Робоча навчальна програма дисципліни 


Мы поможем в написании ваших работ!



ЗНАЕТЕ ЛИ ВЫ?

Робоча навчальна програма дисципліни



Кафедра світової літератури

 

ЗАТВЕРДЖУЮ Голова вченої ради факультету філології та журналістики ____ _____________ 2011 р. _____________ В.В. Кононенко УХВАЛЕНО на засіданні кафедри світової літератури, протокол № 2 від 2.09.2011 р. Зав. кафедри______проф. О.М. Ніколенко

РОБОЧА НАВЧАЛЬНА ПРОГРАМА ДИСЦИПЛІНИ

 

ІСТОРІЯ ЗАРУБІЖНОЇ ЛІТЕРАТУРИ XVII СТОЛІТТЯ

для студентів ІІ курсу

напряму підготовки 6.01.01.00.

Філологія. Українська мова та література

Групи У-23-24

Розробники: д. філол.н. проф. Ніколенко О. М.,

асист. Люлька В. М.

 

 

Полтава − 2011


1. ОПИС ПРЕДМЕТА НАВЧАЛЬНОЇ ДИСЦИПЛІНИ

 

Курс: ІІ Підготовка (бакалавр) Напрям, спеціальність, освітньо-кваліфікаційний рівень Характеристика навчальної дисципліни
Кількість кредитів, відповідних ECTS: 3     Модулів: 3   Загальна кількість годин: 72   Тижневих годин: 4   Шифр та назва напряму: 02.03 Гуманітарні науки   Шифр та назва спеціальності: 6.01.01.00. Філологія. Українська мова та література   Освітньо-кваліфікаційний рівень: бакалавр Обов'язкова   Рік підготовки: 2   Семестр: 1   Лекції: 22   Практичні: 12   Самостійна робота: 19   Індивідуальна робота: 19   Вид контролю: –  

 


 

Робоча навчальна програма курсу “Історія зарубіжної літератури XVII століття” укладена на основі програми «Історія зарубіжної літератури(від давнини до сучасності): Програма для студентів філологічного факультету вищого педагогічного закладу освіти / Укладачі: О.М. Ніколенко, В.І. Мацапура, Т.М. Конєва, Н.І. Тарасова. – Полтава: ПДПУ, 2003. – 72 с.», рекомендованої до друку вченою радою Полтавського національного педагогічного університету імені В.Г. Короленка (протокол № 2 від 25 вересня 2003 р.).

 


Загальні положення.

1.1. Мета вивчення дисципліни – ознайомити студентів із духовними здобутками й художніми відкриттями зарубіжної літератури XVII століття; навчити сприймати літературні явища як складові світової культури; аналізувати літературні твори, розуміти їх художню своєрідність, особливості стилю автора; порівнювати різні літературні явища, відзначати їх схожість і відмінність; визначати характерні риси літературних напрямів і течій, їх прояви у творчості різних митців; розвивати естетичні почуття й мислення, творчі якості та професійні здібності майбутніх учителів.

1.2. Характеристика навчальної дисципліни

«Історія зарубіжної літератури XVII ст.»

Цикл дисциплін: гуманітарний.

Частина циклу: нормативна.

 Загальний обсяг дисципліни, види навчальної діяльності, їх розподіл по семестрах:

Семестр Кредити ECTS Загальна кількість годин Аудиторних годин  на тиждень Лекції (год.) Лабораторні (практичні) семінарські Самостійна робота (год.) Індивідуа-льна робота (год.) Кількість змістових модулів Вид підсумкового контролю
ІІІ 3 72 4 22 12 19 19 3  
Разом 3 72 4 22 12 19 19 3  

 

 

Назви змістових модулів

НАЗВА ЗМІСТОВОГО МОДУЛЯ,

№ теми

Кількість годин за видами занять

Разом годин

У тому числі

Лекції

Практичн. роботи

Самостійна

робота

Індивідуальна

робота

Змістовий модуль 1.

