Розділ І. Технологічна частина 


Мы поможем в написании ваших работ!



ЗНАЕТЕ ЛИ ВЫ?

Розділ І. Технологічна частина



ЗМІСТ

 

РЕФЕРАТ

ВСТУП

РОЗДІЛ І. Технологічна частина

. Художньо-технічне оформлення запропонованого видання

. Вибір способу друку

Офсетний спосіб друку

Високий спосіб друку

Глибокий спосіб друку

. Вибір технологічного процесу

. Додрукарські процеси та обладнання

Обробка текстово-ілюстративного матеріалу

Верстка, коректура

Виготовлення оригінал-макету

Вибір програмного забезпечення

4.5 Кольороподіл, растрування

. Друкарські процеси та обладнання

Вибір друкарської машини

Підготовка матеріалу до друку

. Брошурувально-палітурні процеси та обладнання

Фальцювання

Підборка блоку

Скріплення, обрізка блоку, виготовлення палітурки

Ламінування плівкою

. Витратні матеріали

Папір

Картон

Фарби

Друкарські пластини

РОЗДІЛ ІІ. Техніко-Економічна обгрунтування

ВИСНОВКИ

ПЕРЕЛІК ІНФОРМАЦІЙНИХ ДЖЕРЕЛ


РЕФЕРАТ

 

Темою дипломного проекту є художньо-технічне оформлення і поліграфічне виконання книги "Віршів повна рукавичка". Книга розрахована для дітей дошкільного та молодшого шкільного віку.

Пояснювальна записка складається з:

89 сторінок - 29 таблиць - 1 блок-схеми

В дипломному проекті розроблено художню частину та запроектовано технологічний процес видання книги "Віршів повна рукавичка" із застосуванням настільно-видавничої системи опрацювання інформації на базі комп’ютера Apple Mac Pro, технологія виготовлення друкарської форми «Computer-to-plate», обрано офсетний спосіб друку та друкарську машину Heidelberg Speedmaster CD 102 4+L, палітурно-брошуровальне обладнання: фальцювальна машина Stahl, аркушепідбірна машина Col-Tec, ниткошвейна машина Freccia SM 20, гільотина trim-tec 105i фірми Wohlenberg, кришкокоробна машина Rebort II, офсетний папір фірми Galerie One Gloss & Silk маси 90г/м2.

Проведено аналітичний огляд сучасних технологій виготовлення книжкових видань, обґрунтовано вибір прогресивної техніки та екологічно безпечних матеріалів для опорядження запроектованої книги.

На основі технологічних та економічних розрахунків встановлено реальну собівартість книжкового видання - 22 грн.

Ключові слова: ТИРАЖ, ГАРНІТУРА, ШМУЦТИТУЛ, ОЛЕОФІЛЬНИЙ (фарбосприймаючий), ГІДРОФІЛЬНИЙ (що не сприймає фарбу), ОФСЕТ, ФОТОНАБІР, РОТАЦІЙНА МАШИНА, ТИРАЖЕСТІЙКІСТЬ, COMPUTER-TO-PLATE.


ВСТУП

 

На сьогодні книжкова справа в Українї переживає, нажаль, не найкращі часи. Українське суспільство занепокоєне зниженням рівня грамотності та читацької компетентності підростаючого покоління. Занепад книговидавничої справи в Україні, довготривале неналежне виділення бібліотекам коштів державою на придбання книжкової продукції і досить високі ціни на неї стало причинами поглиблення кризи читання в країні. А недостатня кількість української книги веде до втрати мовного багатства українського народу. Адже книга є одним з дієвих засобів формування особистості людини, її національної та загальнолюдської свідомості та моралі.

За 6 останніх місяців 2010 р. за даними ДНУ “Книжкова палата України імені Івана Федорова” випущено 10588 назв видань, загальним тиражем 21489,0 тисяч примірників, що у порівнянні з відповідним періодом 2008 р. становить 112,7 відсотка за назвами та 102,2 відсотка за тиражами.

Приведу статистичну таблицю Книжкової палати України:

 

Таблиця 1. Оперативні дані випуску книжкової продукції у 2010 році

Види видань

2009 (станом на 27.12.)

2010 (станом на 27.12.)

