Заглавная страница Избранные статьи Случайная статья Познавательные статьи Новые добавления Обратная связь КАТЕГОРИИ: АрхеологияБиология Генетика География Информатика История Логика Маркетинг Математика Менеджмент Механика Педагогика Религия Социология Технологии Физика Философия Финансы Химия Экология ТОП 10 на сайте Приготовление дезинфицирующих растворов различной концентрацииТехника нижней прямой подачи мяча. Франко-прусская война (причины и последствия) Организация работы процедурного кабинета Смысловое и механическое запоминание, их место и роль в усвоении знаний Коммуникативные барьеры и пути их преодоления Обработка изделий медицинского назначения многократного применения Образцы текста публицистического стиля Четыре типа изменения баланса Задачи с ответами для Всероссийской олимпиады по праву Мы поможем в написании ваших работ! ЗНАЕТЕ ЛИ ВЫ?
Влияние общества на человека
Приготовление дезинфицирующих растворов различной концентрации Практические работы по географии для 6 класса Организация работы процедурного кабинета Изменения в неживой природе осенью Уборка процедурного кабинета Сольфеджио. Все правила по сольфеджио Балочные системы. Определение реакций опор и моментов защемления |
Слава, и ныне, глас и подобен тойже.
По́слан бысть Гаврии́л к Де́ве Мари́и и возвести́ Ей неизглаго́ланную ра́дость, / я́ко безсе́менно зачне́т и не истле́ет, / роди́ши бо Сы́на, Предве́чнаго Бо́га, и спасе́т лю́ди Своя́ от грех их. / И свиде́тельствует посла́вый мя вопи́ти Тебе́, Благослове́нная, е́же ра́дуйся: / Де́ва роди́ши, и по рождестве́ па́ки пребу́деши Де́ва. И чтение праздника. Степенна, 1-й антифон 4-го гласа: От ю́ности моея́ / мно́зи бо́рют мя стра́сти, / но Сам мя заступи́, / и спаси́, Спа́се мой. Ненави́дящии Сио́на, / посрами́теся от Го́спода, / я́ко трава́ бо огне́м / бу́дете изсо́хше. Сла́ва, и ны́не: Святы́м Ду́хом / вся́ка душа́ живи́тся, / и чистото́ю возвыша́ется, / светле́ется Тро́ическим Еди́нством священнота́йне. Прокимен, глас 4: Благовести́те день от дне / спасе́ние Бо́га на́шего. Стих: Воспо́йте Го́сподеви песнь но́ву, воспо́йте Го́сподеви, вся земля́. Другий прокимен: Вся́кое дыха́ние / да хва́лит Го́спода. Стих: Хвали́те Бо́га во святы́х Его́, хвали́те Его́ в утверже́нии си́лы Его́. Евангелие от Луки, зачало 4. Во дни о́ны, воста́вши, Мариа́м, и́де в го́рняя со тща́нием, во град Иу́дов. И вни́де в дом Заха́риин, и целова́ Елисаве́т. И бысть я́ко услы́ша Елисаве́т целова́ние Мари́ино, взыгра́ся младе́нец во чре́ве ея́: и испо́лнися Ду́ха Свя́та Елисаве́т. И возопи́ гла́сом ве́лиим, и рече́: благослове́на Ты в жена́х, и благослове́н плод чре́ва Твоего́. И отку́ду мне сие́, да прии́де Ма́ти Го́спода моего́ ко мне? Се бо, я́ко бысть глас целова́ния Твоего́ во у́шию мое́ю, взыгра́ся младе́нец ра́дощами во чре́ве мое́м. И блаже́нна Ве́ровавшая, я́ко бу́дет соверше́ние глаго́ланным Ей от Го́спода. И рече́ Мариа́м: вели́чит душа́ Моя́ Го́спода, и возра́довася дух Мой о Бо́зе Спа́се Мое́м. Я́ко призре́ на смире́ние Рабы́ Своея́: се бо, отны́не ублажа́т Мя вси ро́ди. Я́ко сотвори́ Мне вели́чие Си́льный, и свя́то и́мя Его́. Пребы́сть же Мариа́мь с не́ю я́ко три ме́сяцы, и возврати́ся в дом Свой.