1. XVII століття як самостійний етап розвитку літератур. Основні літературні напрями доби. Ренесансний реалізм та його розвиток в іспанській літературі (Лопе де Вега та його послідовники) 

10

2

2

2

2

2.Класицизм як напрям у літературі та мистецтві. Основні риси класицизму. “Поетичне мистецтво” Н. Буало

7

2

 

2

3

3. Творчість П. Корнеля. Творчість Жана Расіна.

4.Творчість Мольєра, його художні відкриття.

9

4

2

3

2

Всього за модуль 1

26

8

4

7

7

Змістовий модуль 2. БАРОКО У ЗАХІДНІЙ ЄВРОПІ

 

5. Бароко як напрям у літературі та мистецтві.

8

2

2

2

2

 

6. Іспанська література XVII ст. Барокова лірика (Ф. Кеведо, Л. Гонгора).

7.Творчість П. Кальдерона де ла Барка.

7

2

1

2

2

 

8. Англійська метафізична поезія. Дж.Донн, Дж.Мільтон

9. Німецька література XVII ст. Г. Я К. Гріммельсгаузен

 

7

2

1

2

2

 

Всього за модуль 2

22

6

4

6

6

 

Всього за модуль 3

24

8

4

6

6

 
                         

Форми контролю успішності студентів

Оцінювання навчальних досягнень студента здійснюється у формі поточного, модульного та підсумкового контролю.

Поточний контроль: спрямований на перевірку систематичності роботи студентів, рівня засвоєння матеріалу протягом викладання курсу. Здійснюється під час проведення аудиторних та позааудиторних занять. Форми проведення поточного контролю визначаються викладачем. Результати поточного контролю фіксуються в журналі успішності академгрупи.

Модульний контроль здійснюється як підсумок роботи студента протягом вивчення окремого модуля за результатами опанування теоретичного та практичного матеріалу, передбаченого модулем. Форми проведення модульного контролю – контрольна робота, тестування, усне опитування (колоквіум). Модульний контроль може бути проведений під час практичних занять або в позааудиторний час. До модульного контролю допускаються студенти, які виконали всі види робіт, що є складовими модуля.

 

Підсумковий контроль. Після виконання усіх видів роботи, форм поточного й модульного контролю студенту необхідно підтвердити якість знань протягом підсумкового контролю. Підсумковий контроль дозволяє покращити загальну оцінку студента.

 

Оцінювання навчальної діяльності студентів з усіх дисциплін за кожний семестр в ПДПУ імені В.Г.Короленка здійснюється за 100-бальною шкалою.

Співвідношення між шкалами оцінок за ECTS, 100-бальною шкалою навчального закладу і національною шкалою наведені в таблиці:

Оцінка за шкалою ECTS

За 100-бальною шкалою закладу

За національною шкалою

Екзамен Залік
A 90 - 100 відмінно

зараховано

B 83 - 89

добре

C 75 - 82
D 68 - 74

задовільно

E 60 - 67
FX 35 - 59 незадовільно (з можливістю повторного складання екзамену)

не зараховано

F 0 - 34 незадовільно (з обов’язковим повторним вивченням курсу)

 

1.5. Розподіл балів за види навчальної діяльності студентів упродовж семестру

Поточний і модульний контроль* Індивідуальне завдання (навчальний проект) Підсумковий контроль Загальна сума
40 балів (Ці бали складається із суми балів за всі змістовні модулі. А бали за кожний модуль – із суми поточних оцінок на заняттях, оцінки самостійної роботи і модульних контролів) 20 балів 40 балів 100 балів

Структура навчальної дисципліни (протягом семестру) складається з трьох основних модулів, на які виділяється рівна кількість балів (по 25 балів), а також підсумкового контролю (25 балів).

Остаточна оцінка з навчальної дисципліни визначається як підсумкова оцінка результатів засвоєння окремих модулів плюс бали, отримані за підсумковий контроль (накопичувальна система).

Якщо студент вважає суму балів, отриманих за вивчення модулів, достатньою, він може відмовитися від підсумкового контролю. Якщо ж він бажає покращити свої результати, підсумковий контроль забезпечить його право вибору.

Критерії оцінювання знань студентів

Підготовка до практичного заняття передбачає опрацювання основної літератури у визначеному обсязі, вибіркове знайомство з додатковою літературою, оцінюються знання питань практичного заняття, повнота їх викладу, до уваги береться також активність студентів під час занять, участь у дискусіях, виконання завдань до семінарів.