  Кількість видань, друк. од. Тираж, тис. пр. Кількість видань, друк. од. У % віднош. до кільк. видань 2009 Тираж, тис. пр. У % віднош. до загального тиражу 2009
Книги і брошури, у тому числі: 21060 46334,4 18710 88,8 36944,3 79,7
Українськоюмовою 13859 26230,0 12162 87,8 19250,5 73,4
російською мовою 5403 17802,0 4793 88,7 15683,7 88,1
Автореферати дисертацій 6360 657,4 6600 103,8 676,5 102,9

 

У порівнянні з аналогічним періодом минулого року опрацьовано книг і брошур менше на 2350 друк. од., тиражі зменшились на 9390,1 тис. пр.

 

Випуск видавничої продукції (загальні дані)

 

Таблиця 2. Випуск книг і брошур за цільовим призначенням

Розділи цільового призначення Кількість видань, друк. од Тираж, тис. пр.
Всього: 13 613 24 601,7
Наукові видання 2 755 1 200,6
Науково-популярні видання 988 2 322,4
Нормативно-практичні видання 443 934,9
Офіційні видання 530 333,2
Громадсько-політичні видання 39 276,7
Навчальні та методичні видання 4 398 7 599,6
Літературно-художні видання 2 27 4 194,2
Видання для дітей та юнацтва 885  733,5
Довідкові видання 505 1 458,6
Інформаційні видання 38 32,2
Бібліографічні видання 136 26,7
Література релігійного змісту 351 1 224,1
Видання для організації дозвілля 288 2 265,0

 

Отже статистка свідчить, що, навіть незважаючи на економічну кризу, вітчизняна видавнича галузь збережена і навіть розвивається.

Заходи, реалізовані урядом за останній час, свідчать про цілеспрямовану та послідовну реалізацію державної політики у видавничій сфері. Зокрема, питання функціонування видавничо-поліграфічного комплексу в умовах економічної кризи стало предметом обговорення на галузевій нараді, яку провів Комітет Держкомтелерадіо наприкінці минулого року. Результатом цього обговорення стало підписання у січні 2009 року провідними представниками галузі, в тому числі громадськими об’єднаннями та виробниками паперу Меморандуму про взаєморозуміння та співпрацю. ДАК «Укрвидавполіграфія» оголосив про готовність знизити ціни на виготовлення книжок, в тому числі підручники, до 30 відсотків в залежності від обсягу, способу друку та тиражу.

Одним із важелів стимулювання видавничої справи в України є випуск книг за програмою “Українська книга”, на фінансування якої у 2010 році Державним бюджетом України передбачено кошти в сумі 20,0 млн грн. Після внесення відповідних змін колегією (червень) Комітету до Програми увійшло 80 видавничих проектів 53 видавництв та видавничих організацій.

Реалізація програми «Українська книга» здійснюється за рахунок коштів поточного Державного бюджету України на умовах державного замовлення. У цьому зв’язку, подано на розгляд Уряду проект Закону України «Про внесення змін до деяких законів України щодо вдосконалення порядку випуску видавничої продукції на умовах державного замовлення».

Щоб книга знайшла свого читача, в Україні має діяти мережа роздрібної торгівлі книжковою продукцією. Держкомтелерадіо постійно проводить моніторинг виконання місцевими органами виконавчої влади розпорядження Кабінету Міністрів України «Про вимоги щодо функціонування об’єктів роздрібної торгівлі книжковою продукцією» (від 25.06.08 № 902-р). Це урядове рішення зобов’язує місцеві органи виконавчої влади відкривати нові книгарні в селах, селищах, районних центрах, містах з урахуванням кількості місцевого населення.[32]

Отже, коли на поліграфічному ринку спостерігається жорстка конкуренція, питання про випуск якісної, стильної і гарно оформленої друкованої продукції, здатної вижити в цих умовах стоїть дуже гостро. Можливо, саме тому обрано книгу, яка є актуальною у будь-який час, яка зацікавить широке коло читачів, яку було б цікаво і читати, і оформлювати.


Аналіз параметрів оригіналу

Перед початком роботи над дипломним проектом, уважно проаналізувавши попереднє видання заради виявлення недоліків і пошуку методу їх усунення, ознайомилась зі зразками оформлення літературно-художніх видань та теорією оформлення дитячої книжки.

Вийшло так, що оригіналом можна вважати книгу, вже видану видавництвом. Так як верстка була продиктована загальним дизайном серії «Сучасна дитяча поезія», у якій вийшла книга, то вважаю за доцільне зробити свій варіант верстки і оправи на основі того ж текстового і графічного матеріалу.

Книга «Віршів повна рукавичка» - книга верлібрів для малят.

