Художня інноваційність хорової творчості Ганни Гаврилець 


Мы поможем в написании ваших работ!



ЗНАЕТЕ ЛИ ВЫ?

Художня інноваційність хорової творчості Ганни Гаврилець



Реферат

на тему:

Художня інноваційність хорової творчості Ганни Гаврилець

 

Підготувала:

студентка ІІ курсу

факультету культури і мистецтв

Оленченко Вікторія Юріївна

Науковий керівник:

Професор Шумська Л. Ю.

 

Ніжин – 2016

План

 

 

1. Вступ 3

2. Фольк-концерт «Крокове колесо» 4

3. Танкові пісні, концерт «Кривий танок» 6

4. Відомі виконавці щодо творчості Ганни Гаврилець 10

5. Музичне дійство «Золотий камінь посіємо» 11

6. Хор-фест «Золотоверхий Київ» 13

7. Хорове письмо Ганни Гаврилець 14

8.Цикл «Три хори на вірші О. Олеся» 16

9. Список творів 23

10. Висновок 25

11. Список використаної літератури 26

 

Вступ

Ганна Гаврилець – відомий український композитор, педагог, музично-громадський діяч. Її ім'я стало популярним уже в 80-і роки XX століття.
Зараз Ганна Гаврилець представляє сучасну плеяду митців вже XXI століття. Вона стрімко ввійшла у світ музики, вразивши слухачів кожним своїм твором, яким були притаманні тільки їй належні живі музичні інтонації, адже несли в собі тонкі відтінки стану людської душі, її примітили одразу і на терені академічної музики, і в жанрі естрадної пісні.

Ганна Гаврилець – одна з найяскравіших постатей сучасної української композиторської школи, у доробку якої фольклорні образи займають провідне місце. Якщо визначити причини, задля яких талановита мисткиня постійно повертається до «вічних тем», то їх можна окреслити у такій послідовності.

Перше-родинне оточення, магія місця народження. Анна Гаврилець, уроджена Фроляк, походить з мальовничого карпатського села Видинова, яке віддавна було знане своїми багатими художніми і зокрема музично-співочими традиціями. Природно, що вона дуже оригінально перевтілює інтонації обрядового фольклору і часто звертається до такого глибинно закоріненого в традиціях нашого народу праобразу, як ритуальне дійство, символіка поклоніння природі. Друге-навчання у класі видатного українського композитора Мирослава Скорика, який був і є одним із найяскравіших представників «нової фольклорної хвилі» та має дуже великий вплив на свою талановиту ученицю. Третє-відповідність саме такої традиції, такого матеріалу характеру творчого обдарування композиторки – яскравого, відкритого, експресивного – її світогляду, національно сформованого, із сильним відчуттям своєї приналежності до українського духовного континууму.

 

Список творів

Найбільшу популярність композиторові принесли хорові твори, оперті на народнопісениих та духовних витоках. Риси обрядовості і прадавніх ритуалів втілені в таких творах, як «Золотий камінь…», «кроковеє колесо», значне місце займають в її творчості і біблійні образи, зокрема в хорах «Херувимська», «Тебе поєм», духовних псалмах «Боже мій, нащо мене ти покинув» та інших, в яких прослідковується опора на давні традиції кантового багатоголосся.

1. Струнний квартет № 1 (1981)

2. Концерт для фортепіано з оркестром (1982)

3. «Симфонічна поема» (1983)

4. Три романси на вірші С.Майданської (1983)

5. Духовий квінтет № 1 (1984)

6. Три хори на вірші Олександра Олеся (1984)

7. Камерна кантата «Погляд у дитинство» на вірші М.Вінграновського для сопрано і камерного оркестру (1987)

8. Соната для альта і фортепіано (1988)

9. Камерна симфонія № 1 (1990)

10. Квартет саксофонів (1991)

11. «Мій Боже любий, заступись…» на вірші Ф.Млинченка для мішаного хору (1991)

12. «Рапсодія-діалог» для флейти і фортепіано (1992)

13. «Lamento» на вірші Олександра Олеся для мішаного хору (1993)

14. Духовий квінтет № 2 (1994)

15. «Екслібриси» для скрипки соло (1994)

16. Концерт для альта з оркестром (1984)

17. Камерна симфонія № 2 «In Memoriam» (1995)

18. «In B» для саксофона-сопрано соло (1996)

19. «Осіння музика» для саксофона-тенора і фортепіано (1997)

20. Струнний квартет № 2 «Ремінісценції» (1997)

21. Музично-сценічне дійство за участю співачки Ніни Матвієнко «Золотий камінь посіємо…» (1997–1998)

22. «Гравітації» для фортепіано (1999)

23. «Canticum» для струнного оркестру (2000)

24. Давидові псалми для мішаного, жіночого, чоловічого хору:

· «Блаженний, хто дбає про вбогого…» для жіночого хору (2000)

· «Боже мій, нащо мене Ти покинув?» для мішаного хору (2000)

· «До Тебе підношу, мій Господи, душу свою…» для чоловічого хору (2000)

25. Духовні твори на канонічні тексти:

· «Херувимська» для мішаного хору (2000)

· «Тебе поєм» для мішаного хору (2000)

· «Блаженний, хто дбає про вбогого» для хору (2001)

26. «A-corda», симфонієта для альта і струнних (2001)

27. «Експресії» для струнного квартету (2004)

28. «Stabat Mater» для хору і оркестру (2002)

29. «Хорал» для струнних (2003)

30. «Нехай воскресне Бог!», хоровий концерт у 3-х частинах для мішаного хору на канонічні тексти (2004)

31. «Кроковеє колесо», концерт для жіночого хору на народні тексти (2004)

32. «Богородице, Діво, радуйся» для жіночого хору (2004)

33. «Тільки в Богові спокій душі моїй», Псалом для мішаного хору (2004)

34. «Жалі мої, жалі» для чоловічого хору на народні тексти (2004)

А також:

· П'єси для фортепіано для юних піаністів.