Реферат оцінюється за повноту розробки проблеми, знання й використання наукових джерел з теми, логічність побудови роботи, володіння методологією дослідження, новизну вирішення проблеми, самостійність і творчість при виконанні роботи, стиль викладу, оформлення (план, посилання, висновки, список використаної літератури, використання текстів оригіналів та ін.).

Під час модульного чи підсумкового контролю враховуються знання студентами питань курсу, обов’язкових та додаткових джерел, ключових теоретичних понять, повнота відповіді, розуміння матеріалу, аргументованість відповіді, підтвердження теоретичних положень літературними фактами, вміння й навички аналізу творів у літературному контексті.

 

 

Рівні навчальних досягнень студентів Критерії
Відмінний (А, відмінно, зараховано, 90-100) Студент вільно володіє матеріалом, розуміє перебіг і взаємопов’язаність явищ літературного процесу, володіє навичками цілісно-комплексного аналізу літературного твору, виявляє творчі здібності, самостійно оцінює окремі літературні явища, показує знання різних джерел інформації (науково-критичної, монографічної літератури), творчо використовує дібраний матеріал, наводить приклади, аргументує власні судження з опорою на художні тексти.
Високий (В, добре, зараховано, 82-89)   Студент володіє матеріалом і навичками цілісного аналізу літературного твору, дає визначення літературного явища з посиланням на текст, наводить приклади на підтвердження певних суджень, добирає аргументи на підтвердження висловленого судження або висновку, вміє систематизувати набуті знання, грамотно їх викласти,
Достатній (С, добре, зараховано, 75-81) Студент володіє матеріалом і навичками аналізу літературного твору, дає визначення літературного явища з посиланням на текст, не завжди аргументує висловлені судження, допускає незначні граматичні та фактичні помилки.
Посередній (D, задовільно, зараховано, 67-74) Студент володіє матеріалом, відтворює незначну його частину, дає визначення літературного явища без посилання на текст, імена, приклади; студент володіє окремими навичками аналізу літературного твору (образу, явища тощо), допускає граматичні та фактичні помилки.
Мінімальний (Е, задовільно, зараховано, 60-66) Студент відтворює незначну частину опрацьованого матеріалу, називає окремі літературні твори чи явища, вміє систематизувати набуті знання, допускає грубі помилки у відповіді
Незадовільний (F, незадовільно, не зараховано, 35-59) Студент відтворює матеріал на елементарному рівні або не відтворює його взагалі; називає окремі літературні твори чи явища, не усвідомлюючи їхнього змісту; допускає грубі помилки у відповіді або не дає правильної відповіді на питання.

2.Змістові модулі і їх структура

ЛІТЕРАТУРА

Підручники та посібники

История зарубежной литературы. — М., 1988.

История зарубежной литературы. — М., 1999.

Разумовская М.В., Синило Г.В., Солодовников С.В. Литература XVII-XVIII вв. — Минск, 1989.

Артамонов С.Д. История зарубежной литературы XVII-XVIII вв. — М., 1978.

Артамонов С.Д., Гражданская З.Т., Самарин Р.М. История зарубежной литературы XVII-XVIII вв. — М., 1973.

Артамонов С.Д., Самарин Р.М. История зарубежной литературы XVII в. — М., 1963.

Жирмунская Н.А., Плавскин З.И. и др. История зарубежной литературы XVII в. — М., 1987.

Елеонская А.С., Орлов О.В. и др. История русской литературы XVII-XVIII вв. — М., 1969.

История русской литературы XI-XVIII вв. / Под ред. Д.С.Лихачева. — М., 1980, 1985.

Ніколенко О.М. Бароко. Класицизм. Просвітництво. — Харків: Ранок, 2003.

Хрестома тії

Хрестоматия по западноевропейской литературе. Литература XVII века / Сост. Б. И. Пуришев. — М., 1949.

Артамонов С.Д. Хрестоматия по зарубежной литературе XVII-XVIII веков. — М., 1982.

Хрестоматия по древней русской литературе / Под ред. Н.И.Прокофьева. — М., 1980.