Верлібри - чи писав вже хтось верлібри саме для дітей? Один із найскладніших українських поетів-герметиків Михайло Григорів написав книжку «Зелена квітка тиші», яку мені у видавництві також пропонували для оформлення. Журналістка Леся Коверзнєва написала з цього приводу, виразивши і мої думки:

«(…) І хоча вона побачила світ у серії «Сучасна дитяча поезія», думаю, не лише в мене виникло питання: чи можуть діти зрозуміти верлібри? Чи сподобаються вони їм? Адже дитяча поезія традиційно римована, а верлібр потребує підготовки, праці, пошуку, певного хотіння осягнути щось, на перший погляд, неосяжне. Попри багаторічну історію цього жанру, не кожна доросла людина готова сприйняти вільний вірш, визнати існування верлібрів як таких. «Немає рими - немає вірша» - скільки разів доводилося чути подібне від освічених, нібито мислячих людей. (…) Діти завжди відкриті до нового, але це знайомство з верлібром ще більше переконало мене в тому, як важливо якомога раніше почати поглиблювати їхній світогляд. І не зупиняючись лише на власних уподобаннях, знайомити навіть із тими зразками світової культури, які суспільство вважає дивакуватими. Адже від цього залежить наскільки різнобічними особистостями вони сформуються». [33]

В мене ж був досвід читання своїх власних «перлів» дуже раннього віку, записаних мамою, і я помітила, що, власне, верлібри і Григоріва, і Голобородька мють із висловами самої дитини дуже багато спільного, відмінність у тому, що висловлені вони іншою, дорослою, людиною, у вигляді вільного віршу, майже хокку чи танка іноді. Тому варто розтлумачити образи, які стоять за текстом, розгорнути його, згадавши свої дитячі уявні особливості. Ось що каже ілюстратор М. Бичков про книжкову ілюстрацію для дітей: «Дитина бачить великим планом. Для неї предмет існує сам собою і не є об'єктом для чогось: дитина дивиться на квітку і думає про неї. Вона бачить». [32] Це спонукає до певних особливих рішень зображення. Звичайно перед художником-ілюстратором постає нелегке і відповідальне завдання створити оформлення, яке дуже гармонічно супроводжувало б та доповнювало б текст.

·   Книга призначена для дітей молодшого шкільного віку.

·   Формат видання 70х90/16. Загалом формат досить зручний, книгу зручно тримати в руках. Гарнітура шрифту - Korinna. Колонцифра нестандартно - вважаю, що занадто нестандартно розміщена справа на одній сторінці розвороту для обох сторінок через похилу риску.

·   Ілюстративний матеріал у вигляді вільних композицій на білому тлі трохи плаває при відсутності строгої організаціі тексту.

·   Авантитул

·   Титул ілюстрований.

·   Форзац ілюстрований

·   Обкладинка вирішена під стиль серії: містить велику ілюстрацію на білому тлі. Шрифт мальований і не досить читабельний - моя помилка.

·   Для книжкового блоку використали папір офсетний. Книжковий блок зшито шовковими нитками. Наклад: 2 000 примірників.

Визначення поліграфічної якості попереднього примірника:

·   Друкарські форми на аркушах розміщені рівномірно.

·   Фарба не пробиватєься на зворотну сторону сторінки.

·   Незадрукованих літер немає

·   Ілюстрації повністю відповідають темі книги.

·   Міток на згині сторінок не видно.

·   Аркуші обрізані рівно.

·   Папір однакової якості.

Проаналізувавши видавничий варіант книги, було виявлено ряд недоліків, які можливо покращити за рахунок обраних приорітетних параметрів: більш строгої верстки, організації простору книги. Тому важаю доцільним перевидання даної книги.


ВИБІР СПОСОБУ ДРУКУ

 

Терміном „друк” називають вид чи процес одержання друкованих відбитків. Звичайно, у широкому змісті слова під цим терміном розуміють друковану продукцію, і насамперед, періодичні видання (газети, журнали і т.д.).

Друкування - це багаторазове одержання ідентичних відбитків тексту і зображень за допомогою переносу фарбового шару в більшості випадків з друкарської форми на матеріал, що задруковується, тобто папір, картон, жерсть, плівку і т.д.

Друкарська форма - це носій графічної інформації (тексту і зображень), призначений для поліграфічного розмноження. Друкарська форма являє собою пластину (чи циліндр), на поверхні якої знаходяться друкуючі і не друкуючі елементи (пробільні).

Друкуючі елементи - це ділянки форми, на які в процесі друкування наноситься фарба.

Пробільні елементи - це пробіли відповідно, що не приймають на себе фарбу ділянки.