Лк 1:39–49, 56 По 50-м псалме. Слава: Моли́твами Богоро́дицы, / Ми́лостиве, очи́сти / мно́жества согреше́ний на́ших. И ныне, тойже. И посем, глас 6: Поми́луй мя, Бо́же, / по вели́цей ми́лости Твое́й / и по мно́жеству щедро́т Твои́х / очи́сти беззако́ние мое́. И стихира, глас 2. Самогласна: Благовеству́ет Гаврии́л Благода́тней днесь: / ра́дуйся, Неневе́стная Ма́ти и Неискусобра́чная. / Не удивля́йся стра́нному моему́ зра́ку, / ни ужаса́йся, Арха́нгел бо есмь. / Змий прельсти́ Е́ву иногда́, / ны́не же благовеству́ю Тебе́ ра́дость, / и пребу́деши нетле́нна, / и роди́ши Го́спода, Пречи́стая. Канон праздника, ирмосы по дважды, тропари же на 12. Катавасия праздника, оба лика вкупе. А идеже трипеснец, тамо поем праздника со ирмосом на 6 и трипеснец на 8. Катавасия Триоди, оба лика вкупе. Канон, творение кир Феофана, Ирмос: Отве́рзу уста́ моя́, / и напо́лнятся Ду́ха, / и сло́во отры́гну Цари́це Ма́тери, / и явлю́ся, све́тло торжеству́я, / и воспою́, ра́дуяся, Тоя́ чудеса́. Да пое́т Тебе́, Влады́чице, дви́жа свире́ль духо́вную, Дави́д, пра́отец Твой: / послу́шай, Дщи, ра́дованнаго гла́са от А́нгела, / ра́дость бо возвеща́ет Тебе́ неизглаго́ланную. А́нгел возопи́: Вопию́ Тебе́, веселя́ся, / приклони́ у́хо Твое́ и вонми́ ми, / Бо́жие возвеща́ющу безсе́менное зача́тие, / обрела́ бо еси́ благода́ть пред Бо́гом, / ея́же никогда́же обре́те друга́я, Всечи́стая. Богоро́дица рече́: Да разуме́ю, А́нгеле, твои́х глаго́л си́лу, / ка́ко бу́дет, е́же рекл еси́, глаго́ли я́вственнейше? / Ка́ко зачну́, Де́ва су́щи, Отрокови́ца? / Ка́ко же и Ма́ти бу́ду Зижди́теля Моего́? А́нгел возопи́: Ле́стно мя веща́ти помышля́еши, я́ко мню, / и ра́дуюся, зря Твое́ утвержде́ние. / Дерза́й, Влады́чице, / Бо́гу бо хотя́щу, удо́бь сконча́ются и пресла́вная.
Песнь 3. Ирмос: Твоя́ песносло́вцы, Богоро́дице, / живы́й и незави́стный Исто́чниче, / лик себе́ совоку́пльшия, духо́вно утверди́, / в Боже́ственней Твое́й сла́ве / венце́в сла́вы сподо́би. Богоро́дица рече́: Оскуде́ князь от Иу́ды, вре́мя наста́ про́чее, / в не́же яви́тся язы́ков наде́жда, Христо́с; / ты же, ка́ко Сего́ рожду́, Де́ва су́щи, скажи́? А́нгел возопи́: И́щеши от мене́ уве́дети Де́во, о́браз зача́тия Твоего́, / но той несказа́нен есть: / Дух же Святы́й, зижди́тельною си́лою осени́в Тя, соверши́т. Богоро́дица рече́: Моя́ прама́ти, прие́мши ра́зум змии́н, пи́щи Боже́ственныя изгна́на бысть, / те́мже и Аз бою́ся целова́ния стра́ннаго твоего́, / стыдя́щися поползнове́ния. А́нгел возопи́: Бо́жий предста́тель, по́слан есмь Боже́ственный пове́дати Тебе́ сове́т. / Что мене́ бои́шися, Всенепоро́чная, па́че Тебе́ боя́щагося? / Что благогове́еши мне, Влады́чице, / Тебе́ че́стно благогове́ющему? Седален, глас 8. Сло́во Бо́жие на зе́млю ны́не сни́де, А́нгел предста́, вопия́ Де́ве: / ра́дуйся, Благослове́нная, Я́же печа́тию еди́на сохра́ншися, / во утро́бе прие́мши предве́чнаго Сло́ва и Го́спода, / да от пре́лести спасе́т, я́ко Бог, род челове́ческий. Слава, и ныне, глас тойже. По́слан бысть с Небесе́ Архистрати́г Гаврии́л от Бо́га, / ско́ро предста́ ко одушевле́нному гра́ду, глаго́ля к Ней я́вственно: / Зижди́теля прии́меши, Де́во, во утро́бе / и роди́ши Сего́ непрело́жне с пло́тию. / Те́мже по́слан есмь возвести́ти Тебе́ стра́нное рождество́, Чи́стая, / и стою́, зовя́ Тебе́: / ра́дуйся, Неве́сто Неневе́стная. Песнь 4. Ирмос: Седя́й в сла́ве на престо́ле Божества́ / во о́блаце ле́гце, / прии́де Иису́с Пребоже́ственный / Нетле́нною Дла́нию и спасе́ зову́щия: / сла́ва, Христе́, си́ле Твое́й. Богоро́дица рече́: Свяще́нную не́кую Де́ву ражда́ющую слы́шах проро́ка, дре́вле Емману́ила проре́кша; / хощу́ же разуме́ти, ка́ко Божества́ растворе́ние естество́ челове́ческое претерпи́т? А́нгел возопи́: Яви́ла есть купина́, неопа́льна пребы́вши, / прие́мши пла́мень, обра́дованная Всепе́тая, на Тебе́ таи́нства пресла́вное: / по рождестве́ бо пребу́деши Чи́стая Присноде́ва. Богоро́дица рече́: Освеща́емь сия́нием Бо́га Вседержи́теля, / и́стины пропове́дниче, глаго́ли, Гаврии́ле, и́стиннейшая: / ка́ко, нетле́нне бы́вши чистоте́ Мое́й, / Сло́ва рожду́, с пло́тию Безпло́тнаго? А́нгел возопи́: Со стра́хом Тебе́, я́ко раб Госпоже́, предстою́, / с боя́знию, Отрокови́це, ны́не смотри́ти стыжду́ся Тебе́, / я́ко бо дождь на руно́, сни́дет на Тя Сло́во О́тчее, я́ко благоволи́. Песнь 5. Ирмос: Ужасо́шася вся́ческая / о Боже́ственней сла́ве Твое́й: / Ты бо, Неискусобра́чная Де́во, / име́ла еси́ во утро́бе над все́ми Бо́га / и родила́ еси́ безле́тнаго Сы́на, / всем воспева́ющим Тя / мир подава́ющая.
