Напишите, какой это предмет. 


Мы поможем в написании ваших работ!



ЗНАЕТЕ ЛИ ВЫ?

Напишите, какой это предмет.



1. Pupils read different books and talk about writer and poets at the lessons of ________________________________________________________________________

2. Pupils learn foreign words, read texts and speak at the lessons of ________________________________________________________________________

3.  Pupils run, jump, play games at the lessons of ________________________________________________________________________

4. Pupils count, do sums, solve equations at the lessons of ________________________________________________________________________

5. Pupils learn physical laws and do experiments at the lessons of ________________________________________________________________________

6. Pupils learn chemical laws and do experiments at the lessons of ________________________________________________________________________

7. Pupils learn about nature, plants and animals at the lessons of ________________________________________________________________________

8. Pupils learn about historical events and great people at the lessons of ________________________________________________________________________

9. Pupils learn about different countries and peoples at the lessons of _______________________________________________________________________

10. Pupils learn how to cook, sew, knit and do other things with their own hands at the lessons of ________________________________________________________________________

 

Напишите о своих школьных годах, используйте опоры.

My School Years

1. I studied at school number ….. / in the village of ……………………………………………………………………………………………..

2. At school we did many subjects: ……………………………………………………………………………………………..

3. My favourite subject was/ subjects were ……………………………………………………………………………………………..

4. Also I liked ……………………………………………………………………………………………..

5. I was indifferent to ……………………………………………………………………………………………..

6. I didn’t like …………………………………………………………………………………………….

7. At school I had many/few friends, they were ……………………………………………………………………………………………..

8. My class teacher was ……………………………………………………………………………………………..

9. She / He was a teacher of ……………………………………………………………………………………………..

10. My school years were happy / unhappy.

 

Grammar exercises

1. Поставьте множественное число существительных в скобках, обращая внимание на слова-исключения. Переведите предложения.

1. Sara is feeding … (goose) in the garden.

2. … (fish) live in water.

3. The … (thief) broke the windows in the bank.

4. I have 60 … (sheep) in my flock.

5. You should clean your … (tooth) after meals.

6. My … (child) hate cabbage soup.

7. My favourite fairy-tale is about … (elf).

8. My … (foot) always hurt after jogging in the park.

9. Those … (person) are waiting for the manager.

10. Where are the … (knife)?

11. Our … (sportsman) are the best!

12. How many … (woman) work in your office?

13. It’s autumn, the … (leaf) are falling down.

14. Let’s cut this orange into … (half).

15. We could hear … (deer) wandering in the forest.

16. There are … (mouse) in the kitchen.

17. Alice and I are wearing similar … (dress) today.

18. I need … (strawberry) for the cake.

2. Напишите единственное число следующих существительных:

Knives, mice, cities, faces, geese, matches, buses, children, oxen, datum, wives, flies, men, heroes, ladies, toys, teeth, toes, physics, villages.

3. Выберите из списка неисчисляемые существительные:

Room, boot, cheese, orange, cake, sweet, honey, salt, boy, friend, match, brush, window, money, soup, pen, spoon, sugar, bread, book.

4. Поставьте существительные в скобках в правильном числе:

More than one (day); twenty-one (day); a (pair) of shoes; two (pair) of shoes; four (dozen) buttons; the variety of (fish) in the aquarium; the Russian (people) are very hospitable; you must eat more (fruit); our (family) are all good chess-players.

5.

Образуйте множественное число существительных, обращая внимание на их окончания.

1. a sandwich (сэндвич)

2. a toy (игрушка)

3. a photo (фотография)

4. a city (город)

5. a bus (автобус)

6. a house (дом)

7. a tattoo (татуировка)

8. a phenomenon (феномен)

9. a housewife (домохозяйка)

10. a family (семья)

11. a life (жизнь)

12. a potato (картофель)

13. a bacterium (бактерия)

14. a church (собор)

15. a baby (ребенок)

16. a box (коробка)

17. a kiss (поцелуй)

18. a piano (фортепиано)

19. a medium (средство)

20. an oasis (оазис)

 

Образуйте множественное число существительных, сделав необходимые изменения во всем предложении.

Н-р: The child is from Mexico, he is 10 years old. (Ребенок из Мексики, ему 10 лет.) – The children are from Mexico, they are 10 years old. (Дети из Мексики, им по 10 лет.)

 

1. The woman liked the story. (Женщине понравилась история.)

2. The white mouse is in the box. (Белая мышь находится в коробке.)

3. The policeman is an American. (Полицейский – американец.)

4. His wife is a secretary. (Его жена – секретарь.)

5. This is a sandwich with butter and cheese. (Это бутерброд с маслом и сыром.)

6. He is my favourite actor. (Он – мой любимый актер.)

7. My friend is a student. (Мой друг- студент.)

8. There is a big fish in the river. (В реке большая рыба.)

9. The bookshelf is between the mirror and the sofa. (Книжная полка находится между зеркалом и диваном.)

10. I can see a sheep in the field. (Я вижу овечку в поле.)

 

Unit 5.

What’s Your Hobby?

Grammar exercises



Поделиться:


Последнее изменение этой страницы: 2021-02-07; просмотров: 859; Нарушение авторского права страницы; Мы поможем в написании вашей работы!

infopedia.su Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. Обратная связь - 3.145.17.20 (0.007 с.)