До недавнього часу основними технічними засобами поліграфічного виробництва для виготовлення різноманітної продукції були високий, офсетний плоский та глибокий друк. За прогнозами досліджень асоціації поліграфістів Великобританії у 2010 році частка офсетного друку серед інших буде складати 40 %. Це значно більше, ніж частка будь-якого іншого способу друку. Основні конкуренти офсетного друку - глибокий друк (незамінний, поки що, при величезних тиражах), цифровий друк (використовується для виробництва повнокольорової продукції малими тиражами) і флексографія - складають основну загрозу для розвитку офсету. Інші види, хоч і знайшли свою нішу на ринку виробництва поліграфічної продукції, суттєвої конкуренції не складають.

 

Офсетній друк

Офсетний друк - це спосіб непрямого плоского друку, при якому фарба з друкарської форми <../../../../wiki/Друкарська_форма> передається на папір <../../../../wiki/Папір> через проміжний, офсетний циліндр <../../../../w/index.php>.Свою назву, офсетний друк, отримав від англійського слова offset (передавати з чогось), яким називали проміжний гумовий циліндр, що в друкарській машині й передавав (переносив) зображення з форми на папір.

Вперше застосували цей метод в 1878 <../../../../wiki/1878> р. для друкування на бляшаних консервних банках. Оскільки друкувати безпосередньо з літографського каменю було неможливо, винахідники встановили між каменем і листом бляхи гумовий валик.

Він є основним видом друку при виробництві великої кількості поліграфічної продукції. Він дозволяє одержувати високоякісні відбитки з високими лініатурами растра при високих швидкостях друку. Офсет - добре відпрацьована стандартна технологія, що є однією з важливих її переваг. Відсутність єдиної системи стандартів, що зв’язує додрукарський і друкарський процеси - „ахіллесова п’ята” багатьох інших технологій друку. Головний недолік офсетного друку - високі витрати на налагодження і підтримування необхідних технологічних режимів через нестійкість балансу фарба-зволожувач.

За технологією плоского офсетного друку зображення передається з форми на задруковуваний матеріал за допомогою проміжного (офсетного) циліндра, обтягнутого гумовотканинним полотнищем. Результатом цього є значно менший порівняно з високим і глибоким способами, тиск у зоні друкарського контакту. При цьому розтискування растрової точки мінімальне, і його легко компенсувати на стадії виготовлення форми. Передача зображення за допомогою еластичного матеріалу поліпшує якість друку і уможливлює розширення спектра задруковуваних матеріалів. Наявність зволожувального апарата зумовлюється способом друку. Присутність апарата помітно впливає на якість і продуктивність друку. Невирішеною залишається й проблема забезпечення балансу „друкарська фарба-зволожувальний розчин”. Зважаючи на це, працювати на машині плоского офсетного друку досить складно.

 

Високий друк

Високий друк відрізняється достатньо високою якістю відбитків і високою швидкістю друку при відносній простоті технологічного процесу. Недоліком є істотні витрати часу і матеріалів при підготовці устаткування до друку через складність процесу приправки друкарських форм. Робоча поверхня друкарських елементів не лежить ідеально в одній площині, а товщина задруковуваного матеріалу зазвичай коливається. Щоб компенсувати ці різниці, при друці підвищують тиск. Однак це можливо тільки до певної міри, адже призводить до появи рельєфу на відбитку й навіть до розривання задруковуваного матеріалу. Високий тиск друку спричинює різке зростання розтискування - збільшення друкованих елементів на відбитку. Це потрібно компенсувати при виготовленні фотоформи. Проте не всі зміни друкарського елемента можна компенсувати: високий друк має обмеження щодо лініатури растра, що відтворюється, і розмірів мінімальних друкарських елементів. Фарба роздавлюється, що призводить до нерівномірності її розподілу по площині друкарського елемента, вона накопичується на краях і на відбитку площа елемента збільшується, а це вже призводить до спотворення штрихів, растрових елементів і зображення загалом. Тому і використовують у високому друці таку операцію, як приправлення - вирівнювання тиску друку.

Флексографічний друк. Використання еластичної рельєфної форми дозволяє значно знизити тиск в зоні друкарського контакту. Однак тонкі штрихи та дрібні штрихові елементи в друці тут є дуже нестійкі через еластичність матеріалу, яка призводить до значних спотворень на відбитку. Ось чому флексодрук наче одразу стає проблематичним для друкування зображень із застосування растрів і дуже дрібних штрихів. Використання летких розчинників для розведення і регулювання швидкості закріплення фарб не тільки викликає питання екологічного й економічного характеру, але створює ще й проблему контролю і стабілізації в’язкості фарби під час друку. Системи автоматичного регулювання фарби досить дорогі і не входять до стандартної комплектації машини.

