Слухання Лезгинки з опери М. Глінки «Руслан і Людмила» 


Мы поможем в написании ваших работ!



ЗНАЕТЕ ЛИ ВЫ?

Слухання Лезгинки з опери М. Глінки «Руслан і Людмила»



· Передайте оплесками або рухами характер танцю.

Про наступного гостя нашого карнавалу ви дізнаєтеся, відгадавши загадку:

Українець я, а значить,

Якщо трудно — не заплачу.

А щоб всі уміли так —

Треба вивчити... (гопак).

 

Отже, наступний наш гість — гопак.

Слухання Гопака із опери «Сорочинський ярмарок» М. Мусоргського із музичним супроводом

Вокально-хорова робота

Учитель. У мене є маленький приятель Микита. У його матусі сьогодні день народження, але він не знає, що їй подарувати, тому просить нашої поради-допомоги. Як щодо поезії? Які вірші про маму ви знаєте?

Мамо, мамочко, матуся,

Я до неї пригорнуся.

Вона добра і привітна.

Ніби сонце в небі світла.

В.Лущик

Коло, риску, закарлючку На папері пише ручка.

Все з’єдналось загадково —

І з’явилось перще слово.

Здогадались, яке саме?

Наймиліше в світі —«мама»!

І. Сичовик

Мамо, матінко, матусю,

Я добра від тебе вчуся!

Ти найкраща в світі мама,

Ніжна, добра і ласкава!

О. Радушинська

 

Сподіваюсь, Микиті сподобаються ваші вірші. Пропоную ще й заспівати пі­сеньку В. Гребенюка «Матусю рідненька» (с. 114—115 підручника).

· Послухайте її уважно та скажіть: як ми можемо віддячити своїм мамам за їхні любов і турботу?

Слухання, розспівування та розучування пісні В. Гребенюка «Матусю рідненька» (робота над диханням, м'якістю звуковедення)

 

Продовження розучування української веснянка «Подоляночка»

ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ

Бліцопитування:

«Полонез» у перекладі з французької означає:

а) польський танець;

б) марш гравців у поло;

в) половецький танок;

г) скрип полозів.

 

Який із цих танців не є польським?

а) Полонез;

б) краков’як;

в) мазурка;

г) полька.

 

Блискучий зразок якого танцю створив М. Глінка в опері «Руслан і Люд­мила»?

а) Лезгинки;

б) полонезу;

в)польки;

г) гопака.

 

Із якими темпераментними вигуками танцюють швидкий і веселий україн­ський танець гопак?

а) «Ас-са!»;

б) «гоп!»;

в) «ура!»;

г) «вау!».

 

Який із цих танців виконують у повільному темпі?

а) Лезгинка;

б)гопак;

в) козачок;

г) полонез.

 

· Що означає назва танцю полька? (Півкроку. Основний рух у танці — пере­сування дрібними швидкими стрибками. Танець чеського походження.)

· Як називають старовинний польський танець-ходу? (Полонез)

· Який народ придумав танець гопак?

а) Білоруський;

б) український;

в) російський;

г) грузинський.

Учні виходять із класу під музику (Ф. Шопен «Полонез»)

Урок 26. МУЗИЧНИЙ КАЛЕЙДОСКОП

 

Мета (формувати компетентності):

· ключові: уміння вчитися (приймати мету, поставлену вчителем, і відповідно до неї виконувати необхідні дії, контролювати й оцінювати свої результати; орієнтуватися у часі; переключатися з одного виду діяльності на інший); загальнокультурну (до­тримувати норми культури мовлення й культури поведінки); здоров'язбережувальну (усвідомлювати необхідність безпечної поведінки для збереження здоров'я; фор­мувати правильну поставу); соціальну (співпрацювати з однокласниками й учите­лем; виявляти ініціативу); інформаційно-комунікативну (оперувати інформацією, отриманою на попередніх уроках);

· предметні: узагальнити вивчений упродовж III чверті матеріал; з'ясувати ступінь засвоєння та розуміння музики (як мистецтва, що розповідає про життя людей і навколишній світ), ступінь усвідомлення особливостей емоційного змісту музи­ки; усвідомити необхідність музики як складової життя людини; розвивати вміння орієнтуватися в засобах музичної виразності; прищеплювати шанобливе ставлення до світової музичної спадщини, інтерес до музики та співу.