Богоро́дица рече́: Разуме́ти не могу́ Твои́х слове́с изве́стия: / чудеса́ бо бы́ша мно́жицею, / Боже́ственною си́лою чудоде́йствуема, / зна́мения и о́бразы зако́ннии, / роди́ же де́ва неискусому́жне никогда́же. А́нгел возопи́: Диви́т, Всенепоро́чная, и стра́нно бо чу́до Твое́, / еди́на бо Ты всех Царя́ прии́меши во утро́бе воплоща́ема, / и Тя прообразу́ют проро́ческая рече́ния, и гада́ния, и зако́ннии о́бразы. Богоро́дица рече́: Все́ми Невмести́мый и все́ми Неви́димый, / ка́ко сей мо́жет во чре́ве деви́че всели́тися, е́же Сам созда́? / Ка́ко же и зачну́ Бо́га Сло́ва, собезнача́льна Отцу́ и Ду́ху? А́нгел возопи́: К Твоему́ пра́отцу Дави́ду обеща́вся / посади́ти от плода́ Твоего́ чре́ва на престо́ле ца́рства его́, / Иа́ковлю Тя добро́ту, еди́ну избра́ в слове́сное селе́ние. Песнь 6. Ирмос: Возопи́, прообразу́я погребе́ние тридне́вное, / проро́к Ио́на, в ки́те моля́ся: / от тли изба́ви мя, / Иису́се, Царю́ сил. Богоро́дица рече́: Глаго́л твои́х, Гаврии́ле, глас ра́дованен прие́мши, весе́лия Боже́ственнаго испо́лнихся: / ра́дость бо пове́даеши и весе́лие возвеща́еши безконе́чное. А́нгел возопи́: Тебе́ даде́ся ра́дость, Богома́ти Боже́ственная, / Тебе́, е́же ра́дуйся, вся тварь вопие́т, Богоневе́сто: / Ты бо еди́на Ма́ти Сы́на Бо́жия пронарече́ся, Чи́стая. Богоро́дица рече́: Е́вы Мно́ю ны́не да упраздни́тся осужде́ние, / да возда́стся Мно́ю долг днесь, / Мно́ю заи́мствование дре́внее да да́стся преиспо́лнено. А́нгел возопи́: Обеща́ся Бог Авраа́му пра́отцу / благослови́тися в се́мене его́ язы́ком, Чи́стая, / Тобо́ю же коне́ц обеща́ние прие́млет днесь. Кондак, глас 8: Взбра́нной Воево́де победи́тельная, / я́ко изба́вльшеся от злых, / благода́рственная воспису́ем Ти, раби́ Твои́, Богоро́дице, / но, я́ко иму́щая держа́ву непобеди́мую, / от вся́ких нас бед свободи́, да зове́м Ти: / ра́дуйся, Неве́сто Неневе́стная.
