Завдання контрольної роботи. 


Мы поможем в написании ваших работ!



ЗНАЕТЕ ЛИ ВЫ?

Завдання контрольної роботи.



 

 

Тема 1.

1. Що є предметом естетики? Які Ви знаєте підходи до його визначення?

2. Окресліть проблемне поле естетичної науки.

3. Чим обумовлена специфіка методологічної парадигми естетики і у чому вона полягає?

4. Охарактеризуйте ідіографічний та номотетичний методи.

5. Якими конкретно-науковими методами послуговується естетика і якими є межі їх застосування.

 

 

Тема 2.

1. Які естетичні поняття формуються в межах космологічних вчень досократиків?

2. Які естетичні проблеми виникають і розв’язуються у психологічних вченнях досократиків?

3. Сформулюйте основні положення естетики піфагорійців.

4. Охарактеризуйте уявлення досократиків про мімезис.

5. Як досократики пояснювали здатність мистецтва спричиняти очищення душі (катарсис)?

 

Тема 3.

1. Викладіть широке та вузьке розуміння мистецтва в класичній давньогрецькій естетиці.      

2. Розкрийте поняття калокагатії.

3. Наведіть критичні аргументи Платона проти мистецтва.

4. Які властивості естетичного переживання досліджені Платоном?

5. Які чинники, на думку Арістотеля, обумовлюють виникнення мистецтва?

6. Які основні фази здійснення міметичної здатності людини розрізняє Арістотель?

7. Які принципи покладені в основу класифікації мистецтв у Арістотеля?

8. Розкрийте вчення Арістотеля про трагедію.

9. Які види естетичного переживання розрізняє Арістотель?

10. Поняття катарсису в естетиці Арістотеля.

 

 

Тема 4.

1. Які нові підходи у тлумаченні твору мистецтва з’являються в добу еллінізму?

2. Які нові підходи у тлумаченні художньої творчості з’являються в добу еллінізму?

3. Які нові підходи у тлумаченні естетичного переживання з’являються в добу еллінізму?

4. Що, на думку Плотіна, є джерелом краси та естетичного переживання?

5. Як Плотін пояснює природу та суть мистецтва?

 

Тема 5.

1. У чому полягає культурно-історична специфіка естетики Середніх віків?

2. Які суттєві ознаки визначають прекрасне в естетиці Середньовіччя?

3. Співвідношення умоглядного та чуттєвого середньовічному розумінні краси.

4. Гармонія як принцип естетичного переживання.

5. Тлумачення потворного в естетиці Середіх віків.

 

 

Тема 6.

1. Яким є відношення естетичної свідомості Ренесансу до художньої культури Середніх віків?

2. У чому виявляється вплив пантеїзму та гуманістичного антропоцентризму на мистецтво та художню свідомість Відродження?

3. Яким є розуміння об’єкта художнього наслідування в естетиці Ренесансу?

4. Розкрийте еволюцію уявлень про сутність і завдання поезії в добу Відродження.

5. Якими є основи художньої творчості на думку митців та мислителів Відродження?

 

 

Тема 7.

1. Виявіть вплив провідних філософських ідей Нового часу на естетичну свідомість цієї епохи.

2. Що таке класицизм?

3. Сформулюйте правила поетичної творчості за Буало.

4. Розкрийте поняття внутрішнього сприйняття в сенсуалістичній естетиці Нового часу.

5. У чому полягала позиція критиків естетики класицизму?

 

 

Тема 8.

1. Баумгартен про специфіку естетичного.

2. Вінкельман про естетичний ідеал.

3. Лесінг про розрізнення та взаємопроникнення живопису та поезії.

4. Поняття прекрасного в естетиці В. Гейне.

5. Гердер про природу мистецтва.

 

 

Тема 9.

1. Яке місце посідає естетика в філософській системі Канта?

2. У чому за Кантом полягає своєрідність судження естетичного смаку?

3. Які фази творчого процесу розрізняє Гете? Розкрийте їх діалектику.

4. Розкрийте поняття поетичної реальності за Шіллером.

5. У чому Шіллер вбачав відмінність між наївною та сентиментальною поезією?

6. Як в естетиці романтизму тлумачиться відношення мистецтва до реальності?

7. У чому полягає романтичне розуміння іронії?

8. Як Шеллінг визначав природу мистецтва?

9. Які етапи історії мистецтва розрізняє Гегель? Розкрийте їх діалектику.

10. Гегель про естетичний ідеал.

 

Тема 10.

1. Як у І. Тена визначаються „естетичний факт” та „головний характер”?

2. Яку роль, на думку Шопенгауера, мистецтво відіграє у пізнанні?

3. У чому за Ніцше полягають відмінності між діонісійським та аполлонівським мистецтвом?

4. Розкрийте поняття „вчування” у психологічній естетиці.