 

Глибокий друк

Висока металоємність і великі габарити машин глибокого друку обумовлюють високу вартість цих агрегатів. Однак вони характеризуються високою продуктивністю, відносною простотою конструкції й експлуатації, а також якістю друку: такої високої насиченості фарбових відбитків і якості тонопередачі практично неможливо досягти іншими способами друку. Застосування глибокого друку вигідне тільки при великих накладах - 70-250 тис. відб. - насамперед через його велику капіталоємність, а також значні затрати ручної праці на кінцевій (контрольно-коректурній) стадії виготовлення формних циліндрів.

Отже, з огляду на все вище зазначене, можна із впевненістю сказати, що традиційний офсет є поза конкуренцією, тому саме цим способом друкуватиметься обране видання.

 

Верстка, коректура

Після отримання тексту в електронному вигляді, редактор вносить деякі правки до тексту, поділяє його на частини та глави в програмі MicrosoftWord. Одержаний файл він віддає верстальнику.

Верстка - це виробничий процес монтажу всіх елементів сторінки видання (текст, ілюстрації, колонтитул, колонцифри) в смугу.

Виділяють декілька типів розташування ілюстрацій на смузі:

1) відкрита верстка - при якій ілюстрація розміщується зверху або знизу смуги або в одному з її кутів;

2) закрита верстка: текст прикриває ілюстрацію зверху і знизу;

3) смугова верстка: ілюстрація повністю займає смугу;

4) глуха верстка: ілюстрація з усіх сторін прикрита текстом;

5) верстка з виходом ілюстрацій за поля так, що поля немає зовсім;

6) верстка з ілюстраціями на полях;

7) комбінована верстка: поєднуються різні типи верстки.

Для роботи над оригінал-макетом використовується комбінований тип верстки, оскільки основний акцент у виданні ставлю саме на ілюстрації, які повинні гармонійно поєднуватись з текстовою частиною. Книга містить, окрім сторінок з текстом, форзац, авантитул, ілюстрований титул. Кожна старанно оформлена книга має в собі апарат видання. Це своєрідні тексти, що доповнюють видання, для допомоги читачеві у користуванні ним (довідково - допоміжний апарат видання) і краще зрозуміти його зміст. У виданні до довідково-допоміжного апарату відноситься зміст. З усього науково - довідкового апарату (вступна стаття, передмова автора, редактора чи видавництва, післямова, бібліографічні посилання, книжкові бібліографічні списки та покажчики) у новій книзі буде присутнім лише вступ, оскільки всі інші не є характерними для дитячої книги, розрахованої на читацьку аудиторію молодшого шкільного віку.

Коректурні відбитки

Після закінчення верстки видання книгу роздруковують на лазерному принтері для перевірки та редагування. Оскільки на даному етапі не перевіряється якість малюнків, то книгу друкують на чорно-білому принтері з низькою якістю друку. Сторінка видання менша за А3 формат, тому використовується принтер А3 формату.

 

Таблиця 4.6- Основні технічні характеристики лазерного принтера

Xerox Phaser (TM) 5400

Розрішення, dpi 1200
Формат аркушів, min max  A6 А3+
Щільність паперу, гр./м ² min max  60 200
Кількість фарб 1, чорна
Швидкість друку, сторінок/хвилина  40

 

Також повна мережева підтримка 10/100BaseTX; друк без полів, друк з паролем; мова опису сторінок PCL5e, PCL6e, Adobe PS2, Adobe PS3; можливість загрузки лотків без зупинки друку; та максимальне щомісячне навантаження до 200 000 сторінок роблять цей принтер ідеальним для нас.

Вибір вивідних пристроїв

Технологія СtР

 


Схема 4.1- Детальна технологічна блок-схема додрукарських процесів за технологією CtP

Пояснення до блок-схеми:

Т1-введення інформації до ПК;

Т2-завантаження файлів;

Т3-сканування авторського оригіналу;

Т4-роздруковування коректурних відбитків;

Т5-редагування;

Т6-правка коректурних відбитків;

Т7-створення дизайну графічної інформації;

Т8-дизайнерська правка;

Т9-екранна кольоропроба;

Т10-кольорокорекція;

Т11-технічне редагування;

Т12-верстання оригінал-макетів;

Т13-цифрова кольоропроба;

Т14-коректура;

Т15-виправлення помилок;

Т16-растрування;

Т17-кольороподіл;

Т18-електронний спуск полос;

Т19-електронний монтаж полос;

Т20-вивід друкарських форм.