Икос: А́нгел предста́тель с Небесе́ по́слан бысть рещи́ Богоро́дице: ра́дуйся! / И со безпло́тным гла́сом воплоща́ема Тя зря, Го́споди, ужаса́шеся / и стоя́ше, зовы́й к Ней такова́я: / ра́дуйся, Е́юже ра́дость возсия́ет; / ра́дуйся, Е́юже кля́тва исче́знет. / Ра́дуйся, па́дшаго Ада́ма воззва́ние; / ра́дуйся, слез Е́виных избавле́ние. / Ра́дуйся, высото́ неудобовосходи́мая челове́ческими по́мыслы; / ра́дуйся, глубино́ неудобозри́мая и А́нгельскима очи́ма. / Ра́дуйся, я́ко еси́ Царе́во седа́лище; / ра́дуйся, я́ко но́сиши нося́щаго вся. / Ра́дуйся, звездо́, явля́ющая Со́лнце; / ра́дуйся, утро́бо Боже́ственнаго воплоще́ния. / Ра́дуйся, Е́юже обновля́ется тварь; / ра́дуйся, Е́юже покланя́емся Творцу́. / Ра́дуйся, Неве́сто Неневе́стная. Песнь 7. Ирмос: Не послужи́ша тва́ри Богому́дрии / па́че Созда́вшаго, / но, о́гненное преще́ние му́жески попра́вше, / ра́довахуся, пою́ще: / препе́тый отце́в Госпо́дь и Бог, благослове́н еси́. Богоро́дица рече́: Свет невеще́ственный пове́дая, в веще́ственне телеси́ совокупля́емь за милосе́рдие мно́гое, / све́тлое благове́щение, Боже́ственная пропове́дания, ны́не взыва́еши Ми: / благослове́н, Всечи́стая, Плод Твоего́ чре́ва. А́нгел возопи́: Ра́дуйся, Влады́чице Де́во, / ра́дуйся, Пречи́стая, / ра́дуйся, прия́телище Бо́жие, / ра́дуйся, све́щниче Све́та, Ада́мово воззва́ние, / Е́вы избавле́ние, горо́ свята́я, / прея́вственное свяще́ние и черто́г безсме́ртия. Богоро́дица рече́: Ду́шу очи́сти, те́ло освяти́, / це́рковь сотвори́ Мя вмести́тельну Бо́га, / ски́нию Богоукра́шену, одушевле́н храм наи́тием Пресвята́го Ду́ха / и Жи́зни чи́стую Ма́терь. А́нгел возопи́: Я́ко многосве́тлую свещу́ и Богоде́ланен черто́г, / ви́жу Тя ны́не, я́ко злат киво́т, / зако́на Пода́теля приими́, Богоневе́сто, / благоизво́лившаго челове́ческое изба́вити Тобо́ю тле́нное существо́. Песнь 8. Ирмос: Слы́ши, Отрокови́це, Де́во чи́стая, / да рече́т у́бо Гаврии́л / сове́т Вы́шняго дре́вний и́стинный: / бу́ди к прия́тию гото́ва Бо́жию, / Тобо́ю бо Невмести́мый с челове́ки поживе́. / Тем и, ра́дуяся вопию́: / благослови́те, вся дела́ Госпо́дня, Го́спода. Богоро́дица рече́: Ум всяк побежда́ется земны́х, – отвеща́ Деви́ца, – / и́щущи, я́же Мне веща́еши, пресла́вная: / слы́шах твоя́ словеса́, но бою́ся, ужаса́ющися, / да не ле́стию Мя, я́ко Е́ву, дале́че по́слеши от Бо́га. / Но оба́че се вопию́: / благослови́те, вся дела́ Госпо́дня, Го́спода и превозноси́те Его́ во ве́ки.
А́нгел возопи́: Се Тебе́ недоуме́нное разреши́ся, – глаго́лет к сим Гаврии́л, – до́бре бо рекла́, еси́, вещь неудобопости́жна. / Словесе́м Твои́х усте́н повину́ющися про́чее, / не сумни́ся, я́ко ле́сти, я́коже ве́щи, ве́руй. / Аз бо, ра́дуяся, вопию́: / благослови́те, вся дела́ Госпо́дня, Го́спода и превозноси́те Его́ во ве́ки. Богоро́дица рече́: Зако́н сей от Бо́га есть челове́ком, – Непоро́чная а́бие глаго́лет, – / от о́бщия любве́ рождество́ происхо́дит. / Не вем супру́жника сла́сти всеконе́чно, / ка́ко, у́бо глаго́леши, я́ко рожду́? / Бою́ся, еда́ лесть глаго́леши? / Но оба́че се вопию́: / благослови́те, вся дела́ Госпо́дня, Го́спода и превозноси́те Его́ во ве́ки. А́нгел возопи́: Глаго́лы, я́же мне веща́еши, Чи́стая, – / А́нгел па́ки глаго́лет, – / обы́чая есть рождества́ челове́ков сме́ртных, / и́стинно Бо́га Тебе́ обещава́ю, / па́че сло́ва же и смы́сла воплоща́ема, я́ко весть, из Тебе́. / Те́мже и, ра́дуяся, вопию́: / благослови́те, вся дела́ Госпо́дня, Го́спода и превозноси́те Его́ во ве́ки. Богоро́дица