Хрестоматия по древней русской литературе / Под ред. Н.К.Гудзия. — М., 1973.

Монографії та статті

Хорол В. Лопе де Вега — великий іспанський драматург. — К., 1961.

Бояджиев Г. От Софокла до Брехта. — М., 1988.

Штейн А. История испанской литературы. — М., 1976.

Балашов Н. Испанская классическая драма. — М., 1975.

История западноевропейского театра. — Т. 1. — М., 1965.

Наливайко Д.С. Искусство: направления, течения, стили. — К., 1980.

Леонов С.А. Литература классицизма в школьном изучении: Пособие для учителя. — М., 1999.

Всемирная история. — Минск, 1996.

Виппер Ю.Б. Творческие судьбы и история. — М., 1990.

Театр французского классицизма. — М., 1979.

Анализ драматургии в школе. — Вологда, 1990.

Михальская Н.П., Пуришев Б.И. Практические занятия по зарубежной литературе. — М., 1981.

Пушкарская В. Изучение классической зарубежной литературы в школе: Пособие для учителя. — К., 1983.

Бунич-Ремизов Б. Комедиограф-новатор // Мольер Ж.-Б. Пьесы. — К., 1989. — С. 5-22.

Ніколенко О.М. Бароко і класицизм як художні системи XVII століття // Всесвітня література в середніх навчальних закладах України. — 2003. — № 11. — С. 35-40.

Ніколенко О.М. Король комедії // Всесвітня література та культура в навчальних закладах України. — 2001. — № 5. — С. 8-19.

Козленко Р.О. «Дзеркало звичаїв». Матеріали до вивчення комедії Мольєра «Тартюф» // Зарубіжна література в навчальних закладах. — 1996. — № 8. — С. 28-32.

Прокаев Ф.И., Долганов И.В., Кучинский Б.В. Зарубежная литература в школе. — К., 1987.

Рязанцева Т. Тема самотності у метафізичних сонетах Ф. де Кеведо // Вікно в світ. — 2000. — № 3. — С. 18-23.

Рязанцева Т. «Жив, писав, кохав...» (Життя і творчість Ф.Кеведо) // Всесвіт. — 1997. — № 10. — С. 156-160.

Смирнова М.Б. Метафора как средство моделирования мира в поэзии Ф. де Кеведо // Вестник Московского университета. — Сер. 9. Филология. — 1990. — № 6. — С. 36-41.

Захарченко Н. «Життя — це сон» П. Кальдерона — взірець барокової драми // Зарубіжна література. — 2001. — № 42 (листопад). — С. 2, 7.

Василенко М. Честь і обов’язок великого іспанця // Всесвіт. — 2000. — № 7-8. — С. 121-123.

Вороніна М. Педро Кальдерон де ла Барка: парадокси долі // Вікно в світ. — 2000. — № 3. — С. 5-9.

Наливайко Д. Бароко і драма Кальдерона «Життя — це сон» // Тема. — 2000. — № 1. — С. 5-17.

Аникст А. Джон Мильтон и его поэма «Потерянный рай» // Наука и религия. — 1976. — № 9. — С. 54-57.

Басьо М. Поезії // Всесвітня література в середніх навчальних закладах України. — 2001. — № 11. — С. 54.

Подгорец Г.М. Вслушиваясь в несказанное... Изучение классической японской поэзии М. Басе // Русская словесность в школах Украины. — 2000. — № 2. — С. 31-34.

Наумова Н.С., Наумова Ю.С. «О, вітер зі схилу Фудзі!..» Конспект уроку // Зарубіжна література в навчальних закладах. — 1999. — № 10. — С. 27-34.

Зарубіжна література. 5 клас: Матеріали др уроків / Укладач Р.Б.Шутько. — Харків, 1999. — С. 110-132.

Немиришин П.І. Хоку: слова замовкають, а почуття ще говорять. Урок-споглядання за поезією М.Басьо // Всесвітня література в середніх навчальних закладах України. — 1998. — № 12. — С. 11-13.

Рогозинський В.В. «П’ятнадцятий камінь» поезії М.Басьо // Зарубіжна література в навчальних закладах. — 1998. — № 6. — С. 12-17.