Х1-авторський оригінал-макет машинописний і рукописний;

Х2-авторський оригінал кодований;

Х3-авторський оригінал друкований чи мальований;

Х4-папір для принтерів, порошок-тонер;

Х5-малюнки, фотографії, креслення;

Х6-монометалеві офсетні пластини;

У1-друкарська форма.

 

Спуск шпальт

Схема спусків, необхідна для кожної книги, задається під спосіб, яким аркуші будуть сфальцьовані після друку. Окрім послідовності розміщення сторінок, задаються передній (клапанний) і бічний опірний край паперового аркуша, сигнатурні та підборні мітки, поля.

Для даного видання обрано друк з "оборотом чужа форма". В цьому випадку для друку зошита одна форма використовується для друку однієї сторони аркуша, а друга форма з іншої сторони аркуша. Кожний аркуш дає один екземпляр. Цей спосіб може використовуватися для друку книжок з будь-якою кількістю сторінок в зошиті, а, також в різних друкарських машинах (односторонні та перфектні).

Однією з головних рушійних сил розвитку комп’ютеризованих до друкарських систем є прагнення інтегрувати та спростити виробничий процес. Дедалі більше його етапів контролюються комп’ютерними автоматизованими системами.

Монтаж включає в себе фізичне об'єднання всіх зверстаних сторінок в порядку, що забезпечує отримання монтажних аркушів або мікрофільмів з правильним розміщенням, з яких в подальшому можуть бути виготовлені друкарські форми.[2]

Для електронного монтажу пропоную систему «Signastation 5» від фірми «Heidelberg», яка сприяє поглинанню процесу ручного монтажу плівок комп’ютерними до друкарськими системами. Цей крок різко підвищує продуктивність операцій монтажу і, відповідно, усього друкарського процесу.

Вперше «Signastation 5» було випущено у 1995 році.

Під час електронного монтажу різко зростає якість продукції, бо відсутні огріхи позиціювання сторінок, сліди «скотча» тощо. На перехід машини з монтування одного формату на інший витрачається не більше дванадцяти хвилин. Монтувати спуск шпальт можна ручним управлінням або автоматично. Функція ручного монтажу відтворює процес ніби на монтажному столі. Для монтажу моєї книги пропоную використовувати функціє автоматичного монтажу. При ній пропонується набір готових варіантів розташування сторінок на аркуші, легко змінюється їхнє макетування, додаються сторінки. Досить вірно задати параметри сторінок, розміри сторінки видання та формат аркуша монтажу, розставити позначки обрізки, суміщення, і монтаж нових полос виконуватиметься автоматично.

Пристрій для оптичного монтажу Opty-Copy являє собою фотокамеру з комп'ютерним керуванням, що дозволяє розташовувати негативи, зроблені поза камерою. Сторінки сортируються в порядку згідно зі схемою спуску, а потім представляються для перезйомки. Оригіналотримач камери зміщується після експонування кожної сторінки згідно з спуском. Камера експонує сторінки в потрібній позиції групами по 16. Дана система прискорює процес монтажу, але при повторному друкуванні книги видавець має сплатити за повторення даної операції, оскільки негативів не матиме.

Кольороподіл, кастрування

Кольороподіл у сучасній поліграфії - це процес розбиття кольорової графіки або фото за допомогою світлофільтрів або селективних джерел освітлення на окремі однокольорові рівномасштабні шари (плити). Дана технологія використовує принцип субтрактивного синтеза кольору, що припускає, що на матеріал, який відображує чи пропускає світло (наприклад, папір чи прозору плівку) наносять шари кольорових фарбників, кожний з яких „вилучає” з білого кольору свою долю спектра.

Традиційно кольоропроба виконувалася в типографіях за допомогою оптичних фільтрів і системі растрів, на сьогоднішній день процес автоматизований і реалізований програмно в різноманітних комп`ютерних системах, призначених для верстки та обробки зображень для друку, наприклад, в пакетах QuarkXPress, Adobe PageMaker и Adobe InDesign.