рече́: Явля́ешися Мне и́стины веща́тель, – рече́ Де́ва, – / ра́дости бо о́бщия прише́л еси́ благове́стник. / Ду́шу у́бо очи́стих с те́лом, и по глаго́лу твоему́ бу́ди Мне, / да всели́тся Бог в Мя, к Нему́же вопию́ с тобо́ю: / благослови́те, вся дела́ Госпо́дня, Го́спода и превозноси́те Его́ во ве́ки. На 9-й песни паки вжигают свещи братия. Честне́йшую: не поем, но поем припев праздника: Благовеству́й, земле́, ра́дость ве́лию, / хвали́те, Небеса́, Бо́жию сла́ву. Таже ирмос: Я́ко одушевле́нному: Подобне и 2-й лик припев, и ирмос, и к прочим тропарем праздника тойже припев. У трипеснца же к тропарем припеваем: Сла́ва Тебе́, Бо́же наш, сла́ва Тебе́. К Богородичным припеваем припев праздника. Песнь 9. Ирмос: Я́ко одушевле́нному Бо́жию киво́ту, / да ника́коже ко́снется рука́ скве́рных. / Устне́ же ве́рных, Богоро́дице, немо́лчно, / глас А́нгела воспева́юще, / с ра́достию да вопию́т: / ра́дуйся, Благода́тная, / Госпо́дь с Тобо́ю. Па́че смы́сла заче́нши Бо́га, естества́ обы́чая утаи́ся, Отрокови́це, / Ты бо в рождестве́ ма́терскаго избежа́ла еси́ тле́ннаго естества́ / и превы́шши су́щи. / Те́мже досто́йно слы́шиши: / ра́дуйся, Благода́тная, Госпо́дь с Тобо́ю. Ка́ко то́чиши млеко́, Де́во Чи́стая, не мо́жет изрещи́ язы́к зе́млен, / стра́нну бо естества́ показу́еши вещь, зако́ннаго рождества́ уста́в прехо́диши. / Те́мже досто́йно слы́шиши: / ра́дуйся, Благода́тная, Госпо́дь с Тобо́ю. Та́йно во свяще́нных писа́ниих / глаго́лася о Тебе́, Ма́ти Вы́шняго, / ле́ствицу бо дре́вле Иа́ков, Тя образу́ющую, ви́дев, рече́: / степе́нь Бо́жия сия́. / Те́мже досто́йно слы́шиши: / ра́дуйся, Благода́тная, Госпо́дь с Тобо́ю. Чу́дное священноявле́нному Моисе́ю / купина́ и огнь показа́ чу́до, / ища́й же конца́ в прехожде́нии време́н, во Отрокови́це чи́стей, рече́, узрю́. / Е́йже, я́ко Богоро́дице, да рече́тся: / ра́дуйся, Благода́тная, Госпо́дь с Тобо́ю. Дании́л Тя го́ру нарече́ мы́сленную, / роди́тельницу же Бо́жию Иса́ия, / ви́дит же, я́ко руно́, Гедео́н, / Дави́д же свяще́ние глаго́лет, дверь же Тя ин. / Гаврии́л же Тебе́ взыва́ет: / ра́дуйся, Благода́тная, Госпо́дь с Тобо́ю. Таже ирмос Триоди, и праздника припев, и ирмос оба лика вкупе. Светилен А́нгельских сил Архистрати́г / по́слан бысть от Бо́га Вседержи́теля к Чи́стей и Де́ве / благовести́ти стра́нное и неизрече́нное чу́до: / зане́ Бог, я́ко Челове́к, из Нея́ младоде́йствуется без се́мене, / назида́яй весь челове́ческий род. / Лю́дие, благовести́те обновле́ние ми́ра. (2) Слава, и ныне, ин светилен. Е́же от ве́ка днесь познава́ется та́инство Бо́жие: / Бог Сло́во Сын Де́вы Мари́и за милосе́рдие быва́ет, / и ра́дость благове́щения Гаврии́л провещава́ет. / С ни́мже возопие́м Ей: / ра́дуйся, Ма́ти Госпо́дня. На хвалитех С Небе́сных круго́в слете́в Гаврии́л в Назаре́т, / прии́де к Де́ве Мари́и, / вопия́ Ей: ра́дуйся! / Зачне́ши Сы́на, Ада́ма дре́внейшаго, / Творца́ веко́в и Изба́вителя / вопию́щих Тебе́: / ра́дуйся, Чи́стая. Соприсносу́щное Сло́во Пребезнача́льного Отца́, / не разлучи́вся Го́рних, / ны́не предста́ до́льным, ра́ди кра́йняго благоутро́бия, / ми́лость прие́м, е́же на ны поползнове́ния, / и, Ада́мову нищету́ восприе́м, / вообрази́ся в чужде́е. Гаврии́л, Де́ве благове́стие с Небесе́ прине́с, / вопия́ше: ра́дуйся! / Зачне́ши во чре́ве Твое́м / Тобо́ю вмести́маго, / Невмести́маго же все́ми, / и ражда́ющая яви́шися / от Отца́ пре́жде денни́цы возсия́вшаго. Пресу́щественное Сло́во, / пло́тию всели́вся в Тя / О́тчим