів.

Завдання курсу:

· формувати вміння й навички аналізу та інтерпретації художнього тексту, бачити кожний конкретний твір у літературному, культурному та історичному контекстах;

· дати студентам оптимальний обсяг літературознавчих понять і термінів, необхідних для повноцінного аналізу та інтерпретації художніх текстів, розуміння головних закономірностей перебігу літературного процесу;

· вдосконалювати знання з теорії літератури; вміти виокремити сутнісні риси творчого методу письменників;

· розвивати завдяки дослідницькій роботі вміння та навички аргументованого висловлювання власної думки, асоціативне мислення;

· розвивати навички культурологічного, літературознавчого, теоретичного аналізу художнього тексту;

· формувати вміння та навички практики наукової роботи студентів під час виконання ними індивідуальних завдань і доповідей з питань, відведених на самостійне опрацювання, тощо;

· спрямувати увагу на ознайомлення з кращими зразками перекладів творів світового письменства українською мовою та з творчістю майстрів художнього перекладу.

Очікувані результати

Студенти повинні знати:

·  основні концептуальні засади літературної освіти в Україні, ідеї, закладені в змісті та структурі чинних програм із зарубіжної літератури для загальноосвітніх навчальних закладів;

· світове значення та особливості розвитку зарубіжної літератури ХIХ ст.;

· характеристику художніх напрямів;

· етапи літературного розвитку і творчості найвидатніших письменників;

· закономірності взаємодії загальних тенденцій, національного, особистого в літературному процесі;

· визначення поняття реалізму, засоби створення реалістичного характеру.

    Студенти повинні вміти:

· розглядати літературний процес у широкому культурологічному контексті, художній твір – як унікальне явище в межах певного розвитку національної та світової культури;

· володіти основними типами вмінь аналізувати художній твір;

· знаходити характерні риси реалізму в творах, вирізняти проблеми та конфлікти, роль середовища;

· висловлювати власні судження про поведінку й характери персонажів;

· збагачувати власну духовну культуру через самоосвіту.

Програма навчальних дисциплін

№ п/п Назва змістового модуля Лек. Пр. Інд.  С/р Всього к-ть год. К-ть кредитів
1. Відбиття своєрідності західноєвропейської літератури межі ХIХ - ХХ ст. у літературі Франції.  4 2 4 8 18 0,5
2. Література Норвегії і Німеччини цього періоду. 2 4 2 10 18 0,5
3.  Англійська література межі Х1Х - ХХст. 4 4 2 8 18 0,5
4. Література США кінця Х1Х - початку ХХ ст. 2 2 4 10 18 0,5
               

Разом

12 12  12 36 72 2

 


Структура навчальної дисципліни

Назви змістових модулів і тем

Кількість годин

Денна форма

Разом

у тому числі

л п лаб інд ср
1 2 3 4 5 6 7

Модуль 1

Змістовий модуль 1. Відбиття своєрідності розвитку західноєвропейської літератури межі XIX - ХХ ст. у літературі Франції

Тема 1. Вступ. Особливості літературно-художнього процесу кінця ХIХ – початку ХХ ст. в Західній Європі і США.   1     2 4
Тема 2. Літературне життя Франції межі Х1Х – ХХ ст.(Творчість П.Верлена, А.Рембо, Е.Ростана, Р.Ролана, А.Франса, Е.Золя, Гі де Мопассана).    3 2   2 4
Разом за змістовим модулем 1 18 4 2 - 4 8

Модуль 2

Змістовий модуль 2. Література Норвегії і Німеччини межі Х1Х – ХХ ст.

Тема 1. Життя і творчість Г.Ібсена і К.Гамсуна.   2 2     4
Тема 2. Творчість Г. Гауптмана і Т.Манна.     2    2 6
Разом за змістовим модулем 2 18 2 4 - 2 10

Модуль 3

Змістовий модуль 3. Англійська література межі Х1Х – ХХ століть

Тема 1. Творчість О. Уайльда як представника англійського естетизму.    2 2     4
Тема 2. Новаторський характер драматургії Бернарда Шоу.   2 2   2 4
Разом за змістовим модулем годин   18 4 4 - 2 8

Модуль 4

Змістовий модуль 4. Література США кінця Х1Х – початку ХХ ст.

Тема 1. Життєвий і творчий шлях О.Генрі. Роль новелістики О.Генрі у формуванні реалістичної літератури США.   2 2      
Тема 2. Творчість М.Твена, її значення в історії американської і світової літератури.         2 5
Тема 3. Своєрідність життєвого і творчого шляху Д.Лондона. Неоромантичні і реалістичні твори письменника та їхнє місце в історії зарубіжної літератури ХХ ст.         2 5
Разом за змістовим модулем годин 18 2 2   4 10

 

 

5. Тематика та плани семінарських (практичних) занять

№ з/п Назва теми Кількість годин  
1 “Пампушка” як свідоцтво високої художньої майстерності Мопассана-новеліста. 2  
2 “Ляльковий дім” Г.Ібсена як твір “нової драми” в західноєвропейській літературі кінця Х1Х – початку ХХ ст. 2  
3 Роман О.Уайльда “Портрет Доріана Грея” як твір естетизму в англійській літературі кінця Х1Хст. 2  
4 Новаторство Б.Шоу-драматурга (на матеріалі п’єси “Пігмаліон”). 2  
5 Новели Томаса Манна про мистецтво і долю митця. 2  
6 Художня своєрідність новел О.Генрі.

    2

                                        Разом годин

   12

 

Практичне заняття № 1 на тему: “Пампушка” як свідоцтво високої художньої майстерності Мопассана-новеліста.”

План

1.Поняття про жанр новели та про попередників Мопассана в цьому жанрі.

2.Особливості новелістики Мопассана (її тематична, ідейна та художня різноманітність).

3.Історія створення, сюжет та зміст “Пампушки”.

4.Ознаки художньої майстерності письменника в новелі (своєрідність композиції, функції пейзажу, роль психологічної деталі тощо.

5. Сучасники письменника про Мопассана-новеліста.

Література

                          Основна:

1.Мопассан. Новели: Пампушка. Мадемуазель Фіфі. Симонів тато. Місячне сяйво. Намисто. Повернення.

2.Новела // Літературознавчий словник-довідник. К., 2006. – С.497-498.

3.Зарубежная литература ХХ века. Под ред. проф. В.Н. Богословского и З.Т. Гражданской. – М., 1989.- С. 65-73.

                          Додаткова:

1.Трыков В.П. Зарубежная литература к.19 – нач. 20 веков. Практикум по курсу. – М., 2001. – С. 19-27.



Поделиться:


Читайте также:




Последнее изменение этой страницы: 2021-08-16; просмотров: 37; Нарушение авторского права страницы; Мы поможем в написании вашей работы!

infopedia.su Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. Обратная связь - 3.18.220.243 (0.007 с.)