Садокова А.Р. Мацуо Басе // Яшмовая нить: Антология японской классической литературы. — М., 1998. — С. 338-339.

Зейфере В. Мацуо Басе // Дивослово. — 1996. — № 9. — С. 49-51.

Мірошникова К.Л. «Якщо у твоєму серці квітуча слива...» М.Басьо // Зарубіжна література в навчальних закладах. — 1996. — № 3. — С. 34-37.

Міщук В.В. Поетична таїна хоку: До вивчення творчості М. Басьо // Відродження. — 1994. — № 9. — С. 45-48.

Классическая поэзия Индии, Китая, Кореи, Вьетнама, Японии. — М., 1977.

Оригінали іноземною мовою

Donne John The complete English poems. – London, 1991. – 569 p.

Milton John The complete English poems. – London, 1992. – 620 p.

Milton John Shorter poems of John Milton. – London, 1957. – 209 p.

Moiliere Le bourgeoise gentihomme: Comede-ballet. – France, 1970. – 152 p.

Moiliere Les precieuses ridicules: Comede. – France, 1965. – 77 p.

Moiliere Oeuvres Compl′ete Nouvelle Edition. – Paris, 1971. – 677 p.

Електронні ресурси

www.lib.ru

www.nbuv.gov.ua

 

Практичне заняття № 1

Література

Артамонов С.Д. История зарубежной литературы XVII-XVIII вв. — М., 1978.

Артамонов С.Д., Гражданская З.Т., Самарин Р.М. История зарубежной литературы XVII-XVIII вв. — М., 1973.

Хорол В. Лопе де Вега — великий іспанський драматург. — К., 1961.

Шаповалова М.С., Рубанова Г.Л., Моторний В.А. Історія зарубіжної літератури. Середні віки та Відродження: Підручник. — Львів, 1993. — С. 217-224.

Бояджиев Г. От Софокла до Брехта. — М., 1988. — С. 54-75.

Штейн А. История испанской литературы. — М., 1976. — С. 148-177.

Балашов Н. Испанская классическая драма. — М., 1975.

История всемирной литературы. — Т. 4. — М., 1987.

Плавскин З. Испанская литература XVII- середины XIX века. — М., 1979.

Плавскин З. Кто же хранит ключи от «Фуенте Овехуна» // Иностранная литература. — 1962. — № 12.

История западноевропейского театра. — Т. 1. — М., 1956.

www.lib.ru

www.nbuv.gov.ua

Практичне заняття № 2

Література

Разумовская М.В., Синило Г.В., Солодовников С.В. Литература XVII-XVIII вв. — Мн., 1989. — С. 55-70.

Ніколенко О.М. Бароко, класицизм, Просвітництво. Література XVII-XVIII ст. — Харків: Ранок, 2003.

Бунич-Ремизов Б. Комедиограф-новатор // Мольер Ж.-Б. Пьесы. — К., 1989. — С. 5-22.

Козленко Р.О. «Дзеркало звичаїв...» Матеріали до вивчення комедії Мольєра «Тартюф» // Зарубіжна література в навчальних закладах. — 1996. — № 8. — С. 28-32.

Комедии Мольера // История зарубежной литературы XVII века. — М., 1988. — С. 103-125.

Канунникова И.К. Анализ комедии «Тартюф» // Анализ драматургии в школе. — Вологда, 1990. — С. 44-51.

Кашуба Є.І. Первісток пана Поклена // Зарубіжна література в навчальних закладах. — 2001. — № 4. — С. 20-21.

Ніколенко О.М. Король комедії. Система уроків вивчення п’єси Мольєра «Міщанин-шляхтич» // Всесвітня література та культура в навчальних закладах України. — 2001. — № 5. — С. 8-19.

Леонов С.А. Литература классицизма в школьном изучении: Пособие для учителя. — М., 1999. — С. 38-47.

История зарубежной литературы XVII века. — М., 1999. — С. 103-126.

Тимченко С.В., Юрковская М.М. Бонжур, господин Журден! // Відродження. — 1995. — № 8. — С. 54-59.

Пушкарская В.М. Изучение классической зарубежной литературы в школе: Пособие для учителя. — К., 1983. — С. 41-58.