сове́том, Богоро́дице Де́во, / назда́ род, и́же по нам, / па́дший от дре́вния кля́твы. / Тем – е́же ра́дуйся – Тебе́ вси, Ма́ти Христо́ва, / со А́нгелом вопие́м ве́рно. Слава, и ныне, глас 2. Феофаново: Е́же от ве́ка та́инство открыва́ется днесь, / и Сын Бо́жий Сын челове́чь быва́ет: / да, ху́ждшее восприе́м, пода́ст ми лу́чшее. / Солга́ся дре́вле Ада́м, / и Бог, возжеле́в бы́ти, не бысть: / Челове́к быва́ет Бог, / да бо́га Ада́ма соде́лает. / Да весели́тся тварь, да ликовству́ет естество́, / я́ко Арха́нгел Де́ве со стра́хом предстои́т / и – е́же ра́дуйся – прино́сит, печа́ли сопроти́вное. / За милосе́рдие ми́лости вочелове́чивыйся, / Бо́же наш, сла́ва Тебе́. Аще есть суббота или неделя, славословие великое, и ектении, и отпуст. Аще же день постен, поем на стиховне Триоди самогласен дне, дважды и мученичен. Слава, и ныне, праздника, глас 8: Да веселя́тся Небеса́, и ра́дуется земля́, / и́бо Отцу́ Соприсносу́щный, Собезнача́льный и Сопресто́льный, / щедро́тство прие́м и человеколю́бную ми́лость, / Себе́ поста́ви во истоща́ние / благоволе́нием и сове́том О́тчим / и во утро́бу всели́ся Деви́чу, предочище́нную Ду́хом. / О, чудесе́! Бог в челове́цех, / Невмести́мый в ложесна́х, Безле́тный в ле́то, / и е́же пресла́внее, я́ко и зача́тие безсе́менно, / и истоща́ние несказа́нно, и та́инство ели́ко. / Бог бо истощава́ется, и воплоща́ется, и зи́ждется, / А́нгелу к Чи́стей зача́тие глаго́лавшу: / ра́дуйся, Обра́дованная, Госпо́дь с Тобо́ю, / име́яй ве́лию ми́лость. Таже, Бла́го есть: единожды. По О́тче наш: тропарь праздника, и ектения, в конец три поклоны великия, без отпуста утрени; дается же и святый елей братии, и поется стихира самогласна, и час 1-й с кафизмою. Тропарь и кондак праздника, и в конец три поклоны великия, и молитва: Христе́, Све́те и́стинный: Отпуст: Христо́с, и́стинный Бог наш, моли́твами пречи́стыя Своея́ Ма́тере, святы́х сла́вных и всехва́льных Апо́стол, святы́х пра́ведных Богооте́ц Иоаки́ма и А́нны, и всех святы́х, поми́лует и спасе́т нас, я́ко Благ и Человеколю́бец.
В 3-й же час дне исходим со кресты с литиею вне монастыря и, возвращшеся, входим в трапезу и поем часы 3-й и 6-й с кафизмами без поклонов, тропарь и кондак праздника. На часех же в кампан не ударяем, на 6-м часе поем тропарь паремии Триоди и прочая, по чину их, и паремия и чтем слово, емуже начало: Па́ки ра́дость благове́щения: Присовокупляем же и 9-й час с кафизмою и чтением. Посем, Блаженны: скоро без пения и без поклонов. Помяни́ нас, Го́споди: Лик Небе́сный: Сла́ва: Лик святы́х А́нгел: И ны́не: Осла́би, оста́ви: По О́тче наш: кондак праздника. Го́споди, поми́луй, 40. Сла́ва, и ны́не: Честне́йшую Херуви́м: и поклоны три великия и молитва: Всесвята́я Тро́ице: и отпуст. И поем вечерню без кафизмы и без поклонов. НА ВЕЧЕРНИ И ЛИТУРГИИ На Го́споди, воззва́х: поем Триоди самогласен дне, дважды, без мученична, и подобны Триоди три, и праздника три, и Архангела три. Стихиры праздника, глас 4. Самогласны: В шесты́й ме́сяц по́слан бысть Арха́нгел / к Де́ве Чи́стей / и, ра́доватися Ей прире́к, / благовести́ из Нея́ Изба́вителю проити́. / Те́мже, прие́мши целова́ние, / зача́т Тя, Преве́чнаго Бо́га, / несказа́нно благоволи́вшаго вочелове́читися / во спасе́ние душ на́ших. Язы́ка, его́же не ве́дяше, услы́ша Богоро́дица, / глаго́лаше бо к Ней Арха́нгел благове́щения глаго́лы, / отону́дуже ве́рно, прии́мши целова́ние, / зача́т Тя, Преве́чнаго Бо́га. / Те́мже и мы, ра́дующеся, вопие́м Ти: / из Нея́ воплоти́выйся непрело́жно Бо́же, / мир ми́рови да́руй / и душа́м на́шим ве́лию ми́лость. Се воззва́ние ны́не яви́ся нам, / па́че Сло́ва Бог челове́ком соединя́ется, / Арха́нгеловым гла́сом пре́лесть отгоня́ется, / Де́ва бо прие́млет ра́дость, / земна́я бы́ша Не́бо, / мир разреши́ся пе́рвыя кля́твы. / Да ра́дуется тварь и гла́сы да воспое́т: / Тво́рче и Изба́вителю наш, / Го́споди, сла́ва Тебе́. Архангела стихиры, глас 1. Гаврии́л вели́кий, / ум Богови́днейший, светоза́рный и спаси́тельный, / Свет Трисо́лнечный зрит / и пое́т с Вы́шними чи́ны / Боже́ственное и стра́шное пе́ние, / мо́лит дарова́ти душа́м на́шим / мир и ве́лию ми́лость. Вели́кое та́инство, / пе́рвее А́нгелом неве́домое / и пре́жде век соблюда́емое, / еди́ному уве́рися тебе́, Гаврии́ле, / и сие́ еди́ней пове́дал еси́ Чи́стей, в Назаре́т прише́д. / С Не́юже моли́ / дарова́ти душа́м на́шим / мир и ве́лию ми́лость. К 11-му стиху припев: Творя́й А́нгелы Своя́ ду́хи / и слуги́ Своя́ пла́мень о́гненный. Све́та сый испо́лнь при́сно, / и творя́ хоте́ние, / и скончава́я повеле́ния Вседержи́теля, / нача́льниче А́нгелов, / Гаврии́ле всеизря́дне, / любо́вию тя чту́щия спаса́й, / при́сно прося́ / дарова́ти душа́м на́шим / мир и ве́лию ми́лость. Слава, и ныне, глас 6-й. Самогласен: По́слан бысть с Небесе́ Гаврии́л Арха́нгел / благовести́ти Де́ве зача́тие / и, прише́д в Назаре́т, / помышля́ше в себе́, чудеси́ удивля́яся: / о, ка́ко, в Вы́шних непостижи́м Сый от Де́вы ражда́ется! / Име́яй престо́л Не́бо и подно́жие зе́млю / во утро́бу вмеща́ется Деви́чу! / На Него́же шестокрила́тии и многоочи́тии зре́ти не мо́гут, / сло́вом еди́нем от Сея́ воплоти́тися благоизво́ли. / Бо́жие есть сло́во настоя́щее. / Что у́бо стою́ и не глаго́лю Де́ве: / ра́дуйся, Благода́тная, Госпо́дь с Тобо́ю; / ра́дуйся, Чи́стая Де́во; / ра́дуйся, Неве́сто Неневе́стная; / ра́дуйся, Ма́ти Живота́, / благослове́н Плод чре́ва Твоего́! Иерей же творит проскомидию в стихиры. Вход со Евангелием, Све́те ти́хий: Прокимен, и чтения дне, и праздника две: Исхо́да чте́ние. Вни́де Моисе́й в го́ру Бо́жию Хори́в, яви́ся же ему́ А́нгел Госпо́день в пла́мени о́гненне из купины́, и ви́де, я́ко купина́ горя́ше огне́м и купина́ не сгара́ше. Рече́ же Моисе́й: преше́д, узрю́ виде́ние вели́кое сие́, что я́ко не сгара́ет купина́? Я́коже ви́де Госпо́дь, я́ко приступа́ет ви́дети, призва́ его́ Госпо́дь, из купины́ глаго́ля: Моисе́е, Моисе́е. Он же рече́: что есть? И рече́: не прибли́жися се́мо. Иззу́й сапо́г от ногу́ твое́ю: ме́сто бо, на не́мже ты стои́ши, земля́ свята́ есть. И рече́ ему́: Аз есмь Бог отца́ твоего́, Бог Авраа́мов, и Бог Исаа́ков, и Бог Иа́ковль. Отврати́ же Моисе́й лице́ свое́, стыдя́ше бо ся зре́ти пред Бо́гом. Рече́ же Госпо́дь к Моисе́ю: ви́дя, ви́дех озлобле́ние люде́й Мои́х, и́же во Еги́пте, и вопль их услы́шах от наси́льствующих в де́лех. Вем бо боле́знь их, и снидо́х, е́же изъя́ти их от руки́ еги́птян, и извести́ их от земли́ о́ныя, и ввести́ их в зе́млю бла́гу и мно́гу, в зе́млю, точа́щу мед и млеко́. Исх 3:1–8 При́тчей чте́ние. Госпо́дь созда́ мя нача́ло путе́й Свои́х в дела́ Своя́. Пре́жде век основа́ мя в нача́ле, пре́жде не́же зе́млю сотвори́ти, и пре́жде не́же бе́здны соде́лати, пре́жде не́же произы́ти исто́чником вод, пре́жде, не́же гора́м водрузи́тися, пре́жде же всех холмо́в ражда́ет мя. Госпо́дь сотвори́ страны́, и пусты́ни, и концы́, населе́ны под Небесе́м. Егда́ гото́вяше не́бо, с Ним бех, и егда́ отлуча́ше Себе́ престо́л на