Музичний матеріал: пісні та музичні твори, прослухані та вивчені впродовж III чверті.

Обладнання: фонохрестоматія; ТЗН; дитячі музичні інструменти; «музичні пелюстки» із завданнями; картки; конверти.

Наочні посібники: портрети композиторів, зображення музичних інструментів.

Тип уроку: урок узагальнення знань, умінь і навичок.

 

ХІД УРОКУ

Учні входять до класу під музику (Ф. Шопен «Полонез»)

 

ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

 

ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ Й МЕТИ УРОКУ. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

Учитель. Добігає кінця III чверть, наближаються весняні канікули. Ми маємо перевірити, чи запам’ятали все, що вивчили протягом чверті. Зверніть увагу на дошку: там «виросла» перша весняна «квітка», але пелюстки в неї ще дуже слабкі й ледь-ледь розтулилися. Якщо ми виконаємо завдання пелюсток, заспіваємо пісні, то квіточка набереться сил і розквітне повністю!

 

ОСНОВНА ЧАСТИНА

 

Перевірка засвоєння учнями знань, умінь і навичок

Завдання першої пелюстки

· Пригадайте назви музичних творів та їх авторів. Розподіліть їх на вокальні й інструментальні (на дошці — назви вивчених творів):

• «Подоляночка»; • козачок;

• «Зозуля»; • гопак;

• камаринська; • «Танець маленьких лебедів»;

• «Гарний танець гопачок»; • «Танець ельфів».

Завдання другої пелюстки

· Розкажіть, чим схожі та чим різняться опера та балет.

Завдання третьої пелюстки

· Оберіть схему, що відповідає руху вальсу, полонезу, мазурки, польки, го­пака.

 


Раз два раз два три

Завдання четвертої пелюстки

· Упізнайте на слух за фрагментом музичний твір. Назвіть його та його автора.

Учні слухають фрагменти творів: П. Чайковського «Вальс сніжинок»

(із балету «Лускунчик»), «Танець маленьких лебедів» (із балету «Лебе­дине озеро»); Е. Ґріґа «Похід гномів»; М. Мусоргського «Гопак» (із опе­ри «Сорочинський ярмарок»).

Завдання п'ятої пелюстки

· Проплескайте ритм та впізнайте пісню за ритмічним малюнком: (Польська народна пісня «Зозуля»), (Українська народна пісня «Подоляночка».)

Завдання шостої пелюстки

· З’єднайте поняття з його визначенням.

Вистава, у якій думки та почуття передаються танцем

Музична вистава, у якій всі герої співають

Завдання сьомої пелюстки

· Розкладіть до відповідних конвертів назви танців.

Учні отримують по 3 конверти («Народний танець», «Бальний танець і «Сучасний танець») і картки впереміш із назвами окремих танців.

 

Народний танець Бальний танець Сучасний танець
Гопак Мазурка Ча –ча –ча
Лезгинка Полька Ссамба
Бульба Вальс Румба
Бариня Менует Джайв
Камаринська Полонез  

 

Завдання восьмої пелюстки

·Що є основою балету — класичний танець, народний чи бальний? (Класич­ний танець)

·

Завдання дев'ятої пелюстки

· Що є основою танцювальності у музиці? (Тембр, лад, мелодія, ритм, динаміка)

Завдання десятої пелюстки

·Утворіть оркестр, оберіть диригента та проспівайте пісню із супроводом (пісню обирають за бажанням учнів).