Прокаев Ф.И., Долганов И.В., Кучинский Б.В. Зарубежная литература в школе. — К., 1987. — Гл. 4. — С. 59-78.

www.lib.ru

www.nbuv.gov.ua

 

Практичне заняття № 3

БАРОКО В ІСПАНСЬКІЙ ПОЕЗІЇ (Ф. КЕВЕДО, Л. ГОНГОРА)

ПЛАН

1. Поняття про бароко як добу та літературний напрям. Основні особливості бароко.

2. Поняття про консептизм як стильову течію бароко. Ф. Кеведо — представник консептизму. Основні етапи життя і творчості Кеведо, жанрова своєрідність його творів.

3. Л. Гонгора — творець культистської поезії. Особливості лірики Л Гонгори.

4. Бароко в інших видах мистецтва (у живописі, музиці, архітектурі).

5. Бароко в Україні.

Література

Наливайко Д.С. Искусство: направления, течения, стили. — К., 1980.

Ніколенко О.М. Бароко, класицизм, Просвітництво. Література XVII-XVIII ст. — Харків: Ранок, 2003.

Макаров А. Світло українського бароко. — К., 1989.

Мацапура В. І. Це загадкове примхливе бароко // Зарубіжна література в навчальних закладах. — 1999. — № 2.

Ніколенко О.М. Вивчаємо бароко. Система оглядових уроків у 9 класі // Всесвітня література та культура в навчальних закладах України. — 2002. — № 1.

Рязанцева Т. Тема самотності у метафізичних сонетах Франсіско де Кеведо // Вікно в світ. — 2000. — № 3. — С. 18-23.

Антологія іспанської літератури доби бароко (упорядкування і коментар О.Пронкевича)// Вікно в світ. — 2000. — № 3. — С. 83-133.

Плавскин З.И. Ф. де Кеведо и проза испанского барокк // История зарубежной литературы XVII века. — М., 1999. — С. 30-41.

Рязанцева Т. «Жив, писав, кохав...» Життя і творчість Ф. Кеведо // Всесвіт. — 1997. — № 10. — С. 156-160.

Смирнова М.Б. Метафора как средство моделирования мира в поэзии Ф. де Кеведо // Вестник Московского университета. — Серия 9. Филология. — 1990. — № 6. — С. 36-41.

Плавскин З.И. Луис де Гонгора и испанская поэзия XVII века // История зарубежной литературы XVII века. — М., 1999. — С. 23-30.

Луис де Гонгора и испанская поэзия XVII века // История всемирной литературы XVII века. — М., 1988.

Мистецтво бароко // Всесвітня література та культура в навчальних закладах України 2005. – № 8. – С 2 – 48.

Девдюк І.В. Бароко й класицизм: Спільне та відмінне // Зарубіжна література. – 2005. – № 1. – С. 10 – 12.

Скуратовский В. Заметки о барокко // Ренессанс. – 2004. – № 1. – С. 53 – 73.

www.lib.ru

www.nbuv.gov.ua

Практичне заняття № 4

Література

Кальдерон П. Життя — це сон / Пер. з ісп. // Тема. — 2000. — № 1. — С. 18-124.

Наливайко Д.С. Бароко і драма Кальдерона «Життя — це сон» // Тема. — 2000. — № 1. — С. 5-17.

Ніколенко О.М. Бароко, класицизм, Просвітництво. Література XVII-XVIII ст. — Харків: Ранок, 2003.

Захарченко Н. «Життя — це сон» П. Кальдерона — взірець барокової драми // Зарубіжна література. — 2001. — № 42 (листопад), — С. 2, 7.

Василенко М. Честь і обов’язок великого іспанця // Всесвіт. — 2000. — № 7-8. — С. 121-123.

Вороніна М. Педро Кальдерон де ла Барка: парадокси долі // Вікно в світ. — 2000. — № 3. — С. 5-9.

Шепель Ю.О. Митець на тлі доби // Всесвітня література в середніх навчальних закладах України. — 2000. — № 1. — С. 28-30.

Назарець В.М. Блукання людини в гріховному світі // Зарубіжна література в навчальних закладах. — 1999. — № 11. — С. 27-31.