ве́трех, егда́ кре́пки творя́ше вы́шния о́блаки и я́ко тве́рды полага́ше исто́чники поднебе́сныя. Внегда́ полага́ти мо́рю преде́л его́, и во́ды не ми́мо и́дут уст Его́, и кре́пки творя́ше основа́ния земли́, бех при Нем устроя́я подо́бна. Аз бех, о не́йже ра́довашеся: по вся же дни веселя́хся пред лице́м Его́ на вся́ко вре́мя. Притч 8:22–30 Таже ектения малая, и возглас трисвятаго, и трисвятое. Аще случится Благовещение в субботу или в неделю, поем Литургию, и Блаженны от канона праздника, песнь 3-я на 4, и 6-я на 4. Аще изволит предстоятель, поем антифоны праздника. Антифон 1, глас 2. Стих 1: Бо́же, суд Твой Царе́ви даждь, / и пра́вду Твою́ Сы́ну Царе́ву. М оли́ твами Богоро́ дицы, Спа́ се, / спаси́ нас. Стих 2: Да восприи́мут го́ры мир лю́дем / и хо́лми пра́вду. М оли́ твами Богоро́ дицы, Спа́ се, / спаси́ нас. Стих 3: Благовести́те день от дне / спасе́ние Бо́га на́шего. М оли́ твами Богоро́ дицы, Спа́ се, / спаси́ нас. Стих 4: Кля́тся Госпо́дь Дави́ду и́стиною / и не отве́ржется ея́. М оли́ твами Богоро́ дицы, Спа́ се, / спаси́ нас. Сла́ва, и ны́не: Моли́твами Богоро́дицы, Спа́се, / спаси́ нас. Антифон 2, глас 2. Стих 1: Сни́дет, я́ко дождь на руно́, / и я́ко ка́пля, ка́плющая на зе́млю. С паси́ ны, Сы́ не Бо́ жий, / нас ра́ ди воплоти́ выйся, пою́ щия Ти: аллилу́ иа. Стих 2: Освяти́л есть / селе́ние Свое́ Вы́шний. С паси́ ны, Сы́ не Бо́ жий, / нас ра́ ди воплоти́ выйся, пою́ щия Ти: аллилу́ иа. Стих 3: Бог я́ве прии́дет, / Бог наш, и не премолчи́т. С паси́ ны, Сы́ не Бо́ жий, / нас ра́ ди воплоти́ выйся, пою́ щия Ти: аллилу́ иа. Стих 4: Возсия́ет во днех Его́ пра́вда / и мно́жество ми́ра. С паси́ ны, Сы́ не Бо́ жий, / нас ра́ ди воплоти́ выйся, пою́ щия Ти: аллилу́ иа. Сла́ва, и ны́не: Единоро́дный Сы́не: Антифон 3, глас 4. Стих 1: Бу́дет и́мя Его́ / благослове́но во ве́ки. Тропарь, глас 4: Днесь спасе́ния на́шего глави́зна / и е́же от ве́ка та́инства явле́ние: / Сын Бо́жий Сын Де́вы быва́ет, / и Гаврии́л благода́ть благовеству́ет. / Те́мже и мы с ним Богоро́дице возопии́м: / ра́дуйся, Благода́тная, / Госпо́дь с Тобо́ю. Стих 2: Благослове́н Госпо́дь Бог Изра́илев, / творя́й чудеса́ Еди́н. Тропарь: Днесь спасе́ния на́шего глави́зна: Стих 3: Благослове́но и́мя сла́вы Его́ / во век и в век ве́ка. Тропарь: Днесь спасе́ния на́шего глави́зна: Вход. Стих: Благовести́те день от дне / спасе́ние Бо́га на́шего. Мы же: Прииди́те, поклони́мся и припаде́м ко Христу́, / спаси́ ны, Сы́не Бо́жий, / нас ра́ди воплоти́выйся, пою́щия Ти: / аллилу́иа. Тропарь праздника, глас 4: Днесь спасе́ния на́шего глави́зна / и е́же от ве́ка та́инства явле́ние: / Сын Бо́жий Сын Де́вы быва́ет, / и Гаврии́л благода́ть благовеству́ет. / Те́мже и мы с ним Богоро́дице возопии́м: / ра́дуйся, Благода́тная, / Госпо́дь с Тобо́ю. Сла́ва, и ны́не, кондак, глас 8: Взбра́нной Воево́де победи́тельная, / я́ко изба́вльшеся от злых, / благода́рственная воспису́ем Ти, раби́ Твои́, Богоро́дице, / но, я́ко иму́щая держа́ву непобеди́мую, / от вся́ких нас бед свободи́, да зове́м Ти: / ра́дуйся, Неве́сто Неневе́стная. Прокимен, глас 4: Благовести́те день от дне / спасе́ние Бо́га на́шего. Стих: Воспо́йте Го́сподеви песнь но́ву, воспо́йте Го́сподеви вся земля́.
|
|||||||||
Последнее изменение этой страницы: 2021-03-09; просмотров: 64; Нарушение авторского права страницы; Мы поможем в написании вашей работы! infopedia.su Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. Обратная связь - 3.135.183.221 (0.113 с.) |