Учитель. Усі завдання виконано, квітка розтулила всі свої пелюсточки. Отже, настала весна і на вас чекають веселі канікули. Виконаймо для нашої квітки одну з вивчених пісень!

Учні виконують пісні за власним вибором.

 

ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ

Учні виходять із класу під музику (Ф. Шопен «Полонез»).

Урок 27. КРАЇНА ЧІТКИХ КРОКІВ

Мета (формувати компетентності):

· ключові: уміння вчитися (уміння зосереджено слухати вчителя, переключатися з одного виду діяльності на інший); загальнокультурну (формувати естетичне став­лення до навколишньої дійсності); здоров'язбережувальну (формувати правильну поставу; підтримувати сприятливий емоційний настрій; усвідомлювати необхідність безпечної поведінки для збереження здоров'я); соціальну (співпрацювати з одно­класниками й учителем); інформаційно-комунікативну (оперувати інформацією, отриманою на уроці);

· предметні: розширити уявлення про емоційний зміст музики; опанувати понят­тя «марш» та «маршова музика», «пунктирний ритм»; розвивати уяву, уміння ім­провізувати; удосконалювати вокальні навички; прищеплювати інтерес до музики та співу.

Музичний матеріал: Ф. Шопен «Полонез», Д. Кабалевський «Три варіанти маршу», українська народна лічилка «Раз, два, три, чотири», Р. Рустамов «Пісня про барабан­щика».

Обладнання: фонохрестоматія; музичні інструменти; ТЗН.

Наочні посібники: підручник; портрети Ф. ІІІопена, Д. Кабалевського; зображення му­зичних інструментів (барабана, рояля, гобоя, віолончелі).

Тип. уроку: комбінований урок.

 

ХІД УРОКУ

Учні входять до класу під музику (Ф. Шопен «Полонез»).

 

ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

 

ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ Й МЕТИ УРОКУ. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

Учитель. Державні свята зазвичай відзначають військовими парадами. Чи відома вам музика, що допомагає так злагоджено крокувати військовим на параді? Сьогодні ми розглянемо її докладніше.

 

3. ОСНОВНА ЧАСТИНА

Слухання музики

Учитель. Музика, що супроводжує рухи людей у темпі кроку, виникла давно. Під цю музику воїни вирушали у похід, під її радісні звуки поверталися додому. Цією музикою починаються циркові вистави, коли всі артисти цирку виходять на арену; її ми можемо почути на урочистих зустрічах, на спортив­них змаганнях, у концертних залах, театрах, кіно. Це — музика маршу.

Марш (у перекладі з франц.— рух, похід, ходіння) — музичний твір в енергійному, чіткому ритмі та наближеному до крокування темпі. Мар­шова музика — чітка, енергійна, ритмічна, бадьора. Під неї легко кро­кувати. Марші зазвичай мають дводольний або чотиридольний розмір.


Раз два раз два три чотири

Історія виникнення жанру марш дуже цікава. У давньогрецьких трагеді­ях ритмічний акомпанемент супроводжував вихід акторів на сцену. Наприкін­ці XVI ст. солдати армії римського імператора Максиміліана маршували під акомпанемент флейти й барабана; цей звичай запозичили французи. Марш — це інструментальний або вокальний музичний твір, що має чіткий ритм кроку­вання, ходи. Марші бувають похідними, урочистими, спортивними, казкови­ми, траурними, святковими.

Як і будь-який «музичний кит», марш має різний характер. Дмитро Кабалевський, із музикою якого ми вже зустрічалися, створив «Три варіанти мар­шу». Уже сама назва підказує нам, що ми почуємо три різновиди музики.

·Послухайте «Три варіанти маршу» Д. Кабалевського. Хто крокує у кожно­му з варіантів маршу? Чим вони різняться?



Поделиться:


Последнее изменение этой страницы: 2016-09-19; просмотров: 398; Нарушение авторского права страницы; Мы поможем в написании вашей работы!

infopedia.su Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. Обратная связь - 3.22.100.180 (0.02 с.)