Різновиди способів кольороподілу:

1) Традиційна технологія кольороподілу зі скелетною градацією чорної. Тут чорний колір наноситься зверху трьох тріадних кольорів у найтемніших ділянках. Основна незручність у цьому випадку - максимальний рівень фарби на найтемніших ділянках відбитку досягає 400% - по 100% для кожного кольору. При друці це обертається потребою досконалого просушування кожного аркуша паперу або застосування противідмазувальних порошків і рідини, щоб уникнути відмазування (забруднення) або перетискування фарби на сусідній паперовий аркуш.

2) Технологія UСR (Undег Со1ог Removal). Відома у вітчизняній технічній літературі і як технологія віднімання від чорного. Суть її в заміні у процесі виготовлення кольороподілених фотоформ (друкарських форм) трьох кольорових фарб тріади, присутніх в одному елементі кольорового оригіналу, на еквівалентну кількість чорної фарби на її кольороподіленій фотоформі (друкарській формі).

При друці кольорових, особливо темних, зображень проблеми виникають у найтемніших місцях зображення, тому резонно зменшити кількість тріадних фарб (СМY) в тих місцях, де буде нанесена чорна фарба, скоротивши тим самим їх сумарну кількість. Ось чому метод називають "віднімання від чорного". При його застосуванні всі тони, які складаються з рівної кількості тріадних фарб (так звані "нейтральні", ахроматичні тони), виявляються ще і дуже чутливим до балансу по сірому кольору при друці доводиться уважно стежити за його додержанням. Тому технологія UCR при кольороподілі застосовується основним чином до темних кольорів, практично не впливаючи на інші відбитки.

) Технолопя IСR (GСR, Gгау Component Rерlасеmеnt). Високошвидкісний багатофарбовий аркушевий і ролевий друк виявили проблеми - відмазування і сушіння. Економічно вигідні вирішення цієї проблеми при репродукуванні кольорових зображень було винайдено у застосуванні технології мінімізації кольорових друкарських фарб та їх еквівалентної заміни чорною фарбою (технологія МКФ) у місцях зображення, де кольоровий тон створюється за рахунок потрійного накладання кольорових фарб. У традиційному синтезі кольору всі кольорові відтінки, із трьох кольорових фарб з невеликим (до 70%) доповненням чорної фарби. Оскільки кожний колір складений із чорної з домішкою тільки однієї або максимум двох кольорових друкарських фарб, такий синтез визначають в англійськїй технічній літературі терміном ICR (GСR, Gгау Component Rерlасеmеnt), а якщо кількість всіх трьох фарб мінімізовано - то UCR (Under Color Addition).

Суть технології ICR в тому, що чорна фарба присутня практично у всіх відтінках кольорового зображення за винятком чистих кольорів, а не тільки у темних нейтральних тонах. У системі ICR відтінки створюються тільки трьома або меншою юлькістю фарб, причому одна з них-завжди чорна. При такому способі кольороподілу максимальний рівень фарби не перевищуе 300%. На практиці ICR - метод у чистому вигляді, звичайно, не застосовується. До трьох фарб - дві кольорові і чорна все ж додається трохи четвертого кольору. Проте навіть цього достатньо для одержання високоякісного зображення. Цим прийомом користуються рідко, як правило, у зображеннях, які вимагають насиченості у темних відтінках зображення і у чорному кольорі. Програмні засоби сучасних КВС дають змогу вибрати різні варіанти технології ICR із варіантів, що існують, або створити власну криву передачі чорного кольору.

У поліграфії при відтворенні кольорових оригіналів способами офсетного і високого друку завдяки растровій побудові багатофарбової репродукції має місце синтез кольорів, який містить ознаки як адитивного, так субтрактивного синтезів, де у створенні кольорових відбитків на кольоровій репродукції беруть участь 16 різнобарвних растрових елементів.

Растрування

Процес растрування є важливою ланкою в додрукарському процесі, оскільки вибір оптимального алгоритму растрування може реально покращити якість друку.

Існують види растрування:

1) стохастичне кастрування;

2) амплітудна модуляція;

)   гібридне кастрування.

Для підготовки до друку власного оригінал-макету пропонується використати найновіше досягнення в технології растрування - гібридне растрування. Даний вид растрування включає в себе переваги обох попередніх технологій (серійної та стохастичної). Гібридні растри дозволяють істотно поліпшити якість друку і водночас спростити отримання гарантованих надійних результатів.

Наочно переваги методу гібридного растрування показує дана порівняльна характеристика.