Плавскин З.И. Педро Кальдерон и драма его времени // История зарубежной литературы XVII века. — М., 1999. — С. 42-52.

Андроник А.В. Победить в себе зверя // Всесвітня література в середніх навчальних закладах України. — 1998. — № 11. — С. 21-27.

Разумовская М.В., Синило Г.В., Солодовников С.В. Литература XVII-XVIII вв. — Мн., 1989. — С. 26-33.

История зарубежной литературі XVII века. — М., 1988. — С. 42-52.

Томашевский Н. Традиция и новизна. — М., 1981.

Плавскин З.И. Испанская литература XVII-середины XIX века. — М., 1978. — С. 79-93.

Штейн А. На вершинах мировой литературы. — М., 1977. — С. 130-177.

www.lib.ru

www.nbuv.gov.ua

Практичне заняття № 5

ПЛАН

1. Загальна характеристика англійської літератури XVII століття. Етапи розвитку літератури Англії XVII століття, їх головні особливості, представники.

2. Етапи життя і творчості Дж. Мільтона.

3. Ідейно-художній зміст поем Дж. Мільтона «Втрачений рай» і «Повернений рай». Роль біблійних мотивів у творі. Риси бароко у поемах.

4. Героїчні мотиви у драмі Дж. Мільтона «Самсон-борець». Зображення Самсона та його подвигів.

5. Життя і творчість Дж. Донна. Особливості його метафізичної поезії.

Література

Ніколенко О.М. Бароко, класицизм, Просвітництво. Література XVII-XVIII ст. — Харків: Ранок, 2003.

Вишницька Ю. Самсон Дж.Мільтона і Пауля Рубенса // Зарубіжна література. — 2001. — № 14. — С. 10.

Чамеев А.А. Джон Мільтон // История зарубежной литературы XVII века. — М., 1999. — С. 225-241.

Мильтон — поэт и публицист // Всемирная история. — Минск, 1996. — Т. 13. — С. 199-215.

Разумовская М.В., Синило Г.В., Солодовников С.В. Литература XVII-XVIII вв. — Мн., 1989. — С. 84-88.

История зарубежной литературы. — М., 1988. — С. 215-230.

Аникст А. Джон Мильтон и его поэма «Потерянный рай» // Наука и религия. — 1976. — № 9. — С. 54-57.

Зарубежная литература. — Мн., 1973. — С. 178-182.

Джон Донн // Всемирная история. — Минск, 1996. — Т. 13. — С. 216-218.

Английская лирика первой половины XVII века. — М., 1989.

Зарубежные писатели / Под ред. Н.П.Михальской. — М., 1997. — Ч. 1.

www.lib.ru

www.nbuv.gov.ua

Практичне заняття № 6

ПРОВІДНІ ТЕНДЕНЦІЇ РОЗВИТКУ

Література

Андреанова-Перетц В.П. Исторические повести XVII века и фольклор // Андреанова-Перетц В.П. Древнерусская литература и фольклор. – Л., 1974. – С. 63 – 98.

Лихачев Д.С. Развитие русской литературы X – XVII веков. Эпохи и стили // Лихачев Д.С. Избранные работы. – Л., 1987. – Т. 1. – С. 24 – 260.

Развитие барокко и зарождение классицизма в России XVII – нач. XVIII в. – М., 1989. – С. 27 – 42.

Лихачев Д.С. Повесть о Горе-Злосчастии // Лихачев Д.С. Избр. раб. В 3 т. – Л., 1987. – Т.2. – С. 321 – 342.

Алехина П.И. Текстологические заметки к повести Горе злосчастии // Русская литература. – 1991. – №1. – С. 142 – 144.

Гусева Л.П., Коротка Л.Н. Древнерусская литература в исследованиях: Хрестоматия. – Минск, 1979.

Буслаев Ф.И. Повесть о Горе и Злосчастии // Буслаев Ф.И. О литературе: Исследования; Статьи. – М., 1990. – С. 164 – 262.

Голованов Я. Аввакум // Голованов Я. Этюды о великом. – М., 1997. – С. 5 – 8.