· Хори на вірші українських поетів, обробки українських народних пісень.

· Естрадні пісні на вірші українських поетів: Л. Костенко, Д. Павличка, В. Симоненка, Б. Олійника, Ф. Млинченка, Б. Чіпа, О. Кононенка, В. Стольникова.

Висновок

Ганна Гаврилець – митець, чиї творіння пізнаєш одразу: вони наповнені природною музичністю, яку несе тільки їй властивий талант, що дав композиторці Бог. Вона звертається в своїй творчості до різних жанрів: від невеликих вокальних, хорових, та інструментальних п'єс до масштабних симфоній.

Саме образна яскравість, національна самобутність композиторського обдарування Ганни Гаврилець сприяли визнанню і популярності її творчості серед виконавців і слухачів в Україні і за кордоном. Музика цієї композиторки звучить також у Польщі, Словаччині, Словенії, Швейцарії, США, Канаді, Нідерландах, Франції, Росії, Вірменії. її твори виконують відомі оркестри: Національний заслужений академічний симфонічний оркестр України, Заслужений академічний естрадно-симфонічний оркестр України, Заслужений академічний симфонічний оркестр Національної радіокомпанії України, Державний камерний ансамбль «Київські солісти», Національний ансамбль солістів України «Київська камерата»; хори: «Думка», «Київ», «Кредо», «Павана», «Хрещатик», Державна академічна чоловіча хорова капела ім. Л.М.Ревуцького, струнний квартет «Гармонії світу» (Одеса), Київський квартет саксофоністів; солісти: Ніна Матвієнко, Дмитро Гаврилець, Йожеф Єрмінь, Оксана Рапіта, Юрій Кот, Таїсія Повалій, Жанна Боднарук, Віталій Свирид.

 

 

Реферат

на тему:

Художня інноваційність хорової творчості Ганни Гаврилець

 

Підготувала:

студентка ІІ курсу

факультету культури і мистецтв

Оленченко Вікторія Юріївна

Науковий керівник:

Професор Шумська Л. Ю.

 

Ніжин – 2016

План

 

 

1. Вступ 3

2. Фольк-концерт «Крокове колесо» 4

3. Танкові пісні, концерт «Кривий танок» 6

4. Відомі виконавці щодо творчості Ганни Гаврилець 10

5. Музичне дійство «Золотий камінь посіємо» 11

6. Хор-фест «Золотоверхий Київ» 13

7. Хорове письмо Ганни Гаврилець 14

8.Цикл «Три хори на вірші О. Олеся» 16

9. Список творів 23

10. Висновок 25

11. Список використаної літератури 26

 

Вступ

Ганна Гаврилець – відомий український композитор, педагог, музично-громадський діяч. Її ім'я стало популярним уже в 80-і роки XX століття.
Зараз Ганна Гаврилець представляє сучасну плеяду митців вже XXI століття. Вона стрімко ввійшла у світ музики, вразивши слухачів кожним своїм твором, яким були притаманні тільки їй належні живі музичні інтонації, адже несли в собі тонкі відтінки стану людської душі, її примітили одразу і на терені академічної музики, і в жанрі естрадної пісні.

Ганна Гаврилець – одна з найяскравіших постатей сучасної української композиторської школи, у доробку якої фольклорні образи займають провідне місце. Якщо визначити причини, задля яких талановита мисткиня постійно повертається до «вічних тем», то їх можна окреслити у такій послідовності.

Перше-родинне оточення, магія місця народження. Анна Гаврилець, уроджена Фроляк, походить з мальовничого карпатського села Видинова, яке віддавна було знане своїми багатими художніми і зокрема музично-співочими традиціями. Природно, що вона дуже оригінально перевтілює інтонації обрядового фольклору і часто звертається до такого глибинно закоріненого в традиціях нашого народу праобразу, як ритуальне дійство, символіка поклоніння природі. Друге-навчання у класі видатного українського композитора Мирослава Скорика, який був і є одним із найяскравіших представників «нової фольклорної хвилі» та має дуже великий вплив на свою талановиту ученицю. Третє-відповідність саме такої традиції, такого матеріалу характеру творчого обдарування композиторки – яскравого, відкритого, експресивного – її світогляду, національно сформованого, із сильним відчуттям своєї приналежності до українського духовного континууму.

 



Поделиться:


Последнее изменение этой страницы: 2017-02-17; просмотров: 207; Нарушение авторского права страницы; Мы поможем в написании вашей работы!

infopedia.su Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. Обратная связь - 18.217.228.35 (0.016 с.)