Переваги гібридного растрування:

1) Більш висока лініатура растру

2) Часткова частотна модуляція

)   Висока лініатура на вивідних пристроях з невеликим розширенням

)   Різне растрування для різних частин смуги

)   Високе оптичне розтискання

)   Збільшення кольорового охоплення

Недоліки стохастичного растрування:

1) Проблеми друку

2) Необхідна стабільна друкарська машина

)   Деякі обмеження по сюжету

)   Незначне візуальне зменшення різкості ілюстрацій

Недоліки амплітудної модуляції:

1) Розеточна структура

2) Сюжетний муар

)   Пропадання чи деформація тонких ліній

)   Проблеми сприйняття сюжету

)   Тілесні тони (на них особливо помітна розеточна структура)

)   Обмеження кольорового охоплення.

Книга дркукватиметься у друкарні «Новий друк».

«Новый друк» - унікальне поліграфичне підприємство європейського рівня, оснащене сучасною технікою з розширеным комплексом послуг та повным виробничим циклом.

Видавничо-поліграфічний комплекс «Новий друк» працює на ринку України з 1997 року. За цей час неодноразово отримував грамоти, призи, почесні дипломи за високе дизайнерсько-поліграфічне оформлення книг, журналів, этикеток, пакування. «Новий друк» завжди в числі перших у рейтингу полиграфічних підприємств країни.

Типографія оснащена найсучаснішим облднанням: два СtР для виводу фотоформ, три нові ролеві офсетні машини «Heidelberg M-600» із одночасною порізкой й склейкою продукції, ротаційні машини «WEB-16», газетно-книжкові машини «Goss Community», «Solna», три листові офсетні машини «Heidelberg SpeedMaster», сучасна лінія книжкового виробництва, шість вкладочно-швейно-різальных машин, три фальцьювальных машини, три термосклеечні машини, у т. ч. нова автоматизированна лінія «Колбус», термоупакувальна машина з одночасною персоналізацією адрес, висічено-склеювальне обладнання, дві нові лакувальні машини.

«Новий друк» виконує замовлення таких відомих компаній як «Billa», «Obi», «Oriflame», друкує периодичні видання: «What’s on», «Коммерсант», «Kiev Weekly», «Kiev Post», «Деловая столица», «Эксперт», у тому числі книги видавництв «Эдипресс», «Мистецтво», «Либідь», «Казка», «Картографія», «А-БА-БА-ГА-ЛА-МА-ГА», «Національний художній музей» та ін.

Кольорокорекція/ретуш

Сканер дає широкі можливості обробки оцифрованых зображень, пристосований для різних типів сканованих зображень.

Вивід фотоформ

Puruf-Escofot Magnum Imagemaker

Маючи систему загрузки плівки з трьох рулонів загальною ємністю до 180 метрів, такий комплекс здатен працювати в абсолютно автономному режимі бвльшне 30 годин.

Конструктивно ImageMaker виконаний по схемі із внутрішнім чавунним барабаном, що дозволяє досягти неперевершеної якості экспонування та найвищої точності.

Вивід офсетных пластин (технологія CtP)II Quantum

Швидкість експонувания: 22 пластини за годину

Можливість виводу стохастичним раструванням (розмір точки 20 мікрон).400 III Quantum

Швидкість експонувания: 40 пластини за годину

Можливість виводу стохастичним раструванням (розмір точки 20 мікрон).

Кольоропроба

Пробний друк має дві мети: перевірити, як здійснюється процес кольороподілу та показати споживачеві можливий кінцевий результат.

Методи кольоропроби, які дозволяють отримувати матеріальний відбиток, нині широко використовуються та розвиваються.

При вдосконаленні цього процесу розроблено різні варіанти кольоропроби без використання друкарської машини та виготовлення друкарської форми. До способів кольоропроби на матеріальному носії - папері, картоні, плівці та інших матеріалах - ціла низка вимог. Серед них відтворюваність результатів кольороподілу в процесі друку, можливість використання різних фарб, застосування будь-яких сортів тиражного паперу, проведення багаторазового точного копіювання, вартість проби; час отримання проби і роздільна здатність, що визначається величиною растрового елемента та лініатурою растрової структури; градація, яка враховує зміну величини тону у стандартному процесі друку; насиченість основних барв, тобто щільність плашки; кольоровий тон основних фарб; глянець та характер поверхні матеріалу.

Принтери для кольоропроби


Таблиця 4.7- Принтер для кольоропроби KONICA MINOLTA magicolor 5430DL



Поделиться:


Последнее изменение этой страницы: 2020-03-26; просмотров: 205; Нарушение авторского права страницы; Мы поможем в написании вашей работы!

infopedia.su Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. Обратная связь - 18.217.4.206 (0.171 с.)