5. Якою, на думку засновників марксизму, є природа естетичної свідомості?

 

Тема 11.

1. Яку роль, на думку А. Бергсона, у художній творчості відіграє інтуїція?

2. Які функції, на думку Фройда, притаманні мистецтву?

3. Як у феноменологічній естетиці Інгардена визначаються природа та спосіб існування твору мистецтва?

4. Що мав на увазі Р. Барт під смертю автора?

5. Як в естетиці неотомізму визначається природа мистецтва?

 

 

Тема 12.

1. Визначить категорії „прекрасне” і „потворне”, розкрийте їх діалектику.

2. Визначить категорії „піднесене” і „низьке”, розкрийте їх діалектику.

3. Визначить категорії „трагічне” і „комічне”, розкрийте їх діалектику.

4. Яким є зв’язок трагічного та героїчного?

5. Визначить категорію „естетичне”. Поясніть яке місце вона посідає серед інших категорій естетики.

 

Тема 13.

1. Охарактеризуйте міметичний та виразовий аспекти мистецтва та розкрийте їх співвідношення.

2. Функції мистецтва.

3. Визначить поняття форми. Розрізніть внутрішню та зовнішню форми твору мистецтва.

4. Розкрийте поняття „художній образ”.

5.  Розкрийте поняття „художній символ”.

 

Тема 14.

1. Охарактеризуйте основні положення волюнтаристської та нормативістської концепцій творчості.

2. Співвідношення свідомих та несвідомих чинників творчого процесу.

3. Співвідношення активних та контемпляційних станів творчого процесу.

4. Художній талант і геніальність.

5. Постмодерністські тлумачення творчості.

 

 

Тема 15.

1. Як Ви розумієте діалогічність художнього сприйняття?

2. Співвідношення активних та контемпляційних станів у художньому сприйнятті.

3. Що таке синестезія?

4. Ідентифікація і протиставлення у художньому сприйнятті.

5. Чи існують, на Вашу думку, межі творчої активності реципієнта?

 

 

Питання модульного контролю.

Змістовий модуль 1.

Сфера естетичного. Предмет, проблемне поле і завдання естетики.

Методи естетичного пізнання.

Естетичні аспекти космології та психології досократиків.

Філософсько - естетичне вчення піфагорійців.

Естетичні погляди софістів.

Поняття мистецтва в філософії Сократа.

Платон про мистецтво.

Аналіз естетичного сприйняття в філософії Платона.

Арістотель про природу та сутність мистецтва.

Вчення  Арістотеля про мімезис.

Арістотель про трагедію.

Арістотель про естетичне переживання..

Естетичні погляди та художня практика ІV ст. до н. е.- ІІІ ст. н.е.

Естетика Плотіна.

 

 

Змістовий модуль 2.

 

Категорія прекрасного в естетиці Середніх віків.

Ренесансний пантеїзм і ідея мистецтва як відзеркалення природи.

Становлення уявлень про сутність та завдання поезії в естетиці Відродження.

Уявлення про художню творчість в естетиці Відродження.

Нормативна естетика класицизму.

Сенсуалістична естетика в Англії.

Новочасна естетика у Франції.

Філософська естетика О. Баумгартена.

Естетичні аспекти німецького мистецтвознавства: Вінкельман, Лессінг.

Натуралістична естетика Гейнзе.

Естетична феноменологія Гердера.

Трансцендентальний аналіз судження смаку в естетиці І.Канта.

Аналітика прекрасного і піднесеного в естетиці І.Канта

Проблематика художньої творчості та мистецтва в естетиці Гете.

Естетика Шіллера.

Поняття поетичної реальністі та поетичної уяви в естетиці романтизму.

Романтична іронія.

Філософія мистецтва Шеллінга.

Естетика Гегеля.

 

 

Змістовий модуль 3.

 

Естетика позитивізму.

Естетична метафізика А.Шопенгауера.

Естетика Ф.Ніцше.

Психологічна  естетика.

Естетичні погляди К.Маркса і Ф.Енгельса.

Інтуїтивістська естетика.

Психоаналітична естетика.

Феноменологічна естетика.

Структуралістська естетика.

Екзистенціалістська естетика.

Естетика неотомізму.

” Прекрасне” і „потворне”.

„Піднесене”, ” героїчне”, „ низьке”.

„Трагічне” і „комічне”.

Категорія „естетичне”.

 

 

Змістовий модуль 4.

Естетика в системі наукових знань про мистецтво. Методологічні основи естетичного аналізу мистецтва.

 Сутність,природа та функції мистецтва.

Твір мистецтва як об’єкт естетичного аналізу.

Семіологія мистецтва.

Філософсько – естетична і наукова думка про природу та джерела художньої творчості.

Особа митця в творчому процесі.

Діяльнісна специфіка художньої творчості.

Проблематика художньої творчості в ситуації постмодерну.