Герасимова Н.М. К предыстории реалистической символики / Символ и метафора в «Житии протопопа Аввакума» // Вопросы историзма и реализма в русской литературе XIX – нач. XX. – Л., 1985. – С. 121 – 135.

Рогачевская А.Я. Неистовый Аввакум // Литература: Приложение к газ. «1 сентября». – 1995. - № 14. – С. 6.

Еремин И.П. Русская литература второй половины XVII века // Еремин И.П. Лекции и статьи по истории древнерусской литературы. – Л., 1987. – С. 168 – 213.

www.lib.ru

www.nbuv.gov.ua

Практичне заняття № 7

ПОЕЗІЯ МАЦУО БАСЬО

ПЛАН

1. Життєвий і творчий шлях Мацуо Басьо.

2. Поняття про хоку, провідні риси цього жанру.

3. Характерні особливості хоку Мацуо Басьо (пошуки краси у буденному, гармонія духовного і матеріального світів).

4. Роль художньої деталі у художньому світі Мацуо Басьо.

Література

Басьо Мацуо. Поезії // Всесвітня література в середніх навчальних закладах України. — 2001. — № 11. — С. 54.

Ніколенко О.М., Філіна І.О. Мацуо Басьо. Мистецтво довіряти почуття віршам // Всесвітня література в середніх навчальних закладах України. — 2002. — № 12. — С. 34-39.

Ніколенко О.М. Із історії жанрів японської лірики (танка, ренга, хоку) // Збірник наукових праць Полтавського державного педагогічного університету імені В.Г. Короленка. — Серія «Філологічні науки». — Полтава, 2003. — Випуск 3 (30). — С. 62-67. 

Классическая поэзия Индии, Китая, Кореи, Вьетнама, Японии (Библиотека всемирной литературы). — М., 1977. — С. 739-778.

Подгорец Г.М. Вслушиваясь в несказанное и любуясь невидимым... Изучение японской классической поэзии Мацуо Басе // Русская словесность в школах Украины. — 2000. — № 2. — С. 31-34.

Наумова Н.С., Наумова Ю.С. «О, вітер зі схилу Фудзі!» Конспект уроку// Зарубіжна література в навчальних закладах. — 1999. — № 10. — С. 27-34.

Зарубіжна література. 5 клас: Матеріали до уроків / Укладач Р.Б.Шутько. — Харків, 1999. — С. 110-132.

Немиришин П.І. Хоку: слова замовкають, а почуття ще говорять. Урок-споглядання за поезією М. Басьо // Всесвітня література в середніх навчальних закладах України. — 1998. — № 12. — С. 11-13.

Рогозинський В.В. «П’ятнадцятий камінь» поезії М.Басьо // Зарубіжна література в навчальних закладах. — 1998. — № 6. — С. 12-17.

Садокова А.Р. Мацуо Басе // Яшмовая нить: Антология японской классической литературы. — М., 1998. — С. 338-339.

Зейфере В. Мацуо Басьо. Хоку // Дивослово. — 1996. — № 9. — С. 49-51.

Мірошникова К.Л. «Якщо у твоєму серці квітуча слива...» Поезія М.Басьо // Зарубіжна література в навчальних закладах. — 1996. — № 3. — С. 34-37.

Міщук В.В. Поетична таїна хоку. До вивчення поезії Мацуо Басьо // Відродження. — 1994. — № 9. — С. 45-48.

www.lib.ru

www.nbuv.gov.ua

 

Кафедра світової літератури

 

ЗАТВЕРДЖУЮ Голова вченої ради факультету філології та журналістики ____ _____________ 2011 р. _____________ В.В. Кононенко УХВАЛЕНО на засіданні кафедри світової літератури, протокол № 2 від 2.09.2011 р. Зав. кафедри______проф. О.М. Ніколенко

РОБОЧА НАВЧАЛЬНА ПРОГРАМА ДИСЦИПЛІНИ

 



Поделиться:


Читайте также:




Последнее изменение этой страницы: 2021-08-16; просмотров: 45; Нарушение авторского права страницы; Мы поможем в написании вашей работы!

infopedia.su Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. Обратная связь - 18.220.1.239 (0.174 с.)