Природа кольору. Наукові знання про колір. 


Мы поможем в написании ваших работ!



ЗНАЕТЕ ЛИ ВЫ?

Природа кольору. Наукові знання про колір.



Колір в науці та виробництві сприяє технічному прогрессу (кольорове фото, кіно, телебачення), в мистецтві та архітектурі надає естетичне задоволення та поглиблює уявлення про світ.

Фізичні властивості кольору.

Усі кольори можливо розподілити на:

хроматичні (кольорові), які являють собою усі спектральні кольори та їх відтінки, та не спектральні кольори та їх відтінки;

ахроматичні (які не мають кольору) - кольори від білого до чорного із проміжними відтінками сірого кольору.

Хроматичні та ахроматичні кольори володіють властивістю поглинання або відображення.

Кольоровий тон - основна відмінна властивість хроматичного кольору від такого ж спектрального.

Світлота - це властивість кольорової поверхні, зв'язана з її відображаючою властивістю: чим вище коефіцієнт відображення, тим світліше колір.

Насиченість - властивість кольорового тону, яка являє собою ступінь відмінності даного хроматичного кольору від рівного йому по світлоті ахроматичного.

 

Психофізіологічна дія кольору на людину.

Створення кольорового клімату в приміщенні обов'язково враховує психофізіологічний вплив на людину, яке умовно розподіляється на:

фізіологічний, обумовлений реакцією людського організму на колір;

психологічний, пов'язаний з емоційним сприйняттям кольору.

Колір може заспокоїти та схвилювати, радувати та засмучувати. Кольором можна лікувати та коректувати розміри приміщення, визвати почуття холоду та тепла, легкості та важкості.

Фізіологічний вплив кольору на людину.

Перші дослідження по впливу кольору на людину були проведені І.В.Гете. Так на його думку, почуття холоду викликає синій колір, а червоний колір діє збуджуючи (бодряще).

Кольорові подразники пов'язані з усім організмом людини. Зорова чутливість впливає на смакові, нюхові та звукові подразники. Відчуття запаху може визвати враження кольору. Кольорове та слухове сприймання людини знаходиться в органічному взаємозв'язку.

Психологічний вплив кольору на людину

Усі кольори від жовто-зеленого до червоного відносяться до гами теплих кольорів, а зелені, зелено-голубі, сині – гами холодних. Експериментами встановлено, що теплі кольори – збуджують, а холодні – заспокоюють.

Кольори можна поділити на світлі і темні. У природі світлі кольори завжди вгорі, а темні – знизу. Усі світлі кольори - легкі, темні - важкі.

Усі кольори розподіляються на кольори – подразники; кольори - які заспокоюють; які гасять;  та які не викликають роздратованості.

Стимулюючі кольори - кольори подразники, які сприяють збудженню (червоні, оранжеві, жовті) тобто всі кольори довгохвильової частини.

Дезінтегруючі - холодні, які приглушають роздратованість (сині відтінки: фіолетово-синій, синій, світло-синій, синьо-зелений).

Пастельні - які приглушають, чисті (спектральні), (усі кольори з рожевим та білим: рожевий, пастельно-зелений, сіро-блакитний, ліловий).

Статичні - рівнозважуючі, заспокійливі, відвертаючі від інших збуджуючих кольорів (які мають зелений відтінок: чисто - зелений, жовто-зелений, оливковий) та не спектральні кольори (пурпуровий).

Кольори глухих тонів (ахроматичні) - вони не викликають роздратованості (сірі), гасять роздратованість (білі), допомагають зосередитись (чорні).

Теплі темні кольори - стабілізують роздратованість, діють в'яло інертно; до них відносяться кольори, які мають коричневі відтінки (охристі, коричнево-землисті, темно-коричневі).

Холодні темні кольори - ізолюючі, подавляють роздратованість; до них відносяться холодні кольори з долею чорного або сірого кольору (темно-сірі, чорно-сірі, темно-синьо- зелені).

Колористична композиція.

 Колористична композиція - це цілісна система кольорових відношень, в якій простори об'єднані за законами гармонії в єдине ціле загальним композиційним та художнім задумом.

Види колористичних композицій:

1. Монохроматична композиція - базується на поєднанні відтінків одного кольорового тону або однієї кольорової групи, тобто монохроматична композиція включає як нюансні гами одного кольорового тону (монохроматичні), так і світлотні контрастів цього кольору. Така композиція рекомендується для будинків одного великого об'єму або декількох простих однотипних об'ємів.

2. Поліхромна композиція будується на багатьох кольорових тонах, створюючи нюансні та контрастні гармонії. Така композиція використовується в складних будинках, або в будинках із декількох простих об'ємів.

3. Полярна композиція базується на протиставленні двох кольорів або двох груп кольорів і їх відтінків. За допомогою подібної композиції можна кольором підкреслити (противопоставити) різні за функціям приміщення (наприклад, житлові та громадські). Пропонується для складних та великих по об’єму будівель готелей.

4. Трьохкольорова композиція (тріада) — базується на гармонії трьох основних кольорів (червоний, жовтий, синій) та їх відтінках, може використовуватись практично для будинків будь - яких об'ємів.

Колористична композиція будинку готелю починається з:

· побудови загальної схеми кольорового рішення,

· визначення кольору житлового поверху,

· визначення кольору приміщень загального та спеціального призначення.

Колористичну композицію починають із зовнішнього фасаду будинку, оформленням входу. Головним приміщенням є вестибюль, тому головним кольором повинен стати колір вестибюля. Житлові номери та усі приміщення, які відповідають якій-небудь темі (ресторани, банкетні зали) вирішуються за кольором самостійно.

Для житлового поверху використовуються дві колористичні композиції: монохроматична та поліхромна. Вибір композиції визначається конфігурацією плану житлового поверху, складом приміщень, категорією номерів та їх орієнтацією. Для найпростіших та компактних планів рекомендується монохроматична композиція, для найскладніших та планів атріумного типу - поліхромна.

Схема побудови колористичної композиції.

1. Колористична композиція будинку підбирається по виду об'ємного рішення.

2. Кольорові тони для даної композиції вибираються в залежності від місця розташування будинку та в залежності від розробленої теми.

3. Підібрані кольорові плани розміщуються по вертикалі, тобто встановлюється колір кожного поверху.

4. Визначається колористична композиція даного поверху із з'ясуванням значності кожногоприміщення (головне, другорядне, самостійне, підрядне).

5. Підбираються кольорові тони приміщення на даному поверсі.

У інтер'єрі номеру значна роль в кольоровій композиції відводиться кольору меблів. Колір меблів визначається кольором деревини.

Колір оббивочної тканини меблів являється кольоровим акцентом у номері та може вирішуватись контрастно або нюансно у відношенні до деревини.

Обслуговуючі приміщення на поверсі по кольоровому рішенню носять підлеглий характер, тобто ці приміщення не повинні виділятися із загальної колористичної композиції (підбирається тон близький до кольору  поверхового холу).

Питання для контролю:

1. Як використовується колір в архітектурі та інтер'єрі?

2. Що таке поліхромія? Як вона використовується в сучасній архітектурі?

3. На які групи можна поділити кольори?

4. Як можна описати фізіологічний та психологічний вплив кольору на людину?

5. На які види розділяється колористична композиція?



Поделиться:


Последнее изменение этой страницы: 2021-12-15; просмотров: 49; Нарушение авторского права страницы; Мы поможем в написании вашей работы!

infopedia.su Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. Обратная связь - 13.59.217.167 (0.01 с.)