Комунікативна природа та діалогічність художнього сприйняття.

Психологічний механізм і перебіг художнього сприйняття.

 

Питання до екзамену.

 

 

 

Сфера естетичного. Предмет, проблемне поле і завдання естетики.

Методи естетичного пізнання.

Естетичні почуття.

Естетичний смак.

Естетичний ідеал.

Естетичні аспекти космології та психології досократиків.

Філософсько - естетичне вчення піфагорійців.

Естетичні погляди софістів.

Поняття мистецтва в філософії Сократа.

Платон про мистецтво.

Аналіз естетичного сприйняття в філософії Платона.

Естетика Арістотеля.

Естетика Плотіна.

ЕстетикаСередніх віків.

 Естетика Відродження.

Основні напрями естетики Нового часу.

Філософська естетика О. Баумгартена.

Естетичні аспекти німецького мистецтвознавства: Вінкельман, Лессінг.

Натуралістична естетика Гейнзе.

Естетична феноменологія Гердера.

Естетика І.Канта

Проблематика художньої творчості та мистецтва в естетиці Гете.

Естетика Шіллера.

Естетика романтизму.

Філософія мистецтва Шеллінга.

Естетика Гегеля.

Естетика позитивізму.

Естетична метафізика А.Шопенгауера.

Естетика Ф.Ніцше.

Психологічна  естетика.

Естетичні погляди К.Маркса і Ф.Енгельса.

Інтуїтивістська естетика.

Психоаналітична естетика.

Феноменологічна естетика.

Структуралістська естетика.

Екзистенціалістська естетика.

Естетика неотомізму.

” Прекрасне” і „потворне”.

„Піднесене”, ” героїчне”, „ низьке”.

„Трагічне” і „комічне”.

Категорія „естетичне”.

Сутність,природа та функції мистецтва.

Історична типологія мистецтва.

Художній стиль як об’єкт естетичного аналізу.

Твір мистецтва як об’єкт естетичного аналізу.

Семіологія мистецтва.

Елітарне та масове в мистецтві.

Мистецтво і ціннісні форми свідомості (мораль, релігія, філософія).

Трагедія, комедія, драма як види драматичного мистецтва.

Філософсько – естетична і наукова думка про природу та джерела та діяльнісну специфіку художньої творчості.

Комунікативна природа та психологічний механізм і перебіг художнього сприйняття.

 

Питання комплексної контрольної роботи.

 

Сфера естетичного. Предмет, проблемне поле і завдання естетики.

Методи естетичного пізнання.

Естетичні почуття.

Естетичний смак.

Естетичний ідеал.

Естетичні аспекти космології та психології досократиків.

Філософсько - естетичне вчення піфагорійців.

Естетичні погляди софістів.

Поняття мистецтва в філософії Сократа.

Платон про мистецтво.

Аналіз естетичного сприйняття в філософії Платона.

Естетика Арістотеля.

Естетика Плотіна.

ЕстетикаСередніх віків.

 Естетика Відродження.

Основні напрями естетики Нового часу.

Філософська естетика О. Баумгартена.

Естетичні аспекти німецького мистецтвознавства: Вінкельман, Лессінг.

Натуралістична естетика Гейнзе.

Естетична феноменологія Гердера.

Естетика І.Канта

Проблематика художньої творчості та мистецтва в естетиці Гете.

Естетика Шіллера.

Естетика романтизму.

Філософія мистецтва Шеллінга.

Естетика Гегеля.

Естетика позитивізму.

Естетична метафізика А.Шопенгауера.

Естетика Ф.Ніцше.

Психологічна  естетика.

Естетичні погляди К.Маркса і Ф.Енгельса.

Інтуїтивістська естетика.

Психоаналітична естетика.

Феноменологічна естетика.

Структуралістська естетика.

Екзистенціалістська естетика.

Естетика неотомізму.

” Прекрасне” і „потворне”.

„Піднесене”, ” героїчне”, „ низьке”.

„Трагічне” і „комічне”.

Категорія „естетичне”.

Сутність,природа та функції мистецтва.

Історична типологія мистецтва.

Художній стиль як об’єкт естетичного аналізу.

Твір мистецтва як об’єкт естетичного аналізу.

Семіологія мистецтва.

Елітарне та масове в мистецтві.

Мистецтво і ціннісні форми свідомості (мораль, релігія, філософія).

Трагедія, комедія, драма як види драматичного мистецтва.

Філософсько – естетична і наукова думка про природу та джерела та діяльнісну специфіку художньої творчості.

Комунікативна природа та психологічний механізм і перебіг художнього сприйняття.

 

 



Поделиться:


Последнее изменение этой страницы: 2021-08-16; просмотров: 65; Нарушение авторского права страницы; Мы поможем в написании вашей работы!

infopedia.su Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. Обратная связь - 3.142.173.227 (0.065 с.)